رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک استخدام و همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

ایران سی اف سی
mozhi00

بیوگرافی فیلتر هوا

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

2102695.jpg?ts=1486462047399


خودرو



بیشتر فیلتر های هوا ازترکیب سلولز جمع اوری شده ( کاغذ ) که با فیبر های مصنوعی ساخته می گردند فیلتر های هوا اکسید سیلیسیم و دیگرذرات آلوده را در خود می گیرند و ذرات الاینده با بافت فیلتر مخلوط می شوند.


گونه ای از فیلتر هوا ذرات الاینده 5 تا 6 میکرونی و ببیشتر را را به خود می گیرد و می توانند ا 80 تا 90 درصد ذرات الایندهای که کوچکتر از 2 میکرون هستند رابه خود بگیرد . برخی از برترین فیلترهای هوا توانایی این را دارند که همه ی ذرات 2 میکرونی و بیشتر و بیشتر ذرات 1 میکرونی را در خود جذب کنند


فیلتر هوا باید به گونه ای باشد که به اندازه مناسب آلودگی ها رابگیرد . اما نباید فیلتر هوا طوری باشد که مسدود شود وتوان کشش موتور رابکاهد. برای تحریق یک گالون سوخت در داخل موتور ، 10000 الی 12000 گالن هوا ازمیان فیلتر هوا به واسطه موتور مکش می گردد این اندازه زیاد هوا است که ذرات الاینده فراوان موجود در آن در فیلتر گرفته می شود؛ به ویژه اگر خودرو در یک محیط کثیف یا جاده های بدون اسفالت حرکت کند.


اگر فیلتر هوا مجدد عوض نشود ، ذرات الاینده جمع شده در فیاتر هواموجب مسدود شدن شکاف ها گذری هوا شده وعبور جریان هوا از فیلتر کمتر می شود. عملکرد فیلتر باکشش هرچه زیادتر الاینده هابیشتر می شود. اما زمانی که سنجش الاینده ها در داخل فیلتر از میزان معمول بیشتر شود ، عبور هوا از داخل آن دشوارو دشوار تر خواهد شد.

سرانجام موتور برای گرفتن مقدار هوای مساوی ،با مکش بیشتری صورت می گیرد. این کار بر کارکرد دریچه گاز ،کارکرد موتور،و استفاده سوخت تاثیر به سزایی دارد نتیجه دیگر مسدود شدن فیلترهوا می تواند آلاینده منو اکسید کربنافزایش دهد و یا خودرو درازمایش آلاینده های خروجی از اگزوزدرست نتیجه ندهد

کسانی که تجهیزات اساسی خودرو می سازند پیشنهاد می کند که پس از استفاده در مسافت های بین 30000 تا 60000 مایل
عوض گردد البته زمان عوض کردن یک فیلتر هوا به چگونگی عملکرد موتور بستگی دارد . شیوه خوب و بازنگری در طی سال شود و عوض کردن ان هر دو سال یکبار توصیه می شود یا پس از استفاده مسافت 240000 مایل ،اما با توجه به چگونگی رانندگی هم است



بررسی فیلتر هوا :
برای بررسی ان ،با باز کردن درپوش فیلتر هوا است . فیلتر را خارج کرده و در مقابل نور افتاب قرار می دهیم اگر فیلتر بیش از حد تیره شده باشد و روزنه های عبوری نور خورشید از ان کم باشد علایم مسدود شدن زیاد فیلتر می باشد و باید ان را عوض کنیم

