رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

فراخوان ایجاد بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

فراخوان ایجاد بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز

فراخوان ایجاد بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز با هدف جلب مشارکت فعالان حوزه نرم‌افزارهای متن‌باز در تدوین و ایجاد بنیاد غیرانتفاعی و غیردولتی نرم‌افزارهای آزاد اعلام شد و تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

13940722000426_PhotoA.jpg



به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، مسعود همدانلو با اشاره به فراخوان تدوین و ایجاد بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران با‌ هدف کمک به راه‌اندازی و تشکیل بنیاد غیرانتفاعی و غیردولتی نرم‌افزارهای آزاد (متن‌باز) و در راستای ساماندهی اجتماعات کاربری و تشکل‌های مرتبط، فراخوان تدوین و ایجاد بنیاد نرم‌افزارهای متن‌باز را اعلام کرده است.سرپرست معاونت توسعه صنعت و اعتباردهی بخشی فناوری سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این فراخوان از امروز اعلام شده و به این وسیله از تمامی فعالان جامعه کاربری ایرانی و متخصصان این حوزه برای تشکیل هیئت مؤسس و تدوین اساسنامه بنیاد مذکور دعوت به همکاری شده است.وی تصریح کرد: صنعت نرم‌افزار می‌تواند یکی از حوزه‌های پیشتاز در کمک به اقتصاد کشور باشد و از این رو حمایت از صنعت نرم‌افزار از جمله نرم‌افزارهای متن باز در دستور کار قرار دارد.همدانلو افزود: هم‌اکنون اجتماعات متعدد کاربری متشکل از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در حوزه نرم‌افزار در کشور وجود دارد. هدف این است که این اجتماعات در شکل هدفمندی متمرکز شوند و به تشکیل بنیادی کمک شود.وی با اشاره به وضعیت به‌کارگیری نرم‌افزارهای متن‌باز، گفت: سهم بازار سیستم عامل لینکوکس در سیستم‌عامل سرورها 67 درصد، سهم بازار لینوکس در ابر کامپیوترها 97 درصد، هم بازار اندروید از سیستم عامل تلفن‌‌های همراه هوشمند 78 درصد و سهم بازار لینوکس از سیستم‌های رومیزی 2 درصد است.همدانلو پروژه‌های سامانه مدیریت منابع سازمانی (تاژک)، راه‌کار مجازی سازی (زمین)، زیرساخت رایانش ابری (Xaas)، نسخه ایرانی گنو لینوکس (پارسیکس) و تجاری سازی نرم‌افزارهای بومی (تضمین) را از جمله پروژه‌های موفق نرم‌افزارهای متن باز عنوان کرد.سرپرست معاونت توسعه صنعت و اعتباردهی بخشی فناوری سازمان فناوری اطلاعات ایران توضیح داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه جامعه نرم‌افزارهای متن باز به‌ آدرس

http://foss.ir اطلاعاتی بیشتری کسب کنند و از طریق آدرس اینترنتی http://foss.ir/node/add/foss-reg درخواست خود را به همراه سوابق کاری، حداکثر تا بیست و هفتم مهرماه سال جاری ارسال کنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.