رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک استخدام و همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

8908190

کاربر ویژه
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    2
آهنگ های مورد علاقه ی من

آخرین بار برد 8908190 در 14 تیر

8908190 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

4 متوسط

درباره 8908190

  • درجه
    کاربر جدید
  • تاریخ تولد تعیین نشده

Profile Information

  • جنسیت
    مرد
  • محل زندگی
    تهران

امکانات بیشتر

  • حالت من
    Ashegh Shodam
  • ویندوز
    wineight
  • مرورگر
    opera2
  • آنتی ویروس
    avg
  • تیم فوتبال ایرانی
    saba

آخرین بازدید کنندگان نمایه

74 بازدید کننده نمایه
  1. ضمن عرض سلام و احترام مجدد خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سیقول داده بودم که مقالاتی در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی. قبل از این که وارد مباحث Storyboard بشویم، بیایید در این جلسه از دوره برنامه نویسی iOS، به موضوع افزودن صفحات Splash Screen به اپ iOS خود بپردازیم. کار را با این سؤال آغاز می کنیم: چگونه می توانیم یک صفحه Splash Screen به اپ خود اضافه کنیم؟ آیا کار سختی هست؟ ممکن است تصور کنید که برای انجام این کار نیاز به کدنویسی داریم، اپل انجام این کار را در Xcode بسیار ساده نموده است. نیازی به برنامه نویسی نیست. چیزی که نیاز دارید این است که یک پیکربندی را در Xcode انجام دهید. Splash Screen چیست؟ برای کسانی که در برنامه نویسی تازه کار هستند و واژه “Splash Screen” را نشنیده اند، اجازه بدهید یک توضیح خلاصه در مورد آن ارائه دهیم. Splash Screen معمولاً در اپ های iOS همانند سایر برنامه های desktop استفاده می شود. این صفحه، اولین صفحه ای است که شما در هنگام راه اندازی یک برنامه مشاهده می کنید. معمولاً Splash Screen یک تصویری است که صفحه نمایش را پوشش می دهد و بعد از بارگذاری صفحه اصلی ناپدید می شود. تصویر زیر چند صفحه Splash Screen ساده را نشان می دهد. هدف اصلی از Splash Screen این است که اجازه دهید کاربر بداند برنامه شما در حال بارگذاری است و یک صفحه مقدماتی به کاربر نشان می دهد که نام تجاری شما را به کاربر معرفی می کند. Splash Screen برای اپ هایی که مدت زمان راه اندازی بیشتری دارند، بسیار مهم است و می تواند تجربه کاربری خوبی به کاربر بدهد. افزودن Splash Screen به اپ شما همان طور که قبلاً گفتیم، برای نمایش Splash Screen نیازی به نوشتن کدنویسی نداریم. iOS با یک تابع داخلی به نام launch image همراه است. وقتی کاربر اپ را باز می کند این تصویر به طور خودکار نمایش داده می شود و وقتی که اپ به طور کامل آماده استفاده شود، ناپدید می شود. شما به سادگی می توانید Splash Screen خود را به عنوان تصویر راه اندازی در Xcode تعیین کنید، Xcode بقیه کار را خودش انجام می دهد. آماده کردن Splash Screen همان طور که می دانید، iPhone 4/4S از یک وضوح صفحه بالاتری پشتیبانی می کند (چیزی که Rentia Display نامیده می شود). به منظور پشتیبانی هر دو حالت وضوح صفحه در مدل های آیفون قدیمی تر و مدل های جدیدتر، شما باید دو ورژن از تصاویر Splash Screen را با این اندازه ها آماده کنید: 320 x 480 (برای آیفون 2G/3G/3GS) 640 x 960 (برای آیفون 4/4S) برای سهولت، ما نحوه افزودن Splash Screen را در اپ آیفون نشان خواهیم داد. در صورتی که شما در حال ساخت یک اپ ipad هستید، می توانید به دستورالعمل رابط کاربری iOS اپل (Human Interface Guideline) درباره اندازه تصویر راه اندازی و قرارداد نامگذاری در ipad مراجعه کنید. برای تصویر Splash Screen فرمت تصویر باید PNG باشد. به طور پیش فرض، شما باید نام فایل تصویر را برای وضوح پایین تر صفحه، “Default.png” بگذارید.