رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کدام گوشی برای اولینبار نمایشگر Full HD داشت؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آیا به خاطر دارید که کدام گوشی برای نخستین بار از نمایشگری با رزولوشن 1080p بهره‌مند شد؟ همه اولین گوشی با رزولوشن QHD را به خاطر داریم اما شاید کمتر کسی بداند که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار 2012 اچ‌تی‌سی بود.

در دوره‌ای که بیشتر پرچمداران از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 1440 در 2560 بهره می‌برند، هنوز هم بسیاری ازکمپانی‌ها گران‌ترین گوشی‌های خود را با نمایشگرهای فول اچ‌دی و با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل به بازار عرضه می‌کنند. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که آیا چشم انسان عملا قادر است تفاوت میان صفحه نمایش FHD و QHD را تشخیص دهد یا خیر؟ در این میان همه می‌دانیم که اولین گوشی با نمایشگر QHD پرچمدار 2014 ال‌جی، جی‌3، بود اما آیا به خاطر دارید کدام گوشی برای اولین بار به نمایشگری با رزولوشن 1080 مجهز شد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

HTC-DROID-DNA-0.jpg

در سال 2012 کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی گوشی HTC DROID DNA را رونمایی کرد که برای اولین‌بار از نمایشگرهای 1080 در 1920 پیکسلی یا همان فول اچ‌دی در آن استفاده شده بود. اچ‌تی‌سی در ساخت این گوشی از بدنه نرم و صاف و همچنین حاشیه‌ای قرمز رنگ استفاده کرد که در کنار صفحه نمایش Super LDC به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌درخشید و تمام اصالت برند را در دروید دی‌ان‌ای خلاصه می‌کرد. نمایشگر 5 اینچی گوشی را لایه‌ای از گوریلا گلس 2 پوشانده بود و با رزولوشن فول اچ‌دی تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ را رقم می‌زد که تشخیص پیکسل‌ها را برای چشم انسان عملا غیرممکن می‌کند. نکته جالب توجه این‌که در سال 2012 نمایشگر 5 اینچی فوق‌العاده بزرگ به نظر می‌آمد و همه گوشی‌ها نمایشگری با کیفیت اچ‌دی یا 720p داشتند که رزولوشن فول اچ‌دی، دروید دی‌ان‌ای را اسمارت‌فونی خارق‌العاده می‌کرد.

HTC-DROID-DNA-11.jpg

از جمله مشخصات سخت‌افزاری این گوشی باید به اسنپدراگون S4 Pro چهار هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و شتاب دهنده گرافیکی Adreno 320 اشاره کرد. همچنین این گوشی از فضای رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی که 11 گیگ آن دردسترس کاربر است برخوردار بود. ناگفته نماند که دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0F در پشت و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی برای گفت و گوی تصویری از این گوشی یک پرچمدار تمام‌عیار می‌ساخت.

HTC-DROID-DNA-8.jpg

منبع تغذیه گوشی یک باتری 2020 میلی آمپری بود که در آن زمان رضایت بسیاری از طرفداران اچ‌تی‌سی را جلب کرد و علاوه بر آن در بخش نرم افزار و سیستم عامل نیز عملکرد قابل قبولی داشت. ابتدا به صورت پیش‌فرض از اندروید 4.1.1 بهره می‌برد و بعدها تا اندروید 4.4 نیز آپدیت شد. ابتدا اپراتور ورایزون این گوشی را با کد DLX عرضه کرد و تا مدت‌ها نیز اچ‌تی‌سی وان ام7 را جایگزینش نکرد زیرا فروش فوق‌العاده‌ای داشت.

HTC-DROID-DNA-1.jpg

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا پیش از این می‌دانستید که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار 2012 اچ‌تی‌سی بوده است؟ نظر شما درباره برند تایوانی و فراز و فرودهای اخیرش چیست؟ (دقت داشته باشید که دروید دی‌ان‌ای به صورت اختصاصی توسط ورایزون عرضه شد و احتمالا کاربران ایرانی آن را از نزدیک ندیده باشند).

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.