رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

10 شرکت کشتی‏ساز برتر جهان در سال 2012

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

لیست 10 کشتی‏ ساز برتر جهان در سال جاری میلادی بر اساس میزان سفارش‏های دریافتی ساخت کشتی اعلام شد که در این میان، صنایع سنگین هیوندای – اولسان کره جنوبی در رده اول جای دارد.

معرفی تجهیزات جدید دریایی برای کشتی‏های سبز و افزایش سطح پایداری همراه با نوآوری با وجود رکود مالی اخیر بخش کشتی‏سازی در عرصه رقابت‏های جهانی در میان رتبه‏های بالا قرار داده است.

همانگونه که کشتی‏ها عاملان مهم و کلیدی حمل و نقل در سراسر دنیا به حساب می‏آیند، بخش کشتی‏سازی نفش تأثیرگذار و غیرقابل‏انکاری در توسعه و گسترش کشورها ایقا می‏کنند. به علاوه، با توجه به افزایش درخواست و تقاضا برای کشتی‏های مسافربری و تجاری نیاز به کشتی‏هایی که مقرون به صرفه و همچنین طرفدار محیط زیست نیز باشند؛ در حال توسعه هستند.

تمام کارخانه کشتی‏سازی در سراسر جهان تلاش‏های خود را به ارائه کشتی‏های مطابق با قوانین تنظیم‏شده پایدار، به همراه انرژی کارآمد و سازگار با محیط زیست باشد.شرکت‏های بزرگ کشتی‏سازی با شناخت این نیاز و تمرکز و فعالیت در این زمینه تبدیل به بزرگترین شرکت‏های کشتی‏سازی در دنیا شده‏اند.

در این زمینه، مؤسسه ثبت و تحلیل آمار ناوگان کلارکسون رده‏بندی 10 کشتی‏ساز برتر دنیا در سال 2012 را با مجموع تناژ کشتی‏های ساخته‏شده در هریک را بدین شرح اعلام کرد:

1. صنایع سنگین هیوندای – اولسان کره جنوبی

پیشرو اصلی در بخش کشتی‏سازی صنایع سنگین هیوندای است که با ثبت میزان تولید تناژ ناخالص 93,893,700 که 1428 کشتی در سایزهای مختلف با کاربردهای گوناگون را دربرمی‏گیرد؛ بزرگترین شرکت در این بخش از صنعت کشتی‏سازی است.

2. کشتی‏سازی دوو – اوکپو کره جنوبی

یکی دیگر از پیشروان و عامل مهم در این صنعت شرکت کشتی‏سازی دوو است که با کسب رتبه دوم در جهان در زمینه ساخت کشتی‏های غول پیکر فعالیت می‏کند. تناژ ناخالص تولید شده به میزان 68,284,087 که شامل 834 کشتی است.

3. صنایع سنگین سامسونگ - کره جنوبی

این شرکت یکی از سه غول صنعت کشتی‏سازی در جهان با ویژگی تولید کشتی‏هایی همچون حمل‏کننده‏های گاز طبیعی مایع وکشتی‏هایی با تناژ ناخالص تولیدشده به میزان 58,082,349 شامل 785 کشتی است.

4. هیوندای – سامو کره جنوبی

یکی دیگر از کشتی‏سازانکلیدی از کشور کره که نقش مهمی در این صنعت را ایفا می‏کند با قابلیت تولید تقریبا 40 کشتی در سال به فعلیت خود ادامه می‏دهد. میزان تناژ ناخالص این شرکت 28,414,515 است که شامل 372 کشتی می‏شود.

5. صنایع سنگین میتسوبیشی – ناکازاکی ژاپن

این شرکت با دارا بودن رتبه دوم در ژاپن و همچنین رتبه پنجم در دنیا در تولید کشتی‏هایی چون حملنفتکش‏ها و کشتی‏های کروز فعالیت می‏کند.میزان تناژ تولید شده 19,506,548 شامل 315 کشتی است.

6. کشتی‏سازی سونیشی – نوماکوما ژاپن

یکی از پیشروان صنعت کشتی‏سازی در ژاپن با تخصص در ساخت کشتی‏های فله‏بر در ابعاد متوسط است. تناژ ناخالص تولید شده به میزان 17,824,038 شامل 492 کشتی است.

7. کشتی‏سازی اوشیما – اوشیما ژاپن

کشتی‏سازی اوشیما نیز عموما در ساخت کشتی‏های فله‏بر فعالیت دارد. این شرکت با تولید تناژ ناخالص 16,983,004 که شامل 539 کشتی است؛ یکی از بنام‏ترین شرکت‏های کشتی‏سازی محسوب می‏شود.

8. هیوندای میپو – یولسان کره جنوبی

یکی از تولیدکننده‏های کشتی‏های متداول یا رایج و همچنین کشتی‏هایی که به منظور انجام هدف خاصی تولید می‏شوند. این کشتی‏سازی به خاطر ساخت تانکرهای شیمیایی با سایزهای متوسط و کشتی‏های کانتینری پاناماکس مشهور است. تناژ ناخالص تولیدشده توسط این شرکت 16,715,650 که 618 کشتی را شامل می‏شود.

9. کشتی‏سازی آیماباری-ماریوگیم ژاپن

اولین کشتی بزرگ حمل‏کننده ماشین در دنیا توسط این کشتی‏سازی ساخته شده است و یک کشتی غول‏پیکر 300.000 Dwt را ارایه داده است. این کشتی‏سازی با تولید 15,692,687 وزن ناخالص که شامل 393 کشتی است یکی از معروفترین کشتی‏سازی‏های دنیا محسوب می‏شود.

10. کشتی‏سازی شانگهای چین

این کشتی‏سازی با تولید مجموعا 15.900.096تناژ ناخالص که شامل 164 کشتی‏های گوناگون در سایزهای مختلف رتبه اول در این صنعت را در چین داراست.

منبع: خبر سازمان بنادر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.