رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

راه هایی برای استحکام ناخن ها

امتیاز دادن به این موضوع:


Emtedad

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مقداری روغن زیتون تهیه کنید و ناخن هایتان را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید . این کار را هر هفته دو مرتبه انجام دهید . ناخن ها نیز همانند پوست به مرطوب کننده نیاز دارند . روغن بادام شیرین نیز برای نرم و مرطوب کردن ناخن ها بسیار مناسب است . یک گلوله پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و روی پوست دور ناخن ها بزنید . در این صورت ناخن هایتان زیباتر شده و کمتر می شکنند .

علاوه بر روغن زیتون می توانید از روغن کرچک یا روغن گیاهی اسطوخودوس نیز استفاده کنید . استفاده از این روغن ها نه تنها استحکام ناخن ها را بالا می برد بلکه باعث می شود زودتر بلند شوند و براق تر و سالمتر باشند . همچنین روغن کاری ناخن ها مقاومت آنها را در برابر آسیب های بیرونی بالا می برد .

برای جلوگیری از شکنندگی ناخنها یک مشت گیاه دم اسبی تهیه کنید. این گیاه حاوی سیلیس است و برای رفع سنگ کلیه، عفونتهای ادراری و فرسودگی ناخنها موثر عمل میکند. گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بجوشانید. شعله را کم کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بجوشد.

محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. روزانه به مدت ده دقیقه ناخنهایتان راداخل این محلول قرار دهید.

یک لایه نازک از لاک بر روی ناخن ها می تواند به استحکام آنها کمک کند، ولی به خاطر داشته باشید که لاک را بیشتر از یک هفته بر روی ناخن هایتان قرار ندهید.بهتر است که بعد از ۷ روز آنها را پاک کرده و به ناخن هایتان چند روز استراحت بدهید و بعد از آن دوباره لاک جدید بزنید.

استفاده از آب لیمو ترش و نمک نیز یکی از روش های آشنا برای سفید و براق کردن ناخن هاست . البته نمی توان با آب لیمو ترش سلامت کلی ناخن ها را تضمین کرد اما می توان آنها را زیباتر کرد . پس از استفاده از آب لیمو ترش یادتان نرود که ناخن ها را حتما روغن کاری کنید .

زینک مصرف کنید متخصصان تغذیه توصیه میکنند به برنامه غذایی روزانه خود یک عدد تخممرغ و یک لیوان شیر بیفزایید. این مواد غنی از زینک بوده و برای استحکام ناخنهایتان و از بین رفتن لکهای سفید زیر آنها مفید است. دانه های بلال به علت داشتن گوگرد، سیلیس، آهن، کلسیم و به علت سرشار بودن از ویتامین "b" ، برای ناخن بسیار مفید می باشد.

کِرِم های نرم کننده هم برای جلوگیری از شکنندگی ناخن ها موثر است. هر چه تعداد دفعات چرب کردن ناخن ها در روز بیشتر باشد به همان مقدار شکنندگی ناخن ها کمتر می شود

دلت که گرفت ، دیگر منت زمین را نکش

راه آسمان باز است ، پر بکش

او همیشه آغوشش باز است ، نگفته تو را می خواند

اگر هیچکس نیست ، خدا که هست . . .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.