Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles
خوش آمدید به انجمن ایران سی اف سی | بزرگترین انجمن تفریحی و سرگرمی
خوش آمدید، مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

police

ابداع رايانه‌اي با قابليت پيش‌بيني رفتار بعدي انسان

امتیاز دادن به این موضوع:

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

يك محقق طراحي آلماني دست به ساخت يك برنامه رايانه‌يي زده كه مي‌تواند حركت بعدي افراد را با نظارت بر رفتار آنها پيش‌بيني كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كريستيان فيبيگ،‌ طراح آلماني برنامه «صنايع رايانه‌يي تكميل شده» را براي كمك به جوشكاري خود با نظارت دقيق بر حركات خود با يك دوربين فيلمبرداري طراحي كرده است.

اين اطلاعات به يك الگوريتم داده شده كه يك گمان تجربي را در مورد رفتار بعدي وي ثبت مي‌كند.

اين الگوريتم سپس شكل فلز مورد نياز بعدي و اندازه برش آنرا پيشنهاد مي‌كند.

با وجود اينكه طراح مي‌تواند اين پيشنهاد را پذيرفته يا رد كند، اين ساخته جديدترين مثال از پيشرفت هوش مصنوعي است.

فيبيگ كه در آكادمي طراحي آيندهوون تحصيل مي‌كند، طراح خود را يك رابط رايانه‌يي خوانده كه به جوشكار در زمان جوشكاري پيشنهادهايي مي‌دهد و در نهايت نتيجه به دست آمده يك محصول مشترك ميان رايانه و طراح است.

دوربين فيلمبرداري روي دستگاه تمام برش‌ها را ثبت كرده و طول هر قطعه فلز را كه فيبيگ در زمان جوشكار ايجاد كرده، اندازه‌گيري و يادداشت مي‌كند.

وي اطلاعات اين دستگاه را به عنوان يك كد منبع باز در اينترنت منتشر مي كند تا ديگران را به ارتقاي فناوري تشويق كند.

هوش رايانه‌يي در چند سال اخير پيشرفت‌هاي زيادي داشته و براي مثال دستگاهها توانسته‌اند انسانها را در بازي شطرنج شكست داده و همچنين يك رايانه مي‌تواند پيشماني را احساس كند.

با درك تفاوتهاي ميان نتايج دلخواه و واقعيت به نظر مي‌رسد كه دستگاه ها مي‌توانند احساسات را فراگرفته و بر روي به حداقل رساندن آنها كار كنند.

مايكروسافت اولين شخصيت واقعي جهان را با نام «ميلو»(Milo) ساخته كه به اندازه كافي براي انسان بودن قانع‌كننده است.

همچنين محققان ژاپني روباتي را ساخته‌اند كه مي‌تواند عملكردهايي را كه براي آنها برنامه‌ريزي نشده انجام دهد و اميد مي‌رود تا مانند يك كودك به يادگيري مسائل بپردازد.

اختراع فيبيگ در نمايشگاه گروهي «دستگاه» در بلژيك به نمايش در آمده است.

منبع: ایسنا,قلم 19

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.