رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک استخدام و همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

alireza-res

مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

بازاریابی دیجیتال چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال چه در ابعاد بزرگ اجرا شود و چه در ابعاد کوچک، موتور کسب و کار امروز است! یک بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار، به بازاریابی‌‌ گویند که میان تکنولوژی الکترونیک و روانشناسی بازار ارتباط ایجاد کند. ما در اینجا درباره اصول اساسی بازاریابی دیجیتال ، یعنی نتیجه و فرایند یک شغل و همچنین دیدگاه تجار صحبت خواهیم کرد و با تلاشی هوشمندانه، سعی می‌کنیم که از بیان اصطلاحات تکنیکی خاص بپرهیزیم و دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم آن را با زبانی ساده و آسان توصیف نماییم.

 

در توصیف بازاریابی اینترنتی بهتر است که از بیان مفاهیم مصطلح چشم‌پوشی کنیم، زیرا اگرچه آن‌‌ها  مفاهیمی عمومی هستند و یادگیری آن‌‌ها آسان است، اما دانش کمی را منعکس می‌‌کنند. به نظر ما،دیجیتال مارکتینگ به مفهوم استفاده از تکنیک‌هایی است که به تجار اجازه استفاده از بهترین‌های بازاریابی  و دیجیتال را در کنار مفاهیم پایه بازاریابی می‌دهد. بازاریابی دیجیتال به‌معنای دریچه دیگری از بازاریابی نیست. در مقابل، این مفهوم راهی جدید در بازاریابی است که در آن می‌توان به تحلیل رفتار مشتری نیز پرداخت.

چه مفاهیمی جزو بازاریابی دیجیتال به حساب نمی آیند؟

برای درک بهتر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، بهتر است به طبقه‌بندی آنچه در این دسته قرار نمی‌گیرد بپردازیم. شیوه‌های بازاریابی سنتی چون تبلیغات کاغذی، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها جز دسته بندی‌های بازاریابی دیجیتال نیستند. این کانال‌ها در دوره‌ای بسیار موفق بوده‌اند، اما در دوره مدرن امروزی خیر.

ما معتقدیم که شیوه‌های بازاریابی سنتی دارای سه محدودیت هستند:

1.ارتباط یک سویه و نداشتن زمان کافی برای تحلیل بازخوردها:

به نظر ما، بازاریابی خیابانی دوطرفه است. متاسفانه، بازاریابی سنتی اجازه این ارتباط دوسویه میان مشتری و بازاریان را نمی‌دهد.

2.گرایش به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت:

انفجار شبکه‌های اجتماعی و اینترنت کلید ارتباط زمان واقعی را در اختیارمان قرار داده است. بسیاری از کانال‌های ارتباطی سنتی از وجود سرعت بالای بازاریابی جدید بی‌بهره‌اند و نمی‌توانند چنین ارتباط سریعی را ایجاد کنند.

3.تمرکز بر اصول بازاریابی مدرن:

همچنان که بازاریابی سنتی به دنبال درک این تاثیرات است، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن بر جنبه‌های مهمی چون ایجاد تجربیاتی برای مصرف‌کنندگان تمرکز کرده است.

  • پسند 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در خصوص بازاریابی اینترنتی اگر بخواهیم صخبتکنیم موار زیادی هستن که میشه بهشون اشاره کرد اما متاسفانه امروزه به ازای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای، چندین فری لنسر مبتدی هم وجود دارند که همیشه ادعا دارند درحالی که اصلا کارشون خوب نیست و باعث بی اعتمادی خیلی از صاحبان کسب و کار به این حوزه شدن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط mahsa-nita
      می‌توانید بیش از آنچه تا به حال نیاز داشتید، پول به دست آورید.
      همه ما در قبال مؤسسات خیریه آسیب پذیر و زود باور مسئولیم، باید به آنها هشدار دهیم تا خام این شعار دلفریب و افسونگر نشوند که "می‌توانید بیش از آنچه تا به حال نیاز داشتید، پول به دست آورید، دیگر نیازی به جمع کردن اعانه نخواهید داشت، دست از گدایی کردن بردارید و به فروش کالا برای مؤسسه خود در بازار روی آورید." چنین جملات اغواکننده ای برای مؤسسات خیریه ای که درک صحیحی از مسئولیت سخت و طاقت فرسای استخدام داوطلبین، مشخص کردن آینده کار، مدیریت کمپین ها و درخواست پول ندارند،  بسیار جذاب و شیرین است. به نظر آن ها  سایت و فروش کالا و خدمات بازاریابی دیجیتال بسیار آسان تر و راحت تر از جمع آوری اعانه است. این وظیفه انسانی ماست که مدام به آن ها گوشزد کنیم که جمع آوری اعانه هیچ همخوانی و مناسباتی با آسایش و راحتی ندارد، اگر می‌خواهید در این راه موفق شوید باید عزم خود را جزم کنید. زمانی که تصمیم می‌گیرید کالایا خدمات یک تأمین کننده را به نفع مؤسسه خیریه خود بفروشید، حتماً به تأمین کننده اصرار کنید پاسخی برای سوالات زیر ارائه دهد؛
       
