رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سیستم فنی درب های اتوماتیک

امتیاز دادن به این موضوع:


saracc

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در بیشتر موارد از موتور تکفاز برای سیستم در باز کن استفاده خواهد شد . با توجه به چپ و راست رفتن مدام درب اتوماتیک از دو سیم پیچ در موتور تکفاز استفاده می شود که با قرار دادن یک خازن به طور سری با هر یک از سیم پیچ ها جهت حرکت موتور را می توان تغییر داد . در اکثر مواقع از موتورها سیم خارج شده که دو تا از سیم ها به دو سر خازن و یکی به عنوان ارتا و دیگری به عنوان سیم مشترک قرارا خواهد گرفت که تمامی سیم ها به ترمینال های انتهای مدار وصل می شود . توان های 50 و 1000 وات با توجه به درهای مختلف از نظر وزن و اندازه مورد استفاده است.همچنین درهای دو لنگه از دو موتور و در بقیه موارد از تک موتور استفاده می شود.

اما موردی که باید به آن توجه کرد اینکه کارکرد پشت سر هم و مداوم موتور باعث آسیب دیدن و داغ شدن موتور خواهد شد .پس از باز و بسته شدن مداوم بدون وقفه جلوگیری کنیم. در جاهایی که نیاز به نیروی بیشتری برای باز و بسته باشد از گیربکس یا همان جعبه دنده استفاده می شود که نحوه انتقال این نیرو برای درب های متفاوت دارای روش های گوناگون است از جمله در درب های ریلی یا همان کشویی از یک چرخ دنده که محور محرک مکانیکی که دارای دنده های شانه ای که زیر درب نصب شده برای انتقال نیرو از گیربکس استفاده می شود .

در درب اتوماتیک سکشنال و تکه ای که به صورت عمودی باز و بسته می شود این نیرو از گیربکس توسط تسمه یا زنجیر منتقل می شود ، در بعضی مدل های دربهای دو یا تک لنگه ، سیستم گیربکس آن از یک مهره و پیچ حلزونی که به هم متصل شده اند با چرخش پیچ و حرکت مهره در باز و بسته می شود اما در مواردی که برق قطع می شود یا در هنگام تنظیم در موقع نصب ، برای آنکه بتوانیم در را به صورت دستی باز یا بسته کنیم محور گیربکس باید آزاد شود . پس در دربهای تک یا دو لنگه درب ها به وسیله بازوهایی که تعبیه شده باز و بسته می شود .

آزاد کردن گیربکس توسط آچار آلن که روی موتور گیربکس تعبیه شده چرخانده می شود . اما در سیستم درب اتوماتیککرکره ای این کار توسط سیم بکسل و درب های یک یا چند تکه به وسیله ریسمان آویزان انجام می شود. اما برای سیستم درب کشویی این کار بوسیله باز کردن درب کوچک روی سیستم اصلی توسط یک سوئیچ انجام می شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.