رفتن به مطلب
ایران سی اف سی | بزرگترین انجمن تفریحی و سرگرمی

ircfc

مدیر کل سایت
  • تعداد ارسال ها

    139,262
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    7
آهنگ های مورد علاقه ی من

آخرین بار برد ircfc در 15 تیر 1396

ircfc یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

37 عالی

درباره ircfc

  • درجه
    مدیر کل سایت
  • تاریخ تولد 22 اردیبهشت 1367

Contact Methods

  • MSN
    vjafari2006@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.ircfc.ir/
  • Yahoo
    rv_30_22@ymail.com

Profile Information

  • جنسیت
    مرد
  • محل زندگی
    ایران

امکانات بیشتر

  • حالت من
    Romantic
  • ویندوز
    winseven
  • مرورگر
    firefox1
  • آنتی ویروس
    avast
  • تیم فوتبال ایرانی
    iran

آخرین بازدید کنندگان نمایه

6,694 بازدید کننده نمایه
  1. ircfc

    فرم ساز کانی وب

    تا حالا به داشتن یک فرم نظرسنجی در سایت خود فکر کرده اید؟ صاحب یک کسب و کار هستید؟ نیاز به دریافت اطلاعات از مشتریان یا کاربران سایت دارید؟ قابلیت جدید کانی وب با فرم ساز جدید کانی وب میتوانید فرم سفارش محصولات یا استعلام قیمت را در چند دقیقه بسازید. هر بار که بازدید کننده ها فرم ساخته شده را پر کنند به آنها ایمیل تایید ارسال می شود. میتوانید برای تک تک افرادی که فرم را ارسال کرده اند با ایمیل پاسخ دلخواهی بدهید. هر فرمی که ارسال می شود اطلاعات آن فورا در دسترس ادمین های سایت قرار می گیرد. هیچ محدودیتی در تعداد فرام های ساخته شده و یا سوالات آن وجود ندارد. فرم های ساخته شده مستقیما در سایت شما قرار می گیرند و با طراحی ظاهری سایت سازگاری دارند. نمایش ویدیو: https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/wlPcO/vt/frame
  2. در مجموعه حاضر آهنگ های جدید هفته چهارم فروردین ماه 97 منتخب از بهترین خواننده های پاپ کشور گردآوری شده است. لیست آهنگ های موجود: - دانلود آهنگ محسن مرادی به نام چشمای ناز - دانلود آهنگ بهنام بانی به نام صد سال - دانلود آهنگ امیرحسین مقصودلو به نام فرقی نداره - دانلود آهنگ رضا صادقی به نام گمونم - دانلود آهنگ محسن چاوشی به نام دلبر - دانلود آهنگ رضا راد به نام بی تو - دانلود آهنگ ماکان باند به نام عاشق که میشی - دانلود آهنگ نعیم روشان به نام کوتاه بیا - دانلود آهنگ محسن چاوشی و سینا سرلک به نام دل ای دل - دانلود آهنگ سبحان نادری به نام عکس چشمات - دانلود آهنگ تی ام بکس به نام نمک نشناس - دانلود آهنگ ایوان به نام نگم برات - دانلود آهنگ ریرا بند به نام خیال این مجموعه آهنگ ها جمع آوری شده از سطح اینـترنت است و به منظور آشنایی بیشتر کاربران با آثار این خوانندگان گرامی بر روی سایت قرار گرفته است چنانچه حق نشر فایلی برای شرکت خاصی است و تقاضای حذف آن را دارد ما را مطلع سازد تا از روی سایت حذف گردد. مشخصات فرمت صوتی: MP3 حجم فایل: 106 مگابایت تاریخ انتشار: 09:40 - 1397/2/4 | 2018.04.24 منبع: پی سی دانلود / www.p30download.ir لینک های دانلود حجم 106 مگابایت دانلود آهنگ بهنام بانی به نام صد سال - 5.83 مگابایت دانلود آهنگ رضا صادقی به نام گمونم - 8.48 مگابایت دانلود آهنگ محسن چاوشی به نام دلبر - 8.57 مگابایت دانلود آهنگ رضا راد به نام بی تو - 7.85 مگابایت دانلود آهنگ ماکان باند به نام عاشق که میشی - 6.17 مگابایت دانلود آهنگ محسن چاوشی و سینا سرلک به نام دل ای دل - 13.4 مگابایت دانلود آهنگ ایوان به نام نگم برات - 6.12 مگابایت دانلود آهنگ محسن مرادی به نام چشمای ناز - 5.95 مگابایت دانلود آهنگ امیرحسین مقصودلو به نام فرقی نداره - 10.2 مگابایت دانلود آهنگ نعیم روشان به نام کوتاه بیا - 7.49 مگابایت دانلود آهنگ سبحان نادری به نام عکس چشمات - 8.39 مگابایت دانلود آهنگ تی ام بکس به نام نمک نشناس - 13.5 مگابایت دانلود آهنگ ریرا بند به نام خیال - 4.75 مگابایت دانلود کل آهنگ های جدید هفته چهارم فروردین ماه 97 - 105 مگابایت (بصورت یکجا) www.p30download.com
  3. این بار نیز به مانند گذشته تعدادی والپیپر برای اردیبهشت ماه سال 1397 آماده شد که سعی شد هم تقویم های مناسبتی و هم سایر تقویم های عمومی در این مجموعه موجود باشد تا کلیه سلایق را پوشش دهد. برای اولین بار نیز بنا به درخواست کاربران همین والپیپر ها بدون تقویم نیز گنجانده است تا هر زمان مایل بودید از هر کدام از تصاویر زیر برای دسکتاپ خود استفاده نمایید. ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 ابعاد موجود: 1680×1050 | 1440×900 | 1280×1024 | 1280×800 | 1024×768 مشخصات تاریخ انتشار: 16:37 - 1397/2/1 | 2018.04.21 منبع: پی سی دانلود / www.p30download.ir
  4. در مجموعه حاضر آهنگ های جدید هفته سوم فروردین ماه 97 منتخب از بهترین خواننده های پاپ کشور گردآوری شده است. لیست آهنگ های موجود: - دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده به نام گرداب -دانلود آهنگ هوروش بند به نام این قرارمون نبود - دانلود آهنگ رضا شیری به نام سیم آخر - دانلود آهنگ مجید خراطها به نام مگه من مردم - دانلود آهنگ ایمان کریمی به نام نفسگیر - دانلود آهنگ کیوان رضایی به نام وای دلم - دانلود آهنگ آبان بند به نام یادم نمیره - دانلود آهنگ محمد معتمدی به نام کوبار - دانلود آهنگ مجتبی شجاع به نام تموم زندگیم - دانلود آهنگ حامی ادهمی به نام هیچکی - دانلود آهنگ محمد آرین به نام نتونست - دانلود آهنگ یوسف بهراد به نام فرصت - دانلود آهنگ عرفان محمدی به نام تو تمام دنیامی این مجموعه آهنگ ها جمع آوری شده از سطح اینـترنت است و به منظور آشنایی بیشتر کاربران با آثار این خوانندگان گرامی بر روی سایت قرار گرفته است چنانچه حق نشر فایلی برای شرکت خاصی است و تقاضای حذف آن را دارد ما را مطلع سازد تا از روی سایت حذف گردد. مشخصات فرمت صوتی: MP3 حجم فایل: 102 مگابایت تاریخ انتشار: 12:39 - 1397/2/1 | 2018.04.21 منبع: پی سی دانلود / www.p30download.ir لینک های دانلود حجم 102 مگابایت دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده به نام گرداب - 9.56 مگابایت دانلود آهنگ هوروش بند به نام این قرارمون نبود - 8.50 مگابایت دانلود آهنگ رضا شیری به نام سیم آخر - 8.16 مگابایت دانلود آهنگ مجید خراطها به نام مگه من مردم - 7.62 مگابایت دانلود آهنگ ایمان کریمی به نام نفسگیر - 8.03 مگابایت دانلود آهنگ کیوان رضایی به نام وای دلم - 7.04 مگابایت دانلود آهنگ آبان بند به نام یادم نمیره - 8.58 مگابایت دانلود آهنگ محمد معتمدی به نام کوبار - 7.30 مگابایت دانلود آهنگ مجتبی شجاع به نام تموم زندگیم - 7.91 مگابایت دانلود آهنگ حامی ادهمی به نام هیچکی - 7.94 مگابایت دانلود آهنگ محمد آرین به نام نتونست - 8.58 مگابایت دانلود آهنگ یوسف بهراد به نام فرصت - 6.37 مگابایت دانلود آهنگ عرفان محمدی به نام تو تمام دنیامی - 6.70 مگابایت دانلود کل آهنگ های جدید هفته سوم فروردین ماه 97 - 93.7 مگابایت (بصورت یکجا) www.p30download.com
  5. از این پس می توانید مطالب سایت خود را پس از انتشار به صورت اتوماتیک روی کانال خود ببنید ! آن هم با هر شکلی که دوست دارید . با امکان جدید اضافه شده به رزبلاگ در قسمت : مطالب > تنظیمات ربات ارسال مطلب ، می توانید مطالب خود را اتوماتیک در کانال تلگرام خود انتشار دهید . قابلیت های این امکان : - ارسال مطالب پس از انتشار در سایت - امکان ارسال تصاویر شاخص پست به صورت دلخواه قبل و بعد از متن - قابلیت انتخاب الگوی ارسال مطلب دلخواه ( مثلا میتوانید تعیین کنید عنوان و لینک پست فقط ارسال شود یا عنوان و متن و برچسب ! ) الگو های موجود : عنوان پست {Title} متن صفحه اصلی ، {Content} متن ادامه مطلب {More_Content} برچسب {Tags} آی دی یا شناسه یا شماره پست {Post_Id} نویسنده پست {Author} لینک مطلب {Url} - داشتن راهنمای کار با ربات داخل پنل در بخش گفته شده : مطالب > تنظیمات ربات ارسال مطلب در ماه های آتی قابلیت های جدیدی به این امکان و همچنین امکانات جدید به رزبلاگ اضافه خواهد شد . موفق باشید. مجموعه رزبلاگ
  6. ircfc

