رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک استخدام و همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

Emtedad

مشاور انجمن
  • تعداد ارسال ها

    169
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1
آهنگ های مورد علاقه ی من

آخرین بار برد Emtedad در 3 آذر 1395

Emtedad یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

1 متوسط

1 دنبال کننده

درباره Emtedad

  • درجه
    مشاور انجمن
  • تاریخ تولد 20 تیر 1374

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. سلام

    خیلی ممنون که دوباره به انجمن برگشتید

    ممنون میشم که بازم مثل سابق فعالیت داشته باشید و اگه دوستی دارید اینجارو معرفی کنید تا یکمی سایت رو بیاریم بالا تا شلوغ بشه مثل قدیم :)

    منتظر فعالیت و خبرتون هستم

    با تشکر

    یاحق

  2. Emtedad

    عکس هنری برای پروفایل

    منبع :گالری عکس
  3. سخت تر از بیدار شدن صبح زود، این است كه باید جلوی كمد بایستی و به این موضوع فكر كنی كه شلوار سبز با مانتو قهوه ای هماهنگی دارد؟!؟ كفش بنفش ات را با كدام شلوار می توانی بپوشی ؟ و ... اگر شما هم روزانه با این دغدغه مواجه هستید و برای پوشیدن لباس لازم است چند دست لباس را از كمد بیرون بكشید و عوض كنید، پس با قواعد ست كردن رنگ ها آشنایی ندارید و لازم است این مطلب را بخوانید و با اصول این كار آشنا شوید تا از فردا صبح و چشم بر هم زدنی یك ست لباس هماهنگ بپوشید. این اصول را حفظ كنید 1. رنگ های اولیه و ثانویه كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته اند، در تركیب هم با یکدیگر هم خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ ها می توانند با هم تركیب شوند اما از نظر بصری، نور یكدیگر را به شدت كاهش می دهند. ست كردن این رنگ ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست. 2. به رنگ های اولیه و ثانویه ای كه در چرخه رنگ مقابل یكدیگر قرار گرفته اند، رنگ های مكمل گفته می شود مثلا بنفش از تركیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از تركیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز كنتراست (هم خوانی) مكمل دارد. این رنگ ها «كنتراست مكمل» نامیده می شوند چون همدیگر را كامل می كنند و وقتی در كنار هم قرار می گیرند، جلوه یكدیگر را قوت می بخشند و تاثیر رنگ ها بیشتر از زمانی است كه به تنهایی استفاده می شوند. تركیب این رنگ ها در یك ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می كنند. 3. اگر لباسی دارید كه از تركیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است كه با یكی از رنگ ها هماهنگ سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی كه بیشتر از همه در لباس به كار رفته است. 4. پارچه هایی كه طرح های مختلف دارند، برای ست كردن و پوشیده شدن در كنار هم توصیه نمی شوند. از نظر زیباشناسی تركیب یك بلوز راه راه با دامن خال خالی جالب به نظر نمی رسد، البته طراحان از این تركیب استفاده می كنند ولی آنها اصول حرفه ای تری را می شناسند كه نتیجه كار را دلنشین می کند. برای شما كه نگاه حرفه ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این تركیب پرهیز كنید یا ست های كامل طراحان را به كار ببرید. رنگ شناسی واجب است در اولین قدم باید با چرخه رنگ آشنا شوید چون این دایره براساس هماهنگی و همخوانی رنگ ها چیده شده است و نشان می دهد كه چگونه رنگ ها در كنار هم باعث افزایش و كاهش قدرت انعكاس یكدیگر می شوند. در نگاه اول كشف این چرخه كمی پیچیده به نظر می رسد اما واقعا كار سختی نیست. ابتدا رنگ ها را بشناسید: رنگ های اولیه: زرد، قرمز و آبی رنگ های ثانویه (تركیبی): قرمز + آبی = بنفش قرمز + زرد = نارنجی زرد + آبی = سبز دنیای بی انتها رنگ های درجه سوم از تركیب رنگ های اولیه با رنگ های ثانویه به وجود می آیند كه با رنگ های اولیه تشابه و هماهنگی خوبی دارند. در این بخش عامل تعیین كننده رنگ میزان استفاده از دو رنگ است و براساس اندازه تركیبات می توان نتایج مختلفی به دست آورد مثلا با سه تركیب مختلف از دو رنگ ثابت می توان سه رنگ مختلف به دست آورد: سبز+ آبی = آبی فیروزه ای سبز+ آبی = سبز آبی (آبی آكواریومی) سبز + آبی = لاجوردی زرد + نارنجی = كهربایی زرد + سبز = زمردی زرد + سبز = لیمویی آبی + بنفش = نیلی آبی + بنفش = ارغوانی آبی + بنفش = یاسی قرمز + بنفش = زرشكی سفید و سیاه؛ رنگ هایی برای تمام فصول سفید و سیاه را می توانید در كنار هر رنگی استفاده كنید. از نظر متخصصان و طراحان، سفید و مشكی رنگی ندارند. سفید محصول نبودن تركیبات رنگی با بیشترین درخشندگی است. در نقطه مقابل، سیاه از تركیب تمام رنگ ها با بیشترین حد تیرگی به وجود آمده است. این دو رنگ تنها رنگ هایی هستند كه با تمام رنگ ها هماهنگی دارند؛ درواقع استثناهایی هستند كه قواعد تركیب رنگ را به چالش می كشند. سفید در كنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد كه رنگ را