رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۳ درس کسب و‌‌ کار از تغییر لوگوی گوگل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

Troba-Google-Logo-Redesign.jpg

احتمالا شرکت شما مثل شرکت گوگل نیست. پروژه‌ها و شکلات شما به بزرگی ماشین بدون راننده یا آوردن اینترنت به مناطق دور افتاده و از طریق بالون نیست. پس از همین تغییر لوگوی گوگل چه چیزهایی می‌توانیم یاد بگیریم؟

مدرسه Wharton وابسته به دانشگاه پنسیلوالیا، در یک مقاله‌ی جالب به بررسی تغییر لوگو و تاثیر آن در کسب و کار پرداخته است. وارتون در این مقاله می گوید:

«این تغییر باعث می‌شود شرکت های دیگر یک حرکت مشابه انجام دهند.»

Google-Logo-redesign.jpg

۱) تغییرات لوگو باید فراتر از تغییرات ظاهری ساده باشد

آیا به فکر تغییر لوگوی خود هستید؟ به گفته‌ی Wharton، اگر این برنامه را دارید، نباید فقط تصمیم بگیرید که طراحی آن را تغییر بدهید. شما باید انگیزه و دلیل اساسی برای انجام این کار داشته باشید.

گوگل در تلاش است تا بیشتر ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد و آمادگی بیشتری برای کار در دنیای وب داشته باشد. این تغییر آن‌ها در راستای معرفی شرکت جدید خود یعنی آلفابت است. همین کار مشابه را استار‌‌باکس نیز انجام داد. آن‌ها از سال ۲۰۱۱ کلمه “قهوه” را از لوگوی شرکت سال حذف کردند، چرا که اهداف آن‌ها فراتر از قهوه‌های لاته پیش رفت.

starbucks-logo-redesign.jpg

۲) شرکت‌های مختلف قوانین مختلفی نیز دارند

زمانی که می‌خواهیم در مورد تاثیرات تغییرات لوگو صحبت کنیم، نمی‌توانیم چیز خاصی را به همه‌ی شرکت‌ها ربط دهیم. اگر مشتریان شما آنلاین نیستند و کسب و کار شما کمتر با دنیای مجازی سر و کار دارد، پس نمی‌تواتید انتظارات زیادی را از این تغییر لوگو داشته باشید.

برای شرکت‌هایی مثل گوگل که مبتنی بر وب هستند، اثرات تغییرات لوگو بیشتر به چشم می‌آید.

Yahoo-Logo-Redesign.jpg

۳) ثبات را دست کم نگیرید

تغییر لوگو می‌تواند به برند سازی مجدد کسب و کار شما کمک کند و اهداف جدید شما را به مردم معرفی کند. اما باید دقت داشته باشید که هویت اصلی خود را از دست ندهید و ریشه و ثبات کسب و کارتان را حذف کنید.

به نقل از پروفسور دیوید ریبستون (David Reibstein) :

تغییر می‌تواند توجه مشتری را جذب کند، اما تغییرات نباید به گونه‌ای باشد که مشتری دیگر آن برند نشناسد و نداند به چه چیزی نگاه می‌کند. به عنوان مثال که دیوید ریبستون می گوید: « نایک تنوع رنگ بسیاری برای لوگوی خود استفاده کرد، اما شعار و هدفش همچنان یکسان است.»

Nike-Logo-redeisgn.jpg

منبع: تروبا

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.