رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

نقد و بررسی شیائومی Mi 6X

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

محصولات شیائومی همیشه پیش از عرضه سرو صدای زیادی  در بین طرفداران محصولات دیجیتال بپا میکنند. شیائومی می ای ۲ نیز از این قائده مستثنی نبوده است. سرانجام شیائومی  طی مراسمی که در دانشگاه ووهان چین در تاریخ در روز چهارشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۱۸ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار کرد از جدیدترین اسمارت‌فون خود با نام Xiaomi Mi 6X رونمایی نمود. این گوشی میان رده بیشک از پرطرفدارترین محصولات این ابرتولیدکننده چینی خواهد بود. شیائومی می ای ۲ که مدل بعدی Mi 5X محسوب می‌شود طبق آخرین اظهارات مدیران شیائومی نمونه‌ای‌ست از رویکرد شرکت برای ساخت محصولاتی با همان مشخصات [بالا] با نصف قیمت (ولی باید اذعان کنیم در این نمونه قیمت آن از Redmi Note 5 Pro کمی گران‌تر است). شاید برای شما جالب باشد بدانید که شیائومی Mi 6X در بازارهای بین‌المللی با نام Mi A2 عرضه خواهد شد و دلیلی برای این تفاوت نامگذاری مشخص نشده است.. اگر بخواهیم بطور کلی یژگیهای این گوشی را بررسی کنیم دوربین قدرتمند و بدنه یک‌تکه آلومینیومی از جمله بارزترین ویژگی‌های شیائومی Mi 6X محسوب می‌شوند. با بارسل همراه باشید تا با جزییات بیشتری از شیائومی Mi 6X (میان رده جدید شیائومی) آشنا شوید.

قیمت شیائومی Mi 6X

بدنه شیائومی Mi 6X

قبل از هرچیز بهتر است کمی در مورد بدنه شیائومی Mi 6X با شما صحبت کنیم.  شیائومی Mi 6X با ضخامت ۷٫۳ میلی‌متر را بنوعی میتوان از گوشی‌های نازک به شمار آورد و این نازکی با استفاده از آلومینیوم یک‌تکه برای این گوشی خوب بدست آمده است. وزن گوشی موبایل همیشه برای نقد و بررسی ها حائز اهمیت بوده است و شیائومی Mi 6X تنها ۱۶۸ گرم وزن دارد و بنوعی وزن ایده عالی برای این گوشی محسوب میشود. همچنین باندهای آنتن در بالا و پایین بدنه پنهان و مانند بیشتر محصولات امروزی حسگر اثر انگشت نیز در پشت شیائومی Mi 6X تعبیه شده است.

 

ویژگیهای موبایل شیائومی Mi 6X

 

نمایشگر شیائومی Mi 6X

این تولید کننده چینی در ساخت موبایل شیائومی Mi 6X از یک نمایشگر ال‌سی‌دی با فناوری IPS و نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده کرده است. در مورد رزولوشن نیز باید بگوییم رزولوشن نمایشگر فول اچ‌دی پلاس (۲,۱۶۰×۱,۰۸۰ پیکسل) بوده که با توجه به قطر ۵٫۹۹ اینچی نمایشگر، تراکم ۴۰۳ پیکسل در اینچ  کیفیت بسیار قابل قبولی را به دست می‌دهد.  نمایشگر این میان رده ۶ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 6X

پردازشگر شیائومی Mi 6X

اگر اخبار دیجیتال را دنبال کرده باشید حتما شنیده اید که در این گوشی قرار بوده است از اسنپ‌دراگون ۶۲۶ در Mi 6X استفاده شود، اما شیائومی هیچ چیزی کم نگذاشته است و  چیپست قدرتمند تر اسنپدراگون ۶۶۰ به Mi 6X نیرو می دهد و این خبر بسیار خوبی برای دارندگان این گوشی به شمار می آید. برای اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم که این SoC از ۴ هسته پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتزی Kryo 260 (مبتنی بر ARM A73) و ۴ هسته پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 260 (مبتنی بر ARM A53) تشکیل شده و همچنین برای پردازشگر گرافیکی در  شیائومی Mi 6X از  Adreno 512 بهره برده شده است.