بارزتر كند و جلوه بیشتری به آن بدهد؛ در مقابل مشكی تندی و تیزی رنگ ها را می گیرد. قرمز؛ جذاب اما خطرناك قرمز قابلیت جور شدن با سفید، مشكی، قرمز، بنفش، نارنجی و سبز را دارد. وقتی می خواهید ست لباسی با رنگ قرمز بسازید، بهترین كار این است كه از تركیبات مختلف قرمز استفاده كنید یعنی رنگ هایی مثل بنفش كه قرمز در آن استفاده شده ولی حواس تان باشد سراغ تیره و روشن قرمز برای ست كردن و تركیب نروید. حواس تان باشد قرمز را با آبی و زرد ست نكنید؛ این رنگ ها فقط زمانی با هم هماهنگ می شوند كه آبی به سمت بنفش و زرد به سمت نارنجی متمایل شده باشد. آبی؛ در ساحل آرامش رنگ آبی با سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و نارنجی هماهنگ می شود. رنگ مكمل آبی، نارنجی است و قرار گرفتن این دو رنگ در كنار هم نارنجی را تشدید می كند. دقت كنید آبی را با زرد و قرمز ست نكنید، فقط در صورتی می توانید ست کنید كه قرمزتان به بنفش و زردتان به سبز نزدیك باشد. زرد؛ هشدار های جدی در راه است زرد با رنگ های سفید، مشکی، زرد، سبز، نارنجی و بنفش هماهنگی دارد اما در كل رنگ سختی برای ست كردن است چون تند و آتشین است. به شما توصیه می كنیم برای ست كردن از سایه های ملایم تر این رنگ استفاده كنید و به هیچ عنوان سراغ زرد نئون یا شبرنگ نروید چون به شدت مشكل زاست. رنگ های مشابه زرد، نارنجی و سبز هستند. مكمل رنگ زرد، بنفش است اما كنار هم قرار دادن این دو رنگ، احتیاط و دقت زیادی می خواهد. هیچ كدام نباید از دیگری درخشان تر و تند تر باشد چون از لحاظ بصری، تاثیر نامطلوبی دارد. سبز؛ صلح برای همیشه و همه جا سبز با رنگ های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و قرمز هارمونی دارد. در یك نگاه كلی، سبز رنگ پركاربرد و به دردبخوری است به شرط اینكه از تركیبات صحیح آن استفاده شود. اگر شما از تركیبات سبزی استفاده كنید كه در طبیعت یافت می شود مثل خاكی، زیتونی، زمردی و... این امكان را دارید كه آن را با هر رنگی ست كنید. رنگ مكمل سبز، قرمز است. این دو در كنار هم تركیب ایده آلی هستند اگر نخواهید از طیف تند و آتشین هر دو استفاده كنید. حواس تان باشد سبز با بنفش و نارنجی هماهنگی ندارد مگر اینكه بنفش نزدیك به آبی و نارنجی نزدیك به زرد باشد. بنفش؛ رنگ رویال و باشكوه رنگ بنفش با مشکی، سفید، بنفش، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد. رنگ بنفش با همان دستورالعملی كه برای رنگ آبی گفتیم قابل استفاده است. اگر از سایه های تیره تر بنفش استفاده می كنید، كارتان راحت است. طیف های مختلف قرمز و آبی با بنفش هماهنگی دارند و می توانید از تیره و روشن این رنگ برای كامل كردن یك ست استفاده كنید. مكمل رنگ بنفش، زرد است ولی باید با یك درجه درخشندگی انتخاب شوند چون اگر تندی یكی از دیگر بیشتر باشد، باعث می شود جلوه دیگری گرفته و تصویر ناخوشایندی ایجاد شود؛ پس بهتر است ملایم ها را با هم و تندها را با هم به كار ببرید. نارنجی؛ با احتیاط نزدیك شوید سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ های هماهنگ با نارنجی هستند. نارنجی، یكی دیگر از رنگ های خطرناك در پوشش است چون به شدت این توانایی را دارد كه ستی نامتوازن ایجاد كند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می كنیم به جای نارنجی تند از سایه های روشن تر و تیره تر این رنگ استفاده كنید و آن را در كنار رنگ هایی چون قرمز و نارنجی به كار ببرید. قهوه ای رنگی است كه از نارنجی به وجود آمده و به همین دلیل به خوبی با آن تركیب می شود. رنگ مكمل نارنجی، آبی است ولی از تركیبات آبی استفاده كنید كه نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نباشد.
  4. عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند. غروب آفتاب رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در شب ایجاد کند. شما می‌توانید عکس‌های در نور کم شب را به کمک یک اس‌ال‌آر و کیت‌لنزی که به همراه آن گرفته‌اید بگیرید. همه اس‌ال‌آرها نیازهای مقدماتی برای عکاسی در شب را دارند. دوربین‌های کامپکت «فشار بده و بگیر» یا point and shot که دارای تنظیمات دستی باشند نیز می‌توانند برای این‌کار استفاده شوند. در ادامه چند نکته مقدماتی برای گرفتن عکسای زیبا در شب و یا نور کم ارائه می‌شود. از سه پایه استفاده کنید اولین چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک سه‌پایه است، حتی اگر حمل کردن آن ناراحت کننده و دردناک باشد. در عوض، این کار بهترین راه برای مطمئن شدن این مسئله است که عکس‌‌هایی که در نور کم می‌گیرید شارپ خواهند بود. تعدادی از دوربین‌های جدید دارای قابلیت کاهش لرزش هستند که به شما عکس‌هایی شارپ در سرعت کم شاتر می‌دهند. اما همچنان استفاده از سه پایه بهترین گزینه برای داشتن عکس‌هایی شارپ‌تر در نور کم خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید سه‌پایه‌ای متناسب با بودجه‌ی خود پیدا کنید، ولی حتما مطمئن شوید که این سه‌پایه توانایی حمل وزن نهایی دوربین و