      ۱. هزینه های ما در کل چیست؟ هزینه و شرح کامل هر یک از هزینه هایی که پرداخت آن برعهده ماست را در همین ابتدا مشخص کنید.
      ۲. پس از به فروش رسیدن اقلامی‌که بر سر آن توافق کردیم، سود خالص ما چقدرخواهد بود؟
      ۳. باید کل کالا را یک جا خریداری کنیم؟ امکان پس دادن کالاها وجود دارد، در این صورت باید هزینه انبارداری مجدد بپردازیم یا مبلغ پرداختی را تمام و کمال به حساب ما بازمی‌گردد؟ برای پس دادن کالا محدودیت زمانی وجود دارد؟
      ۴. اگر کالا را به صورت امانی بفروشیم برای بازگرداندن جنس محدودیت یا جریمه ای درنظر گرفته می‌شود؟ برای بازگرداندن کالا محدودیت زمانی وجود دارد؟
      ۵. مسئولیت پرداخت هزینه های مربوط به حمل و جابجایی بر عهده کدام یک از طرفین خواهد بود؟
    • توسط chemistry21
      اگر مدیر یک وب سایت هستید قطعا به دنبال راه‌هایی برای افزایش بازدید وب سایتتان هستید. یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدید سایت، رسیدن به رتبه‌های اول گوگل در کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت وب سایتتان از طریق کار بر روی سئو و بهینه سازی سایت است.
      سئو چیست ؟
      سئو مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization است که به صورت خلاصه به شکل SEO نوشته می‌شود. اگر بخواهیم این سه کلمه را به صورت دقیق ترجمه کنیم باید بگوییم «بهینه سازی موتور جستجو» اما ترجمۀ بهتر و رایج‌تر می‌تواند عبارت «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.
      سئو مجموعه اقداماتی است که برای رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. بخشی از این اقدامات بر روی وب سایت و برخی دیگر نیز بیرون از وب سایت انجام می‌شوند تا در نهایت موجب رسیدن به رتبه‌های برتر در کلمات کلیدی هدف و افزایش بازدیدکننده از موتورهای جستجو شود. در ادامه با دو بخش اصلی فرایند سئو آشنا خواهیم شد.
      سئوی داخلی و سئوی خارجی
      سئوی داخلی (On-page SEO)
      استانداردهای مشخصی از سوی گوگل برای وب سایت‌ها تعریف شده است و تمامی وب سایت‌ها ملزم به رعایت این استانداردها هستند. در سئوی داخلی سعی می‌کنیم وب سایتمان را بر اساس استانداردهای تعریف شده از سوی گوگل، بهینه سازی کنیم. منظور از کلمۀ سئوی داخلی این است که در این بخش تمامی تغییرات بهینه سازی در داخل وب سایت انجام می‌شوند.
      اولین گام در جهت رسیدن به رتبه اول گوگل، کار بر روی سئوی داخلی وب سایت است.
      پارامترهای مختلفی در سئوی داخلی مورد توجه گوگل هستند که می‌توانیم با بهینه سازی این پارامترها امتیازات مثبتی از گوگل دریافت کنیم و شانسمان را برای رسیدن به رتبه‌های اول افزایش دهیم. در ادامۀ مقاله با این پارامترها آشنا خواهید شد:
      تعیین عنوان مناسب برای صفحات سایت
      عنوان صفحه مهم‌ترین پارامتری است که گوگل توجه ویژه‌ای به آن دارد و در رتبه‌بندی صفحات وب سایت نقش مهمی را ایفا می‌کند. یکی از دلایل توجه ویژۀ گوگل به عنوان صفحات، نمایش عنوان در نتایج جستجو است؛ زیرا کاربران با مشاهدۀ عنوان صفحات تصمیم می‌گیرند که بر روی آن وب سایت کلیک کنند یا خیر.
      منظور از عنوان صفحات همان عبارتی است که هنگام مشاهدۀ یک وب‌سایت، در تب مرورگرها به نمایش درمی‌آید. به این عبارت Title گفته می‌شود که در این مقاله برای سهولت نوشتاری ما از کلمۀ «عنوان» به‌جای آن استفاده کرده‌ایم. درواقع عنوان صفحات می‌توانند بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع متن در اختیار گوگل قرار دهند. به همین دلیل لازم است در انتخاب عنوان دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید بهترین بازدهی را از این بخش کسب کنید.
      توجه کنید که مهم‌ترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی، عنوان صفحات هستند.
      تولید محتوای استاندارد و بهینه
      یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهایی که گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت‌ها به آن توجه دارد، محتوای صفحات هستند. متن‌های موجود در صفحات مختلف وب سایت در واقع مواد خامی هستند که ما قصد داریم با استفاده از ترفندهای سئو، در معرض دید کاربران قرار دهیم. به فرایند تهیۀ این متن‌ها، تولید محتوا گفته می‌شود. تولید محتوا که می‌تواند با فرمت‌های مختلفی انجام شود، اصلی‌ترین بخش از فرایند سئوی داخلی است.
      اگر می‌خواهید رتبۀ خوبی در کلمات کلیدی موردنظرتان کسب کنید بهتر است برنامۀ ویژه‌ای برای تولید محتوا داشته باشید. محتوای شما باید به منظور جلب رضایت کاربران نوشته شود تا بتواند رتبۀ خوبی در گوگل کسب کند.
      گوگل بارها بر این موضوع تاکید کرده است که محتوا را صرفا برای کاربرانتان تولید کنید نه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو.
      بهینه سازی چگالی کلمات کلیدی
      در گذشته‌ای نه‌چندان دور و در اوایل ورود اینترنت به ایران، چگالی کلمات کلیدی نقش مهم و پررنگی را در رتبه بندی نتایج گوگل ایفا می‌کردند. به همین دلیل کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبۀ خوبی برسند، از کلمات کلیدی به دفعات و به تعداد زیاد در متن خود استفاده می‌کردند و اتفاقا در بسیاری از موارد نیز می‌توانستند رتبه‌های خوبی کسب کنند. اما در حال حاضر شرایط کاملا متفاوت است و الگوریتم‌های گوگل به حدی هوشمندانه عمل می‌کنند که نمی‌توان آن‌ها را فریب داد.
      گوگل به طور پیوسته در حال بهبود عملکرد الگوریتم‌های خود برای نمایش بهترین نتایج به کاربران است و در حال حاضر با دور شدن از تمرکز بر روی کلمات کلیدی، به ارتباط معنایی کلمات و عبارات مختلف می‌پردازد که به آن «Semantic Search» یا «جستجوی معنایی» گفته می‌شود. حال تصور می‌کنید با وجود چنین الگوریتم‌های هوشمندی می‌توان صرفا با استفادۀ مکرر از کلمات کلیدی به نتایج اول گوگل دست پیدا کرد؟ به این کار Keyword Stuffing گفته می‌شود.
      کافیست به‌طور مکرر و پی‌درپی از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده کنید تا ببینید چگونه از سوی گوگل جریمه خواهید شد. با استفاده از درصد چگالی کلمه کلیدی می‌توان تشخیص داد که آیا به تعداد استاندارد و صحیح از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کرده‌اید یا با Keyword Stuffing در حال آسیب رساندن به وضعیت فعلی وب سایتتان هستید.
      منظور از چگالی کلمه کلیدی، نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی به تعداد کلمات کل متن است.
      استفادۀ مناسب از لینک‌های داخلی در صفحات سایت
      اگر می‌خواهید یک خوراک خوشمزه و جذاب برای ربات‌های گوگل آماده کنید، از هر مقاله‌ای که تهیه می‌کنید، به صفحات مرتبط و مقالات دیگرتان لینک بدهید. این کار به ربات‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی به صفحات دیگر وب‌سایتتان نیز دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن، لینک‌های داخلی این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید از قدرت صفحات مهم وب‌سایتتان برای رشد صفحات دیگر استفاده کنید.
      لینک‌های داخلی بیش از آنچه که تصور می‌کنید می‌توانند به بهبود رتبۀ صفحات مختلف وب سایتتان کمک کنند.
      استفادۀ مناسب از تگ‌های Heading
      تگ‌های هدینگ برای مشخص کردن تیترهای موجود در متن صفحات ایجاد شده‌اند و سایز آن‌ها به ترتیب از H1 تا H6 کوچک‌تر شده و به همین نسبت از اهمیت آن‌ها نیز کاسته می‌شود. ما باید از تگ‌های هدینگ به طور مناسب و بهینه در صفحات مختلف وب سایتمان استفاده کنیم تا از نظر سئو وب سایت استاندارد و بهینه داشته باشیم.