    وب و اینترنت

    تعریف DNS تعریف DNS DNS مخفف Domain Name System (ساناد، سامانه‌ی نام دامنه) و یکی از قسمت‌های مهم اینترنت می‌باشد. بدون DNS سیستم اینترنت از بین می‌رود. این سیستم تبدیل کننده‌ی آدرس IP به نام دامنه و حروفی است که برای انسان قابل خواندن و درک است. سیستم‌های کامپیوتری در شبکه‌ی اینترنت به واسطه‌ی یک رشته از اعداد به اسم IP Addressها (آدرسی که شبکه اینترنت برای پیدا کردن سایت مورد نظر از آن استفاده می‌کند) شناسایی می‌شوند. از آن جایی که انسان‌ها توانایی حفظ کردن اعداد طولانی را ندارند، DNSها برای ترجمه‌ی یک نام واقعی (نام دامنه یا اسامی سایت‌ها برای مثال vcp.ir) به این اعداد یعنی آدرس‌های آی پی استفاده می‌شوند. به این صورت است که وقتی آدرس سایتی را در مرورگر خود وارد می‌کنید، DNS آن را به آدرس آی‌پی ترجمه کرده و برای شبکه‌ی اینترنت می‌فرستد تا سایت مورد نظر را پیدا کند و آن را به شما نمایش دهد. می‌توان اینگونه تعبیر کرد که DNS مانند دفترچه‌ی تلفنی است که می‌تواند نام‌های قابل فهم برای انسان را به اعدادی که شبکه‌ی اینترنت آن‌ها را می‌فهمد، ترجمه کند. چگونگی پیدا کردن آدرس آی‌پی اگر می‌خواهید آدرس آی پی سایتی را پیدا کنید، cmd را باز کرده و عبارت زیر را تایپ کنید: nslookup آدرس سایت ping آدرس سایت برای مثال آدرس آی پی vcp.ir: 94.130.139.122 برعکس این موضوع rDNS که مخفف reverse DNS می‌باشد و آدرس آی‌پی را به نام دامنه‌ی متناظر ترجمه می‌کند. لازم به ذکر است که برای دسترسی به سایت مورد نظر، هم می‌توان نام دامنه را در مرورگر وارد کرد و هم آدرس آی‌پی! توضیح ISP ISP مخفف Internet service Provider می‌باشد. به معنی ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی، شرکت یا سازمانی که خدمات اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید را درقبال دریافت هزینه‌ای به شما ارائه می‌دهد. در ایران شرکت‌هایی مثل ایرانسل، حسابگر، مخابرات، آسیاتک، همراه اول، رایتل، شاتل، پارس آنلاین و… خدمات مربوط به اینترنت را ارائه می‌دهند. توضیح name server قسمت بنیادی DNSها می‌باشند. ارتباط بین دامین و هاست توسط نیم سرورها صورت می‌پذیرد. فرمت نیم سرورها به صورت ns1.servername و ns2.servername می‌باشند که به جای servername نام سرور مربوطه قرار می گیرد. اولی به صورت primary و دومی به صورت بک آپ اولی وجود دارد. حل مشکل ارور DNS server not responding ۱. با یک دستگاه متصل به اینترنت دیگر امتحان کنید. اگر در سیستم دیگر باز شد، پس مشکل از دستگاه مورد استفاده‌ی شماست. ۲. با یک مرورگر دیگر امتحان کنید. اگر در مرورگر دیگری باز شد، پس مشکل از مرورگر قبلی بوده است. ۳. کلید کنترل و F5 را همزمان برروی صفحه کلید خود فشار دهید تا کش مروگر شما پاک و صفحه رفرش شود.
  7. ircfc

