رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تجهیزات جانبی دیزل ژنراتور

امتیاز دادن به این موضوع:


rahi11

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دستگاه های دیزل ژنراتور به صورت نرمال شامل موارد ذیل می گردند :

1- دیزل.

2- ژنراتور مطابق با توان اسب بخار دیزل.

3- تابلو کنترل نیمه اتوماتیک PLC نصب شده بر روی دستگاه.

4- متعلقات دستگاه به صورت نرمال : تانک سوخت روزانه ، لرزه گیر های بین دیزل ژنراتور و شاسی ، لرزه گیر های بین فونداسیون و شاسی ، ست کامل اگزوز ، ست کامل باطری ، شاسی فولادی و کلید قطع کن اتوماتیک قدرت.

1 - کاناپی SUPER SILENT :کاور و یا کاناپی دستگاه های دیزل ژنراتور از اساسی ترین تجهیزات جانبی دیک دیزل ژنراتور می باشد.کاناپی ها معمولا به ابعاد شاسی دستگاه طراحی و ساخته می شود، یک کاناپی استاندارد دستگاه دیزل ژنراتور نقش بسیار مهمی را در کاهش حجم صدای دستگاه ایفا می کند.در مناطق اداری ، مسکونی ، بیمارستانها ، فضای باز و .... جهت کاستن حجم صدای دستگاه می توان از دستگاه دیزل ژنراتور به همراه کاناپی استفاده کرد.از مزایای دیگر کاناپی میتوان علاوه بر کاهش حجم صدای دستگاه به یک محافظ فیزیکی دستگاه اشاره کرد.در پروژه هایی که دستگاه در مناطق کویری و پر گرد و غبار کار می کند ، کاناپی دستگاه دیزل ژنراتور می تواند محافظ فیزیکی دستگاه باشد و چه بسا طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.همچنین جلوگیری میکند از دسترسی افراد متفرقه ، به اجزای داخل دستگاه.

2 - تریلر کشنده 4 چرخ :در مواردی که دستگاه دیزل ژنراتور باید در روز حداقل چند بار جابجا بشود از تریلرهای کشنده جهت جابجایی استفاده ی کنند.این تریلرها معمولا به ابعاد شاسی دستگاه طراحی و ساخته می شود.موارد استفاده از این تریلر ها ، در خطوط انتقال لوله می توان اشاره کرد که دستگاه دائم در حال جابجایی می باشد.این تریلرها دارای قلاب و یا گیره های می باشند که می تواند به ماشین متصل بشود و دستگاه در مسیر های خاکی حرکت کند.در صورت نیاز تانک سوخت 500 و یا 1000 لیتری ، بسته به میزان مصرف دیزل ژنراتور میتوان روی این تریلر ها طراحی و ساخت.

3- تابلو کنترل و کنترل پنل دیزل ژنراتور :یک دستگاه دیزل ژنراتور در چند حالت متفاوت کار می کند.

1 - کنترل نیمه اتوماتیک و یا دستی ، در این حالت دستگاه به صورت دستی و توسط اپراتور روشن می گردد و ورود برق به شبکه مستلزم حضور

اپراتور در زمان قطع برق می باشد.

2 - کنترل تمام اتوماتیک و یا Change Over که در این حالت به محض قطع برق تابلو به صورت اتوماتیک عمل میکند و دیزل ژنراتور را روشن می کند و حداکثر بین 7 الی 10 ثانیه برق را وارد مدار میکند و همچنین عملکرد معکوس را هم انجام میدهد به این معنی که وقتی برق شهر وصل شود ، تابلو به صورت خودکار دیزل ژنراتور را خاموش کرده و برق شهر وارد مدار میکند.

3 - تابلو کنترل پارالل و یا موازی که در این حالت در هنگامی که دو یا چند دستگاه دیزل ژنراتور در کنار هم بخواهند به صورت موازی کارکنند از این تابلو استفاده می شود ، این نوع تابلو بیشتر در دستگاه های قدرت بالا استفاده میشود. در این تابلو کنترل ها از کنترل پنل های DEEP SEA و یا COMAP اغلب استفاده می شود.

4 - تابلو کنترل سنکرون و یا همگاه جهت همزمان سازی برق دیزل با برق شهر و یا برق اصلی.

4 - مخازن سوخت با حجم بالا جهت مصارف ماهیانه :در بعضی از پروژه ها با توجه به اینکه مخزن سوخت روزانه جهت کارکرد دیزل ژنراتور کافی نمی باشد ، لذا از مخازن سوخت با حجم بزرگتری استفاده می کنند.این مخازن سوخت مستقیما به مخزن سوخت روزانه لوله کشی میشود و به محض پایین آمدن سطح سنج گازوئیل ، سوخت گازوئیل از مخزن بزرگتر به مخزن کوچکتر پمپ می شود.موارد این مخازن سوخت در هتل ها ، بانک ها و مکانهایی می باشد که دسترسی به سوخت گازوئیل کم باشد.این مخازن سوخت طبق آخرین استانداردهای اروپا طراحی و ساخته میشود.

5 - هیتر و یا گرمکن دستگاه :در مناطق سرد سیر که از دستگاه دیزل ژنراتور استفاده می شود ، استفاده از هیتر اکیداً توصیه می گردد.مزایای استفاده از هیتر به شرح ذیل می باشد :

1- عدم انجماد آب رادیاتور.

2- عدم انجماد گازوئیل.

3- استارت نرم دستگاه.

4- متعادل نگه داشتن دمای میعات دستگاه جهت بالا بردن راندمان دیزل ژنراتور.

5- عدم ایجاد مشکلات ناشی از استارت دستگاه در مواقع سرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.