لنزتان را داشته باشد و به اندازه‌ی کافی برای حمل کردن راحت باشد. از تنظیمات «اولویت با دیافراگم» دوربین خود استفاده کنید در این حالت شما با کنترل کردن دیافراگم، به دوربین اجازه می‌دهید که خودش سرعت شاتر مناسب را برای نوردهی صحیح انتخاب کند. در دوربین‌های معمول اس‌ال‌آر میزان دیافراگم f/8 ، شما را مطمئن خواهد کرد که عکس‌هایتان کاملاً شارپ و با عمق میدان مناسب خواهند بود. در دوربین‌های point-and-shot که سنسورهای کوچکی دارند، این کار را می‌توان با میزان دیافراگم f/4 نیز انجام داد. دوباره در اینجا استفاده از سه پایه به شما کمک خواهد کرد که عکس‌هایی که با سرعت‌های شاتر یک یا دوثانیه و یا بیشتر، می‌گیرید بدون بلور یا محوشدگی باشند. همچنین در این حالت بهتر است که ISO دوربین خود را در کمترین میزان قرار دهید تا عکس‌های شما نویز کمتری داشته باشند. از سلف‌تایمر دوربین‌تان برای گرفتن عکس استفاده کنید از سلف‌تایمر دوربینتان یا کابل شاتر (دکلانشور) و یا کنترل از راه دور برای گرفتن عکس استفاده کنید تا از هرگونه تکان خوردن دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر جلوگیری کنید. اکثر دوربین‌ها دارای سلف‌تایمر ۲ یا ۱۰ ثانیه هستند، که استفاده از این قابلیت بهترین گزینه خواهد بود. تراز سفیدی دوربین را روی نور روز تنظیم کنید اکثر دوربین‌های دیجیتال به طور پیش‌فرض تنظیم تراز سفیدی (وایت بالانس) آن‌ها روی حالت اتوماتیک است. اما در حالت اتوماتیک دوربین سعی می‌کند تا رنگ نور چراغ‌ها به سفید برساند و در نتیجه رنگ‌های شفاف و زنده‌ی عکس را تغییر خواهد داد. تنظیم «نور روز» رنگ‌های زیبا و زنده‌ی غروب خورشید را بدون آنکه دستکاری زیادی بکند، بهتر حفظ خواهد کرد. در بهترین زمان نور عکس بگیرید بهترین زمان شب برای عکاسی هنگامی است که هنوز مقداری رنگ در آسمان باقی مانده است. این زمان عکس‌های رنگارنگ‌تری را نسبت به زمانی که هوا کاملا تاریک است، به شما می‌دهد. عکس زیر که میدان تایمز شهر نیویورک می‌باشد، در حدود ۱۵ دقیقه بعذ از غروب که آخرین رنگ‌های آسمان همچنان پابرجا بودند گرفته شده بود. هنگامی‌که نور طبیعی با نورهای خیابان مخلوط می‌شود، نتیجه کار می‌تواند کاملاً چشمگیر باشد. نیم‌ساعت قبل، همزمان و بعد از غروب می‌توانند بهترین زمان برای عکاسی باشند. عکس‌ها و تنظیمات را بررسی کنید عکس‌هایتان روی صفحه ال‌سی‌دی دوربینتان بررسی و مقایسه کنید. آیا از عکس‌هایی که گرفته‌اید راضی هستید و آن‌ها را دوست دارید؟ اگر عکس‌هایتان تاریک هستند از ابزار تصحیح نوردهی (exposure compensation) برای تنظیم نوردهی در سرعت شاتر بالا استفاده کنید. همینطور اگر عکس‌هایتان بیش از حد روشن است از همان ابزار برای تصحیح نوردهی در سرعت شاتر کم استفاده کنید. معمولا اکثر دوربین‌های اس‌ال‌آر ممکن است به تصحیح نوردهی نیاز داشته باشند تا عکس‌های گرفته شده زیبا و با نور مناسب به نظر بیایند. توضیحات اضافی تصحیح نوردهی چیست؟ ابزارهای سنجش نور دوربین‌ها کامل نیستند. گاهی اوقات اندازه‌های انتخاب شده توسط دوربین عکس‌هایی با نور خیلی زیاد و یا با نور خیلی کم ایجاد می‌کنند. تصیح نوردهی ویزگی‌ای در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا نوردهی را تنظیم کنید. با انجام این کار شما می‌توانید به صورت دستی نوردهی را تا جایی‌که عکس به اندازه‌ی کافی روشن‌تر و یا تیره‌تر شود تنظیم کنید. معمولاً میزان این تغییرات بین -۲ تا +۲ EV و با گام‌های ۱/۳ (یک‌سوم) می‌باشد. هر دوربین ممکن است تفاوت‌های اندکی در روش‌های اعمال این تنظیمات داشته باشد، بنابراین لطفا به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید. حالت الویت با دیافراگم چیست؟ حالت الویت با دیافراگم یا تقدم با دیافراگم، یک تنظیم در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا عدد دیافراگم را خودتان انتخاب کنید. در این حالت دوربین به طور خودکار سرعت شاتر مناسب برای این دیافراگم را تشخیص می‌دهد. هدف اصلی از حالت الویت با دیافراگم کنترل عمق میدان است. عمق میدان فاصله‌ای است که در آن اشیا در پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید شارپ و یا محو (بلور) هستند. در عکاسی منظره در شب شما باید مطمئن باشید که فوکوس تصویرتان کاملا شارپ باشد. برای این‌کار بایستی عدد دیافراگم‌تان به میزان مناسب بزرگ باشد. دیافراگم لنز شما ممکن است از ۲٫۸ یا ۳٫۶ به عنوان بازترین دریچه شروع شود تا کوچک‌ترین دریچه که ممکن است f/16 یا f/22 باشد. دیافراگم (دریچه) بازتر منجر به محوتر شدن بک‌گراند عکستان و کاهش عمق میدان می‌شود. بسته‌تر شدن دیافراگم که همان بزرگتر شدن عدد آن است باعث شارپ‌تر شدن پس‌زمینه و پیش‌زمینه عکستان خواهد شد. تنظیم دیافراگم روی f/8 یا f/11 معمولاً برای بدست آوردن فوکوسی کاملاً شارپ در عکاسی منظره مناسب هستند. منبع :انجمن جنرال
  5. سلام.خوب هستید؟؟ والا من زیاد وقت ندارم برای تبلیغات و اینا... خودتون درک می کنید دانشجویی و هزار دردسر