    وب و اینترنت

    Web Caching کاربرهای اینترنت ممکن است که یک محتوای وب را چندین بار دانلود کنند. بدون وب کش، هربار پاسخ درخواست کاربر از سرور اصلی می‌آید. وقتی تعداد زیادی کاربر درخواست مشابه را در یک زمان مشخص ارسال می‌کنند، دریافت پاسخ طولانی‌تر می‌شود. یک کپی ازدرخواست‌های ارسال شده را مثل پیج‌های HTMl، عکس‌ها و فایل‌ها برای خودش ایجاد می‌کند. سپس اگر درخواست‌های با URL مشابه را دریافت کند، می‌تواند از درخواست‌هایی که قبلا برای خودش ذخیره کرده بود استفاده کند به جای اینکه از سرور اصلی دوباره درخواست کند. دو دلیل عمده برای استفاده از وب کش وجود دارد: ۱. کاهش تاخیر (کاهش زمان پاسخ گویی به مشتری) ۲. کاهش ترافیک شبکه انواع وب کش ۱. Browser Caches ۲. Proxy Caches ۳. Gateway Caches هنگامی که یک web cache، درخواستی را دریافت می‌کند، در حافظه‌ی محلی خود جستجو می‌کند تا پاسخ آن درخواست را پیدا کند. اگر پاسخ را داشت به مرورگر می‌فرستد ولی اگر نداشت یک درخواست به سرور اصلی می‌فرستد. هنگامی که پیام پاسخ را دریافت کرد، یک نسخه از آن را در حافظه‌ی خود نگه داری می‌کند و نسخه‌ی دیگری را به مرورگر می‌فرستد. لازم به ذکر است که web cache همزمان هم نقش سرور و هم نقش کلاینت (مشتری) را ایفا می‌کند. زمانی که درخواستی را از مرورگر دریافت می‌کند و پاسخ آن را می‌فرستد در قالب سرور است و زمانی که درخواست را به سمت سرور اصلی ارسال می‌کند و پاسخ را دریافت، در قالب کلاینت ظاهر می‌شود. کاربرهای اینترنت ممکن است که یک محتوای وب را چندین بار دانلود کنند. بدون وب کش، هربار پاسخ درخواست کاربر از سرور اصلی می‌آید. وقتی تعداد زیادی کاربر درخواست مشابه را در یک زمان مشخص ارسال می‌کنند، دریافت پاسخ طولانی‌تر می‌شود. یک کپی ازدرخواست‌های ارسال شده را مثل پیج‌های HTMl، عکس‌ها و فایل‌ها برای خودش ایجاد می‌کند. سپس اگر درخواست‌های با URL مشابه را دریافت کند، می‌تواند از درخواست‌هایی که قبلا برای خودش ذخیره کرده بود استفاده کند به جای اینکه از سرور اصلی دوباره درخواست کند. دو دلیل عمده برای استفاده از وب کش وجود دارد: ۱. کاهش تاخیر (کاهش زمان پاسخ گویی به مشتری) ۲. کاهش ترافیک شبکه انواع وب کش ۱. Browser Caches ۲. Proxy Caches ۳. Gateway Caches هنگامی که یک web cache، درخواستی را دریافت می‌کند، در حافظه‌ی محلی خود جستجو می‌کند تا پاسخ آن درخواست را پیدا کند. اگر پاسخ را داشت به مرورگر می‌فرستد ولی اگر نداشت یک درخواست به سرور اصلی می‌فرستد. هنگامی که پیام پاسخ را دریافت کرد، یک نسخه از آن را در حافظه‌ی خود نگه داری می‌کند و نسخه‌ی دیگری را به مرورگر می‌فرستد. لازم به ذکر است که web cache همزمان هم نقش سرور و هم نقش کلاینت (مشتری) را ایفا می‌کند. زمانی که درخواستی را از مرورگر دریافت می‌کند و پاسخ آن را می‌فرستد در قالب سرور است و زمانی که درخواست را به سمت سرور اصلی ارسال می‌کند و پاسخ را دریافت، در قالب کلاینت ظاهر می‌شود.
  8. ircfc

