رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مرگ تدریجی یک مهاجم/ آغازِ پایانِ رونی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آی اسپورت- این که چرا انقدر طول کشید را فقط روی هاجسون، سم آلاردایس و گرث ساوثگیت می دانند. اما عصر سه شنبه، وین رونی،کاپیتان انگلیس، وقتی تیمش به مصاف اسلوونی در بازی های انتخابی جام جهانی برود، روی نیمکت خواهد بود. شاید این طور تیم ملی بتواند از خواب بیدار شود و به فکر نسل بعدی و پیشرفت باشد.

این که رونی دیگر عطش قبل را برای گلزنی ندارد در ماه های اخیر مشخص بوده است. اما واقعیت این است که فرم او از جام جهانی 2014 رو به افت است. از طرفی پست بازی اش هم تغییر کرده و عقب تر رفته که این اصلا برایش خوب نبوده است. هرچند خیلی ها انتظار داشتند این پست بتواند او را احیا کند. اما در بیشتر بازی ها این طور نبود و اوضاع برای او به خوبی پیش نرفت.

شاید ساوثگیت بگوید تصمیمش برای کنار گذاشتن مردی که سال ها اسطوره و ستاره تیم کشورش بوده تاکتیکی است، اما دلیل تصمیم چیزی جز این نمی تواند باشد: اگر رونی آماده بود تقریبا غیرممکن بود که او کنار گذاشته شود؛ چه در بازی مقابل اسلوونی و چه اسپانیا. انتخاب اریک دیر نه تنها به عملکرد دفاعی خط میانی کمک می کند، بلکه این فرصت را به بازیکنی که پتانسیل رونی شدن در آینده را دارد، می دهد تا خودش را نشان دهد و بازی های ملی و تجربه اش را بیشتر کند. مخصوصا که از مدت ها قبل از او به عنوان جانشین رونی و کاپیتان آینده انگلیس یاد می شد.

رونی محکوم به این است که توانایی لازم برای برنامه ریزی حملات انگلیس از خط میانی را ندارد. مخصوصا که هم در تیم ملی انگلیس و هم در منچستریونایتد مهاجمان آزادی کافی را ندارند که برای خودشان موقعیت ایجاد کنند و توپ را از میانه زمین برای خودشان پیش ببرند. اگر هم بتوانند این کار را بکنند مطمئنا میزان فشاری که به خط دفاعی حریف وارد می کنند به اندازه ای نیست که می توانند با بازی سازی از میانه زمین فشار بیاورند.

سوال اما اینجاست که تکلیف ماموریت بین المللی رونی چه می شود؟ نیمکت نشین کردن او در یونایتد توسط ژوزه مورینیو به معنی آغازی برای پایان تدریجی اش در منچستریونایتد است. یعنی ممکن است ستاره اسبق اورتون حتی این فرصت را هم پیدا نکند که رکورد سر بابی چارلتون، بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستریونایتد، را پشت سر بگذارد.

اما در تیم ملی انگلیس اوضاع متفاوت است و خودش زمان مناسب برای پایانش را اعلام کرده بود. او گفته بود بعد از جام جهانی 2018 کنار می رود. پس می خواست آخرین تورنمنت بزرگ زندگی اش را تجربه کند. اما شاید نتواند و اوضاع برایش در باشگاه و تیم ملی کشورش پیچیده شده است. آیا او ارزشش را دارد که یکی از 23 نفر بازیکن تیم ملی انگلیس باشد که هرکسی که قرار است جانشین آلاردایس شود، انتخاب می کند؟ به نظر جواب منفی است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.