رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

80درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند !

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دكتر محمودگلزاری روانشناس رسمی كشور گفت:تحقیقات نشان می دهد80 درصد دختران دبیرستاني در ایران با یك پسر دوست هستند و حتی ممكن است ارتباط جنسی هم داشته باشند كه خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

این درحالی است كه نوجوانان آگاهی كافی نسبت به این مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمی‌شود كه این امر مطمئناً پیامدهای ناگواری را برای آنها به همراه خواهد داشت. به گزارش خبرآنلاین عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطایی با بیان این مطلب در جلسه سخنرانی درخصوص چالش‌های زندگی دختران و پسران دانشجو ، سازنده‌ترین و بهترین راه برای پیش برد ارتباط و علاقمندی با جنس مخالف را در ازدواج دانست و گفت: شیفتگی پسران برای ازدواج معمولاً در سن 19 تا 20 سالگی اتفاق می‌افتد.

مراحل ارتباط میان دختران و پسران

دكتر "محمود گلزاری" در ادامه سخنان خود، به مراحل ارتباط میان دختران و پسران اشاره كرد و گفت: مرحله اول در سنین زیر دبستان صورت می‌گیرد كه گرایش به دوستی با جنس مخالف در این سن زیاد بوده و تفاوت جنسی در میان آنها وجود ندارد. وی همچنین مرحله دوم ارتباط دختران و پسران را در سن 6 تا 12 سالگی عنوان كرد و گفت: در این سنین هویت جنسی افراد شكل می‌گیرد. وی افزود، با توجه به تحقیقاتی كه در این خصوص در كشور امریكا صورت گرفته است 95 درصد دختران و پسران دوستانشان از جنس خودشان هستند، به عبارت دیگر این دو جنس در سن دبستان از هم فاصله می‌گیرند. وی همچنین مرحله سوم ارتباط میان دختران و پسران را در سنین نوجوانی عنوان كرد و افزود، دختران در سن 12 سالگی و پسران در سن 13 تا 14 سالگی گرایش شان برای ارتباط با جنس مخالف بیشتر می‌شود.

*** در جوامع غربی

وی همچنین در ادامه سخنان خود به تشریح الگوی فرهنگ غرب پرداخت و گفت: در جوامع غربی ملاقات‌های عاشقانه امری خوب و پسندیده محسوب می‌شود و باعث ایجاد اعتماد بنفس در افراد می‌گردد اما این امر پیامدها و مشكلاتی را به همراه دارد كه یكی از آنها مراقبت و جلوگیری از *** در سنین قبل از 17 سالگی است و از 17 سالگی به بعد نیز خطرات ناشی از بیماری‌های آمیزشی مانند ایدز، بارداری و... در این جوامع وجود دارد.

وی همچنین به نتایج بدست آمده در كشورهای غربی در خصوص ارتباط‌های جنسی در سنین نوجوانی پرداخت و گفت: در غرب سالیانه بیش از یك میلیون نوجوان 13 تا 17 ساله دختر باردار می‌شوند و سالی 500 هزار نوزاد از این طریق متولد می‌شود و نیز سه میلیون نفر به بیماری‌های آمیزشی مبتلا می‌شوند. همه این موارد در حالی صورت می‌گیرد كه در مدارس به دانش آموزان روش‌های جلوگیری از بارداری آموزش داده می‌شود.

ارتباط جنسی در ایران

دكتر گلزاری در ادامه سخنان خود افزود، در ایران 80 درصد دختران دبیرستانی با یك پسر دوست هستند و حتی ممكن است ارتباط جنسی هم داشته باشند كه خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند و این درحالی است كه نوجوانان آگاهی كافی نسبت به این مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمی‌شود كه این امر مطمئناً پیامدهای ناگواری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

نامه های دختران و پسران

وی همچنین به نتایج به دست آمده در تحقیقات و پژوهش‌هایی كه در این زمینه در ایران صورت گرفته است اشاره كرد و گفت: در حدود 20 سالی كه من در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام داده‌ام، در نامه‌هایی كه از سوی 85 درصد از دختران در خصوص ارتباط‌های عاشقانه دریافت كرده‌ام مربوط به سن 12 تا 25 سالگی بوده و 15 درصد از نامه‌ها مربوط به پسران بین 14 تا 17 ساله است. در این میان دختران بیش از پسران آسیب پذیر بوده و با پیامدهای بیشتری در این خصوص مواجه خواهند شد.

دكتر گلزاری همچنین بر لزوم آموزش و افزایش آگاهی در بین دانش آموزان تاكید كرد و گفت: ما باید گرایش ارتباط میان دختران و پسران را امری طبیعی قلمداد كنیم و با مطالعه و تحقیق در این خصوص راهكارهای مناسبی را در چارچوب فرهنگ جامعه خود ارایه نماییم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.