    وب و اینترنت

    ایجاد محیطی امن برای کاربران با گواهینامه‌ی SSL یکی از مهم‌ترین اجزای کسب و کار آنلاین، ایجاد یک محیط امن است که مشتریان بتوانند به آن اعتماد کنند. سرویس SSL یا Secure Socket Layer یک تکنولوژی امنیتی استاندارد برای سازمان‌دهی یا انتقال داده ها به صورت رمزگذاری شده بین سرور و کلاینت (مشتری) می‌باشد. معمولا بین یک وب سایت و مرورگر یا سرویس ایمیل (مثل outlook) است. این سرویس یک اتصال رمزگذاری شده ایجاد می‌کند و با این کار ایجاد اعتماد می‌کند. مرورگرها برای اینکه به بازدیدکنندگان خود اطمینان دهند اتصالشان امن است، از نشانه‌های بصری مثل یک نوار سبز یا آیکون قفل استفاده می‌کنند. وب سایت‌های ایمن نیز از https به جای http استفاده می‌کنند. گواهینامه‌های SSL دارای یک جفت کلید هستند: کلید عمومی و خصوصی. این دو کلید با هم برای برقراری یک اتصال رمزگذاری شده کار می‌کنند. معمولا اطلاعات بین مرورگرها و سرورهای وب به صورت متن ساده ارسال می‌شود و باعث می‌شود که کاربران در معرض سواستفاده قرار گیرند. SSL اجازه می‌دهد اطلاعات حساس مثل شماره و رمز کارت اعتباری، یوزرنیم و پسورد ورود به سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و… به صورت امن انتقال یابند. پروتکل SSL (پروتکل‌ها نحوه‌ی استفاده از الگوریتم‌ها را توضیح می‌دهند)، همه روزه از اطلاعات میلیون‌ها نفر در اینترنت، مخصوصا در هنگام معاملات آنلاین یا انتقال اطلاعات محرمانه، محافظت می‌کند. تمامی مرورگرها توانایی استفاده از پروتکل SSL را دارند. با این حال سرور و مرورگر ابتدا باید گواهینامه SSL را دریافت کنند. شرکتی که گواهینامه‌ی SSL ارائه می‌دهد (CA)، برای هردو طرف سرویس دهنده و سرویس گیرنده گواهینامه‌های مخصوص به خود را اعطا می‌کند. البته از این موضوع نیز مطمئن می‌شود که اگر اطلاعات حین انتقال به سرقت رفت، برای رباینده قابل درک و استفاده نباشد. به این صورت که داده‌ها بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده رمزگذاری می‌شوند. انواع گواهینامه SSL امروزه سه نوع گواهی SSL وجود دارد. اعتبارسنجی تمدید شده (EV SSL)، اعتبارسنجی سازمانی (OV SSL) و اعتبارسنجی دامنه (DV SSL). سطوح رمزنگاری در هر سه گواهینامه یکسان است و آنچه که تفاوت ایجاد می‌کند فرآیند بررسی و تایید برای کسب گواهی می‌باشد. گواهینامه DV SSL با DV SSL شرکت ارائه دهنده‌ی گواهینامه با استفاده از نام دامنه‌ی خاص اعتبارسنجی را انجام می‌دهد و هویت سازمان درخواست کننده را مورد بررسی قرار نمی‌دهد و درواقع نیازی به ارائه‌ی سند نمی‌باشد. پس برای دریافت یک آدرس ایمیل کافی می‌باشد. این نوع گواهینامه بیشتر برای افراد عادی که فقط می‌خواهد آدرس آن‌ها از http به https تغییر کند یا کسانی که نیاز به SSL کم هزینه و سریع دارند، مناسب است. می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات شما رمزگذاری شده است ولی واقعا نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که چه کسی این اطلاعات را دریافت می‌کند. گواهینامه OV SSL شرکت CA حق درخواست متقاضی گواهینامه را با استفاده از یک نام دامنه‌ی خاص پلاس (PLUS) بررسی می‌کند. نام سازمان در بخش جزئیات گواهینامه قرار می‌گیرد. برای دریافت این نوع گواهینامه سازمان درخواست کننده باید مدارک کامل ثبتی و قانونی خود را ارسال کند. بنابراین OV SSL فقط به اشخاص حقوقی دارای مدارک رسمی دولتی فروخته خواهد شد. همچنین این گواهینامه دارای اعتبار و امنیت بالایی می باشد اما زمان دریافت آن نسبت به DV طولانی تر است. گواهینامه EV SSL دریافت این گواهینامه شبیه OV می باشد ولی با اعتبار و ارزش بیشتر. البته برای دریافت این نوع گواهینامه مدارک بیشتری نیاز است و به طبع بررسی دقیق تری نیز انجام می گیرد. تمام مراحل لازم برای CA قبل از صدور این گواهینامه تایید موجودیت های حقوقی، فیزیکی و عملیاتی تایید ثبت سازمان به صورت رسمی (تایید سوابق رسمی سازمان) تایید حق انحصاری استفاده از دامنه ی خاص در گواهینامه ی EV و درنهایت تایید اینکه سازمان به درستی مجوز صدور گواهینامه ی EV را صادر کرده است. لازم به ذکر می باشد که اعتبار گواهینامه EV از بقیه بیشتر و در مرتبه ی دوم OV و در نهایت DV قرار می گیرد. ولی سرعت اخذ DV نسبت به OV و EV بیشتر است. همان طور که قبلا نیز ذکر شد، نوع رمزنگاری هر سه گواهینامه در یک سطح قرار می گیرند و تفاوتشان در میزان اعتبارشان است.
  9. ircfc

    وب و اینترنت

    آموزش‌های عمومی حوزه‌ی وب و اینترنت. این آموزش‌ها در موضوعات مختلف می‌توانند به طور غیر مستقیم در تجربه‌ی مدیریت سایت شما تاثیر داشته باشند.
  10. ircfc

