رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مشهد یکی از پر طرفدارترین تور های ایران می باشد. مشهد (Mashhad) کلان‌شهری در شمال شرقی ایران است.این شهر دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران می‌باشد و همچنین مشهد دومین شهر دنیا در جذب گردشگر مذهبی میباشد. این شهر سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر از داخل و بیش از یک میلیون زائراز خارج از کشور است. در تور مشهد علاوه بر زیارت، برای سیاحت نیز مکان های متعددی در داخل شهر و اطراف مشهد وجود دارد. از مکان های دیدنی مشهد می توان به آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، فرهنگسرای بهشت، آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی، طرقبه و ... اشاره کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 ماه بعد...

8fc953ef_1d80_4576_b2b3_2a0a88da50d4_600

ممنون از توضیحات خوب و کاملتون دوست عزیز ولی به نظر من قبل از اینکه با تور مشهد یا تور های دیگه سفر داشته باشید خوب در مورد جاذبه های گردشگری که داره تحقیق کنید به طور مثال توی سایت تور مشهد فاینداتور میتونید تمام جاذبه های گردشگری شهر ها و کشور های مختلف رو مشاهده کنید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 7 ماه بعد...

مشهد در خراسان رضوی است و شهری است مذهبی و توریستی که دارای آب و هوای معتدل است و شهری است که در تمام طول سال معمولا شلوغ است.به خاطر قرار گرفتن حرم امام رضا در طول سال بیش از 30 هزار زائر ایرانی و خاجی به آنجا رفته و به زیارت و خرید و گشت و گزار میپردازند.

در این شهر که در طول سال شلوغ است برای اقامت نگران نباشید. با توجه به سلیقه و جیبتان هر جا را که بخواهید میتوانید رزرو کنید.البته خانه های اجاره ای با قیمت مناسب تری برای اقامتتان میتوانید پیدا کنید و برایتان ارزان تر از هتل در می آید . هات ترنم 50 متر با هرم فاصله دارد و اگر دنبال هتل هستید این هتل لوکس به شما پیشنهاد میشود. این هتل 8 طبقه است.

شما میتوانید در 15 کیلومتری شهر مشهد از مناظق دیدنی و توریستی مشهد سر بزنید و از آنجا دیدن کنید ؛ محلی های خون گرم و مهربان و خوبی در آنجا هستند و آب و هوای خوب و تمیز و پاکش برای تابستان و خوشگزرانی های تابستان بسیار عالی است و برای برگزاری کمپ و انجان دادن پیکنیک این مکان پیشنهاد میشود. این طبیعت زیبا طرقبه نام دارد.

پوشش گیاهی فوق العاده این منطقه زیبا عطری عالی به دشت سرسبز داده است و همین امر باعث شده است از محبوب ترین و قابل اهمیت ترین مناطق  مشهد به شمار بیاید.

متن زیر از سایت های هالیدی می باشد 

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در مدینه نبی متولد و حدود 20 سال در مقام امامت بود. مامون خلیفه عباسی به منظور افزایش محبوبیت خود و سرکوبی مخالفت ها به اجبار این امام عزیز را ولیعهد خود منصوب کرد و از مدینه به توس که محل حکومت خود بود، آورد. سرانجام امام رضا (ع) توسط مامون مسموم و به شهادت رسید و در نزدیکی توس به خاکسپاری شد که بعدها به یمن حضور بارگاه این امام بزرگوار به مشهد الرضا تغییر نام  یافت.

حرم امام رضا در مشهد

آرامگاه فردوسی، بزرگترین شاعر حماسه سرای ایرانی، شهر توس در نزدیکی مشهد

 The-tomb-of-Ferdowsi-of-Tus-2.jpg

حکیم فردوسی، شاعر پرآوازه ایرانی که با نگارش شاهنامه در پاسداشت زبان پارسی نقش بسزایی داشت، در شهر توس در نزدیکی مشهد به خاک سپرده شده است.آرامگاه فردوسی و موزه این مجموعه از جمله پربازدیدترین جاذبه های گردشگری مشهد می باشد.

شهر تاریخی شادیاخ، در نزدیکی نیشابور، خراسان رضوی

 Shadyakh.jpg

شهر باستانی شادیاخ یا شادی کاخ اسم بخش اشرافی نشین شهر کهن نیشابور است که به دلیل ساخت کاخی به نام شادیاخ توسط یکی از امیران وقت به این نام  شهرت یافته است. شادیاخ به دلیل زلزله و پس از آن حمله مغول تخریب و امروزه تنها ویرانه هایی از آن به جای مانده است.

آرامگاه عطار نیشابوری در شهر نیشابور، خراسان رضوی

 آرامگاه عطار نیشابوری در شهر نیشابور، خراسان رضوی

عطار نیشابوری عارف و شاعر مشهور ایرانی در قرن های 6 و 7 هجری در نیشابور زندگی می کرده و بنا بر شواهد تاریخی در حمله مغول به شهر نیشابور جان باخته  است. در دوره تیموری حاکم وقت، آرامگاهی هشت ضلعی که به زیبایی کاشی کاری شده است، بر مزار این عارف بزرگوار بنا کرد. آرامگاه عطار در خیابان عرفان نیشابور قرار دارد.

غار مغان، جنوب غربی مشهد، خراسان رضوی

 غار مغان، جنوب غربی مشهد، خراسان رضوی

در جنوب روستای مغان، در پای کوه و در دره مغان < strong class="text-success >غار مغان قرار دارد که قدمت آن به حدود 100 میلیون سال قبل می رسد. این غار دو دهانه دارد. کف غار مغان مرمرین و لیز است. چاه های گوناگونی در این غار وجود دارد که عمق برخی به 25 متر می رسد و چشمه آب غار در تمام فصل های سال زلال و خنک است.

کوه بینالود، غرب مشهد، خراسان رضوی

 کوه بینالود، غرب مشهد، خراسان رضوی

رشته کوه بینالود در غرب مشهد و شرق نیشابور در خراسان رضوی قرار دارد که بلندترین کوه آن، شیرباد به بام خراسان شهرت یافته است.

بنای تاریخی هارونیه، شهر توس در نزدیکی مشهد

 بنای تاریخی هارونیه، شهر توس در نزدیکی مشهد

بنای تاریخی هارونیه یکی از بناهای اصلی به جا مانده از شهر کهن توس در جاده پردیس و ورودی شهر توس قرار دارد. قوی ترین نظری که در مورد این بنا وجود  دارد، نشان می دهد این بنا در زمان ساسانی آتشکده بوده که پس از ورود اسلام به ایران به مدرسه و عبادتگاه محمد غزالی تبدیل شده است. امروزه این بنا بازسازی و برای بازدید عموم باز است.

 غذا خوردن در سفر و آشنایی با غذاهای جدید محلی در جاهایی که به آن مسافرت میکنیم همیشه فکرمان را مشغول میکند شیش لیگ های مشهد بسیار معروف هستند. پس تو انتخاب غذا اصلا شکنکنید و شیش را بدون شک انتخاب کنید. البته از رستوران های معروف مشهد میتوان به پسران کریم اشاره کرد.این رستوران از رستوران های قدیمی و با کیفیت است که با قیمت مناسب و در محلی مناسب آرام و دنج سرو میشود و دارای چندین شعبه است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.