رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ترفند برای بالاتر بودن در نتایج موتورهای جستجو

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سلام:

موتور هاى جست وجو براى سایت هاى بزرگ است. سایت یا وبلاگ من شانسى براى نمایش در بین پاسخ هاى جست وجو ها ندارد... چقدر این تصورات را قبول دارید؟ آیا دوست ندارید هر روز تعداد زیادى بازدید کننده از سوى موتور هاى جست وجو به بلاگ یا سایت هاى شما سرازیر شوند؟اینبار قصد داریم با هم نکاتى ساده و کاربردى از موتور هاى جست وجو را مرور کنیم. بدون مقدمه بیشتر با هم مى خوانیم.

--------------------------------------------------------------------------

• همه نه

موتور هاى جست وجو تنها در میان سایت هایى جست وجو مى کنند که قبلاً به روش هاى مختلف آنها را شناخته اند و نه همه سایت هایى که در شبکه وجود دارند. عجله نکنید شما هم شناخته مى شوید.

•حرفى براى گفتن

براى پیدا شدن باید حرفى داشته باشید تلاش هاى شما براى موفقیت در موتور هاى جست وجو تنها در کنار سایت یا بلاگى پرمحتوا و کاربرپسند موثر خواهد بود.

•کلمات کلیدى نه کیلویى

لغاتى که کاربران در موتور هاى جست وجو سرچ مى کنند را کلمات کلیدى یا Keyword مى نامند. انتخاب و تمرکز روى کلمات کلیدى براى دارندگان سایت یا بلاگ خیلى مهم است. یعنى شما توقع دارید سایت تان در بین پاسخ هاى چه جست وجو هایى باشند.

•دیکته نه املا

وقتى قصد دارید چندین بار از یک کلمه در یک صفحه استفاده کنید آن را هم به فارسى و هم به انگلیسى خلاصه و کامل و با تمام حالت ها و املا هاى ممکن بنویسید این کار باعث مى شود بانک کلمات کلیدى سایت شما افزایش یابد، حتى بهتر است غلط هاى رایج املایى در مورد کلمات را در کد هاى مخفى قالب تان بنویسید.

•تب

سعى کنید قسمتى از بلاگ یا سایت تان را به اخبار و مطالب روز اختصاص دهید و در مورد تب هاى خبرى به گوش باشید. اینگونه مطالب به ناگهان مورد توجه قرار مى گیرند و براى مدتى تبدیل به کلمات پرکاربرد در موتور هاى سرچ مى شوند مثلاً «انتخاب بهترین وزنه بردار قرن» در این اواخر از همین موارد بود.

•تبادل لینک مى کنیم...

لینک شما در سایت ها و بلاگ هاى دیگر علاوه بر کلیک هاى مستقیم باعث افزایش رتبه شما در موتور هاى جست وجو مى شود، هر چه سایت یا بلاگ هاى میزبان پربیننده تر و از نظر محتوا به وب شما نزدیک تر باشد موثر تر خواهد بود.

•فهرست ها و دایرکتور ى ها

فهرست ها یا دایرکتورى ها سایت هایى هستند که به جمع آورى و گروه بندى مشخصات سایت هاى دیگر مى پردازند و شما مى توانید به راحتى سایت خود را در این فهرست ها جاى دهید. Dmoz و Yahoo! دو تا از مهم ترین دایرکتورى ها هستند. در مورد ثبت وب دایرکتورى ها سه نکته قابل ذکر است: اول اینکه اگر سایت شما تکمیل نشده است به سراغ دایرکتورى ها نروید زیرا دایرکتورى ها قبل از ثبت سایت آن را بررسى مى کنند و غالباً سایت یا بلاگ هایى که مشکل داشته باشند در هنگام ثبت نیز دچار مشکل مى شوند. دوم اینکه سعى کنید بهترین و تخصصى ترین شاخه را براى ثبت سایت تان در فهرست ها انتخاب کنید و سوم: برخى از نرم افزار ها به صورت رایگان به شما کمک مى کنند تا سریع تر مراحل ثبت در لیست ها را انجام دهید، تنها هنگامى از این نرم افزا ر ها استفاده کنید که مراحل را تحت کنترل داشته باشند یعنى فهرست ها و مشخصات را خودتان وارد کنید زیرا بهتر است در مورد فهرست هاى بزرگ و عمده به صورت دستى و با دقت بیشتر عمل کنید.

•دامین و تیتر هاى داغ

دامین و عنوان صفحات (page title) ارزش فوق العاده اى براى موتور هاى سرچ دارند. انتخاب دامین مناسب براى سایت و عنوان مناسب و مرتبط با محتواى صفحات در رتبه شما موثر خواهد بود. بهتر است مهم ترین کلمه کلیدى تان را در آدرس دامین و دیگر کلمات کلیدى مورد نظر را در عناوین صفحات بگنجانید. این کلمات را در عناوین صفحات مختلف جا دهید البته ارتباط مناسب عناوین با محتواى صفحات را فراموش نکنید.

•پیوندتان

«اینجا کلیک کنید»... این عبارت را زیاد دیده اید. بهتر است متن لینک هایتان با مقصدشان مرتبط باشند. لینک هاى شکسته (لینک هایى که به صفحاتى که وجود ندارند متصل مى شوند) اثر منفى زیادى دارند و بعضى موتور هاى جست وجو صفحاتى که زیاد لینک شکسته دارند را جدى نمى گیرند. سعى کنید در هر صفحه بیش از ۵۰ لینک قرار ندهید چون برخى از موتو ر هاى سرچ به تعداد زیاد لینک در یک صفحه حساسند. اگر چند سایت یا بلاگ مختلف دارید از آنها به یکدیگر لینک دهید.

•عکس ها هم...

حتماً تاکنون متوجه عباراتى شده اید که در حالت Mouse over (هنگام قرار گرفتن موس روى متن یا تصویر) نمایش داده مى شود. این عبارت با alt tag در دستورهاى مربوط به نمایش تصاویر و یا لینک ها قابل تنظیم است، اکثر طراحان معمولاً این شناسه را خالى مى گذارند، پر کردن این قسمت در لینک ها و مخصوصاً تصویرها به شما کمک مى کند.

• بالاتر، مهمتر

چند خط و قسمت هاى بالاتر و تقریباً نصفه بالاى سایت شما ارزش خاصى براى موتورهاى جست وجو دارند. بهتر است کلمات کلیدى خود را در اوایل صفحه به کار ببرید، من شخصاً Combo boxها (منوهاى پایین افتادنى یا Drop Down) را پیشنهاد مى کنم که شامل لینک مطالب شما باشند و در این محل ها قرار بگیرند.

•یک / ناقابل

سعى کنید همه جا در آخر آدرس هایتان از «/» استفاده کنید یعنى مثلاً www.google.com/ بهتر است از www.google.com علت هم ندارد! مى گویند موتورهاى جست وجو این طورى بهتر مى پسندند.

سلام؛منم اومدم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.