رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

هفت نکته برای نوشتن پیام های تبلیغاتی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آیا در زمان نوشتن پیام  تبلیغاتی ، هیچ کلمه ای به ذهنتان نمی رسد؟ آیا ایده های خوب شما، فقط در ذهنتان باقی مانده و روی کاغذ، قابل نوشتن نیستند؟ اگر این طور است، شما تنها نیستید. موانع رایجی وجود دارند که بسیاری از ما، در زمان نوشتن، با آنها روبرو می شویم.

 

حدود 6 ماه است بر روی یک استارت آپ جدید در حال کار کردن هستیم که به زودی به شما معرفی خواهیم کرد. یک هفته است که با مراحل آخر کار و اختلاف نظر ها در مورد ماهیت برند و شعار تبلیغاتی و متون تبلیغاتی مختلفی که نیاز داریم رسیده ایم. سعی کردم با مطالعه و تجربه چند خطی هم در این رابطه برای شما بنویسم شاید اگر شما هم در این مرحله هستید و دیگر از انتخاب نام  و دردسر های آن عبور  کرده اید حالا از این چالش بزرگ نیز عبور نمایید.


1- در زمان نوشتن، خود را جای مشتری قرار دهید. این مهم ترین جنبه یک پیام  تبلیغاتی  خوب است، اما اکثر اوقات، نادیده گرفته می شود. خود را به جای خواننده پیام  تصور کنید، و دقیقا چیزی را بنویسید که او می خواهد بداند، نه چیزی که شما می خواهید بیان کنید. و در مورد شعار ها  و تله ها دقیق بنویسید. مثلا : برای تبلیغات برای یک خیریه مثل محک:

ننویسید

با هزار تومان چکار می توان کرد؟

بنویسید

شما می توانید با هزار تومان دردی از دردهای یک کودک سرطانی بکاهید . حتی با هزار تومان نا قابل ( انقدر تاثیر داشت که همین الان رفتم به محک کمک کنم.)

نکته دیگر اینکه شما یک صفحه برای جذب مشتری دارید، اگر تنها تأکید بر تجارت شما باشد، فرصت طلایی را از دست می دهید. به یاد داشته باشید که نگرانی اصلی مشتری، پاسخ گفتن به خواسته ها و نیازهای خودش است، نه افزایش حساب مالی شما در بانک. 
2- ساختار پیام  باید منظم باشد. پیام  های تبلیغاتی ، مانند مقالات دبیرستانی، باید دارای یک مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری باشد. در بخش مقدمه، شما دلیل ارسال پیام  را بیان می کنید. متن اصلی، "گام فروش" شماست که در آن، توضیح می دهید چرا این پیشنهاد، بسیار عالی و غیر قابل عمل خواهد بود. نتیجه گیری، پیام  را خلاصه کرده و نقاط قوت، محصول یا خدمات را معرفی می کند. همین طور، این بخش از مشتری می خواهد تا از فواید خدمات و محصولات شما استفاده کند. 
3- پیام  باید به راحتی قابل خواندن باشد.  بسیاری از پیام  های تبلیغاتی ، بدون اینکه خوانده شوند، دور انداخته می شوند، زیرا به راحتی، بیش از حد، پیچیده به نظر می رسند. برای ساده شدن پیام ، از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:
•    حالت پیام ، باید شبیه مکالمه باشد، دقیقا مانند زمانی که صحبت می کنید. تون رسمی، در پیام  های تبلیغاتی، اثربخشی ندارد. 
•    از جملات کوتاه استفاده کنید. وقتی با تون غیر رسمی، پیام  می نویسید، جملات خودبخود کوتاه تر می شوند. 
•    پاراگراف ها مختصر باشند. افراد دوست دارند، در زمان خواندن، کمی استراحت کنند. اگر متن روان و طبیعی به نظر نمی رسد، آن را بازنویسی کنید. 
•    پیام  خود را چند بار، ویرایش کنید. کلماتی که به اشتباه بیان شده یا از نظر گرامری دچار غلط هستند، علاوه بر سخت کردن، قابلیت خوانده شدن پیام ، اعتبار و اثربخشی پیام  شما را نیز از بین می برند. برند بی سواد و کالا های آن هیچ طرفداری ندارد.
4- توجه خواننده را جذب کنید.عنوان  تنها به تبلیغات محدود نمی شود. از عنوان ها می توان برای پیام  ها نیز استفاده کرد. بدین طریق، شما چیزی را به خوانندگان اعلام می کنید که با فونت بولد شده(برجسته)، باید توجهشان را جلب کند. 
همین طور شما می توانید از هدلاین های بلند تر استفاده کنید – تا سه و چهار جمله – تا اهمیت اطلاعات را نشان دهید. در هر صورت، همیشه کاری کنید تا بازدیدکننده، متقاعد شود تا هدلاین را مطالعه کند. چیز شبیه به صفحات لندینگ در وب سایت های بزرگ.


5- کاری کنید تا خوانندگان علاقه مند شوند. با ارائه جریانی از اطلاعات به روز و جذاب، خواننده را درگیری پیام  خود کنید. با صدای فعال بنویسید. 
جملات و پاراگراف ها را طوری بنویسید که خواننده، مشتاق به ادامه خواندن شود. هر جمله باید جذاب باشد. خوانندگان، به راحتی خسته می شوند. 

6- کاری کنید، خوانندگان، طالب محصولات یا خدمات شما شوند. این کار با جواب دادن به این پاسخ خوانندگان انجام می شود که، این چه سودی برای من دارد؟ افراد، هر روز هزاران، تبلیغ، پست و بیل بورد مشاهده می کنند. تمامی این موارد، سعی دارند، چیزی را به فروش برسانند. اگر پیام  شما، چیزی را به فروش نرسانده، و به خوانندگان کمک کند، از دیگران متمایز می شوید. 


7- افراد خود محصول یا خدمات را خریداری نمی کنند، آنها به دنبال فوایدی هستند که از خریدشان، حاصل می شود.  مثلا در تبلیغات یک رستوران توجه داشته باشید که شما میز غذاخوری نمی فروشید، شما مکانی عالی برای تقویت پیوند خانوادگی به فروشی می رسانید که باعث افزایش صمیمیت و دوستی می شود. تمایز بسیار زیادی بین این دو وجود دارد.


8- از خوانندگان بخواهید، تا دست به کار شوند. اگر به مشتریان احتمالی، نگوئید که چه می خواهید، هیچ وقت، از خواسته شما آگاه نمی شوند. اگر می خواهید با شما تماس بگیرند، در پیام خود، این مسئله را بیان کرده و شماره تلفن خود را در پیام، قرار دهید. اگر می خواهید، که از نمایشگاه شما دیدن کنند، آنها را دعوت کرده و آدرس دقیق را همراه با زمان مراجعه، بیان کنید.


همین طور، بسیار مهم است که کاری کنید، خوانندگان سریعا دست به عمل شوند. هر چه، مدت زمان پاسخ گفتن آنها طولانی تر شود، احتمال برگشتن و خرید از شما، کمتر می شود. اگر یک پروموشن را اجرا می کنید، پیشنهاد ویژه، باید دارای زمان محدودی باشد. اگر تنها چند واحد داشته باشید، حتما مقدار محدود محصول را بیان کنید. این باعث احساس فوریت در افراد می شود تا دستورالعمل نوشته را دنبال کنند. 
از همین حالا شروع کنید . دقیق بنویسید و بارها مطالعه کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.