در مقاله آموزش برنامه نویسی swift از 0 تا 100 به همراه ده ها مثال قبلا اشاره شد که این گزینه می تواند کمک شایانی به برنامه نویسی سوئیفت نماید . برای تصویری که قصد دارید برای نمایش Rentina (برای مثال، وضوح صفحه 640 960) استفاده کنید، نام فایل را “Default@2x.png” انتخاب کنید. “@2x.png” یک اصلاح مقیاس استاندارد مورد استفاده در iOS است. تمام فایل های تصویری که برای نمایش Rentina اختصاص یافته اند، باید با رشته “@2x” نامگذاری شوند. به جای استفاده از “Default” برای نام فایل تصویر راه اندازی، ممکن است شما آن را به نامی که ترجیح می دهید، تغییر دهید. نام تصویر راه اندازی در فایل Info.plist اپ شما تعریف می شود. برای تمرین، از برنامه اپ Simple Table استفاده کنید، می توانید یک ویژگی جدید به نام “Launch image” را در Simple Table-Info.plist اضافه کرده و نام فایل موردنظر را تعیین کنید (برای مثال MyLaunchImage). این تغییر به iOS دستور می دهد تا “MyLaunchImage.png” و “MyLaunchImage@2x.png” را به عنوان تصویر راه اندازی انتخاب کند. شما می توانید Splash Screen خود را طراحی کنید. برای تست، شما می توانید Splash Screen ساده را از این جا دانلود کنید: download the sample splash screens. افزودن تصویر راه اندازی خود به Xcode پس از آماده سازی تصویر راه اندازی، به سراغ Xcode بروید و پروژه Xcode خود را باز کنید. در اینجا ما از پروژه Simple Table که قبلاً در جلسه اول دوره iOS، آموزش داده ایم، استفاده خواهیم کرد. روی پروژه “SimpleTable” کلیک راست کرده و گزینه “Add Files to SimpleTable” را انتخاب کنید. دو فایل “Default.png” و “Default@2x.png” را به پروژه خود اضافه کنید. اگر همه موارد را به درستی انجام داده باشید، شما دو فایل Splash Screen را در پروژه خود خواهید دید و Xcode به طور خودکار تصاویر را به عنوان تصاویر راه اندازی شناسایی خواهد کرد.
  2. ضمن عرض سلام و احترام مجدد خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سیقول داده بودم که مقالاتی در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی. دستورات تکرار یا حلقه در سی شارپ، یکی دیگر از دستورات پرکاربرد در زبان برنامه نویسی سی شارپ است که به دفعات در برنامه های خود از آن استفاده می کنیم. یک نوع از این دستورات ، دستور حلقه for در سی شارپ است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با استفاده از دستور حلقه for در سی شارپ اشنا کنیم. دستور حلقه for یکی از پرکاربردترین دستورات حلقه است و وظیفه آن اجرای مداوم یک سری از دستورات تا زمان برقرار شدن شرط داخل حلقه است. شکل دستوری آن در زبان سی شارپ به صورت زیر است: (افزایش یا کاهش متغیر شرط ;عبارت شرطی ;تعریف و مقدار دهی متغیر شرط)for } اجرا مجموعه دستورات تازمان برقراری شرط { تعریف و مقدار دهی متغیر شرط: مانند هر متغیر دیگری متغیر استفاده شده در قسمت شرط ابتدا باید در این قسمت تعریف و مقداردهی اولیه شود . عبارت شرطی: یک عبارت boole است که نتیجه درست یا غلط را بر می گرداند . افزایش یا کاهش متغیر شرط: برای جلوگیری از اجرای حلقه به صورت بی نهایت باید متغیر شرط در این قسمت افزایش یا کاهش پیدا کند . ترتیب اجرای مراحل در دستور حلقه for در سی شارپ : توجه کنید که عبارت تعریف متغیر شرط فقط یکبار خوانده می شود و سپس متغیر شرط ، مقدار دهی اولیه می شود و سپس عبارت شرطی چک می شود، در صورت درست بودن عبارت شرطی ، دستورحلقه for در سی شارپ اجرا می شود. در مرحله بعد مقدار متغیر شرط بروزرسانی می شود و در صورت برقرار بودن اجرای دستورات داخل حلقه از سر گرفته می شود. و این روند تا زمانیکه عبارت شرطی حلقه ، false شود ادامه پیدا می کند. مثال: از اجرا ساده دستور حلقه for در سی شارپ class Program { static void Main(string[] args) { for (int i = 0; i < 10; i++) { Console.WriteLine("i=" + i); } } } با اجرای این دستور مقدار متغیر i به تعداد دفعات اجرای حلقه (10 بار ) چاپ می گردد و مقدار اولیه در ان صفر است.