    تجارت الکترونیک

    فروش بیشتر با تجارت الکترونیک تعریف دیجیتال مارکتینگ تجارت الکترونیک (E-business) انجام فرآیندهای کسب و کار در اینترنت است. این فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی شامل خرید و فروش محصولات و خدمات دیگر می‌شود. اما فراتر از خرید و فروش ساده محصولات و خدمات است. تجارت الکترونیک شامل طیف وسیعی از فرآیندهای تجاری مانند مدیریت تامین نیازها، پردازش سفارش الکترونیکی و مدیریت ارتباط با مشتری است. بنابراین، فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا کارآمدتر عمل کنند. همان‌طور که بیشتر فروش، بازاریابی و سایر فرآیندهای کسب و کار شرکت، دیجیتالی انجام می شود، فرآیندهای کسب و کار الکترونیکی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management یا CRM)، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning یا ERP) و مدیریت محتوا به طور فزاینده‌‎ای اهمیت می‌یابد. این تغییرات هم با مقیاس‌های امنیتی برای معاملات آنلاین تسهیل شده‌اند. راه‌هایی برای بهبود دیجیتال مارکتینگ زندگی آسان‌تری را برای مشتری خود ایجاد کنید. به آنچه که مشتریان شما واقعا به آن نیاز دارند توجه کنید و در راستای تحقق آن تلاش کنید. مثلا برای سفارش آنلاین و خرید یک هدیه، یک یادداشت اضافه کنید، گل یا هرچیزی را در کنار بستهبندی هدیه قرار دهید. به مشتری آزادی عمل دهید که بتواند خدمات خود را انتخاب کند و از خرید خود لذت ببرد. باید اسکلت کسب و کار خود را محکم بسازید و تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهید که وقتی در آینده تجارت خود را توسعه دادید و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه کردید به مشکل برنخورید. کسب و کار خود را در مقایسه با کسب و کارهای بزرگ و موفق پایه‌ریزی کنید. قابلیت استفاده از سیستم خود را افزایش دهید. از تصاویر جذاب برای معرفی محصولات خود استفاده کنید و طراحی زیبا را به کار ببرید. این کار شما را نسبت به سایر رقبای خود که به این موضوع اهمیت نمی‌دهند متمایز خواهد ساخت. داشتن تصاویر مناسب به مشتری این اطمینان را می دهد که جای مناسبی آمده و در وب سایت شما می‌ماند. برای عکس مناسب لازم نیست که یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید، بلکه به این معناست که عکس‌های متنوعی از محصولات و خدمات خود برای تحریک مردم به خرید بگیرید. از زوایای مختلف محصول عکس بگیرید که اطمینان کافی را در مورد کیفیت محصول به مشتری بدهد. توجه کنید که دو سوم فروش از هر محصول یا خدمات به وسیله بازاریابی انجام می‌شود، در نتیجه بسیار مهم است که برای محصول خود بازاریابی کارآمد انجام دهید. طبقه‌بندی مناسب برای معرفی محصول می‌تواند فروش پرسودی را برای شما به ارمغان بیاورد. بازاریابی باید این اطمینان را به مشتری‌های شما بدهد که یک تجربه لذت بخش را در وب سایت شما خواهند داشت. تمامی اطلاعات مهم در مورد محصولات خود را در معرض دید مشتری قرار دهید و مطمئن باشید که کاربری که از سایت شما دیدن می کند اطلاعات مهم و سودمند در رابطه با خرید را خواهند دید. هدایت وب سایت خود را آسان کنید. به گونه‌ای آن را طراحی کنید که موتورهای جستجو بتوانند سایت را پیدا کنند و در رتبه‌‎های بالای گوگل قرار بگیرید. نکته‌ی داشتن یک وب سایتِ به طور منظم سازمان‌دهی شده این است که به طور واضح بگویید که بازدیدکنندگان از وب سایت شما، کجای وب سایت هستند، نقشه‌ی سایت راهی بسیار آسان است که بفهمید مشتری‌ها به دنبال چه چیزی هستند. البته قرار دادن آن از این نظر نیز مهم است که به هنگام رتبه‌بندی در موتورهای جستجو به عنوان یک ویژگی مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رقابت بین ارائه‌دهندگان خدمات بسیار مشکل شده، زیرا انتخاب برای مشتریان بسیار زیاد شده است؛ اما فراهم‌آوری تجربه‌ی لذت‌بخش برای مشتریان باعث موفقیت و پشت سر گذاشتن سایر رقبا می‌شود. همیشه از بیرون و از دید مشتری به کسب و کار خود نگاه کنید تا بدانید که چگونه قابلیت‌های استفاده از وب سایت خود را افزایش دهید. از پشتیبانی تلفن و چت آنلاین و تماس مستقیم با مشتریان خود استفاده کنید. به سوالات آن‌ها پاسخ دهید از پروسه‌های طولانی مدت پرهیز کنید، و احساس خوشایندی را از این طریق به مشتریان خود هدیه کنید. ترافیک ورودی وبسایت به عنوان بهینه‌سازی موتورهای جستجو شناخته می‌شود. بهترین روش برای SEO این است که اطمینان حاصل کنید ساختار وب سایت شما قابل استفاده و کاربردی ساخته شده است. نام صفحات را به درستی انتخاب کنید، از کلمات کلیدی مناسب جهت SEO سایت استفاده کنید. بهترین کاری که یک مدیر کسب و کار برای بهینه‌سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می‌دهد این است که به طور مداوم محتوای واقعی و هیجان‌انگیز را برای مخاطبان خود ایجاد کند. از بستر آماده و مناسب شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و بهترین مطالب خود را به اشتراک بگذارید. اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید روی سه حوزه کلیدی تمرکز کنید: ارتقا، خدمات مشتری و اندازه‌گیری. از شبکه‌های اجتماعی بزرگی مثل لینکدین، توییتر و فیسبوک برای ارتقای بهترین محتوا، محصولات و خدمات برای چند بار در هفته استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی برای سفارش گرفتن و همچنین توجه به صحبت‌های مشتری‌ها در مورد کار خود بسترهای مناسبی هستند. فقط اشتراک‌گذاری مطالب مهم نیست، بلکه تعامل با مشتری هم بسیار ضروری می‌باشد. در نهایت تلاش‌های فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی را اندازه بگیرید و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. یک بانک از ایمیل بسازید و ایمیل‌هایی با محتوای تخفیف، فروش و موارد ویژه به این بانک ارسال کنید و یک کانال بازاریابی ایجاد کنید، این کار بسیار با اهمیت است زیرا می‌تواند مشترکین را به مشتری تبدیل کند. از A/B تستینگ و پیدا کردن بهترین راه‌حل برای طراحی کسب و کارتان استفاده کنید. تست A/B فرآیند تست دو نسخه‌ی مختلف از یک صفحه وب است تا بفهمید کدام ویژگی‌ها برای بازدیدکنندگان از وب سایت شما جذاب‌تر است و بازدید وبسایت و در نتیجه خرید را بالا می‌برد. اغلب تست‌ها در صفحات اصلی، landing و ویژگی‌های متفاوت وب سایت انجام می شود که متوجه می‌شوید بازدیدکنندگان روی چه چیزهایی کلیک می‌کنند، چه نکاتی باعث تبدیل بیشتر بازدید به خرید می‌شوند و حتی چه چیزهایی باعث می‌شوند که مشتریان از وب سایت خرید نکنند. با تغییر یک جز کوچک از سایت و ثابت نگه داشتن بقیه قسمت‌های آن A/B تستینگ را انجام دهید و بعد از مدتی تغییرات رفتاری کاربران را مشاهده کنید که کدام تغییر موجب بازدید بیشتر شده است و آن را اعمال کنید. تولید محتوای منحصر به فرد و مختص کسب و کار شما در وب سایت موجب اعتباربخشی به نام و برند شما و ایجاد حس اعتماد و اطمینان در مشتری خواهد شد، محصولات و خدمات شما را برحسته‌تر می‌کند و خواننده‌ی مطلب را تشویق به خرید می‌کند.
  11. ircfc