    ولی همیشه هر وقت وقت شد حتما سری به سایت میزنم و سعی میکنم فعالیتی داشته باشم

    در هر صورت هر جا هستید موفق و پیروز باشید

  6. تاریخچه قدیمیترین تکیه تهران معلوم نيست که چه هنگام تأسيس جايي مختص، براي تعزيهخواني و نمايشهاي مذهبي به مخيله ناصرالدين شاه افتاد. البته اين کار فقط به دست شخصي چون وي امکانپذير بود، زيرا اولين و بزرگترين اتفاقات دورۀ قاجاري به خواست وي انجام شده است. بلندترين ساختمان طهران يعني شمسالعماره، اولين راهآهن ايران (ماشين دودي)، چراغ گاز، چراغ برق و ... به هر حال به سال 1285ق به دستور شاه، معيرالممالک از درباريان نزديک شاه مأموريت يافت تکيه دولت قديمي را توسعه دهد. تکيه دولتي که به دستور حاج ميرزا آقاسي صدراعظم محمدشاه تأسيس شده بود. تکيه قديمي، که نميدانيم چه شکلي بود تخريب شد. محبس حکومتي و خانه قديمي اميرکبير هم به آن افزوده گشت و بناي چند ضلعي از بيرون و مدوّر از درون شکل گرفت. بنايي در نوع خود بس عظيم که از منظر هوايي چون استاديومي به نظر ميآمد. من نميدانم آيا آن زمان در اروپا تئاتري بود که امکان حضور بيست هزار نفر را در خود داشته باشد يا خير. ولي تکيه دولت اين ظرفيت را داشت البته با استاندارد ايراني و نشستن بر روي زمين! شايد بتوان گفت تا آن زمان بزرگترين تئاتر شناخته شده جهان بود! به هر حال امکان حضور همزمان بيست هزار نفر آن هم در شهري دويست هزار نفري اگر غلو نباشد شاهکاري است. کجاي دنيا يک دهم جمعيت شهري امکان تماشاي تئاتر در يک زمان را دارند؟ (حتي اکنون تالار رودکي دو هزار نفر گنجايش دارد). ساختمان تکيه در سه طبقه بنا گرديد. با لژهايي مخصوص شاه و حرمسرا و اعيان و اشراف و گاه مکاني براي حضور فرنگيان مقيم دارالخلافه. لرد کرزن که زماني سفر دور دنيايش را آغاز کرده بود و هنوز لرد نبود، هنگامي که به ايران آمد اولين چيزي که در طهران نظرش را جلب کرد همين بنا بود: در انتهاي باغ گلستان ساختمان گردي هست که من تيرها و ميلههاي سقف باز آن را وقتي که به تهران وارد ميشدم از دور متوجه شده بودم که از بام کوتاه خانههاي اطراف برتر واقع شده بوده است، اين تکيه يا تماشاخانه را براي مراسم سالانه تعزيه ساختهاند. من داخل اين محل شدم و نظري به اطراف انداختم. بنا به کلي خالي بود. غير از چند جانور که به زنجير کشيده بودند که عمل حيرتآوري در چنان ساختمان خاص بود و آن شامل محوطۀ عظيم گنبدوار است و صفحة سنگي مدوّري در ميان تکيه است که به وسيله پله و راهي سربالا حيواناتي را که در تعزيه به کار ميبرند در آنجا وارد ميکنند. راهي سرگشاده در پيرامون اين صحنه است و بعد از پنج رديف صندلي که در موقع روضه يا تعزيه از زنان چادري سياه ديده ميشود از ميان اين معابر راهروي است که تعزيهخوانها به آنجا وارد ميشوند. در يک سمت، منبر سنگي بلندي است مانند سکوي کوچکي که ملا از آنجا کار تعزيه را اداره و يا آنکه مراسم را تعريف ميکند. بر بالاي دو رديف سنگي سه طبقه طاق نماست که با آجر به طرز جالبي فرش کردهاند و طاق سبکي دارد. بعضي از اين حجرهها که مختص بانوان حرم است پرده سبزي دارد. اصلاَ در نظر بود گنبدي هم بر آن بسازند و گفتهاند شاه از آلبرت هال لندن نيک خوشش آمده بود و ميخواست نظير آن را در تهران بسازد، اما بعد معلوم شد که پايۀ اين ساختمان سنگيني گنبد را کافي نيست. از اين رو ميلهها را نصب کردند و هر وقت مراسم تعزيه برگزار ميشود براي جلوگيري از تابش آفتاب بر آن روپوشي ميکشند که درست همان کاري است که در آمفيتئأترهاي روسي ميکردند، هرگاه نمايش تا شام طولاني شود به وسيله هزاران شمع که در شمعدانهاي بلورين بر ديوارها هست روشنايي فراهم ميشود. يک چندي هم در آنجا نور برق به کار افتاد که بعد انصراف حاصل شد با آنکه شايد درست از عهده اين کار برنيامدند. اوج فعاليت تکيه دولت در محرم است. با اينکه حدوداً سيصد تکيه ديگر در تهران از قبيل تکيه سيدنصرالدين، تکيه درخونگاه، تکيه رضاقليخان و... بود ولي به علت وابستگي به دربار در تکيه دولت با شکوهترين و عظيمترين نمايشهاي مذهبي اجرا ميشد. و هزاران نفر هر روز 2بار، يکبار از سه ساعت به غروب مانده تا غروب و نوبت دوم از دو ساعت از شب گذشته به تماشا مينشستند. شاه گاه هر دوبار را در آن شرکت ميکرد که در خاطراتش به تفصيل به آن اشاره کرده است. ناصرالدين شاه از همه امکانات دربار از قبيل جواهرات، لباسهاي فاخر، غلامان دربار، لشکريان و حتي باغوحش همايوني جهت عظمت بخشيدن به اين مراسم استفاده ميکرد و ميتوان گفت تقريباَ تنها مراسمي بود که با حضور شاه و گدا بدون واسطه و آلايش ده روز ادامه مييافت. سفرا و نمايندگان و جهانگردان خارجي توضيحهاي زيادي از اين مراسم داشتهاند. به علت اينکه بسياري از پردههاي تعزيه در واقع با روح و دل و جان مردم ممزوج بود و اشک آنان را سرازير ميکرد جهانگردان و ناظرين