رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تست روانشناسی: اندرونی یا بیرونی؛ مساله این است!

امتیاز دادن به این موضوع:


happy girl

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تا به حال فکر کرده اید که شخصیت شما چه جوری است؟ علاقه مند به جمع و برون گرا هستید یا دوستدار تنهایی و درون گرا؟

می گویند: « فلانی آدم برون گرایی است » یا بر عکس می‌گویند: « فلانی خیلی با جمع نمی‌جوشد» یا « فلانی آدم درون گرایی است». کلمه‌های برون گرایی و درون گرایی کلمه‌هایی هستند که از دنیای روان شناسی به دنیای کلمه‌های معمولی و محاوره ای مهاجرت کرده اند. احتمالا ً میان خواننده‌های ما کمتر کسی هست که این واژه را نشنیده باشد یا کنجکاو نشده باشد که بداند خودش در کدام دسته است. برون گرایی و درون گرایی از مهم ترین ویزگی‌های شخصیتی هستند؛ یعنی هر آدم 18 سال به بالایی که شخصیتش شکل گرفته باشد یکی از ویژگی‌های نسبتا ً ثابت وجودش که خیلی در رفتارش موثر است همین میزان برون گرایی و درون گرایی است. جالب این جاست که تعداد بسیار کمی از مردم کاملا ً برون گرا یا کاملا ً درون گرا هستند. معمولا ً بیشتر مردم یا بینابین هستند یا به یکی از این دو طیف نزدیکند. ممکن است یکی در موقعیت خاصی برون گرا باشد و در موقعیت دیگری از زندگی درون گرا؛ به هر حال این ویژگی شخصیتی آن قدر مهم است که دانستنش هم به خودشناسی کمک می‌کند، هم به شناختن اطرافیان، هم آدم می‌فهمد که بر اساس این ویژگی شخصیتی اش کدام رشته تحصیلی یا کدام شغل یا حتی کدام همسر بیشتر برایش مناسب است. این کاربردها و تعریف دقیق درون گرایی و برون گرایی بماند برای مقاله بعد؛ چون شما اگر تعریف این دو را بدانید روی تست زدنتان تاثیر می‌گذارد. این بار فقط تست بزنید و بعد کاربردها و حواشی نتیجه ای که از تست به دست آورده اید را ببینید.

تست درون گرایی – برون گرایی

راهنما : کافی است که هر سوال را بخوانید و ببینید که مورد « الف » در مورد زندگی شما بیشتر صادق است یا مورد « ب »؛ البته ممکن است در بعضی از سوالات چیزی که شما دقیقا ً آن را می‌خواهید در هیچ کدام از گزینه‌ها نباشد؛ در این موارد ببینید که ترجیح یا تمایل شما به کدام طرف است و بعد همان گزینه را انتخاب کنید. یادتان باشد که این یک تست شخصیت است و به خاطر همین مثل سوال امتحانی یا تست هوش نیست که درست و غلط داشته باشد؛ پس با خیال راحت مدادتان را دست بگیرید و دور « الف »ها یا « ب »های زندگی تان خط بکشید.

1- کدام یک از دو مورد زیر را ترجیح می‌دهید؟ الف : کارهای عملی ب : کارهای نظری

2- روزی به دماسنج خانه نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که هوا کمی خنک شده است... الف : بلافاصله لباس گرم می‌پوشید. ب : ترجیح می‌دهید سخت بگذرانید اما لباس گرم را تحمل نکنید.

3- کسانی که شما را می‌شناسند، وقتی از شما حرف می‌زنند، معمولا ً می‌گویند : الف : آدم بسته ای است، به دشواری می‌توان در او نفوذ کرد. ب : آدم راحتی است، خیلی آسان با مردم انس می‌گیرد.

4- آیا به شیوه لباس پوشیدن مردم اهمیت می‌دهید؟ الف : خیر! لباس برای انسان شخصیت و اعتبار نمی‌آورد. ب : بلی! ظاهر انسان برای دیگران واقعا ً اهمیت دارد.

5- کدام یک بیشتر لذت دارد؟ الف : مسابقه دادن در میدان ورزش ب : خواندن یک رمان جالب

6- فرض کنید با کسی جر و بحث می‌کنید و او به تندی از شما انتقاد می‌کند... الف : بلافاصله ضد حمله را شروع می‌کنید؛ تند و تیز مثل پرتاب تیر. ب : پس از پایان بحث و هنگام تنهایی پاسخ ایدئال به ذهنتان می‌رسد.