بررسی فیلتر هوا
فیلتر وقتی بر روی یک مکان صاف ضربه بزنیم و یا با یک مکنده می توان مقداری طول عمر ان را زیاد کرد و رسوبات قسمت های گرفته شده بکاهد و تا حدودی روزنه های ان باز می شود اگر این کار ها را کنید ممکن است تا حدودی رسوبات سطحی ان گرفته شود اما برای از بین بردن ذرات الاینده که با مخلوط شده است فایده ای ندارد.اما هیچ زمان المنت ها ی فیلتر کاغذی خشک را شستوشو ندهید چون ممکن است این عمل باعث خراب شدن فیلتر هوا شود
روش دیگر ازفیلتر هوا استفاده از جنس کتان است که در بازار مرسوم دیگر نیست . المنت هایی از جنس کتانی توانایی فیلترینت ویا گیرایی ذرات کمتری به نسبت فیلتر های از جنس کاغذی دارد برای همین مردم استفاده از فیلتر کاغذی را که باعث جریان بهتر و زیاد شدن نیرو موتور قرار می دهند. المنت فیلتر کتانی که دارای روکش واضح است با اسپری شدن پوشیده می شود و ذرات معلق در هوا می چشبند به المت
سنسور جریان جرمی هوا که در موتور وجود دارد بر روی این سنسور به اندازه ای از روغن فیلتر رسوب می کند و فرایند درست و مناسب ان را تحت تاثیر قرار می دهند . روغن سنسور را کثیف می کند که نسر انجام آن فکر اشتباه سنسور منی باشد به طورکلی سنسور جریان جرمی کمتر از میزانمورد استفاده را گزارش می دهد.

نتیجه این عمل بد کار کردن موتور و فرصت روشن شدن لامپ هشتار ان است . المنت فیلتر کتانی می توان بشویید و حتما باید روغن کاریشو بعد از شستشو. سنسور جریان جرمی هوا اگر در خوروی شما وجود داشته باشد حتما در زمان روغن کاری المنت ها در استفاده از روغن باید باید بسیار تمرکز داشته باشید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط mozhi00
      به خاطر اینکه که فوم الاستومریک نسوز EPDM و یا عایق الاستومری حرارتی نسبت به عایق پشم شیشه به مقداربسیار زیادی برتری دارد، امروزه در صنعت تأسیسات مکانیکی به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی عایق الاستومری به صورت نرم و بادوامی است که مقاومت بالایی در مقابل انباشته شدن آلودگی و رطوبت، از خود نشان می دهد؛ بنابراز رشد عوامل بیماری زا و قارچی مقابله می کند. چون عایق الاستومری STI FLEX دارای سطح مقاومتی بالایی است، اگر بخواهیم با عایق پشم شیشه و سایرعایق هایی از قبیل عایق های سنتی و قدیمی مقایسه کنیم، مقاومت بیشتری (از نظر ضربه دیدن) می باشد.

      فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق الاستومری فوم چسبدار نسوز STI FLEX اگرحتی بر اثرضربات مکانیکی آسیب ببیند،آن قسمتی که آسیب دیده است نیز در مقابل رشد قارچ و جذب رطوبت ها و باکتری ها مقاومت خود را دارد. سلول بسته عایق حرارتی فوم الاستومری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و باکتری به پوشش و یا کاوری نیازی ندارد؛ چون ساختار سلول بسته آن معمولا و اصولا آب را به هیچ وجه جذب خود نمی نماید.