    تجارت الکترونیک

    انجام فرآیندهای کسب و کار در اینترنت
  12. ircfc

    ابزار مدیریت خارج از کانی وب

    خدمات گوگل سرچ کنسول و چگونگی اتصال به آن گوگل سرچ کنسول (با نام قدیمی گوگل وب مستر تولز) سرویسی است که از طرف گوگل به صورت رایگان ارائه داده می‌شود. این ابزار آماری از وضعیت وب سایت را نشان می‌دهد. تمام کسانی که وب سایت دارند، از عادی تا متخصص، از مبتدی تا حرفه‌ای از این ابزار می‌توانند استفاده کنند. سرچ کنسول برای تمامی صاحبان کسب و کارهای آنلاین، توسعه‌دهندگان وب، بازاریاب‌های حرفه‌ای، مهندسین سئو و… کارآمد است. خدمات سرچ کنسول این ابزار اطلاعات زیادی از وب سایت‌تان و کاربرانی که از آن بازدید می‌کنند، تعداد بازدیدها، چگونگی پیدا کردن سایت شما توسط کاربران و اینکه چه صفحاتی از سایت شما محبوب‌تر است را ارائه می‌دهد. همچنین در پیدا کردن و رفع ارورهای سایت، ایجاد نقشه‌ی سایت، آمار کلمات کلیدی، ایجاد و بررسی فایل robots.txt جهت شناسایی سایت توسط ربات‌های موتور جستجوگر و… به شما کمک خواهد کرد. از دیگر امکانات سرچ کنسول می توان به بررسی ترافیک وب سایت، بررسی عملکرد سایت، بهبود رنکینگ، حل ارورهای سرور، حل مسائل مربوط به لود سایت و موارد امنیتی نظیر هک و بدافزارها اشاره کرد. همچنین می‌توانید از کمک سرچ کنسول در گرفتن تصمیمات فنی و مهم در رابطه با سایت‌تان و تجزیه و تحلیل بازاریابی خود در رابطه با دیگر ابزارهای گوگل مثل Analytics، Google Trends و AdWords استفاده کنید. این ابزار به شما می‌گوید که هر تعمیر و نگه‌داری سایت یا تنظیماتی که انجام داده‌اید عملکردی صحیح داشته یا خیر. حتی اگر صاحب و برنامه‌نویس یک اپلیکیشن هستید باز هم سرچ کنسول به شما کمک خواهد کرد. همان‌طور که قبلا گفته شد، شما چه ادمین سایت، چه بازاریاب چه برنامه‌نویس وب و چه حتی برنامه‌نویس اپلیکیشن باشید به راحتی می توانید از سرچ کنسول برای بررسی عملکرد سایت خود استفاده کنید. تفاوت سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس لازم به ذکر می‌باشد که تفاوت گوگل سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس در ارائه‌ی نوع اطلاعات است به این صورت که سرچ کنسول اطلاعات فنی مثل ارورهای سرور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حالی که آنالیتیکس اطلاعات آماری از بازدیدکنندگان را ارائه می‌دهد. چگونگی اتصال به سرچ کنسول فیلترشکن را روشن کرده وارد سایت https://www.google.com/webmasters شوید و همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده، بر روی SIGN IN کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید همانند قسمت مشخص شده در تصویر زیر آدرس اکانت جیمیل خود را وارد کنید. در صفحه‌ی بعدی پسورد خود را وارد کرده تا وارد مرحله‌ی بعد شوید. در صفحه‌ی جدید در قسمتی که مشخص شده می‌توانید سایت خود را درج کنید. در این بخش می‌توانید سایت یا اپلیکیشن اندروید را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. ما وب سایت را انتخاب و آدرس را وارد کردیم. روی دکمه‌ی Add کلیک کنید. روی عبارت this HTML verification file کلیک کنید تا فایلی HTML دانلود شود که باید آن را در کدهای قالب خود قرار دهید. برای این کار می‌توانید از آموزش «چگونگی اضافه کردن کد به قالب» استفاده کنید. درنهایت نیز دکمه‌ی verify را کلیک کنید.
  13. ircfc