خارجي هم از اين همه احساسات به وجد و تعجب و گاه حتي با مردم در بروز احساسات همراهي ميکردند. زيباترين توضيحها در اين زمينه را ارنست ارسل جهانگرد بلژيکي نوشته، آنجايي که مينويسد: بازيگران که همه در ايفاي نقش خود مهارت داشتند به روي صحنه حاضر شدند و همگي گفتاري را که ميبايست بگويند در طوماري نوشته و در دست داشتند. لباس همهشان البته لباس عربي بود و هيچ دکور و صحنهسازي در کار نبود فقط روي اعلان که به بيرق نصب شده بود محل حادثه هر پرده جهت اطلاع تماشاگران مينوشتند. تئاتري که در آن شکسپير تراژديهاي جاوداني خود را بازي ميکرد، نبايد با اين صحنهها فرق زيادي داشته باشد... در پرده اول آل علي (ع) براي مشاوره دور هم جمع شدند. مذاکرۀ نسبتاَ طولاني آنان بالاخره به اينجا منتهي شد که يکي از ميان آنها به همراهي افراد خانواده خود براي انجام مأموريتي اعزام شود. اين جنگجوي دلاور بر اسب ترکمن که از اصطبل سلطنتي آورده بودند ... سوار گرديد. زنها و پسربچهها با لباس مبدل در تخت روان جاي گرفتند. سپاهيان بعضي پياده و بعضي بر اسبهاي زيباي دربار سوار بودند و اسباب و اثاث را بر پشت شترهايي که با پارچههاي رنگارنگ زينت يافته بود بار نمودند. آنگاه اين دار و دستۀ پُر طمطراق به آهنگ موزيکال نظامي سه بار روي سکو گشتي زد و بعد از صحنه خارج شد. ... نتيجۀ اردوکشي تأثرانگيز بود يکي از جنگجويان که توانسته بود از چنگ دشمن جان سالم بدر برد خبر غمانگيز جنگ را با نوحۀ گريهآوري به طرفداران علي(ع) تعريف مينمود. زنها با شيون و زاري به عنوان سوگ و منتهاي نااميدي به سر و روي خود کاه ـ که نشاندهنده ريگ بيابان بود ميپاشيدند لحظه لحظه سخنان اين ترامن [در تراژدي معروف «فدر» اثر راسين اسم حاکمي است که در پرده پنجم داستان مرگ قهرمانان را بازگو ميکند] با گريه زاري تماشاگران قطع ميگرديد و از هر طرف تکيه، لعنت خشمآميزي بر عليه معاويه [!] و ياران او بلند ميشد. اين لعنت و نفرين توأم با هقهق گريههاي دلخراش، و فرياد حسين!حسين! و بالاخره نالۀ همه جانبه «يو ! يو !» بود. حتي خود بازيگر نيز اشک ميريخت کسي که بغل دست من نشسته بود با آنکه يک استاد ديرباور و شکاک بود با وجود اين صادقانه و به طرز دلسوزي ميگريست... به گمان من هيچکسي در دنيا قادر نيست نااميدي و خشم و ترحمي که قلب اين جمعيت انبوه را ميسوزاند توصيف کند... بدون شک چنين اندوهي ساختگي و ظاهري نبود بلکه جوشش قلب و تأثر صادقانه ملتي بود که بر شهادت امامان خود از روي ايمان اشک ميريختند،... هيچجا حتي در «پلازا دتوروس» شهر سويل [اسپانيا] من چنين نمايش عجيبي نديده بودم که انبوه جمعيت اين چنين از خود بي خود شوند و وضع روحيشان لحظه به لحظه از يک خشم بيرحمانه به نااميدي عميق و از اندوه بيپايان به غضبي وحشتناک تبديل شود. تا روز مرگ ناصرالدينشاه مراسم با همان شيوه و هزينههاي زياد در تکيه اجرا ميشد ولي با ترور شاه همه چيز و از جمله مراسم تکيه برهم ريخت. شاه جديد علائق و تفنن شاه شهيد را نداشت هر چند به رسم هر ساله تعزيه برگزار ميشد و شاهمظفر به لژ پدر ميرفت ولي کو آن رونق سابق! ساختمان تکيه هم به علت بيمبالاتي در ساخت اوليه و عدم نگهداري ثانويه چند بار دستخوش نشستهاي پي و اصلاح طبقات شد. يعني يک طبقه از روي آن برداشتند. اسکلت چوبي روي بنا که روي آن چادر کشيدند بر چيده شد و به دست متخصصان خارجي اسکلت آن فلزي شد. ولي با همه اين مصائب اين بنا به هر زحمتي نفسي ميکشيد و سرپا بود. دوره پهلوي دوره رخوت و تعطيلي اين بنا بود. آخرين تعزيه، تعزيه قاجار بود. ساختمان مدور اين بنا جاي مناسبي براي جلسه عزل قاجار و نصب پهلوي تشخيص داده شد. عينالسلطنه شاهد اين آخرين تعزيه بود: رباب کيخسرو مثل همان معينالبکاهاي (تعزيهگردانهاي سابق) ايام گذشته ترتيب مجلس ميداد. به ما گفتند دور تخت بايد بايستيد. جمعي هم مثل من و مثل عربهايي که در تعزيه درست ميکردند دور تخت جمع و منتظر جنگ و دعواي امام با مخالفين بوديم. عينالدوله و موثقالدوله با فرمانفرما بودند. عينالدوله پايش درد ميکرد و خيلي کسل بود. همه تف و لعنت فرستادند که لازم نداشت شما حاضر شويد مخصوصاَ با حال مرض و پادرد. مجدالدوله آمد. همينقدر که وضع مجلس را ديد زود رفت. موثقالدوله هم فرار کرد. اما عينالدوله و فرمانفرما ماندند تا آخر مجلس. بعد از پايان مجلس مؤسسان تغيير سلطنت، اين ساختمان به علت مخالفتهاي علني رضاشاه با تعزيه و عزاداري گردشگه باد شد. تا اينکه پس از سالها استواري به سال 1325 شمسي به دستور ناميمون عبدالحسين هژير خراب شد. به جاي آن بناي زمخت و زشت بانک ملي شعبه بازار سر برآورد که آدم را ياد فرهنگ رسمي و خشک آلماني مياندازد. آن کاشيهاي زيباي رنگي کجا و اين مرمرهاي کثيف کجا. ياد تکيه دولت را زنده ميکنيم با تماشاي تصاويري از دوران ابهت آن. منبع: انجمن نگاه
  7. Emtedad

