رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تاریخچه نیروی زمینی ایران

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

نیروی زمینی از افسران و درجه‌داران و سربازان تشکیل شده است و افسران آن در دانشگاه افسری امام علی (ع) واقع در تهران تربیت می شوند و در این دانشگاه علاوه بر یاد گیری دروس علمی روز و فنون نظامی به دوره هایی نظیر رنجر و کماندو و رزم در کوهستان و اردوگاههای تابستانی و زمستانی اعزام می شوند.دوره رنجر در شیراز و طی چندین مرحله در مرکز پیاده شیراز و دشت ابرقو و استان کهکلویه بویر احمد( و احتمالاً شهر قدیم کلگه کهنه) برگزار میگردد.دوره کماندودر لشکرک تهران و در کوههای اطراف تهران برگزار میگرددو دوره اردوگاه زمستانی نیز دزر امامزاده هاشمن تهران برگزار میگردد. افسران فارق التحصیل این دانشگاه بسیار ورزیده و توانمند در امورات نظامیگری میباشند.نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یه همراه نیروی زمینی سپاه قویترین نیروی زمینی خاورمیانه است.رسته های پیاده، زرهی، توپخانه،اردونانس، عمران و استحکامات، بهداری، قضائی، جنگ الکترونیک، اداری، ترابری، دارایی، دژبانی و... از رسته های نیروی زمینی هستند.نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اختصار نزاجا گفته می‌شود و در زمان نگارش این مطلب فرماندهی آن به عهده امیر سرتیپ دکتر محمد حسین دادرس میباشد و ستاد فرماندهي آن نيز در منطقه لويزان تهران (چهار راه ميني سيتي) واقع بوده كه محدوده وسيعي را شامل مي شود كه عبارتست از ساختمان هاي اداري (معاونت هاي ستاد)، محوطه پاركينگ موتوري، زمين ورزشي، محوطه صبحگاه و ... قسمتي از ستاد كه توسط ديواري تبديل به پادگاني جداگانه گشته، معاونت تحقيقات و جهاد خودكفايي نزاجا مي باشد كه تمامي طرح هاي تحقيقاتي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در آنجا و زير نظر متخصصان (كه اكثراً افسران نيروي وظيفه مي باشند) مورد بررسي قرار مي گيرند و در طي مراحل تحقيقاتي، جهت استفاده در ارتش به مرحله توليد مي رسند.

بخش وظیفهقابل ذکر است که تمامی پسران در جمهوری اسلامی ایران. بعد از به پایان رساندن تحصیل به این خدمت فراخوانده می شوند. لیسانس ستوان دو و فوق لیسانس و دکترا با درجه ستوان یکم به خدمت گمارده می شوند. فوق دیپلم با درجه گرهبان‌یکم و دیپلم کد دار با درجه گروهبا‌ن‌سوم و دیپلم بدون کد با درجه سرجوخه و زیر دیپلم با درجه سرباز صفر. لازم به ذکر است که تمامی نیروهای وظیفه یک دوره حدودا دو ماهه را آموزش می بینند تا با جنگ افزارهای عمومی و همینطور برخی اطلاعات آشنا شوند. که برای گروههای مختلف متفاوت است. اما به طور مستمر و بخصوص در زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران - نیروی زمینی - برای لیسانس و فوق لیسانس این دوره در مرکز آموزش ۰۱ (صفر یک) در افسریه و فوق دیپلم در مرکز آموزش 02 (صفر دو) برگزار می شود. که بعد از این دوره سربازانی که مدرکشان مورد نیاز ارتش است را دارند به طور مستقیم به یگانهای مورد نیاز فرستاده می شوند و دیگر سربازان به دوره کد یا دوره ای که در آن به طور تخصصی با یکی از رسته ها آشنا شوند. که مراکز بسیاری دارد از جمله مرکز آموزش پیاده شیراز،مرکز آموزش زرهی شیراز، مرکز آموزش توپخانه اصفهان، دانشکده پدافند هوایی شاهین شهر، مرکز آموزش مخابرات ( مرامخ )، مرکز آموزش پشتيباني ( مراپش ) و ... به طور کلي تقسيم بندي وظيفه ها در اين مراکز به تفکيک رشته تحصيلي در دوره کارشناسي و يا کارشناسي ارشد مي باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.