    ابزار مدیریت خارج از کانی وب

    چگونگی فعال کردن Google Analytics اگر مدیر یک وب سایت هستید، قطعا نیاز به ابزاری برای جمع‌آوری و تحلیل ترافیک سایت خود دارید. ابزاری که بتواند شما را در بالا بردن آمار بازدید سایت، افزایش فروش (اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید)، بهبود دیجیتال مارکتینگ و… کمک کند. گوگل باز هم مثل همیشه به کمک کاربران اینترنت آمده و این ابزار را در اختیار آن‌ها قرار داده است. ابزاری به اسم گوگل آنالیتیکس (گوگل آنالیتیک یا گوگل آنالیز)! گوگل آنالیتیکس یک ابزار مطمئن و با دقت بسیار بالای تحلیل وب سایت می‌باشد که اطلاعاتی را جهت تحلیل و کنترل ترافیک و بازاریابی وب سایت برای درک بهتر مشتریان، به دو صورت رایگان و پولی ارائه می‌دهد که می‌تواند به جذب مخاطب بیشتر کمک کند. امکانات گوگل آنالیتیکس شامل تعداد بازدیدها از وب سایت متوسط زمان حضور کاربران در سایت اطلاعات رفتاری کاربران سایت اطلاعات در مورد سن و جنسیت کاربران زمینه‌های مورد علاقه و جذاب برای کاربران اطلاعات جغرافیایی کاربران اطلاعات در مورد مرورگر، سیستم‌عامل و ISP کاربر نحوه ی جذب کاربران به وب سایت امکان تنظیم هدف در بازه‌ی زمانی خاص و اندازه‌گیری و مقایسه‌ی آن با دیگر اهداف نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و… می‌باشد. البته لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس در ایران تحریم شده و برای استفاده از آن باید آی‌پی خود را با استفاده از فیلترشکن تغییر دهید. نحوه‌ی فعال کردن گوگل آنالیتیک برای این کار باید کد گوگل آنالیتیک را در وب سایت خود قرار دهید. که البته قبل از این کار باید یک حساب جیمیل داشته باشید. پس از ساخت جیمیل فیلترشکن را روشن کرده وارد آدرس https://www.google.com/analytics شده و بر روی دکمه‌ی SIGN IN کلیک کنید. سپس از تب باز شده Analytics را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدید همانند قسمت مشخص شده در تصویر زیر آدرس اکانت جیمیل خود را وارد کنید. در صفحه‌ی بعدی پسورد خود را وارد کرده تا وارد مرحله‌ی بعد شوید. پس از انتخاب دکمه‌ی Next وارد صفحه‌ی گوگل آنالیتیکس خواهید شد. بر روی دکمه‌ی SIGN UP کلیک کنید. حال وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید اکانت آنالیتیکس بسازید. ابتدا باید مشخص کنید که قصد آنالیز یک سایت را دارید یا اپلیکیشن موبایل! ما در اینجا وب سایت را انتخاب کردیم. سپس در ادامه طبق تصویر زیر محل‌هایی که مشخص شده‌اند (به ترتیب: نام اکانت، نام وب سایت، آدرس سایت، موضوع سایت و تعیین موقعیت زمانی) را پر کنید. در نهایت بر روی دکمه‌ی Get Tracking ID کلیک کنید. در این مرحله پس از مطالعه‌ی قوانین آنالیتیکس و پذیرش آن‌ها دکمه‌ی I Agree را انتخاب کنید. در آخر به شما کدی داده می‌شود که باید آن را در قالب مورد استفاده‌ی خود قرار دهید. گوگل تاکید می‌کند که این کد را در قسمت head سایت خود قرار دهید تا اگر زمانی سایت به صورت کامل بارگزاری نشد، کد آنالیتیکس خوانده شود. در مقاله‌ی «چگونگی اضافه کردن کد به قالب» انجام این کار را در سیستم کانی وب توضیح داده‌ایم.
  14. در این بخش آموزش‌های مخصوص نرم افزارها، سایت‌ها و ابزارهای خارج از سیستم کانی وب که برای مدیریت وب سایت شما مفید و کاربردی هستند، وجود دارند.
  15. ircfc

