رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

برور زسانی حیرت برانگیر گوگل - و پنگوئن 4 بالاخره رسما اطلاع رسانی شد .

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

برور زسانی حیرت برانگیر گوگل - و پنگوئن 4 بالاخره رسما اطلاع رسانی شد .

سلام دوستان .

خوب چند روز هست تقریبا میشه گفت از هفته پیش تو کار های سئو مون شاهد اتفاقات بسیار عجیب و قریبی بودیم . فکر میکنم ، چهارشنبه یا پنجشبنه هفته پیش بود که داشتم نمونه کار ها رو چک میکردم که وضعیت شون چجوری هست و یکسری اتفاقات جالبی رو دیدم .
 
1474754829529687_googlepenguin-563x250.p

از یک طرف ناراحتی و از یک طرف خوشجالی ، با کمال تعجب مشاهده کردم برخی از کار هامون که در صفحات 2 و 3 بودند و داشتیم کار میکردیم که بالاتر بیان دیدم که صفحه 1 رسیدند . و در چند لینک اول قرار گرفتد . فکر میکردم به خاطر پراکسی و یا این هست که داخل اکانت گوگلم هستم و... که بالاخره بعد از مدتی کلنجار و بررسی دوستان دیدیم ، که واقعا بله اومدن به لینک های خیلی خوبی از صفحه اول .

از این بابت خوشحال بودیم ولی خوب اتفاق ناراحت کننده دیگری رو هم شاهد بودیم که در چند نمونه افت بسیار شدید رو شاهد بودیم . که از صفحه اول لینک 1 تا 3 سایت به صفحات 2 تا 4 گوگل اومده بودند یا کلا نیست و نابود شده بودند !

و در یکسری از نمونه کار هامون هم اتفاق خاصی به وجود نیومده بود . همه این ها تناقض هایی بود که این یک هفته اخیر ذهن ما رو درگیر کرده بود از یک طرفی هم شایعاتی رو در خصوص بروز رسانی های گوگل شنیده بودیم که در این خصوص هم تحقیق و بررسی هایی رو در این یک هفته داشتیم که بالاخره بعد از بررسی ها متوجه شدیم که این مسائل شایعه نیستند و واقعا بروز رسانی در الگریتم گوگل رخ داده است .

اون هم یک بروز رسانی بزرگ که به جرات میتونم بگم در چند سال اخیر یکی از بروز رسانی های بزرگ هست . در وضعیت فعلی چنین انتظاری نمیرفت .

فقط در بروز رسانی های الگریتم های گوگل چنین مسائلی دیده میشود . البته دیگر بروز رسانی های گوگل همان طور که شاید بدونید مثل سابق نیست که یک بار در سال ، یک بار در ماه و.. باشد و شاید بشه گفت گاهی روزانه برخی از مسائل تغییر میکند و در دنیایی که دائم به سمت پیشرفت پیش میره چیز عجیبی نیست . ولی خوب حجم تغییرات این بار بسیار گسترده بود و حاکی از یک تغییر بزرگ بوده است که بعد از بررسی هایی که انجام دادیم . بالاخره فهمیدیم که گوگل در این خصوص اطلاعیه رو هم منشتر کرده است .

Official Google Webmaster Cen...

این اطلاعیه رو میتوانید از طریف لینک فوق مشاهده نمایید . هنوز خیلی از مسائل در پاره ای از ابهامات وجود داره که معیار های جدید چی هستند و چه چیزهایی دقیقا تغییر کرده است . عده ای از صاحب نظران در این خصوص موافق این هستند که تاثیرات بک لینک و برخی از مسائل کمتر از سابق شده است و بامرگ تدریجی بک لینک ، تبلیغات متنی و یکسری از معیار های قدیم مواجه خواهیم بود .

و عده ای نیز مخالف هستند و معتقدند که شیوه های لینک سازی تغییر کرده است . و لینک سازی براساس معیار های قبلی تاثیر خود رو از دست داده است و...

که همه نظریات تا جایی درست هستند و تا جایی غلظ و به همین خاطر فعلا به شخصه نظری در این خصوص نمیدهم ولی بعد از رسیدن به نتایج قطعی تر در این خصوص بیشتر اطلاع رسانی خواهم کرد و نظرخودم رو هم اعلام مکنم.

سعی میکنم این تاپیک رو مرتب بروز رسانی کنم و تجربیاتم رو از پنگوئن 4 در اختیارتون قرار بدهم . شما هم اگر نظری یا تجربه ای دارید میتوانید به اشتراک بگذارید .

فقط یک نظریه نسبی توی این چند مدت بهش رسیدم که البته هنوز قطعی نشده است و در حد یک نظر هست .