شیائومی تاکید کرده است که اسنپ‌دراگون ۶۶۰ به یک “موتور هوش مصنوعی” یا AIE مجهز میباشد و در این زمینه حرف‌های زیادی برای علاقه مندان خود دارد.

 

مقایسه گوشی شیائومی Mi 6X

دوربین شیائومی Mi 6X

نکته هیجانی در مورد نقد و بررسی این گوشی به دوربین این دستگاه بازمیگردد.  این ابر شرکت چینی تا جایی به دوربین‌ گوشی شیائومی Mi 6X  مفتخر است که آن را از دوربین پرچمدارهایی چون آیفون X و Oppo R15 هم بالاتر می‌داند. و این ادعای بسیار جالبی ست. اگر از پشت به شیائومی Mi 6X نگاه کنید، دو دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی در بین آنها، به شکل عمودی جای داده شده است که برای کسانیکه بیشتر با محصولات شیائومی آشنایی دارند ظاهر Redmi Note 5 Pro را تداعی کرده است.

در مورد رزولوشن شیائومی Mi 6X باید بگوییم که دوربین‌ها ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی معرفی شده اند و در سنسورهای هر دو دوربین از تکنولوژی شرکت مشهور سونی بهره برده شده است و به ترتیب IMX376 و IMX486 میباشد. و البته گشودگی دیافراگم لنز آنها f/1.75 میباشد که واقعا کم نظیر است و میتواند در نور کم تصاویر بسیار قابل قبولی بگیرد.

حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دوربین شیائومی Mi 6X  همچنین از قابلیت بسیار ویژه ای بهره می برد و آن این است که چهار پیکسل را در قالب یک پیکسل ۲ میکرونی بزرگتر ترکیب می کند تا تصاویر به مراتب بهتری را ثبت کند.

اما هوش مصنوعی در اینجا نیز به کمک این دستگاه آمده است و قابلیت‌های هوش مصنوعی Mi 6X در دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی گوشی نمود پیدا کرده است . جالب است بدانید که، این دوربین می‌تواند با تشخیص ۱۲ منظره مختلف، عکس نهایی را بخوبی بهینه‌سازی می کند.  نکته دیگر اینکه طبق ادعایشیائومی این دستگاه حتی بدون وجود دوربین ثانویه برای تشخیص عمق – می‌تواند سوژه را بخوبی از پس‌زمینه تشخیص دهد. شیائومی ادعا کرده است که ، این تشخیص به قدری دقیق است که حتی حالت‌های معروف اشاره با دست و موبند‌ روی سر هم را هم جزئی از سوژه به حساب می‌آورد و در هنگام مات کردن بخوبی حفظ میشود.

کیفیت موبایل شیائومی Mi 6X

مشخصات بیشتر شیائومی Mi 6X

از دیگر امکانات این گوشی میتوان به پذیرش دو سیمکارت، وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث نسخه ۵، فرستنده مادون قرمز و پورت USB Type-C اشاره کرد. البته باید صادقانه بگوییم که اگر از علاقه‌مندان  جک هدفون به شمار میروید بهتر است بدانید که در  Mi 6X نخستین میان‌رده شائومی است که جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از آن حذف شده است.همچنین NFC نیز دیگر غایب بزرگ در این گوشی محسوب می‌شود. نهایتا باید بگوییم که Xiaomi Mi 6X در رنگ‌های مشکی، طلایی، صورتی طلایی، آبی و قرمز به بازار علاقه مندان شرکت شیائومی عرضه شده است.

 

قابلیت های شیائومی Mi 6X

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.