    طراحی و تولید محتوا

    چرا محتوا برای بالارفتن رتبه در موتورهای جستجو و SEO مهم است؟ پیوند بین محتوا و SEO می تواند هر سایتی را در بالای رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دهد و این زمانی اتفاق می افتد که محتوا در بهترین حالت خود باشد. چرا که وقتی در بدترین حالت خود قرار بگیرد، باعث به وجود آمدن جریمه های گوگل می شود که جبران و بهبود آن ها تقریبا غیر ممکن است. هدف این مقاله ساده است و به شما کمک می کند که درک کنید چرا محتوا برای موتورهای جستجوگر مهم است. معیار سنجش SEO برای محتوا چیست؟ گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز انجام می دهد. Larry Page و Sergey Brin با یک ماموریت در سال 1998 گوگل را ساختند: «اطلاعات جهان را سازماندهی کنید و آن را برای جهان، مفید و در دسترس قرار دهید.» این ماموریت تا به امروز همچنان ادامه دارد. با این وجود راه هایی که گوگل اطلاعات را سازماندهی می کند در طول سال ها تغییر کرده است. الگوریتم های گوگل به طور مداوم در تلاشند که به این هدف برسند: «دسترسی کاربران به نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه». نتایج «مفید و مرتبط» که گوگل در تلاش است به آن برسد، تکه هایی از محتواهای موجود در سراسر وب است. این محتواها براساس مفید و مرتبط بودن با آنچه که کاربران سرچ می کنند، طبقه بندی می شوند. این یعنی، برای اینکه محتوای شما برای SEO ارزش داشته باشد باید برای کاربران و جستجوگران مفید باشد. حالا چگونه بفهمیم که محتوایی که ما تولید می کنیم، مفید است؟ گوگل اعلام کرده است محتوایی مفید است که دارای ویژگی های زیر باشد: 1- مفید و آموزنده بودن اطلاعات 2- باارزش تر و مفیدتر از سایت های دیگر 3- قابل اعتماد بودن 4-کیفیت بالا 5- جذاب بودن هنگامی که این عناصر در جای خود قرار می گیرند، ارزش SEO محتوا به حداکثر می رسد و بدون آن ها ارزش کمی خواهد داشت. اما، ایجاد محتوای عالی تنها قطعه ی این پازل نیست، یک طرف فنی هم وجود دارد که باید از آن آگاه باشید که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم. اهمیت بهینه سازی محتوا دلیل ساده ی بهینه سازی محتوا این است که بدون آن در موتورهای جستجو رتبه بندی نمی شوید. اما همانطور که قبلا اشاره کردیم عوامل متعددی سهیم هستند. با ایجاد محتوای مخاطب محور مطمئن می شوید که محتوای شما بهینه خواهد بود. (بر اساس نیاز های مخاطب). اما منظور از مخاطب محوری چیست و چه تفاوتی با سایر انواع محتواها دارد؟ مخاطب محوری به این معناست که شما بر روی آنچه که مخاطبانتان می خواهند بشوند تمرکز می کنید نه آنچه که خودتان می خواهید در مورد آن صحبت کنید. در طرف دیگر معادله ی بهینه سازی، مسائل فنی است که شامل کلمات کلیدی، عنوان های متا، توضیحات متا و URL است. چگونه محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید کنیم؟ هنگام تولید محتوای مناسب باید مراحلی را طی کرد: 1- کارایی و بهتر کردن کلمات کلیدی و تعیین موضوع در حالی که قبلا تعیین کردیم که محتوای تولیدی شما باید مخاطب محور باشد، کلمات کلیدی جستجو شده بسیار مهم است برای اینکه مطمئن شوید محتوای حاصل از طریق موتورهای جستجو یافت می شود. چند موردی که به هنگام انتخاب کلمات کلیدی و موضوع خود باید به خاطر داشته باشید: کلمات کلیدی Long-tail اجتناب از انتخاب کلمات کلیدی بسیار رقابتی با تعداد جستجوهای عظیم از ابزار کلمات کلیدی جستجو شده ی ثابت استفاده کنید (از سایت هایی استفاده کنید که کلمات کلیدی جستجوشده توسط کاربران را عرضه می کند). عنوان محتوای خود را با کلمات کلیدی مطابقت دهید. 2- طرح کلی، قالب و فرمت برای خوانایی مطالب خود تعیین کنید برای محتوای خود طراحی کلی پیاده سازی کنید، قالب بندی کنید و محتوای ایجاد شده را به تکه های کوچک تری تقسیم شوند. خوانندگان آنلاین دقت و توجه بسیاری دارند. اگر مقاله ی شما فقط یک پاراگراف داشته باشد نمی خواهند به خواندن آن ادامه دهند. بهتر است که محتوای شما در هر پاراگراف یک یا دو جمله داشته باشد؛ تا 3 یا 4 جمله هم مشکلی نیست. می توانید با قرار دادن sub -header و یا قرار دادن تصاویری در بین 300 تا 400 جمله به تجزیه و تحلیل بیشتر محتوا کمک کنید. زمان سپری شدن در صفحات سایت و ماندن در پیج (در واقع سرگرم شدن با صفحه) روی رتبه بندی تاثیر دارد. اگر می خواهید زمان سپری شدن در سایت را افزایش دهید، خوانایی را افزایش دهید. هر پاراگراف یک یا دو جمله کوتاه، بین 100 تا 200 کلمه و اینکه دارای زیرعنوان باشد. جملات و پاراگراف های طولانی ضعف بزرگی برای یک محتواست. با قالب بندی مناسب می توانید میانگین بازدید از وبسایت را به راحتی افزایش دهید. 3- به عنوان و اهداف کلیدی خود اهمیت دهید در محتوایی که تولید می کنید کلمات کلیدی را هم هدف قرار دهید. سعی نکنید در مورد هرچیزی بنویسید. سعی نکنید چندین کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. انجام آن نه تنها زمان زیادی را صرف می کند بلکه مانع ایجاد محتوای مفید و مناسب با عنوانی که انتخاب کرده اید خواهد شد. بر روی عنوان و موضوع آن و کلمات کلیدی که آن موضوع را پوشش می دهد، تمرکز کنید. 4- بک لینک ها را در سراسر محتوای خود شامل کنید از آنجایی که گوگل مشخص کرده است که اعتبار و قابل قبول بودن، یک فاکتور مهم برای SEO است، لینک دادن به سایت های مرتبط، قابل اعتماد و معتبر می تواند کمک کند که موتورهای جستجو محتوای شما را معتبر ببینند. با این وجود مطمئن شوید کلماتی که برای لینک دادن استفاده می کنید به سایتی که کاربر به آن ارسال می شود، مرتبط باشد. توصیه می شود که پیوندهای خود را به 6 کلمه و کمتر خلاصه کنید. چگونگی بهینه سازی محتوای خود بعد از ایجاد آن از لحاظ فنی مهم ترین فاکتورها برای بهینه سازی محتوا شامل موارد زیر است: تگ عنوان توضیحات متا URL 1- چگونه تگ عنوان را بهینه کنیم؟ هنگامی که یک کاربر جستجو انجام می دهد، تگ عنوان، هدینگ قابل کلیکی است که در بالای نتیجه مشاهده می شود. تگ عنوان به چند دلیل مهم است: اولین و مهم ترین دلیل کمک به موتورهای جستجو است که بفهمند محتوای صفحه ی شما راجع به چه موضوعی است. به علاوه آن ها می توانند عامل انتخاب کننده ای باشند برای نتایج جستجویی که کاربر انجام می دهد. (به این صورت که اگر عنوان مقاله ی شما به هدف کاربر نزدیک باشد آن را انتخاب می کند). برای بهینه سازی تگ عنوان از راه های زیر باید مطمئن شوید: زیر 60 کاراکتر باید باشد. کلمات کلیدی چندگانه را در عنوان قرار ندهید. عنوان موضوعی که انتخاب کردید باید کاملا مشخص باشد. در ابتدا کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. 2- چگونه توضیحات متا را بهینه سازی کنیم؟ توضیحات متا، قطعه ی کوچکی از متن است که زیر عنوان تگ و URL نمایش داده می شود. در حالی که گوگل اعلام کرده که توضیحات متا تاثیری روی رتبه ی گوگل ندارد، اما این توضیحات برای اینکه کاربر را جذب کند که روی لینک شما کلیک کند تاثیر می گذارد. در نتیجه میزان کلیک کردن تاثیر غیر مستقیم روی رتبه ی گوگل دارد. شما باید: توضیحات متا را زیر 160 کاراکتر نگه دارید. توضیح مختصر و مفیدی در مورد محتوا باشد. کلمات کلیدی مرتبط را در نظر بگیرید. 3- چگونه URL را بهینه کنیم؟ ساختار URL سایت شما یکی دیگر از فاکتورهایی است که تاثیر غیرمستقیم بر روی رتبه بندی دارد، زیرا عاملی می تواند باشد که کاربر روی محتوای شما کلیک کند. خوانایی دامنه بسیار مهم است. زیرا تضمین می کند که کاربران روی دامنه کلیک می کنند چرا که دامنه های بلند و ناخوانا مرموز و ترسناک هستند. در نهایت می توانید پاسخ این سوال را بدهید که: چرا محتوا برای جستجوگرها مهم است؟ هنگامی که محتوای خود را بهینه می کنید به شدت بر روی دیده شدن شما تاثیر می گذارد. بدون دیده شدن، مقاله ی شما یکی از میلیون ها مقاله ای است که در وب قرار می گیرد. هیچ کس آن را نمی بیند. هیچ کس آن را به اشتراک نمی گذارد هیچ کسی با آن کار نمی کند اما زمانی که بدانید واقعا می خواهید چه کار کنید، دیده شدن آسان می شود. اگر میخواهید دیده شوید خود را ملزم به تولید محتوای بهینه، کارآمد و مفید کنید. منبع: searchenginejournal
×