      دیگر ویژگی های این عایق ها:
      1. در مقابل خوردگی ها مقاومت دارد.
      2. در برابر نفوذ بخار آب ضریب مقاومت بسیار بالای دارد.
      3. بسیار سبک است و وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب است.
      4. در شرایط نامطلوب آب و هوایی در برابر خوردگی ها مقاوم است.
      5. با محیط زیستی که بدون انتشار گازهای CFC و HCFCباشد سازگار است.
      6. پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن مشخص است.
      7. نصب کردن آن ودر صورت خرابی تعمیر آن کار آسان و سریعی است.
      8. در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها ازمقاومت بالا برخوردار است.
      9. در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.
      10. در برابر روغنها، اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
      11. ریزگرد و غباربه هیچ عنوان تولید نمی کند.
      12.قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد.
      13. در مقابل فشار و ضربه مقاوم است.
      14.غیر سمی است.
      15. امکان رشد قارچ ها و باکتری ها وجود ندارد.
      سوالاتی در باره ی عایق الاستومری
      1.بازدهی این عایق ها در مقایسه با انواع دیگر آن چه قدر است؟ آیا از نظر قیمت رقابت پذیر است؟
      چون عایق الاستومری از ضریب انتقال پایینی برخوردار است به همین خاطر در زمان طولانی تری بر خلاف دیگر عایق ها ثابت می ماند که همین امر موجب این می شود که بازدهی بیشتر شود همچنین مواد عایق در مقابل نفوذ بخار آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند به گونه ای که بعد از نصب به هبچ گونه حایل رطوبتی(ماستیک، بخاربند ویا...) نیاز ندارند.اگرچه پشم سنگ و پشم شیشه نسبت به این عایق ها ارزان ترهستند اما به خاطر اینکه این عایق ها از پوشش مضاعف جداگانه بی نیاز هستند. داشتن عمر مفید بالا که باعث بازدهی بسیار مفید می شود ونصب آن بسیار آسان و سریع است و چون امکان استفاده بالا دارد کم هزینه می شود و نسبت به عایق های دیگر مقرون به صرفه تر است.
      کاربرد این عایق ها در چه صنعتی است؟
      قابلیت استفاده از این عایق ها در انواع صنعت ها مثل صنعت ساختمان، صنعت ماشین آلات صنعتی ، صنعت خودروسازی وصنایع پتروشیمی است.
      آیا مواد اولیه آن وارداتی است؟
      مواد اولیه ای که برای این محصول استفاده می شود از ایتالیا وارد می شود. عایق الاستومری عموما جای عایق های سنتی را گرفته است چون فواید زیادی نسبت به عایق های دیگر دارند که میتوان یکی از این موارد را به مانگاری آن ها اشاره کرد در حقیقت عایق الاستومری 30 سال ماندگاری دارد وبه هیچ عنوان خوردگی روی سطح آن نخواهیم داشت و در مکان هایی پاکیزه مثل بیمارستان ها از لحاظ بهداشتی جای عایق های سنتی را گرفته است.
       
       
    • توسط mozhi00
      فیلتر هوای خودرو جزاجناس مورد استفاده قرار گیرنده به شمار می آید که درفراینده مدت مشخص که کارخانه ساخت خودروتعیین کرده باید عوض گردد. در این نوشته به وظیفه ها ،چگونگی ساخت ،تاثیرفیلتر هوا در مصرف سوخت،سالم ماندن موتور خودرو و اندازه کار مفید خواهیم پرداخت..
      وظیفه فیلتر هوا چیست و چه کاری انجام میدهد
      وظیفه ی فیلتر هوا اکسیژن ورودی را پاکسازی و پالایش می کند موتوراتومبیل مثل جسم انسان است برای ادامه فعالیت خود به فیلتر هوا احتیاج دارد اما این هوا حتما پیش از ورود به روند فعالیت پیشرانه و مخلوط شدن با سوخت پاکسازی شود برای همین بر روی سطح در قرار می گیرند تا ذره های الاینده را به خود بگیرد و اکسیژن لازم برای راه هوای عبوری برای ورود به پیشرانه صافی برای موتور اتومبیل برای کارکرد مفید استفاده می شود.



      ساختار فیلتر هوا
      فیلتر هوای اتومبیل به طور معمول از دو قسمت اصلی تشکیل می شود
      کاغذ فیلتر توانایی این را دارد که ذرات به اندازه20 میکرون را از هوا به موتوراتومبیل جدا کند.

      لایه لاستیکی که به را هم روی خود جا داده است PU . مشخصات ظاهری
      فیلتر های هوای اتومبیل ها به طورمعمول از شکلی مستطیل ،مربع و دایره ای مصرف می کنند شکل فیلتر بر کار ان تاثیر ندارد وکمپانی های ساخت فیلتر هوا بر اساس موتور اتومبیل طرح شده وشیوه جایگزاری آن به داخل محفظه پیشرانه فیلتر هواخودرو رامطرح می کند همچنین صافی های هوای اسپرت که به شکل استوانه ای هستند تا اکسیژن مورد لازم پیشرانه را با مقدار زیاد تری به موتور اتومبیل وارد کند.علت این که این گونه فیلتر می تواند مقدار زیاد تری از هوا را به پیشرانه وارد کند این است که کاغذ فیلترهمه ی سطوح مقطع آن رامی پوشاند و همین کار سبب می شود فیلتراسیون مقدار زیاد از اکسیژن می گردد .

