رفتن به مطلب
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

utshop

داستانکی با نکته مدیریتی از کاسپارف شطرنج باز معروف

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

???داستانک 

 

کاسپارف شطرنج باز معروف  در بازی شطرنج به یک آماتور باخت.

همه تعجب کردند و علت را جویا شدند.

او گفت اصلا ً در بازی با او نمیدانستم که آماتور است، برای این با هر حرکت او دنبال نقشه ای که در سر داشت بودم.

گاهی بخیال خود نقشه اش را خوانده و حرکت بعدی را پیش بینی میکردم.

اما در کمال تعجب حرکت ساده دیگری میدیدم، تمرکز میکردم که شاید نقشه جدیدش را کشف کنم، آنقدر در پی حرکتهای او بودم که مهره های خودم را گم کردم.

بعد که مات شدم فهمیدم حرکت های او از سر بی مهارتی بود.

بازی را باختم اما درس بزرگی گرفتم.

«تمام حرکتها از سر حیله نیست آنقدر فریب دیده ایم و نقشه کشیده ایم که حرکت صادقانه را باور نداریم و مسیر را گم میکنیم..... و می بازیم!!!»

بزرگ ترین اشتباهی که ما آدما در رابطه‌هامون می‌کنیم این است که: نیمه می‌شنویم، یک چهارم می‌فهمیم، هیچی فکر نمی‌کنیم، و دوبرابر واکنش نشون می دهیم.

 

?نکته مدیریتی و هوشمندانه: اولا رقیب رو واقعی ببین و خیلی دست بالا و یا پایین نگیر. دوما زود واکنش نده و به خودت فرصت تحلیل بده. سخته ولی شدنیه.

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط parswebdesign
      موفقیت در کسب و کار
      استارتاپ های زیادی شروع نشده به پایان می رسند. کارگاه های بسیاری تولید نکرده ورشکست می شوند. شنیدن اخباری از این دست می تواند ناامید کنند و ترسناک باشد. چگونه می توان در کسب و کاری موفق شد؟ راز موفقیت در کسب و کار چیست؟  برای شروع هر کسب و کاری ابتدا باید انگیزه داشت ولی موفقیت در کسب و کار تنها با داشتن انگیزه امکان پذیر نیست. در این مطلب با راه های موفقیت در کسب و کار آشنا می شوید. همین امروز کسب و کار جدید خود را شروع کنید.
      1- بازار هدف
      نقطه مشترک کار و مشتری شما چیست؟ کالا یا خدمت عرضه شده ارزش خرید کردن دارد؟ کارآفرینان موفق ابتدا بازار هدف را مشخص می کنند و سپس فعالیت خود را شروع می کنند. چنانچه کسب و کاری بتواند نیاز مشتری را شناسایی کند و بر اساس رفع این نیاز اقدام کند بدون شک موفقیت را در دستان خود دارد. با مطالعه و تحقیق نیاز بازار هدف را شناسایی کنید.
      2-اندازه بازار هدف
      بازار هدف به چه میزان توان خرید دارد؟ در واقع باید بدانید که چه حجم از محصولات خود را می توانید به فروش برسانید. برآورد کنید در بازار هدف به طور سالیانه چقدر برای خرید کالا و یا خدماتی که عرضه می کنید هزینه می شود و بر همان اساس استراتژی های کاری خود را پایه ریزی کنید.
      3- فضای رقابتی
      برای موفقیت در کسب و کار باید بتوانید از سایر رقبا پیشی بگیرید. وجه تمایز شما بارقبا چیست؟ ماندن در اذهان مشتری با پیروزی در فضای رقابتی میسر است. در این صورت کالا یا خدمات عرضه شده باید برتری ویژه ای از کالای رقبا داشته باشد. برتری کسب و کارتان را با تبلیغات به گوش مشتری ها برسانید. بهتر است بازار هدف از برتری کالا یا خدمات جدید مطلع باشند.
      4- الگوی کارآفرینی
      الگوی مناسبی برای کارافرینی داشته باشید با صاحبان مشاغل موفق گفتگو کرده و ایده بگیرید با مشکلات و سختی های کار آشنا شوید. به این ترتیب سریع تسلیم نمی شوید. قبل از ورود به کسب و کار جدید باید تصویر ذهنی صحیحی از ان داشته باشید در غیر این صورت در عمل سرخورده خواهید شد.
      5- تیم کاری متخصص
      یک تیم متخصص پشتوانه خوبی برای موفقیت در کسب و کار است. در هر زمینه ای که فعالیت می کنید باید بتوانید افرادی خبره را در تیم خود داشته باشید. کارآفرینی و اداره کسب و کار، به تنهایی و بدون همراهی افرادی صاحب نظر امکان پذیر نیست. مشکلات را تنهایی به دوش نکشید.
      6- موفقیت در کسب و کار با زمان بندی
      زمان مناسب برای ورود به بازار را شناسایی کنید. زمان بندی مهم ترین مولفه موفقیت است. تحولات بازار و نیاز مشتری را بررسی کرده و بهترین زمان را برای ارائه در نظر بگیرد. استارتاپ های بسیاری بدون در نظر گرفتن این موضوع طعم شکست را چشیده اند. زمان بندی نامناسب همه تلاش ها را از بین خواهد برد.
       