    زیورآلات برند Parklane

    [h=4]منبع: انجمن نگاه[/h]
  8. خودروکده : دو خودوری گرانقیمت و عجیب وارد خیابان های تهران شدند. منبع: انجمن نگاه
  9. ابتکارهای کار آمدی که علاوه بر کاهش زباله طراوت دوباره به زندگی های ماشینی می بخشد و به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است. با شکل گیری شبکه های اجتماعی و سهولت در ارسال و به اشتراک گذاشتن تصاویر ایده های مختلفی در کمترین زمان ممکن نشر پیدا می کند. دور بودن زندگی های ماشینی امروزی از فضاهای سبز و طبیعت بکر قوه خلاقیت افراد را برای طراحی باغچه های مینیاتوری با استفاده از گلدان های شکسته به کار انداخته است که تصاویر آن را برای شما کاربران عزیز قرار داده ایم. منبع: انجمن نگاه
  10. دانلود کلیپ تصویری لبیک با صدای حامد زمانی با کیفیت بالا ترانه: علی فردوسی / تنظیم: امیر جمالفرد / تهیه کننده: نصر تی وی دانلود موزیک ویدیو و کلیپ تصویری زیبا و مذهبی لبیک با صدای حامد زمانی با کیفیت بالا در سایت تفریحی یک دوست قرار داده شده است امید است استفاده کنید . حجم: ۲۵ مگابایت / کیفیت: ۳۶۰p / فرمت: MP4
  11. رعایت نکات اصولی، گل های رُز زیبای خود را از ابتلا به بیماری لکه های سیاه در امان بدارید. در زیر نکاتی عنوان شده که می تواند در حفظ گل های رز و همچنین باغتان از بیمار لکه های سیاه موثر واقع شود. تمیز نگه داشتنِ باغ همانندِ بسیاری از بیماریهای قارچی دیگر، در صورتی که برگهای بیمار بر رویِ زمین بیفتند، بیماریِ لکههای سیاه میتواند به سرعت در باغ پخش شود. قبل از اینکه برگهای دارایِ این لکهها به زمین بیفتند، آنها را از گیاه جدا کنید و یا بلافاصله پس از اینکه افتادند، آنها را بردارید تا بیماری در باغ شیوع پیدا نکند. همچنین در پاییز هم تمامِ برگهای به زمین ریخته را جمع کنید. نکته: این برگها را داخلِ سطلی که مخصوصِ درست کردنِ کودِ گیاهی است نریزید (فقط برگهای سالم را داخلِ آن بیندازید)، در غیر این صورت موجبِ شیوعِ این بیماری در باغتان میشوید. گلها را در مکانِ مناسب بکارید هوایِ راکد به ایجادِ این بیماری کمک میکند. بنابراین گلهایتان را در مکانی بکارید که هوا آزادانه در آن جریان داشته باشد. همچنین گلها را بیش از حد نزدیکِ یکدیگر نکارید و از کاشتِ آنها در مقابلِ دیوار یا سازه هایِ دیگر خودداری نمایید. در صورتِ لزوم بوتههای گلِ رُز را هرس کنید تا هوا بهتر در بینشان جریان یافته و جایشان بازتر شود. آنها را با احتیاط آبیاری کنید برگهای مرطوبِ مستعدِ ابتلا به بسیاری از بیماریهای قارچی از جمله بیماری لکههای سیاه هستند. بنابراین گلها را به گونهای آبیاری کنید که تنها خاکشان آبیاری شده و آب مستقیم به ریشه برسد (از شیوه بارشی که شاخ و برگِ گیاه را خیس میکند، استفاده نکنید). این کار به پیشگیری از بیماری کمک میکند. همچنین این کار در هزینهتان نیز صرفه جویی میکند، زیرا آبِ کمتری تبخیر میشود. از یک قارچ کُش استفاده کنید هنگامی که گیاهتان به بیماری لکههای سیاه دچار شد، اغلبِ قارچ کُشها به درمانِ آن کمک نمیکنند، اما این قارچ کُشها نقش عمدهای در پیشگیری از این بیماری دارند. بنابراین اگر میخواهید از قارچ کُش استفاده کنید، مهم است که قبل از ظاهر شدنِ علائم و بیماری، آن را بر روی گیاه اسپری کنید. لکههای سیاه در هوای گرم و مرطوب بیشتر رشد میکنند. بنابراین اسپری کردن قارچ کُش در ابتدایِ فصلِ گرم میتواند در پیشگیری از ابتلای گیاه به این بیماری مؤثر واقع شود. مترجم: نغمه خالقی
  12. Emtedad