7- اگر پولی به دستتان برسد، به کدام مورد اولویت می‌دهید؟ الف : خرید کتاب ب : رفتن به سینما یا تئاتر

8- اگر شرایط جور می‌شد کدام یک از کارهای زیر را ترجیح می‌دادید؟ الف : تحقیق در آزمایشگاه ب : بازی در تئاتر

9- اگر امکان داشت در کدام یک از رشته‌های زیر تحصیل می‌کردید؟ الف : علوم اجتماعی ب : فلسفه

10- دوست داشتید در کدام ورزش بازی کنید؟ الف : فوتبال ب : شطرنج

11- کدام افراد را بیشتر دوست دارید ؟ الف : افراد پویا و کارآمد ب : افراد محکم و تغییر ناپذیر

12- احساس می‌کنید با کدام یک از عقاید زیر موافق هستید ؟ الف : برای دور ماندن از زشتی‌های دنیا، باید جای خلوتی داشت و از مردم فرار کرد. ب : زندگی همین است؛ باید آن را به همین صورت پذیرفت.

13- به نظر شما وقتی آدم‌ها در مدرسه یا دانشگاه با چیزی مخالف هستند، اعتراض کردن ضرورت دارد؟ الف : بلی ب : خیر! کاری از پیش نمی‌برند.

14- رویا پردازی و خواب و خیال از بخش‌های مهم زندگی شماست؟ الف :بلی به رویا اعتقاد دارم. ب : خیر همه آنها دروغ است.

15- سبک کدام شاعر را بیشتر می‌پسندید؟ الف : سعدی ب : حافظ

16- برای وقت گذرانی کدام بازی را ترجیح می‌دهید؟ الف : شطرنج ب : پانتومیم

17- کدام یک از فعالیت‌های زیر را بیشتر دوست دارید؟ الف : بازدید مرتب از نمایشگاه‌های آثار هنری ب : داشتن کتاب‌هایی در خانه و مطالعه مرتب آنها

18- در مورد یادگیری زبان‌های خارجی ... الف : احساس می‌کنید که علاقه خاصی به آنها دارید. ب : به علت ضرورت و ناچاری آنها را می‌خوانید.

19- آیا احساس می‌کنید تحت تاثیر اشخاصی قرار می‌گیرید که خوب حرف می‌زنند و خوب لباس می‌پوشند؟ الف: بلی! از این نظر افراط می‌کنم. ب : خیر! اتفاقا ً برعکس

20- اقتصاد دان‌ها و جامعه شناس‌ها اصلا ً جالب نیستند، تنها هنرمندان و شاعران ارزش‌های انسانی دارند. الف: صحیح ب: غلط

21- از خواندن کدام نوشته بیشتر لذت می‌برید؟ الف: نوشته‌هایی که درباره زندگی افراد باشد. ب : نوشته‌هایی که به مسائل اجتماعی می‌پردازد.

22- رویاهای شما چگونه است؟ الف : کوتاه، غیر ملموس، ثابت و سیاه و سفید ب : بلند، پر از اشخاص، متحرک و رنگی

23- اوقات فراغت خود را بیشتر صرف چه چیزهایی می‌کنید؟ الف : با دوستان دور هم جمع شدن و بحث کردن ب: خواندن کتاب یا گوش کردن به موسیقی

24- از این دو شخصیت کدام یکی را بیشتر دوست دارید؟ الف : فریدون مشیری ب : پروفسور حسابی

25- اگر گاهی سفر نکنیم، زندگی خیلی یکنواخت خواهد شد؟ الف : بلی ب : خیر! هر کجا بروی آسمان همین رنگ است.

26- اگر همه شرایط یکسان باشد کدام یکی را ترجیح می‌دهید؟ الف : سخنگویی یک انجمن بزرگ ب : مدیریت یک کتابخانه بزرگ

27- آیا بیشتر آشنایان معتقدند که شما، در دور هم جمع شدن‌ها، سعی می‌کنید بیشتر حرف بزنید و بیشتر توجه جلب کنید؟ الف : بلی ب : خیر

28- آیا هر چیزی که مفید است جالب هم هست؟ الف : بلی ب : خیر

29- برای فلسفه ارزش زیادی قائل هستید؟ الف : بلی ب : خیر

30- در کدام شرایط بیشتر احساس راحتی می‌کنید؟ الف s24.gif شرایطی که همه چیز ملموس و روشن باشد. ب : در شرایطی که مجبور شوید به تفکر فرو روید.

31- اگر به خانه جدیدی نقل مکان کنید کار مورد علاقه شما چه خواهد بود؟ الف : برداشتن دیوار بین اتاق‌ها ب: تقسیم اتاق‌های بزرگ به اتاق‌های کوچک

32- کدام یک از شغل‌های زیر را ترجیح می‌دهید؟ الف : خبرنگاری ب : داستان نویسی

33- اگر به شما کار مهمی پیشنهاد شود، اولین واکنشتان چیست؟ الف : قبول می‌کنید. ب : تردید می‌کنید.

