رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آموزش بهینه‌ سازی و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو

امتیاز دادن به این موضوع:


Mehdi75

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مهمترین موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی گوگل (Google), یاهو (Yahoo), آلتاویستا (AltaVista) , ام اس ان (MSN), اسک جویز (Ask Jeevs), آل د وب (AllTheWeb), آ اُ اِل سرچ (AOL SEARCH), اکسایت (EXCITE), لیکوس (Lycos), ... , یکی از مهمترین منابع ترافیک وب هستند. تنها موتور جستجو گر محبوب گوگل , روزانه با بیش از چندین میلیارد کلیک , میلیونها کاربر را به سوی سایتهای گوناگون سرازیر می کند. آمار حاکی از آن است که 90% از کاربران برای یافتن سایت مورد نظر خود , اطلاعات را از موتورهای جستجو می جویند و البته می یابند. اما سهم سایت اینترنتی شما از موتورهای جستجو چقدر است؟ ما با ارائه خدمات تخصصی زیر شما را کمک می کنیم تا بتوانید قدرت وب را با ارتقاء یافتن به اولین گزینه نتایج , تجربه کنید.

شناخت دقیق و تجزیه و تحلیل سایت شما

در مرحله اول سایت شما تجزیه و تحلیل می شود . اهداف سایت شما چیست ؟ کار سایت شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهد ؟ مخاطبان هدف سایت شما چه کسانی هستند ؟ ایشان برای یافتن شما چه عباراتی را جستجو می کنند؟ می خواهید هنگام جستجوی چه کلمات و عبارتی در موتورهای جستجو در صفحه اول باشید؟ می خواهید هنگام جستجوی چه کلمات و عبارتی در موتورهای جستجو اصلا در نتایج نباشید!؟ هر بازدید چقدر برای شما ارزشمند است ؟ سایت شما چه میزان محتوا دارد؟ سایت شما به چه میزان و طی چه دوره های زمانی به روز و آپ تو دیت می شود؟ سایت شما از چه زمانی آغاز به کار کرده و میزان بازدید روزانه و بازدید سقف و کف آن چقدر است ؟ عوامل تاثیرگزار بر میزان بازدید سایت شما چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر که از شما پرسیده خواهد شد و یا در مورد سایتتان تحقیق خواهد شد تا پایه تصمیم گیری های بهینه سازی قرار گیرد.

شناخت دقیق و تجزیه و تحلیل سایت رقبا

در این مرحله , در صورتیکه سایت یا سایت های دیگری در همین زمینه کاری سایت شما فعالیت می کنند شناسایی شده , دقیقا مورد بررسی قرار می گیرند تا میزان اهمیت ایشان , میزان توانمندی ها و همچنین مدت زمان و فعالیت های لازم برای پشت سر گذاشتن ایشان تعیین گردد . سایت رقبای شما هنگام جستجوی چه کلماتی پیدا می شود؟ با چه رتبه ای ؟ چقدر مختوا دارد ؟ مطالبش تا چه حد بهینه شده اند ؟ آیا عضوگیری می کند و چقدر عضو ثابت دارد ؟ چقدر بازدید کننده دارد ؟ طراجی فنی سایت وی چقدر جرفه ای است ؟ به چه میزان بروز می شود ؟ و پریش های فراوان دیگری که باعث می شود بتوان با ترسیم نقشه ای از فعالیت های رقیب , و یرنامه ریزی برای بهتر شده , او را پشت سر نهاد.

تهیه نقشه یا Site Map سایت شما

نقشه سایت شما , به معنی محلی که لینک دسترسی به تمامی مطالب سایتتان بصورت دسته بندی شده در آن وجود دارد ممکن است قبلا در سایت شما پیش بینی شده باشد . لکن منظور ما از تهیه نقشه سایت ما , تهیه فایلی با فرمت و استاندارد ویژه است که بعضی موتور های جستجوی معروف برای تسهیل ردگیری مطالب سایت شما می پذیرند . با تهیه این فایل و یا ایجاد مکانیزمی اتوماتیک برای شما که بتوانید بعد از هر آپ تو دیت این فایل را اتوماتیک ساخته و به موتور جستجو معرفی کنید , مطالب شما , به مراتب بهتر از وقتی موتورهای جستجو , طی زمانبندی خود, هر از چندی , به سایت شما مراجعه کنند , فهرست خواهد شد.

