رفتن به مطلب
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

8908190

برنامه نویسی swift- این قسمت : Splash Screen در آیفون چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

ضمن عرض سلام و احترام مجدد خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سی

قول داده بودم که مقالاتی در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی.

قبل از این که وارد مباحث Storyboard بشویم، بیایید در این جلسه از دوره  برنامه نویسی iOS، به موضوع افزودن صفحات Splash Screen به اپ iOS خود بپردازیم.

کار را با این سؤال آغاز می کنیم: چگونه می توانیم یک صفحه Splash Screen به اپ خود اضافه کنیم؟ آیا کار سختی هست؟

ممکن است تصور کنید که برای انجام این کار نیاز به کدنویسی داریم، اپل انجام این کار را در Xcode بسیار ساده نموده است. نیازی به برنامه نویسی نیست. چیزی که نیاز دارید این است که یک پیکربندی را در Xcode انجام دهید.

Splash Screen چیست؟

برای کسانی که در برنامه نویسی تازه کار هستند و واژه “Splash Screen” را نشنیده اند، اجازه بدهید یک توضیح خلاصه در مورد آن ارائه دهیم. Splash Screen معمولاً در اپ های iOS همانند سایر برنامه های desktop استفاده می شود. این صفحه، اولین صفحه ای است که شما در هنگام راه اندازی یک برنامه مشاهده می کنید. معمولاً Splash Screen یک تصویری است که صفحه نمایش را پوشش می دهد و بعد از بارگذاری صفحه اصلی ناپدید می شود. تصویر زیر چند صفحه Splash Screen ساده را نشان می دهد.

image-20180618012240-1.png

هدف اصلی از Splash Screen این است که اجازه دهید کاربر بداند برنامه شما در حال بارگذاری است و یک صفحه مقدماتی به کاربر نشان می دهد که نام تجاری شما را به کاربر معرفی می کند. Splash Screen برای اپ هایی که مدت زمان راه اندازی بیشتری دارند، بسیار مهم است و می تواند تجربه کاربری خوبی به کاربر بدهد.

 

افزودن Splash Screen به اپ شما

همان طور که قبلاً گفتیم، برای نمایش Splash Screen نیازی به نوشتن کدنویسی نداریم. iOS با یک تابع داخلی به نام launch image همراه است. وقتی کاربر اپ را باز می کند این تصویر به طور خودکار نمایش داده می شود و وقتی که اپ به طور کامل آماده استفاده شود، ناپدید می شود. شما به سادگی می توانید Splash Screen خود را به عنوان تصویر راه اندازی در Xcode تعیین کنید، Xcode بقیه کار را خودش انجام می دهد.
 

آماده کردن Splash Screen

همان طور که می دانید، iPhone 4/4S از یک وضوح صفحه بالاتری پشتیبانی می کند (چیزی که Rentia Display نامیده می شود). به منظور پشتیبانی هر دو حالت وضوح صفحه در مدل های آیفون قدیمی تر و مدل های جدیدتر، شما باید دو ورژن از تصاویر Splash Screen را با این اندازه ها آماده کنید:

  • 320 x 480  (برای آیفون 2G/3G/3GS)
  • 640 x 960  (برای آیفون 4/4S)

 

برای سهولت،  ما نحوه افزودن Splash Screen را در اپ آیفون نشان خواهیم داد. در صورتی که شما در حال ساخت یک اپ ipad هستید، می توانید به دستورالعمل رابط کاربری iOS  اپل  (Human Interface Guideline) درباره اندازه تصویر راه اندازی و قرارداد نامگذاری در ipad مراجعه کنید.