توجه کنید که عبارت تعریف متغیر شرط فقط یکبار خوانده می شود و سپس متغیر شرط ، مقدار دهی اولیه می شود و سپس عبارت شرطی چک می شود، در صورت درست بودن عبارت شرطی ، دستورحلقه for در سی شارپ اجرا می شود. در مرحله بعد مقدار متغیر شرط بروزرسانی می شود و در صورت برقرار بودن اجرای دستورات داخل حلقه از سر گرفته می شود. و این روند تا زمانیکه عبارت شرطی حلقه ، false شود ادامه پیدا می کند.همانطور که در مقاله آموزش سی شارپ مقدماتی تا حرفه ای - فیلم آموزشی رایگان توضیح داده شد بعد از مقدار دهی اولیه و چک شدن عبارت شرطی با اجرا شدن دستور حلقه مقدار متغیر شرط یعنی 0 چاپ می گردد و سپس مقدار i افزایش پیدا می کند و این روند تا رسیدن مقدار i به عدد 10 ادامه پیدا می کند در این مرحله چون شرط برقرار نیست بدون اجرا شدن دستور حلقه و چاپ متغیر i کنترل اجرا از حلقه خارج می گردد. i=0 i=1 i=2 i=3 i=4 i=5 i=6 i=7 i=8 i=9 مقداردهی متغیر در خارج از حلقه می توان تعریف و مقدار دهی اولیه متغیر شرط را خارج از حلقه for انجام دهیم. در این صورت محدوده تعریف این متغیر خارج از حلقه را نیز شامل می شود اما اگر متغیر را داخل دستور حلقه for در سی شارپ تعریف کنیم در این صورت متغیر تنها در داخل حلقه شناخته شده است و استفاده خارج از آن باعث ایجاد خطا می گردد. مثال: تعریف و مقدار دهی اولیه متغیر شرط خارج از دستور حلقه for در سی شارپ: namespace forSatatement { class Program { static void Main(string[] args) { int i = 0; for (; i<10;i++) { Console.WriteLine("i=" + i); } Console.WriteLine("out of for,i=" +i); } } } در اجرای کد بالا از انجا که متغیر شرط دستور حلقه for خارج از حلقه تعریف شده است استفاده از ان پس از اتمام حلقه و خارج از ان نیز ممکن است در نتیجه اجرای کد بالا خروجی بصورت زیر خواهد بود : i=0 i=1 i=2 i=3 i=4 i=5 i=6 i=7 i=8 i=9 ادامه دارد...
  3. ضمن عرض سلام و احترام خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سیقصد داریم یکسری مقالات در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی.در این آموزش به نحوه استایل لینک ها در CSS می پردازیم. چطور با استفاده از ویژگی :link برای لینک هایی که هنوز باز نشده اند استایل تعریف کنید. چطور با استفاده از ویژگی :visited برای لینک هایی که باز شده اند استایل تعریف کنید. چطور با استفاده از ویژگی :hover برای هنگامی که موس روی لینک قرار می گیرد استایل تعریف کنید. چطور با استفاده از ویژگی :active برای لینکی که در حال حاضر کاربر در حال کلیک کردن روی آن است، استایل تعریف کنید. این ویژگی ها را معمولا درون تگ <style> که خود درون تگ <head> قرار دارد، استفاده می کنند. فقط نکته ای که در استفاده از این ویژگی ها باید مد نظر داشته باشید این است که a:hover برای اینکه موثر باشد باید بعد از a:link و a:visited بیاید. همچنین توجه داشته باشید که a:active حتما باید بعد از a:hover استفاده شود. ترتیب استفاده از این ویژگی ها را می توانید در مثال زیر مشاهده کنید: <style type="text/css"> a:link {color: #000000;} a:visited {color: #006600;} a:hover {color: #FFCC00;} a:active {color: #FF00CC;} </style> در ادامه با ما همراه باشید تا با مثال هایی کاربردی نحوه استایل دهی به لینک ها را در حالت های مختلف به شما یاد دهیم. استایل دهی به لینک در حالت عادی در مثال زیر شما می توانید نحوه استایل دهی به تگ <a> در حالت عادی یعنی زمانی که هنوز روی آن کلیک نشده است را بینید. <html> <head> <style