بهینه سازی تگهای صفحه بر اساس آخرین استاندارد های کنسرسیوم جهانی وب (W3C)

لزوما ربات های موتورهای جستجوگر , سایت شما را همانگونه که شما در مرورگر خود می بینید نمی بینند , بلکه کد HTML آن را می خوانند .طبیعی است اگر سایت شما , توجهی به چگونگی عملکرد الگوریتم موتور جستجو نداشته باشد , نمی تواند اطلاعات خود را درست به موتور جستجو بنمایاند . آیا کدهای HTML تولید شده , Unicode هستند یا ASCII ؟ آیا attribute ها در HTML با تک کوتیشن بسته شده اند یا با دابل کوتیشن یا اصلا بسته نشده اند ؟ آیا حروف فارسی با فرمت ویندوز XP (ی) وارد سایت شده اند یا با فرمت ویندوز 98 (ی) ؟ تا چه حد در کدهای HTML از عناصری مانند Iframe , Frame, جاوا اسکریپت و ... استفاده شده است ؟ ابتدا این مطالب مورد بررسی واقع شده و سپس نسبت به اصلاح اشکالات و تطبیق HTML نهایی با تازه ترین استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب , W3C , اقدامات لازم صورت می گیرد.

انتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات مختصر (Description) سایت

با توجه به زمینه کاری سایت شما و اهداف آن انتخاب کلیدواژه های اصلی سایت اقدامی بسیار مهم و استارتژیک است.کلیدواژه های اصلی (Keyword) , عباراتی هستند که میخواهید وقتی جستجو شد , شما گزینه اول باشید . توضیح (Description) شرح مختصری است که در یک پاراگراف دو سه جمله ای پیرامون سایت خود می دهید تا هرگاه سایت شما در نتایج ظاهر شد , آن عبارت به صورت توضیح زیر لینک شما , به ماربر نمایش داده شود . انتخاب دقیق آن عبارات و این پارگراف تاثیر بسزایی در رتبه سایت شما دارد . عبارات مورد نظر شما چیست ؟ آیا ممکن است کاربران این عبارات را طور دیگری وارد کنند ؟ اکثر کاربرانی که املای ضعیفی دارند ممکن است این عبارات را چگونه جستجو کنند؟ چه عبارات و کلمات مترادف یا هم معنی با عبارات اصلی وجود دارد ؟ ترجمه این عبارات به زبان های دیگر چیست ؟ کسانی که دنبال چنین موضوعی بوده اند چه عباراتی را جستجو کرده اند ؟ و سوال های دیگری که نهایتا منجر به انتخاب مناسب موراد یاد شده خواهد شد.

انتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات مختصر (Description) هر مطلب

هر صفحه شما در حقیقت کوچکترین واحد مستقل سایت شماست که ممکن است دارای کلمات کلیدی و توضیح مجزایی باشد . دوست داید این صفحه از سایت شما هنگام جستجوی چه عباراتی یافته شود ؟ وقی آدرس این صفحه در نتایج آمد , چه شرحی زیر لینکتان نوشته شود ؟ میزان تراکم عبارات و کلمات انتخابی تان در این صفحه چقدر است ؟ آیا صفحه مورد نظر عنوان (title) مناسبی دارد ؟ آیا نام فایل و مسیر آن که در آدرس این صفحه ظاهر می شود شامل عبارات مناسبی هست ؟ و موارد دیگری که منجر به بهینه سازی این صفحه از سایت شما برای موتور جستجو می شود.

معرفی به موتورهای جستجوگر

موتورهای جستجوگر دارای رابط کاربری خاص و امکانات ویژه ای هستند که برای وبمسترها , صاحبان سایت های اینترنتی , تدارک دیده شده تا بتوانند به راحتی موتور جستجو را در پیدا کردن مطالبشان راهنمایی کنند . در این سرویس ما سایت شما را به موتورهای جستجوی گوناگون , هر یک را با روش خود , معرفی خواهیم نمود.

گسترش لینک سایت در وب سایت های مرتبط و ثبت در فهرست ها و دایرکتوری های وب و بمب های گوگلی پربازدید

مهمترین ملاک اکثر موتورهای جستجوی موفق در تخمین میزان اهمیت یک سایت , شمردن تعداد سایت های لینک دهنده به آن سایت با در نظر گرفتن میزان اهمیت خود آن سایت و ارتباط محتوایی با سایت لینک داده شده است . بر این اساس , ما طی برنامه ای منسجم و ممتد , لینک سایت شما را , با روش های گوناگون تبلیغاتی و جلب همکاری و تبادل لینک و بنر , در سایت های مرتبط گسترش خواهیم داد . به علاوه لینک سایت شما را در دایرکتوری وب های معروف در زیر شاخه موضوعی متناسب درج خواهیم کرد که اینکار نیز به نوبه خود تاثیر شگرفی در افزایش رتبه شما خواهد داشت.

اگریه روزی هنگام پاسخ دادن به سوال کسی غروربرت داشت به روزاولی که خودت شروع کردی فکرکن!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.