برای تصویر Splash Screen فرمت تصویر باید PNG باشد. به طور پیش فرض، شما باید نام فایل تصویر را برای وضوح پایین تر صفحه، “Default.png” بگذارید.در مقاله آموزش برنامه نویسی swift از 0 تا 100 به همراه ده ها مثال قبلا اشاره شد که این گزینه می تواند کمک شایانی به برنامه نویسی سوئیفت نماید . برای تصویری که قصد دارید برای نمایش Rentina (برای مثال، وضوح صفحه 640 960) استفاده کنید، نام فایل را “Default@2x.png” انتخاب کنید. “@2x.png” یک اصلاح مقیاس استاندارد مورد استفاده در iOS است. تمام فایل های تصویری که برای نمایش Rentina اختصاص یافته اند، باید با رشته “@2x” نامگذاری شوند.

به جای استفاده از “Default” برای نام فایل تصویر راه اندازی، ممکن است شما آن را به نامی که ترجیح می دهید، تغییر دهید. نام تصویر راه اندازی در فایل Info.plist اپ شما تعریف می شود. برای تمرین، از برنامه اپ Simple Table استفاده کنید، می توانید یک ویژگی جدید به نام “Launch image” را در Simple Table-Info.plist اضافه کرده و نام فایل موردنظر را تعیین کنید (برای مثال MyLaunchImage).

image-20180618012240-2.png

این تغییر به iOS دستور می دهد تا “MyLaunchImage.png” و “MyLaunchImage@2x.png”  را به عنوان تصویر راه اندازی انتخاب کند.

شما می توانید Splash Screen خود را طراحی کنید. برای تست، شما می توانید Splash Screen ساده را از این جا دانلود کنید: download the sample splash screens.

image-20180618012240-3.png

افزودن تصویر راه اندازی خود به Xcode

پس از آماده سازی تصویر راه اندازی، به سراغ Xcode بروید و پروژه Xcode خود را باز کنید. در اینجا ما از پروژه Simple Table که قبلاً در جلسه اول دوره  iOS، آموزش داده ایم، استفاده خواهیم کرد. روی پروژه “SimpleTable” کلیک راست کرده و گزینه “Add Files to SimpleTable” را انتخاب کنید. دو فایل “Default.png” و “Default@2x.png”  را به پروژه خود اضافه کنید.

700-image-20180618012240-4.png

اگر همه موارد را به درستی انجام داده باشید، شما دو فایل Splash Screen را در پروژه خود خواهید دید و Xcode به طور خودکار تصاویر را به عنوان تصاویر راه اندازی شناسایی خواهد کرد.

 

 

 

 

 

  • تشکر 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط 8908190
      ضمن عرض سلام و احترام مجدد خدمت تمامی کاربران فروم ایران سی اف سی

      قول داده بودم که مقالاتی در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی.
      دستورات تکرار یا حلقه در سی شارپ، یکی دیگر از دستورات پرکاربرد در زبان برنامه نویسی سی شارپ است که به دفعات در برنامه های خود از آن استفاده می کنیم. یک نوع از این دستورات ، دستور حلقه for در سی شارپ است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با استفاده از دستور حلقه for در سی شارپ اشنا کنیم.
      دستور حلقه for یکی از پرکاربردترین دستورات حلقه است و وظیفه آن اجرای مداوم یک سری از دستورات تا زمان برقرار شدن شرط داخل حلقه است.
      شکل دستوری آن در زبان سی شارپ به صورت زیر است:
      (افزایش یا کاهش متغیر شرط  ;عبارت شرطی ;تعریف و مقدار دهی متغیر شرط)for
      }
          اجرا مجموعه  دستورات تازمان برقراری شرط
      {
      تعریف و مقدار دهی متغیر شرط: مانند هر متغیر دیگری متغیر استفاده شده در قسمت شرط ابتدا باید در این قسمت تعریف و مقداردهی اولیه شود . عبارت شرطی: یک عبارت boole  است که  نتیجه درست یا غلط را بر می  گرداند . افزایش یا کاهش متغیر شرط:  برای جلوگیری از اجرای حلقه به صورت بی نهایت باید متغیر شرط در این قسمت افزایش یا کاهش پیدا کند . ترتیب اجرای مراحل در دستور حلقه for در سی شارپ :
      توجه کنید که عبارت تعریف متغیر شرط فقط یکبار خوانده می شود و سپس متغیر شرط ، مقدار دهی اولیه می شود و سپس عبارت شرطی چک می  شود، در صورت درست بودن عبارت شرطی ، دستورحلقه for در سی شارپ اجرا می شود. در مرحله بعد مقدار متغیر شرط بروزرسانی می شود و در صورت برقرار بودن اجرای دستورات داخل حلقه از سر گرفته می شود. و این روند تا زمانیکه عبارت شرطی حلقه ، false شود ادامه پیدا می کند.