34- اگر به ریاست یک سازمان انتخاب شوید اولین کار شما چه خواهد بود؟ الف : سرو سامان دادن به وضعیت ظاهری سازمان ب : حذف کلیه هزینه‌های مربوط به دکوراسیون

35- آیا احساس می‌کنید که در مجموع خوب حرف می‌زنید و حرکات سنجیده ای دارید؟ الف : بلی ب : خیر! ناراحت می‌شوم و حرفی برای گفتن پیدا نمی‌کنم.

36- به کدام ویژگی بیشتر اهمیت می‌دهید؟ الف : تفکر عمیق ب : تحمل و بردباری

37- از چه نوع موسیقی بیشتر خوشتان می‌آید؟ الف : عامه پسند ب : سنتی

38- فرض کنید یک داستان پلیسی می‌خوانید... الف : آرزو می‌کنید که می‌توانستید تمام صحنه‌ها را می‌دیدید. ب: ترجیح می‌دهید که به آنها فکر کنید نه آنکه آنها راببینید.

39- اگر حق انتخاب داشته باشید کجا می‌نشینید؟ الف : روی یک مبل بسیار راحت ب : روی یک صندلی کاملا ً معمولی

40- وقتی که ناراحت هستید احساس می‌کنید... الف : به دیگران نیاز دارید. ب : بهتر است تنها باشید.

41- به نظر شما شایستگی در امور تجارت و تبلیغات از ضرورت‌های عصر جدید است؟ الف : بلی ب : خیر! این یک افسانه برای کسب پول است.

42- بهترین دانشگاه در واقع یک « کتابخانه » است الف : کاملا ً درست است. ب : خیر در کتابخانه ارتباط خیلی کمی هست.

43- به طور کلی ... الف : همیشه به خواب عمیق فرو میروید. ب : خوابتان سبک است و به سرو صداخیلی حساس هستید.

44- گاهی دوست دارید در یک رستوران شیک غذا بخورید؟ الف : بلی! گاهی لازم می‌شود. ب : خیر! هرگز چنین هوسی به من دست نمی‌دهد

45- دوست دارید با سیاستمداران موفق دوست شوید؟ الف : بلی ب : خیر! از آنها فرار می‌کنم.

46- کدام یک از کشف‌های زیر مهم تر است؟ الف : کشف ناخودآگاه توسط فروید. ب : کشف آمریکا توسط کریستف کلمب.

47- وقتی که بچه بودید، دوست داشتید تنها بازی کنید یا با بقیه؟ الف : تنها ب : با بچه‌های دیگر

48- آیا دوست دارید کتابی در مورد فلسفه بنویسید یا لااقل ذوق این کار را دارید؟ الف : نه! کار احمقانه ای است. ب: بله! هر کسی باید سعی کند افکار خودش را روی کاغذ بیاورد.

49- مردم هر چه بگویند تنها روابط اجتماعی است که همه مشکلات را حل می‌کند. الف : بلی ب : خیر

50- هیچ چیزی اهمیت پول را ندارد. الف : صحیح ب : غلط

فقط زیر پنچ

آخرش چی شد؟ نمره گذاری : از بین « الف » و « ب »ها آنهایی که « سبز رنگ » هستند برون گرایی و آنهایی که قرمز رنگ هستند درون گرایی را می‌رسانند؛ پس کافی است که تعداد جواب‌های سبز و تعداد جواب‌های قرمز را جداگانه یادداشت کنید و بروید تفسیر را بخوانید. تفسیر / الف : برون گرایی : نمره شما در برون گرایی یعنی جمع تمام عبارت‌های سبزتان باید عددی باشد بین صفر و 50 . حالا ببینید که در جدول زیر نمره شما چه معنایی می‌دهد.

از 0 تا 5 درون گرای کامل – از 5 تا 15 تقریبا ً درون گرا – از 15 تا 25 تمایل به درون گرایی – 25 نه درون گرا و نه برون گرا – از 25 تا 35 تمایل به برون گرایی – از 35 تا 45 تقریبا ً برون گرا – از 45 تا 50 برون گرای کامل ب : درون گرایی : البته ساختار این تست جوری است که شما در مرحله قبل هم باید به جواب رسیده باشید؛ یعنی حالا تعداد قرمز را هم با هم جمع بزنید، دوباره به همان نتیجه ای می‌رسید که در بخش قبل رسیده بودید اما برای این که خیالتان راحت شود تعداد قرمز‌ها را هم با هم جمع بزنید و در جدول زیر نتیجه را ببینید.

از 0 تا 5 برون گرای کامل – از 5 تا 15 تقریبا ً برون گرا – از 15 تا 25 تمایل به برون گرایی – 25 نه درون گرا و نه برون گرا – از 25 تا 35 تمایل به درون گرایی – از 35 تا 45 تقریبا ً درون گرا – از 45 تا 50 درون گرای کامل.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.