       
      منبع: 6 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
    • توسط parswebdesign
      تهیه محتوا را می توان نوعی انتقال دانش به شمار آورد، محتوا نقش مهمی را در پیشرفت و موفقیت سایت شما ایفا می کند و تأثیر بسیار زیادی در جذب بازدید کنندگان بیشتر دارد. به این ترتیب تهیه محتوای خوب و جذاب یکی از ارکان اصلی برای افزایش بازدید و ارتقای رتبه سایت محسوب می شود.
       در این مقاله قصد درایم 7 نکته طلایی در تهیه محتوای خوب را برای شما بیان کنیم:
      موضوع محتوا: موضوع محتوا باید با زمینه فعالیت سایت مرتبط باشد و اطلاعات مناسبی از محتوای تهیه شده را در اختیار مخاطب قرار دهد. برای تهیه یک محتوای خوب و ارزشمند در ابتدا باید یک موضوع و عنوان مناسب را برای محتوای خود انتخاب کنید. عنوان محتوا اولین و تأثیر گذارترین معیار در جلب نظر بازدید کنندگان از سایت شما می باشد و در صورتی که موضوع مناسبی را برای محتوای خود برگزینید می توانید محتوای مناسبی را در اختیار خوانندگان قرار دهید و میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهید. ایجاد جذابیت در محتوا: در برخی از حوزه ها ارائه محتوای متنی به تنهایی کاربرد ندارد و در کنار باید جذابیت های دیگری را نیز به محتوا افزود. در واقع ایجاد جذابیت در محتوا یکی از مناسب ترین راه ها برای افزایش کیفیت محتوا می باشد و سبب پیشرفت در سایت می گردد. به عنوان مثال استفاده از فایل های ویدیویی و تصاویر مرتبط با محتوا سبب ایجاد جذابیت بیشتر در محتوا می گردد. بنابراین بهتر است به دنبال ایده های خلاقانه برای ایجاد جذابیت در محتوا باشید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری را نسبت به بازدید از سایت خود ترغیب نمایید. بررسی محتواهای مرتبط: برای تهیه یک محتوای منحصر به فرد و عالی بهتر است به بررسی محتواهای مرتبط با موضوع مورد نظر خود در سایت های دیگر بپردازید و در صورت مشاهده نقص و یا کاستی در محتواهای دیگر، سعی در رفع آن ها داشته باشید و به این ترتیب یک محتوای خوب تهیه کرده و از دیگر سایت ها در این زمینه سبقت بگیرید. استفاده از منابع معتبر: به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مخاطبان اصلی محتوای تهیه شده، کاربران و بازدیدکنندگان از سایت شما می باشند که محتوای تولید شده باید متناسب با نیاز آنان باشد تا میزان تأثیر آن در بازاریابی جاذبه ای در زمینه محتوا نیز افزایش پیدا کند. در واقع شما باید به دنبال منابع معتبر و ارزشمندی در رابطه با موضوع مورد نظر خود باشید تا از طریق آن محتوای مناسبی را برای بازدید کنندگان تولید نمایید و میزان رضایت کاربران از سایت خود را افزایش دهید. در واقع تولید محتوا با استفاده از منابع معتبر علاوه بر جلب نظر کاربران، سبب افزایش میزان بازدید و ارتقاء رتبه سایت می گردد و بستر مناسبی را برای پیشرفت و موفیت سایت فراهم می آورد.
      به اشتراک گذاری محتوا: با افزودن این ویژگی به محتوای سایت، می توانید این امکان را برای کاربران فراهم آورید تا مطالب دلخواه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این فرایند در واقع نوعی بازاریابی برای سایت شما محسوب می شود و تأثیر بی نظیری در جذب کاربران بیشتر دارد. بیان محتوا در عناوین متفاوت: در برخی از زمینه ها موضوعات متنوع و مرتبط زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید چندین محتوای مرتبط با موضوع مورد نظر خود را تهیه کنید. برای این کار می توانید جنبه های مختلفی از محتوا در چندین عنوان جداگانه بررسی کرده و برای هر موضوع یک محتوای منحصر به فرد تهیه کنید. برای بیان محتوا، بهتر است جزئیات موجود در محتوا را به طور کامل شرح دهید و تنها به توضیحات تیتر وار درون محتوا اکتفا نکنید. پرداخت جزئی به مسائل و اطلاعات موجود در محتوا سبب افزایش رغبت خوانندگان می گردد و تأثیر بسیار زیادی در ایجاد برتری سایت شما نسبت به سایر سایت ها دارد.
      کابردی بودن محتوا: در تهیه محتوای خوب باید مطالب مناسب و کاربردی را قرار دهید و کاربران را به موضوع مورد نظر جذب نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که با تهیه لیستی از محتواهای تولیدی می توانید از طریق یک محتوا به محتواهای دیگر لینک دهید و به این ترتیب رغبت بیشتری برای ادامه مطالعه مطالب را در کاربران ایجاد نمایید.  
      منبع: 7 نکته طلایی در تهیه محتوای خوب
×