      نقش فیلتر هوا در میزان مصرف سوخت
      پیشرانه اتومبیل برای شروع فعالیت خود به اکسیژن و سوخت احتیاج دارد. نسبت دو به یک اکسیژن به سوخت هست ،بدین منظور دو واحد اکسیژن و یک واحد بنزینمورد نیاز است . فیلتر هوایی را متصور شوید که بیشتر از اندازه خود کار کرده همه ی منافذ ان گرفته شده و اکسیژن کمی به پیشرانه وارد می شود،در این وضعیت نسبت گفته شده به رعایت نمی شود و پیشرانه برای ادامه فعالیت خود سوخت زیاد تری مصرف می کند. سپس سرانجام اگر فیلتر هوا را به زمان مناسب عوض نکنیم مصرف سوخت را در خودرو ی خود افزایش می دهیم .
      نقش فیلتر هوا در سلامت پیشرانه
      صافی هوا تاثیربسیار زیادی را در سالم ماندن موتور اتومبیل دارد . یکی ازخصوصیات فیلتر هوای استاندارد باید همه ی ذره های الاینده در هوا وارد شده به پیشرانه تامقدار 30 میکرون رامی گیرد تا موتوراتومبیل در طولانی زمان کارکرد مفید خود را ازبین نرود. اگر از فیلتر هوای خودرو غیر استاندارد یا فیلتر هوای خراب برای ان هایی که دچار شکاف اتفاق افتاده یا گرفتگی ورود این ذرات الاینده به داخل موتور خودرو ایجاد شود و خرابی های خطرناک را به همراهداشته باشد . از جمله این اسیب ها را می توان به موارد زیر متذکر شد:
      وجود خراشیدگی بر روی دیواره سیلندر
      گرفتگی و ازعدم کارکرد انژکتورها
      سنسور هوای ورودی به موتورازبین برود
      الوده شدن سریع و به وجود امدن اختلال در دریچه گاز
      میزان کارکرد فیلتر هوا

      این موارد به منطقه جغرافیایی و مسیر رانندگی بستگی دارد. به این منظوراگر درمنطقه ای رانندگی می کنید که آلودگی زیادی دارد مانند شهرهای بزرگ که دوده بسیار زیاد است یا شهر های جنوب کشور که تحت ریزگرد و خاک و موثرهستند،یا در جاده های غیر اسفالت رانندگی می کنید باید خیلی قبل تر از موقع باید عوض گردد. در حالت استاندارد هر 5000 کیلومتر بایدعوض گردد. که فیلتر هوا عوض کنید خیر البته می توانید بادیدن فیلتر هوا لازم بدانید.  


درباره ما

این سایت به عنوان یکی از بزرگترین انجمن های تفریحی و سرگرمی در ایران که از سال 1390 کار خود را شروع کرده و تا به حال هم سعی در ایجاد مکانی گرم و صمیمی برای هموطنان گرامی داشته است.


امیدواریم که ما را در این راه پرفراز و نشیب حمایت کنید! هدف ما بهترین یا بهتر شدن نیست هدف ما جلب رضایت شما و ایجاد مکان دوستانه و صمیمی برای شما دوستان می باشد.

این سایت تا به حال توسط حمایت های شما پابرجا و توسط سرورهای قدرتمند سرور ایران پشتیبانی می شود.

لینک های مهم

نمونه ای از لینک بخش های مختلف انجمن

آمار سایت

لوگوی ساماندهی و ضمانت پرداخت

logo-samandehi

×