type="text/css"> a:link {color:#4834d4;} </style> </head> <body> <a href="#">Link</a> </body> </html> حالا نتیجه کدهای بالا را ببینید: 2. استایل دهی به لینک های دیده شده در مثال بعدی به شما یاد می دهیم که چطور با استفاده از ویژگی :visited لینک هایی که حداقل یک بار دیده شده اند را استایل دهی کرده تا بدین صورت آن ها را از سایر لینک ها متمایز کنید. <html> <head> <style type="text/css"> a:visited {color: #006600;} </style> </head> <body> <a href="#"> link</a> </body> </html> نتیجه کد بالا به صورت زیر خواهد بود: 3. استایل دهی به لینک ها برای وقتی که موس روی آن ها قرار می گیرد در مثال بعدی به شما یاد می هیم که چطور لینک ها را برای موقعی که موس روی آن ها قرار می گیرد یعنی به اصطلاح برای حالت هاور استایل دهی کنید. <html> <head> <style type="text/css"> a:hover {color: #FFCC00;} </style> </head> <body> <a href="#">Link</a> </body> </html> خب حالا نتیجه را ببینید: منبع: مقاله آموزش CSS و CSS3 جهت ورود به بازار کار
  4. ضمن عرض سلام و احترام خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سیقصد داریم یکسری مقالات در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی.در این آموزش به معرفی فرم ها در HTML می پردازیم. اگر بخواهید اطلاعاتی از بازدید کنندگان سایت خود را جمع آوری کنید ،نیاز به ایجاد یک فرم (form) پیدا خواهید کرد.منظور از اطلاعات بازدید کنندگان چیست؟ مثلا هنگامی که یک کاربر قصد ثبت نام در سایت شما را دارد، اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و شماره کارت اعتباری و غیره را وارد میکند و شما می بایست آنها را ثبت کنید.این اطلاعات داخل فرم ها ثبت و نگهداری میکند. یک فرم در html ، داده ها را از بازدید کننده ی سایت می گیرد و سپس آن را به یک برنامه ی پایانی مانند CGI، اسکریپت ASP یا اسکریپت PHP باز می گرداند. برنامه ی پایانی عملیات مورد نیاز را ، بر اساس دستور العمل تعریف شده در برنامه، روی داده ی مورد نظر انجام می دهد. تگ های متفاوتی برای ایجاد form در html در دسترس می باشند، مانند فیلد های متن، فیلدهای textarea، منوهای رو به پایین، دکمه های رادیو، چک باکس ها و غیره. تگ <form> مربوط به HTML ، برای ایجاد یک فرم HTML استفاده می شود و دارای سینتکس زیر می باشد : <form action = "Script URL" method = "GET|POST"> form elements like input, textarea etc. </form> مشخصه های فرم های html : علاوه بر ویژگی های متداول، در زیر لیستی از متداول ترین ویژگی های مربوط به فرم را مشاهده می کنید : Action: مسیر اسکریپت backend برای پردازش داده ی انتقال شده . Method: متداول ترین روش برای بارگزاری داده می باشد . (متداول ترین GET و POST ) Target: پنجره ی هدف یا فریم ، جایی که نتیجه ی اسکریپت نمایش داده میشود را مشخص میکند. این مشخصه میتواند مقادیر self ، blankو ... را بگیرد . Enctype: شما می توانید از ویژگی enctype برای مشخص کردن چگونگی برنامه نویسی توسط مرورگر قبل از ارسال به سرور، استفاده کنید. مقادیر ممکن عبارتند از: application/x-www-form-urlencoded - این روش استانداردی است که بیشتر فرم ها در سناریو های ساده استفاده می کنند. mutlipart/form-data - این روش زمانی استفاده می شود که شما می خواهید داده های چندگانه را به شکل فایل هایی مانند تصویر بارگذاری کنید. کنترل های فرم html : انواع مختلفی از کنترل های فرم وجود دارند که می توانید برای جمع آوری داده با استفاده از فرم از آنها استفاده کنید. کنترل های ورودی متن کنترل های چک باکس کنترل های رادیو باکس کنترل های انتخاب باکس باکس های انتخاب فایل کنترل های مخفی دکمه های قابل کلیک شدن ثبت و تنظیم مجدد منبع: مقاله آموزش HTML از 0 تا 100 طراحی قالب حرفه ای
×