    مدل آرایش عروس

    ویرایش توسط سمیرا : امروز در ساعت 04:12 PM
  13. می گویند عقرب های ایرانی گزنده ترین عقرب ها در جهان هستند. مأوای این موجودات در بیابان هاست، در دشت کویر و دشت لوت زیاد به چشم می خورند و همینطور در خوزستان، که سرزمین عقرب هاست و مهلک ترین عقرب های سمی در آنجا ریست می کنند. شاید شما هم یکی از چند میلیون آدمی باشید که در مورد این موجودات کنجکاوی می کنید. اگر اینطور است پس این گزارش سرنخی را از دست ندهید. ضدگلوله با مرتضی جوهری همراه می شویم. محقق و حشره شناسی که سال ها در مورد عقرب های ایرانی تحقیق کرده است. حرف های این محقق بسیار جالب و شنیدنی است. عقرب ها ویژگی ها و رفتارهای عجیبی دارند. یکی از این ویژگی ها که آقای جوهری در مورد آن صحبت می کند، ضد گلوله بودن این موجود است! سرسخت ترین و مرگبارترین موجود دنیا «عقرب ها موجودات شگفت انگیز و البته خطرناکی هستند که همیشه کنجکاوی بشر را برانگیخته اند. این کنجکاوی ها در مورد اینگونه از بندپایان خاص، باعث شده محققان به نتایج باورنکردنی در مورد این جانور دست پیدا کنند. قبل از هر چیز بهتر است در مورد مقاومت عقرب بگوییم. عقرب ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیو تاثیری بر آنها ندارد! با بررسی که بر روی ضعیف ترین عقرب ها انجام شده، مشخص شده است که ضعیف ترین انواع این موجود می توانند ۴۰ هزار راد (راد واحدی است برای اندازه گیری جذب تشعشعات پرتوهای یون) را تحمل کنند. کافی است بدانید این آمار در مورد انسان کمتر از ۶۰۰ راد است. این یعنی اینکه با این ویژگی، عقرب ها می توانند از انفجار اتمی هم جان سالم به در ببرند!» گادیوم در خوزستان شاید شما هم یکی از مخاطبان خبرهای تاسفبار در مورد مرگ کودکان در خوزستان باشید. پایان هایی که متهم اصلی اش گزش عقرب است. آقای جوهری از عقرب های خاص سرزمین خوزستان می گوید: «در خوزستان دو گونه عقرب خطرناک با عنوان «خوزستانوس» و «ایرانوس» زیست می کنند که به آنها عقرب های دم طلایی و عقرب های سیاه هم می گویند. جالب است بدانید که ایرانوس و خوزستانوس به نام عقرب ایرانی در لیست بندپایان سمی دنیا به ثبت رسیده است. در کنار این دو گونه، سه گونه کژدم خطرناک هم در خوزستان زندگی می کنند که تا به حال مرگ بر اثر گزش های مرگبار آنها بسیار گزارش شده است. عقرب های خوزستان بالاترین میزان گزیدن را در دنیا به خود اختصاص داده اند. (همی سکورپیوس لپتوروس) یکی از آنهاست. عقربی که زرد رنگ است و جثه کوچکی دارد. در خوزستان به آنها «گادیم» می گویند. نرهای گادیم خطرناکترند. آنها به خاطر دم بلندشان به راحتی می توانند سم خود را وارد بدن قربانی کنند. گونه گادیوم از عقرب هایی است که برای گزیدن تعلل نمی کند. همچنین گادیوم از وارد کردن بیشتر از حد سم خود در بدن قربانی، ابایی ندارد. این ویژگی دست و دلبازی برای تزریق سم در گادیوم ها آنها را به خطرناکترین عقرب ها در خوزستان و ایران تبدیل کرده است. (کمپسوبوتوس ماتهیزنی) گونه دیگری است که جثه بسیار کوچک و بدن باریک و کشیده ای دارد. این عقرب به رنگ زرد یا آجری است. ماتهیزنی هم از گونه ای است که باید آن را در خطه خوزستان سراغ گرفت، چیزی که اینگونه عقرب را به شهرت رسانده سهم مهلک آنهاست. سم ماتهیزنی ها به راحتی می تواند درصد باورنکردنی از گلبول های قرمز خون را تخریب کند. شاید تا به حال عنوان عقرب سیاه را شنیده باشید؛ عنوانی که مو بر بدن آدمی سیخ می کند. «آندرکتونوس کراسیکودا» در واقع همان عقرب سیاه است. کراسیکودا جثه درشت تری نسبت به دو گونه قبلی دارد. رنگ آن سیاه یا قهوه ای تیره است. اینگونه نه تنها در خوزستان بلکه در تمامی نقاط ایران پراکندگی دارد. سم کراسیکودا نیز کشنده است. البته نه بیشتر از دو گونه دیگر. شاید این به خاطر رنگ سیاه و شکل و شمایل رعب انگیزش باشد که همه تصور می کنند مهلک ترین و مرگبارترین عقرب دنیاست. عقرب؛ موجودی در همه مکان ها به گفته آقای جوهری عقرب ها موجوداتی هستند که با توجه به مقاومت بدنشان می توانند هر جایی زندگی کنند و مدت ها دوام بیاورند. «هم در محیط خارج از خانه در شکاف و در زیر سنگ ها، زیر پوست درخت، بین هیزم ها و ... یافت می شوند و هم در محیط داخل خانه، حمام، دستشویی، آشپزخانه و محیط های مرطوب. این جانوران قادرند هر جایی زیست کنند. آنها موجوداتی شب فعالند. عقرب ها در طول روز در گوشه ای بی حرکت مخفی می شوند و وقتی شب فرا رسید از کمینگاه خود بیرون می آیند و شروع به فعالیت می کنند. عقرب حرکت نمی کند مگر اینکه بخواهد شکمش را سیر کند. این موجود، شب ها به دنبال شکار است. عقرب ها از پاهای بلند جلویی خود برای پیدا کردن غذا استفاده می کنند و بعد از یافتن طعمه، آن را به وسیله چنگال های شان می گیرند. این شکارچیان کوچک، سم کشنده خود را از طریق نیش که در انتهای دم آنها وجود دارد، به شکار خود تزریق می کنند.» خوزستان؛ سرزمین عقرب های کشنده اما چطور می شود خطرناکترین عقرب را شناخت. برخی معتقدند که از روی رنگ عقرب ها می شود سمی ترین آنها را تشخیص داد اما آقای جوهری در این باره نظر متفاوتی دارد. «بیشتر افراد تصور می کنند خطرناک بودن عقرب به رنگ آن بستگی دارد اما باید گفت که این تصور غلطی است و رنگ عقرب هیچ نقشی در غلظت سم یا خطرناک بودن آن ندارد، برخی می گویند که عقرب زرد خطرناکترین عقرب است، برخی هم می گویند که عقرب سیاه، خطرناکتر است اما هیچ کدام از این نظریه ها درست نیست، در واقع خطرناکترین عقرب ها در نواحی خشک و گرمسیری زیست می کنند، چرا که در این نواحی، میزان غلظت سم بیشتر است. در استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی، عقرب ها کشنده تر هستند. جالب است بدانید اگر عقربی را از نواحی دیگر به این استان منتقل کنید، به علت شرایط آب و هوایی خاص این منطقه، ظرف چند روز سم عقرب چندین برابر غلیظ و کشنده