رفتن به مطلب

اشتباه باور نکردنی درباره خواب

امتیاز دادن به این موضوع:


iman
 اشتراک گذاری

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال های توصیه شده

L127343760388.jpg

1- خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: کاش همینطور بود! ولی مطالعات نشان میدهد. احتمال مرگ زودرس در آنهایی که بیش از 8 ساعت در شبانهروز میخوابند، بیشتر است.

2- خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده، خوابش میبرد! اتفاقاً این نشان میدهد که فلانی، خواب خوبی ندارد این که آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ببرد، یکی از نشانههای خوابآلودگی است که باید تحت بررسی قرار بگیرد. مدت زمانی که طول میکشد تا خوابمان ببرد، نباید کمتر از 5دقیقه یا بیشتر از 30دقیقه باشد پزشکان مقادیر کمتر و بیشتر از این محدوده را غیر طبیعی میدانند.

3- چقدر کم میخوابی! همه آدمها حداقل به 8 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد که بشود روی آن قسم خورد. میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، متفاوت است. به خودتان رجوع کنید، اگر حس میکنید که هر روز بعد ازظهر خسته و خوابآلود میشوید، بدانید که احتمالاً الگوی خوابتان غلط است.

4- چقدر زیاد میخوابی، نخبهها فقط روزی 3، 4 ساعت میخوابند! اما واقعیت این است که از نظر پزشکان، این قبیل افراد معمولاً عملکرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. کمخوابی سلامت شما را تهدید میکند و تمرکزتان را پایین میآورد. کمخوابی حتی میتواند بیمارتان کند و به سیستم ایمنی شما آسیب بزند.

5- من خوابم خوب است؛ فقط شبها چند بار از خواب میپرم! به چنین خوابی نمیگویند خواب خوب. خوابی خوب است که تداوم مناسبی داشته باشد بیدار شدن مکرر در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آن هایی که شبها بیش از یک بار از خواب میپرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

6- کم خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب! تاثیر داروهای خوابآور، کوتاه مدت است و کم کم بدن به دارو عادت میکند و دیرتر به آن جواب میدهد. از طرفی، اگر بدن به دارو عادت کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر میکند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک مراجعه کرد تا علت اصلی بیخوابی شناخته و درمان شود.

7- کم خوابی از آن دردهایی است که چاره ندارد و باید با آن ساخت! اما توصیههای دیگری هم هست که میتواد اوضاع خوابتان را رو به راه کند: پرهیز از نوشیدن چای قهوه، نوشابه و خوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب.

خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق و بالاخره اینکه اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خوابآلودگی هم نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید و تا وقتی احساس خوابآلودگی نکردهاید، به رختخواب برنگردید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 1
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

روزهای محبوب

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

روزهای محبوب

در مورد گزنه 2 باید بگم من 15 دقیقه طول میکشه تا خوبم ببره این یعنی من حد وسط هستم که عالیه :d

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

این موضوع کاملا قدیمی است. لطفا به جای بروز کردن این موضوع در نظر شروع یک موضوع جدید باشید مگر این که لازم به بروز رسانی این موضوع باشید.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...