رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

نحوه كاركرد دستگاه هاي التراسونيك

امتیاز دادن به این موضوع:


ava96

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ضخامت سنج التراسونیک  توسط پالسر (Pulser), پالسهای الکتریکی زمان‌بندی شده‌ای تولید نموده و از طریق کابل کواکسیال به ترنسدیوسر منتقل می‌نماید. پراب پالسهای الکتریکی را به امواج صوتی با فرکانس بالا (معمولاً ۱-۱۰ MHZ) تبدیل نموده و به قطعه تحت تست منتقل می‌نماید.

امواج صوتی با سرعتی معین در قطعه منتشرشده و با برخورد به یک محیط جدید، بازتاب می‌کنند، منظور از محیط جدید، محیطی است که چگالی آن و یا سرعت انتشار صوت در آن با محیط اولیه متفاوت باشد. در صورتیکه راستای بازتاب‌کننده بر راستای صوت عمود باشد، صوت منعکس‌شده، به پراب بازمی‌گردد.

کریستال پیزوالکتریک، امواج صوتی را دریافت نموده و به پالسهای الکتریکی تبدیل می‌نماید. پالسهای الکتریکی توسط آمپلی‌فایر تقویت‌شده و به صورت سیگنالهایی روی صفحه نمایش (CRT) نمایان می‌شوند. اپراتور با توجه به محل، شکل و ارتفاع سیگنال ها، آن‌ها را تفسیر می‌نماید. با استفاده از بلوک‌های کالیبراسیون با جنس، شکل و ابعاد استاندارد می‌توان دستگاه التراسونیک را به منظور اندازه‌گیری دقیق مسافت پیموده شده صوت، کالبیره نمود. با توجه به طول صوت پیموده شده تا محل عیب می‌توان عمق دقیق آن را نسبت به سطح محاسبه نمود.

بطور کلی صفحه CRT حاوی دو دسته از اطلاعات می‌باشد. محل سیگنال روی محور افقی، بیانگر فاصله فیزیکی بازتاب‌کننده تا ترنسدیوسر و ارتفاع سیگنال بیانگر مقدار نسبی انرژی صوتی بازتابیده شده از بازتاب‌کننده می‌باشد. البته در منتهی‌الیه سمت چپ صفحه CRT ، یک سیگنال تحت عنوان پالس اولیه (Main Bang) به صورت همیشگی وجود دارد.

ارتفاع سیگنال روی صفحه CRT شاخصی از سایز بازتاب‌کننده می‌باشد. یک اپراتور باتجربه قادر است با استفاده از این اطلاعات، نوع، محل و سایز ناپیوستگی را تعیین نموده و با توجه به کد یا استاندارد مربوطه نسبت به قبول یارد آن اقدام نماید .

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.