تر می شود. صرفه جویی در سم با اینکه عقرب های استان خوزستان دارای بالاترین میزان غلظت سم هستند اما با اینحال، ویژگی خاصی در عقرب ها وجود دارد که کمی از این نگرانی ها را برطرف می کند. «خوشبختانه عقرب ها برای خرج کردن سم شان کمی محتاط هستند. باید گفت حتی خطرناکترین عقرب ها هم هنگام گزش انسان معمولا تمامی سم خود را تزریق نمی کنند چرا که عقرب در مصرف سم صرفه جویی می کند و همیشه در گزش اول با تزریق مختصری آنزیم، سعی در دور کردن دشمن دارد اما اگر اسیر شود و راه فراری نداشته باشد مجبور به تزریق سم اصلی خود می شود. عقرب برای جایگزینی سم خود نیاز به تغذیه بیشتری دارد و برای همین زیاد مایل نیست که سم خود را هدر بدهد.» افسانه ای در مورد عقرب ها خیلی ها تصور می کنند وقتی عقرب در میان آتش محصور شود یا در شرایط سخت قرار گیرد، خودکشی می کند. خودکشی که با نیش زدن به خود انجام می شود. آقای جوهری در این باره می گوید: «این تصور فقط یک افسانه است و از نظر علمی کاملا غلط است. عقرب ها مانند جانوران دیگر در برابر هر شرایط سختی تا دم آخر مقاومت می کنند اما اینکه چرا عقرب ها در میان حلقه آتش می میرند، به میزان مقاومت عقرب در برابر گرما بستگی دارد و علت آن بالا رفتن درجه حرارت اطراف است نه خودکشی. عجیب است موجودی که در بیابان ها زیست می کند، در دمای بالا نمی تواند دوام بیاورد! بیشتر عقرب ها در دمای ۴۰ درجه به بالا می میرند. این در حالی است که دمای بسیار پایین و در حد صفر درجه را به خوبی تحمل می کنند. علت مرگ عقرب در حرارت بالا به دلیل از دست دادن سریع آب بدن، انعقاد همولنف و انسداد عروق و مجاری است. به این دلایل است که عقرب در میان آتش می میرد. همانطور که گفتیم این حیوانات شب فعال اند و در بیابان هم اینگونه رفتار می کنند چرا که در طول روز اگر از سایه و پناهگاه شان بیرون بیایند، مرگ شان حتمی است. موجودی سرسخت عقرب ها هم مانند تمام شکارچیان برای به چنگ آوردن طعمه شان از روش های خاصی استفاده می کنند. «عقرب ها طعمه را ابتدا نیش می زنند و سپس با آرواره های پولادین خود شروع به خرد کردن بدن طعمه می کنند. آنها با کمک ترشح آنزیم، شکارشان را تمام و کمال می خورند، حتی استخوان هایش را. این آنزیم استخوان را در یک چشم بر هم زدن به صورت مایع درمی آورد. جالب است بدانید که عقرب ها بیشتر عملیات هضم را در دهانشان انجام می دهند. این بندپایان سمی با کمک آنزیم مخصوصی، غذا را در دهانشان به صورت مایع درآورده و بعد وارد مری می کنند. البته این کار، کار طاقت فرسایی است و شاید باورتان نشود که عمل خوردن غذا در عقرب ها ساعت ها به طول می انجامد و گاهی یک شبانه روز طول می کشد.» سرسخت ترین و مرگبارترین موجود دنیا یکی از نکات جالب توجه و عجیب در مورد این موجودات وابستگی آنها به آب و اکسیژن است. آقای جوهری در این باره می گوید: «عقرب ها به آب چندانی نیاز ندارند. آنها خیلی کم اتفاق می افتد که آب را به صورت جداگانه بنوشند. در واقع آنها آب مورد نیاز بدنشان را از بدن طعمه ها تامین می کنند. عقرب ها موجودات سرسختی هستند. این جانوران به اکسیژن خیلی کمی نیاز دارند، طوری که ۲۴ ساعت می توانند بدون اکسیژن در عمق آب ها زنده بمانند یا اینکه ماه ها در یک بطری دربسته دوام می آورند.» به گفته آقای محقق، این بندپایان در مقابله با گرسنگی و تشنگی هم بسیار مقاوم هستند و به راحتی می توانند تا ۳ ماه بدون آب و غذا زنده بمانند! عقرب ها چگونه می گزند؟ زهر دردناک عقرب شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که عقرب ها چگونه و در چه شرایطی از سم خود استفاده می کنند؟ علائم عقرب گزیدگی چیست و چگونه می توان از دست این سم کشنده جان سالم به در برد؟ آقای جواهری در ادامه برایمان از رفتار خاص این جانور در هنگام حمله می گوید: «عقرب ها در هنگام احساس خطر، ترجیح می دهند فرار کنند تا اینکه حمله کنند. این موجودات تنها زمانی از سم خود استفاده می کنند که راهی برای فرار نداشته باشند. زهر عقرب مایع شفاف و بی رنگی است که ویژگی قلیایی دارد. شکی نیست که زهر عقرب ها باعث از بین رفتن گلبول های قرمز خون می شود. این ویژگی در سم برخی عقرب ها بیشتر و شدیدتر است. تورم دردناک و تغییر رنگ محل گزش از علائم اولیه گزش عقرب است. تشخیص سمی بودن یا سمی نبودن زهر عقرب ها کار آسانی نیست و توصیه می شود بلافاصله بعد از عقرب گزیدگی، بیمار را نزد پزشک ببرند.» البته نگران نباشید برای هر سم عقرب، پادزهری وجود دارد که در مواقع اضطراری از آن استفاده می شود. «پادزهر عقرب عوارض دارد و سعی می شود تا آنجایی که امکان دارد از آن استفاده نشود اما در مورد کودکان و سالمندان باید گفت که این گروه در مقابل زهر عقرب مقاومت کمتری دارند. به هر حال در این مواقع نباید زمان را از دست داد. البته نمی توانم دقیقا بگویم چند ساعت فرصت دارید تا فرد دچار عقرب گزیدگی را نجات بدهید چرا که مقدار سم و همچنین نوع غلظت زهر عقرب ها متفاوت است.»
  14. شبنم قلی خانی این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته : “من و جناب ایگوآنا” ایگوانا (به انگلیسی: Iguana) یک جنس از مارمولک است که زیستگاه آن نواحی استوایی مرکزی و جنوبی قاره آمریکا و حوزه دریای کارائیب می باشد.
  15. چــــــه تلــــــــخ اســـــــــتـــــــــ بـــا بغـــــــض بنویســـــــــی!! بـــــــــــا خنـــــــــدهـــــ بــــــــخوانــنــــــــد .... ♥ ♥ ♥ درد دارد ! وقــتـی می رود .. و هـمه می گــویـند : دوستـت نــداشـت ... و تــو نمـی تــوانـی بـه هـمه ثــابـت كــنی كه هــرشـب بــا عـاشـقانـه هــایـش خـــوابت می كـــرد !!. ♥ ♥ ♥ دلت تنگ که باشي ، تمام تلاشت را هم که بکنی تا خوش بگذرد ، و لحظه ای فراموشش کنی فایده ندارد تو دلت تنگ است... دلت برای همان یک نفر تنگ است.. تا نیاید... تا نباشد... تو هنوز دلتنگی... ♥ ♥
×