      بهتر است یک عبارت شامل کلمات کلیدی اصلی هر صفحه را در تگ H1 قرار دهیم تا موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند. تگ‌های H2 و H3 نیز برای زیر تیترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازنظر سئو، تگ H2 تأثیر بیشتری نسبت به تگ H3 دارد و می‌توانید برای زیر تیترهای مهم‌تان از H2 و برای زیر تیترهایی که اهمیت کمتری دارند از H3 استفاده کنید. تگ‌های H4 تا H6 تأثیری در فرایند سئو سایت ندارند و بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.
      تگ H1 مهم‌ترین تگ هدینگ است که عنوان اصلی صفحه در آن قرار می‌گیرد و بهتر است در هر صفحه از وب سایت فقط یک بار استفاده شود.
      استفادۀ مناسب از متاتگ دیسکریپشن (توضیحات)
      متا تگ دیسکریپشن از اهمیت بالایی در فرایند سئو و بهینه سازی سایت برخوردار است. دیسکریپشن می‌تواند از دو جهت دارای اهمیت باشد:
      قرار دادن کلمات کلیدی
      جلب‌توجه کاربران هنگام جستجو
      درصورتی‌که در دیسکریپشن هر صفحه به شکل صحیح و اصولی از کلمات کلیدی همان صفحه استفاده کنید، سیگنالی به گوگل ارسال می‌کنید که بتواند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد. بسیاری از کاربران به شکل نادرستی از دیسکریپشن استفاده می‌کنند که نه تنها کمکی به رشد وب‌سایت آن‌ها نمی‌کند، بلکه منجر به افت رتبۀ صفحات مختلف وب‌سایتشان خواهد شد. بهترین روش این است که به‌جای استفاده از کلمات کلیدی به‌صورت پشت سر هم و بدون معنی و مفهوم، از این کلمات در یک جملۀ صحیح و با مفهوم استفاده کنید.
      برای اینکه بتوانید دیسکریپشن مناسب و بهینه‌ای برای صفحات مختلف وب سایتتان بنویسید توصیه می‌کنم حتما مقالۀ نوشتن بهترین Meta Description را مطالعه کنید.
      استفاده از تصاویر کم‌حجم و بهینه
      بهینه سازی تصاویر به معنی حداکثر کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت محسوس است. به بیانی دیگر، بهتر است حجم تصاویر را تا جایی کاهش دهیم که تأثیر قابل توجهی بر کیفیت تصاویر نداشته باشد. با این کار، حجم صفحات وب سایت به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده و در نتیجه سرعت لود وب سایت افزایش می‌یابد.
      برای این کار ابزارهای مختلفی وجود دارند که یکی از ساده‌ترین این ابزارها استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ است. کافیست تصویر موردنظرتان را در فتوشاپ باز کرده و از منوی File روی گزینۀ Save For Web کلیک کنید و تصویر را با حالت JPEG High ذخیره کنید. پس از این کار مشاهده خواهید کرد که حجم تصویر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است درحالی‌که تغییر محسوسی در کیفیت تصویر ایجاد نشده است.
      بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت
      هنگام بارگذاری وب سایت، هرچه تعداد درخواست‌های ارسالی به سرور کمتر باشد، سرعت لود سایت افزایش می‌یابد. یکی از راهکارهای کاهش تعداد درخواست‌های ارسالی به سرور، استفاده از حافظۀ نهان یا کَش است. در این روش، فایل‌های استاتیک وب سایت مانند فایل‌های CSS/JS، فونت‌ها، تصاویر و… که معمولا در هر بار مراجعه به وب سایت تغییری نمی‌کنند، به صورت فشرده شده در مرورگر کاربر ذخیره شده و هنگام مراجعۀ بعدی کاربر، به جای فراخوانی این فایل‌ها از روی سرور، از سیستم خود کاربر فراخوانی می‌شوند.
      روش دیگر این است که نسخه‌ای از وب سایت به طور آماده در سرور ذخیره شده و با هر بار مراجعه به کاربر نمایش داده شود. درواقع به‌جای اینکه هر بار درخواست‌های متعدد به فایل‌ها و دیتابیس ارسال شود، نسخه‌ای از سایت را که قبلا ذخیره شده است به کاربر نمایش می‌دهیم. شما می‌توانید تنظیم کنید که در بازۀ زمانی مشخص مثلا هر ۴ ساعت، کَش وب‌سایت خالی شده و نسخۀ تازه‌ای از وب‌سایت در حافظۀ کَش قرار گیرد. یا می‌توانید تنظیم کنید که پس از هر بار به‌روزرسانی سایت، ویرایش یک صفحه، انتشار پست جدید و… حافظۀ کَش خالی شده و نسخۀ جدیدی ذخیره شود.
