رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

برنامه نویسی طراحی وب سایت

امتیاز دادن به این موضوع:


sitecode

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

برنامه نویسی طراحی وب سایت
برنامه نویسی طراحی وب سایت


برنامه نویسی طراحی وب سایت : در واقع منظور از برنامه نویسی یا کد نویسی استفاده از یک سری کد ها و اسکریپت های به خصوص در راستای ایجاد و طراحی سایت می باشد . کد های به کار رفته در یک طراحی وب سایت می توانند به صورت آماده تهیه شده باشند یا از طریق شخص برنامه نویس تولید شوند . کد های یک وب سایت در واقع می بایست در یک قالب کاملا مشخص تولید شوند تا نهایتا به وب سایتی زیبا تبدیل شوند . توسعه وب سایت ها دو عملکرد کلی را به همراه داشت . یکی از آن ها طراحی سایت و دیگری برنامه نویسی وب سایت می باشد که برای هر یک از این مباحث زبان های برنامه نویسی بخ خصوصی برای تولید یک وب سایت موجود می باشند . در ادامه با برخی از این زبان های برنامه نویسی پرکاربرد آشنا خواهیم شد .


طراحی سایت با زبان HTML :

زبان برنامه نویسی HTML در سال 1989 میلادی از سوی گروه برنزلی معرفی گشت . در اصل پیکربندی و ساختار یک صفحه در فضای مجازی بر اساس زبان برنامه نویسی HTML می باشد که در دنیای توسعه دهندگان به آن تگ گفته می شود . اگر بخواهیم شکلی کلی از یک تگ زبان HTML را برای شما توضیح دهیم می بایست گفت تمامی اطلاعاتی که می خواهید برای مخاطبین قابل نمایش باشد را می بایست در میان این تگ ها جای دهید . به بیان دیگر زبان HTML زبانی برای نشانه گذاری کاراکتر های صفحات طراحی وب سایت می باشد .


طراحی سایت و زبان برنامه نویسی CSS :

با استفاده از این زبان برنامه نویسی طراحان وب سایت قادر خواهند بود در بخش های گوناگونی از وب سایت نظیر رنگ فونت ها ، نوع فونت ها و رنگ بندی پس زمینه تغییراتی اعمال نمایید . در واقع این زبان برنامه نویسی زبانی برای آرایش انواع کاراکتر های یک طراحی سایت می باشد .


طراحی سایت و زبان برنامه نویسی Javascript :

زبان جاوا اسکریپ از زیر شاخه های زبان های اسکریپتی است که قابلیت جایگیری در میان کاراکتر های صفحه را دارد و کاراکتر مورد نظر طراحی سایت را مورد کنترل قرار دهد . نا گفته نماند در تمامی مرورگر های موجود زبان جاوا اسکریپت به صورت پیش فرض فعال شده است .

طراحی سایت و روش های کنترل کیفیت
کنترل کیفیت طراحی سایت
طراحی سایت و روش های کنترل کیفیت : به طور کلی یک پروژه برای دست یابی به موفقیت نیازمند واحد کنترل کیفیت می باشد . پروژه های طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به واحد کنترل کیفیت کار نیازمند می باشند . در واقع اگر در مسیر رشد یک پروژه بر اساس ابزار های اصولی پیش نروید ، به نتیجه مورد نظرتان دست نخواهید یافت .
سرعت بخشیدن به پروژه طراحی سایت :
اگر در پروژه ی طراحی سایت تان کنترل کیفیت داشته باشید در مدت زمان کمتری پروژه ی شما به اتمام خواهد رسید ، هم چنین در هزینه های مربوط به طراحی سایت نیز صرفه جویی چشم گیری رخ خواهد داد . از طرف دیگر موارد پنهان از دید یک کاربر معمولی و غیر حرفه ای نیز رعایت خواد شد تا با گذشت زمان هر بیننده ای به تحسین آن طراحی سایت بپردازد . در ادامه ی این مقاله هفت نکته را برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته ایم تا با مطالعه ی آن ها بع میزان اهمیت وجود یک کنترل کیفی در پروژه ی طراحی وب سایت تان پی ببرید .
کنترل کیفیت طراحی سایت
علت اهمیت کنترل کیفی در طراحی سایت :
فرمت های مربوط به دریافت اطلاعات و مطالب آغازین از شرکت یا شخص سفارش دهنده
فرمت های موثر در ایجاد همگرایی در دیدگاه و نظر نهایی شخص کارفرما و شرکت طراحی وب سایت
سیستم های کنترلی مربوط به زمان بندی اجرای فرآیند ساخت سایت
توانایی در به وجود آوردن رابطی که مسئول ایجاد هماهنگی ها می باشد .
ساختار و قواعد های تهیه صورت جلسات در زمین های گوناگون و متعدد .
امکان استفاده از بتا تستر در شرکت مورد نظر .
وجود امکان استفاده از سیستم ارتباطی آن هم به صورت مکتوب و اتوماسیون در شرکت مورد نظر .
منظور از کیفیت چیست ؟
عبارت " کیفیت " خود منبعی برای به وجود آمدن سردرگمی های بسیاری می باشد چرا که در صحبت های روزمره میان افراد گوناگون به طور معمول به معنای " برتری " می باشد . در این وضعیت عبارت كیفیت در بردارنده ی نوعی ارزش ذهنی در بین کاربران می شود . در واقع شمار بالایی از افراد جامعه بر این باورند که آن را درک می نمایند و توانایی شناخت و تشخیص آن را دارند .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.