رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

زندگی گذشته را رها کنید

امتیاز دادن به این موضوع:


nazanin.R

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

چگونه می توانید یک زندگی شاد داشته باشید وقتی که نمی توانید گذشته را ترک کنید؟ شما به جای تمرکز بر روی زندگی کنونی تان، همچنان در گذشته سیر می کنید. ماندن در خاطرات گذشته و مرور آنها و یا خود را به خاطر اشتباهات گذشته سرزنش می کنید. اینگونه افراد چگونه می توانند از لحظات امروزشان لذت ببرند. با این حال افراد زیادی هستند که هر روز با یک دید مثبت به زندگی و همچنین شادی روزگار را می گذرانند. راز آنها چیست؟ چون آنها روی گذشته تمرکز ندارند. این راهنما را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید زندگی در گذشته را رها کنید و زندگی شادی داشته باشید.

زندگی در گذشته را رها کنید

زندگی برخی از افراد با خاطرات خاصی از گذشته پر شده است. این به خودی خود یک چیز بسیار قابل توجه است. هیچ کس در گذشته زندگی نمی کند گذشته ها گذشته. شما نباید گذشته را پشت سر بگذارید. گذشته همیشه پشت سر شماست. برخی از مردم زمان زیادی را صرف یادآوری خاطرات، بازنویسی و یادآوری رویدادهای گذشته سر می کنند. زندگی تنها یک رویداد "در حال حاضر" است. 
اجازه دهید احساساتتان جریان یابد
یکی از اشتباهات بسیاری که مردم انجام می دهند اینست که سعی می کنند احساساتشان را کاملا نادیده بگیرند. این بدترین کاری است که می توان انجام داد. برای حرکت کردن به جلو ابتدا باید درک کنید که چرا شما در وهله اول ناراحت هستید. گریه کنید تا زمانی که می توانید. اگر هم نمی توانید بیشتر گریه کنید سرتان را به بالش بگذارید و تا زمانی که احساس سبکی کردید، گریه کردن را ادامه دهید. 
 
اجازه ندهید افکار منفی ذهن شما را احاطه کند

احساسات خود را بیان کنید، اما در مورد آنها سکوت نکنید. تفکر منفی بسیار مهم است زیرا شما را از نگاه مثبت در زندگی منحرف می کند و اجازه گذر از گذشته را سخت تر می کند. ذهن خود را با افکار منفی خراب نکنید. هنگامی که افکار منفی به ذهنتان هجوم آوردند، ذهن خود را از آن دور کنید. ویلی نلسون درباره قدرت تفکر مثبت می گوید:

"هنگامی که افکار منفی را با مثبت جایگزین می کنید، شروع به گرفتن نتایج مثبت خواهید کرد."

از اتفاقات گذشته درس بگیرید

از تجربه های گذشته به نفع امروز استفاده کنید. با درس گرفتن از یک تجربه، شما بیشتر در مورد خودتان و آنچه را که شما را خوشحال می کند تجربه کسب خواهید کرد. کشف کرده اید که دیگر فعالیت های خاصی را دوست ندارید، یا دوستان واقعی خود را شناختید. اکنون می دانید که در آن فعالیت شرکت نکنید یا با دوستان واقعی خود وقت بگذارید و دوستان بد خود را کنار بگذارید. از این تجربیات به نفع خود استفاده کنید تا بیاموزید چه چیزهایی در زندگی شما را خوشحال خواهد کرد.

توقف قربانی شدن

هنگامی که به ذهنیت قربانی رسیدید، اغلب می بینید که تمام افکار شما به آسیب های گذشته متمرکز خواهد شد. ذهن شما از این افکار رنج می برد و شما حس خواهید کرد که همه چیز همیشه برای شما اشتباه بوده است.

البته این طور نیست، زیرا شما کنترل سرنوشت خود را دارید. شما نباید فکر کنید چون قبلا شکست خورده اید، حالا هم شکست خواهید خورد. در عوض، به یاد داشته باشید که شما کنترل زندگی خود را دارید و مجبور نیستید قربانی شوید.

ببخشید و فراموش کنید

بهترین درسهایی که می توانید در زندگی یاد بگیرید، این است که ببخشید و فراموش کنید. شاید آن شخص فکر کند که نباید از شما عذرخواهی کند اما این که منتظر عذرخواهی او باشید، به شما کمک نخواهد کرد. در نهایت تنها کسی که به شما آسیب رسانده است خودتان هستید زیرا شما از گذشته نگذشته اید. نباید برای عذرخواهی منتظر باشید و وقت خود را تلف کنید.

خودتان را بهتر بشناسید

شما گذشته را پشت سر گذاشته اید و در حال حرکت هستید، بنابراین اکنون زمان توجه به خودتان است. این زمان برای شناختن بهتر از خودتان است تا یاد بگیرید که چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود. بیرون بروید و در فعالیت های جدید شرکت کنید. شناخت خودتان و آنچه که از زندگی می خواهید، در دراز مدت شما را خوشحال می کند.

گذشته را فراموش کرده و در لحظه زندگی کن

یکی از بهترین سخنان اینست که «زندگی در لحظه است». به گذشته نگاه نکنید، زیرا آنچه رخ داده است نمی تواند تغییر کند. به حال حاضر نگاه کنید. شما دوباره این لحظه را نخواهید دید، به همین دلیل باید بیشتر از آن استفاده کنید.

گذشته را پشت سر بگذارید، اتفاقات افتاده است و نمیتوانید آن را تغییر دهید. بر روی اکنون تمرکز کنید. یک انتخاب مثبت یک زندگی شاد را به شما خواهد داد.

چرا همیشه به گذشته فکر میکنم

 

منبع:

 مشاوره ازدواج

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.