رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ده ترفند جهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپیوتر

امتیاز دادن به این موضوع:


amirali

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یکی از مشکلات شایعی که به هنگام کار با کامپیوتر برای کاربران پیش می‏آید، گرم شدن بیش از حد قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. این موضوع علاوه بر آسیب‏رسانی به سخت‏افزارها میتواند عمر آن‏ها را نیز کوتاه‏تر کند و حتی تأثیر منفی بر روی عملکرد نرم افزارهای در حال اجرا بگذارد. برای حل این مشکل، قصد داریم تا هم‏اکنون به معرفی 10 ترفند کاربردی جهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپیوتر بپردازیم.

1- اگر از کامپیوتر استفاده نمی‌کنید، حتماً آن را خاموش کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین جلوگیری از تولید گرمای زیاد می‌باشد.

2- پاورهای موثر در انرژی، در از بین رفتن انرژی زیاد که تبدیل به گرمای غیرقابل مصرف می‌شوند جلوگیری می‌کنند. آن دسته از پاورهایی که واقعا در انرژی مؤثرند، امروزه حتما دارای لیسانس 80Plus می‌باشند. این مسئله باید در هنگام خرید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

3- در هنگام نصب خنک کننده CPU باید به این نکته توجه شود که میزان حساب شده این از خمیر سیلیکن (خمیر هادی گرما) در میان پردازشگر و رادیاتور فن ریخته شود. چرا که هنگام گرم شدن پردازشگر، انرژی زیادی نیز مصرف می‌شود.

4- بهتر است کامپیوتر در مکان خنکی قرار داده شود. ارتباط مستقیم با نور آفتاب و یا هر منبع گرمایی دیگر مانند لامپ‌های هالوژن باعث گرمای بسیار زیاد کامپیوتر می‌شوند.

5- کامپیوتر احتیاج به فضایی کافی برای گردش هوایی مؤثر می‌باشد. این مسئله علی‌الخصوص برای نوت‌بوک‌ها صدق می‌کند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه کامپیوتر را بر روی متکا، پتو و یا هر چیزی که به گونه‌ای دریچه‌های هوا را مسدود کند قرار ندهید.

6- کیس کامپیوتر و همچنین در صورت وجود، فیلترهای هوا، باید به صورت منظم تمیز شوند تا از گرد و خاک بر روی کامپیوتر محافظت شود. جمع شدن گرد و خاک می‌تواند باعث ایزوله شدن قطعات الکترونیکی شده، مانع جریان هوا شده و اینگونه هواگیری را با دردسر مواجه کنند.

7- یکی از مسائل مهم دیگر برای سیستم جریان هوای عالی و کافی می‌باشد. به همین علت هم مسئله زیر صدق می‌کند:

جلوگیری از ایجاد کابل‌های تو در تو، زیاد و به هم پیچیده در کیس سیستم.

برای این کار کافی است هر کدام از کابل‌ها را به کابل مورد نظر ارتباط داده و سپس آنها را از سیستم مدیریت کابل‌ها عبور داد. (ترفندستان)

8- برای خنک نگه داشتن آن دسته از قطعاتی که در مسیر مستقیم جریان هوا نمی‌باشند، یک سیستم خنک کننده مؤثر و هدف دار بسیار مهم است.

9- بهتر است به فکر یک خنک کننده آبی نیز برای پردازشگر خود باشید، چرا که هم سیستم خنک کننده‌اش بسیار عالی می‌باشد و هم صدایی کمتر از صدای خنک کننده‌های عادی دارد.

10- از آنجا که در نوت‌بوک‌ها، خنک‌کننده‌ها و دریچه‌ها کوچک‌تر می‌شوند، مسئله استفاده از سیستم خنک کننده مناسب بسیار مهم است. یک خنک کننده ماهرانه و متناسب می‌تواند عمر دستگاه و بدنه را تا چند سال افزایش بخشد.

31layo5vdbxfx40mvma7.gif

6a3iepep5u7xs7ms9ms.jpg

e1hzbt44kf61jphd26vu.gif

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.