      سئوی خارجی (Off-page SEO)
      سئوی خارجی، مجموعه اقداماتی است که در خارج از وب سایت انجام می‌دهیم تا وب سایتمان را در کلمات کلیدی هدف به رتبه‌های برتر برسانیم. برای کار بر روی سئوی خارجی نیازی به دسترسی به پنل مدیریتی وب سایت و کنترل پنل هاست وجود ندارد؛ زیرا تمامی اقدامات در بیرون از وب سایت انجام خواهد شد.
      کار بر روی سئوی خارجی بسیار حساس و پیچیده‌تر از سئوی داخلی است. زیرا ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهی از سوی گوگل جریمه شوید و رتبۀ فعلی وب سایتتان را نیز از دست بدهید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم ابتدا به طور کامل در این زمینه به مطالعه بپردازید و سپس اقدام به پیاده سازی آموخته‌های خود کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را از فرایند سئو و بهینه سازی وب سایتتان داشته باشید.
      از مواردی که در سئوی خارجی به بررسی و بهینه سازی آن‌ها خواهیم پرداخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
      لینک سازی (Link Building)
      در بحث سئو خارجی، لینک سازی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و تقریبا تمامی فعالیت‌هایی که در سئوی خارجی انجام می‌شود در راستای لینک سازی صحیح، اصولی و منطقی است. در فرایند لینک سازی، لینک‌ها باید در وب سایت‌های مرتبط و با کیفیت ایجاد شوند. در غیر این صورت الگوریتم پنگوئن دست به کار شده و وب‌سایت متخلف را پنالتی می‌کند.
      پنالتی پنگوئن به‌گونه‌ای است که وب سایتی که تا روز قبل در صفحه اول نتایج گوگل قرار داشته است، به یک باره به صفحات آخر پرتاب خواهد شد. در این حالت، وب سایت توسط الگوریتم پنگوئن پنالتی شده است و نمودار سرچ کنسول مانند تصویر زیر با شیب زیادی نزولی خواهد شد.
      پنالتی الگوریتم پنگوئن
      اهمیت لینک سازی تا حدی است که می‌توان گفت حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از فرایند سئوی یک وب‌سایت به لینک سازی اختصاص دارد اما منظور این نیست که سئوی داخلی اهمیت کمتری دارد و می‌توان از آن صرف‌نظر کرد یا انجام آن را به بعد موکول کرد!
      ایجاد لینک با انکر تکست مناسب
      متن لنگر یا همان اَنکِر تِکست (Anchor Text) به کلمه یا متنی گفته می‌شود که به آدرس دیگری لینک شده است. به عنوان مثال هنگامی که شما در منوی اصلی وب سایتتان لینکی به نام «صفحه اصلی» قرار داده‌اید، درواقع با انکر تکست «صفحه اصلی» به آدرس وب سایتتان لینک داده‌اید.
      انکر تکست مهم‌ترین موضوعی است که هنگام لینک سازی باید به آن توجه کنید. بسیاری از کاربران به اشتباه از انکر تکست‌های یکسان هنگام لینک سازی استفاده می‌کنند. مثلا بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت فقط از کلمۀ «طراحی سایت» به صفحه اصلی وب سایتشان لینک می‌دهند. در صورتی که از انکر تکست‌های یکسان هنگام لینک سازی استفاده کنید قطعا خیلی زود توسط الگوریتم پنگوئن جریمه خواهید شد. جریمه‌ای که در برخی موارد شاید هیچ راه بازگشتی نداشته باشد!
      فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
      تقریبا تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس و… لینک‌های خروجی خود را Nofollow کرده‌اند و به همین دلیل لینک‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی معمولا توسط ربات‌های گوگل نادیده گرفته شده و دنبال نمی‌شوند اما این به معنی بی‌تأثیر بودن لینک‌های نوفالو نیست.
      کاربرانی که کمی با مباحث مرتبط با سئو آشنایی دارند، از میان شبکه‌های اجتماعی مختلف ترجیح می‌دهند در گوگل پلاس فعالیت کنند. گوگل پلاس، شبکه اجتماعی متعلق به شرکت گوگل است و به همین دلیل، بسیاری از کاربران معتقدند که فعالیت در گوگل پلاس تأثیر مستقیمی بر افزایش رتبۀ سایت در گوگل خواهد داشت.
×