      مثال: از اجرا ساده دستور حلقه for در سی شارپ
      class Program     {         static void Main(string[] args)         {             for (int i = 0; i < 10; i++)             {                 Console.WriteLine("i=" + i);             }         }            } با اجرای این دستور مقدار متغیر i به تعداد دفعات اجرای حلقه (10 بار ) چاپ می  گردد و مقدار اولیه در ان صفر است.توجه کنید که عبارت تعریف متغیر شرط فقط یکبار خوانده می شود و سپس متغیر شرط ، مقدار دهی اولیه می شود و سپس عبارت شرطی چک می  شود، در صورت درست بودن عبارت شرطی ، دستورحلقه for در سی شارپ اجرا می شود. در مرحله بعد مقدار متغیر شرط بروزرسانی می شود و در صورت برقرار بودن اجرای دستورات داخل حلقه از سر گرفته می شود. و این روند تا زمانیکه عبارت شرطی حلقه ، false شود ادامه پیدا می کند.همانطور که در مقاله آموزش سی شارپ مقدماتی تا حرفه ای - فیلم آموزشی رایگان  توضیح داده شد بعد از مقدار دهی اولیه و چک شدن عبارت شرطی با اجرا شدن دستور حلقه مقدار متغیر شرط یعنی 0 چاپ می  گردد و سپس مقدار i افزایش پیدا می کند و این روند تا رسیدن مقدار i به عدد 10 ادامه پیدا می کند در این مرحله چون شرط برقرار نیست بدون اجرا شدن دستور حلقه و چاپ متغیر i کنترل اجرا از حلقه خارج می  گردد.
      i=0
      i=1
      i=2
      i=3
      i=4
      i=5
      i=6
      i=7
      i=8
      i=9
       
      مقداردهی متغیر در خارج از حلقه
      می توان تعریف و مقدار دهی اولیه متغیر شرط را خارج از حلقه for انجام دهیم. در این صورت محدوده تعریف این متغیر خارج از حلقه را نیز شامل می  شود اما اگر متغیر را داخل دستور حلقه for در سی شارپ تعریف کنیم در این صورت متغیر تنها در داخل حلقه شناخته شده است و استفاده خارج از آن باعث ایجاد خطا می گردد.
      مثال: تعریف و مقدار دهی اولیه متغیر شرط خارج از دستور حلقه for در سی شارپ:
      namespace forSatatement {     class Program     {         static void Main(string[] args)         {             int i = 0;            for (; i<10;i++)             {                 Console.WriteLine("i=" + i);             }             Console.WriteLine("out of for,i=" +i);         }     } }  
      در اجرای کد بالا از انجا که متغیر شرط دستور حلقه for خارج از حلقه تعریف شده است استفاده از ان پس از اتمام حلقه و خارج از ان نیز ممکن است در نتیجه اجرای کد بالا خروجی بصورت زیر خواهد بود :
      i=0
      i=1
      i=2
      i=3
      i=4
      i=5
      i=6
      i=7
      i=8
      i=9
       
      ادامه دارد...
    • توسط farhad
      اموزش در جهت پیشرفت و استفاده بهینه از اکسل
      Uploadfiles.io - Exel.2013_Lea...
    • توسط panizan
      ورق گالوانیزه چیست؟
×