رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با میوه های تایلندی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

موز(Gluay)

شاید فکر کنید قبلا آن را امتحان کرده اید. دوباره امتحان کنید! 20 نوع مختلف موز تایلندی در تایلند برداشت می شود اعم از موز کوچک کال تا موز بزرگ گوشتی تازه- که هر یک نام مخصوص به خودش را دارد. در تور تایلند می تون آن را به صورت خام ، خشک، آب پز، سرخ شده، و یا با شیر نارگیل میل کنید .

موز تایلندی

سیب کاستارد(Noi-Na)

سیب کاستارد با رنگ سبز روشن و به اندازه یک توپ تنیس و بافت برجسته را می توان با قاشق میل کرد. طعم شیرینی دارد و حاوی دانه های سیاه کوچکی می باشد.

سیب کاستارد

دورین (Tu-Rian)

دورین یک میوه پر طرفدار در کل دنیاست که طرفداران آن عاشق طعم منحصر به فرد آن هستند و منتقدان از بوی متعفن اردک در آن شکایت دارند.

دورین

گوا(Farang)

از دیگر میوه های تایلندی گواست که با طعم و بوی عجیب غریب که اصل آن به آمریکای مرکزی و غرب هند باز می گردد، امروزه در کشورهای گرمسیری نیز رشد می کند. این میوه سبز و ترد را که در تمام فصول یافت می شود ، می توان با نمک و شکر و فلفل  یا به طور رسیده میل نمود. نام تایلندی آن ینی فرنگ همان نامی است که خارجی ها می شناسند.

گوا

جک فروت(Khanoon)

این میوه از ماه ژانویه تا ماه می یافت می شود و جک فروت به اندازه یک خربزه بزرگ می باشد با عطر و طعم آبدار. این میوه با فت گوشتی و برجسته و با دانه های زیاد را می توان خام و یا سرخ کرده مصرف نمود.

جک فروت

لانگست(Lang-sard)

لانگست یک میوه فصلی کوچک و گرد بومی تایلند می باشد که از ما جولای تا اکتبر یافت می شود. از انگشتتان استفاده کنید تا پوشت نازک آن را کنار زده و طعم ترش و منحصر به فرد آن را تجربه کنید.

لانگست

لانگان(Lam-Yai)

لانگان طعمی شیرین و خوشمزه دارد که در شمال تایلند در شانگ مای رشد می کند و از ماه ژوئن تا آگوست یافت می شود. با انگشت می توان پوست نازک آن را سوراخ کرد و طعم آبدار و خوشمزه آن را تجربه کرد.

لانگان

لایشی(Linjee)

پوست قرمز و برجسته آن خوردنی نیست ولی به آسانی برداشته می شود و داخل آن یک لایه گوشتی سفید و شیرین دیده می شود که شبیه انگور می باشد. از ماه جولای تا اکتبر یافت می شود.

لایشی

مانگو(Ma-Muang)

مانگو یا همان انبه انواع مختلفی در تایلند دارد که یکی از معروف ترین میوه های تایلند می باشد. اگر رسیده باشد می توان آن را با قاشق میل کرد و بسیاری در تایلند آن را با برنج چسبناک و شیر نارگیل می خورند

مانگو

مانگوستین(Mang-Kut)

این میوه عجیب و غریب در تایلند با پوست بنفش و گوشت سفید بسیار خوشمزه و متمایز است.

مانگوستین

آناناس(Sapparod)

سلطنت پادشاهی تایلند یکی از تولید کنندگان و طرفداران این میوه خوشمزه و آبدار بوده است. این میوه فوق العاده در دسر و نوسیدنی و غذا کاربرد دارد.

آناناس

پوملو(Som-O)

به اندازه و طعم گریپفروت می باشد و گوشت زرد تازه و طعم ترش و شیرین خوشمزه ای دارد. در تمام فصول سال با رنگ زرد و نارنجی و قرمز یافت می شود.

پوملو

رامبوتان(NgoR)

رامبوتان که از کلمه مالایی رامبوت گرفته شده است و که میوه رامبوتان در تایلند رنگ زرد و قرمز دارد.

رامبوتان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.