اون هم این هست که : به شخصه براساس انالیر هایی که روی سایت هامون داشتم متوجه شدم که شیوه های سئو کلاه سفید نسبت به سابق پر رنگ تر شده است - محتوا پادشاده است تاثیر واقعی خودش رو در این بروز رسانی نشون داده است .

گوگل و موتور های جستجو دوست دارند بهترین محتوا رو به کاربران شون نشون بدهند و از چند سال پیش تا به امروز پیش بینی این که محتوا در وب پر رنگ تر بشه رو کرده بودم . در سایت هایی که بهبود خیلی خوبی داشتند تنها ما از شیوه های سئو کلاه سفید استفاده کرده بودیم .

تمرکز اصول سئو کلاه سفید روی سئو پایه ، محتوا و از این قبیل موارد هست . توی این حالت شما باید از زمان صرف نظر کنید . ولی خوب نتیجه های خوبی رو به دست بیاورید .

اما به دلیل که گاهی مشتریان تمایل به نتیجه سریع تر در کوتاه ترین زمان بودند گاهی در برخی از کار ها از شیوه های سئو کلاه خاکستری نیز استفاده شده بود . با اصول سئو کلاه خاکسری شما میتوانید زمان رو بخرید که یکی از اصولی که در این شیوه استفاده میشه همون لینک سازی هست (بک لینک) و باعث کاهش زمان میشه . بیشترین افتی که شاهد بودیم در این حالت بود

یک مثال بخواهم بزنم در باره اصول سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری که موضوع واضح تر بشه میتونم به موضوع زیر اشاره کنم .

در کلمه " ماشین لباسشویی " شما ممکن با استفاده از اصول سئو کلاه خاکستری توی یک بازه سه ماه و کمتر به بهترین نتیجه برسید ما سه مارو x در نظر میگریم .

اگر همین کلمه رو بخواهید با اصول سئو کلاه سفید کار کنید ، ممکن است 2 تا 4 x زمان نیاز داشته باشید ولی به نظرم این زمان براساس مواردی برصرفه هست .


بگذریم ، اما خوب سایت هایی که براساس اصول کلاه سفید بالا اومده بودند و به جایگاه خوبی رسیده بوند هیچ تغییری روشون به وجود نیومده بود و چه بسیا بهتر هم شده بودند . نمونه ان سایت پی سی وب که چون از همین اصول استفاده شده بود در برخی از کلمات شاهد رشد خوبی بودیم و در کلماتی که قبلا جایگاه 1 رو فرضا داشتیم کوچکترین افتی رو شاهد نبودیم .

ولی سایت هایی که از اصول سئو کلاه خاکستری استفاده شده بود دچار افت های بسیار شدیدی شده بودند . و نظرم فعلا بیشتر این هست که اصول سئو کلاه سفید در وب پر رنگ تر شده .

البته منظورم این نیست که اصول بک لینک و سئو کلاه خاکستری از بین رفته ، به نظرم کم رنگ تر شده .

تا پست بعدی براتون بهترین ارزو ها رو دارم و امیدوارم توی این وضعیت که مقالات این حوزه خیلی کم هست بهتون این مقاله کمک بکنه .

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 2
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بروز رسانی 1 :

به نظرم همان طور که پیش بینی کردم اصول سئوی محتوایی در بروز رسانی جدید گوگل پر رنگ تر شده است . به دوستان پیشنهاد میکنم به این مسائل بیشتر دقت کنید .

در خصوص محتوای تکراری ظاهرا یکسری قوانن جدید به وجود آمده است که هنوز از ان به صورت دقیق اطلاعی ندارم ولی به زودی در این خصوص تحقیق های بیشتری رو هم انجام خوام داد .

همچنین ظاهرا مسئله ریسپانیسیو و نسخه موبایل نیز مهم تر از سابق شده است و به عنوان یک معیار اصلی در سئو از این پس میتوان از ان نام برد .

موضوع بعدی ، تغییرات لحظه ای رتبه ، دیگر مثل سابق نیست که یک تغییری که در سئو انجام میشه ، مثلا اگر یک لینک خوب به سایت شما داده بشه چند روز طول بکشه و تغییرات به صورت آنی خواهند بود و یک لینک خوب میتونه خیلی سریع رتبه شما رو بهبود ببخشه و بلغکس و همچنین مثل گذشته لینک های منفی این گونه نخواهند بود که تاثیر خنثی داشته باشند و لینک های بد تاثیر منفی خواهند داشت .

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

خوب ، همان طور که گفتم به مرور تجربیاتم رو در خصوص این الگریتم در اختیارتون قرار میدهم ، البته در فکر تدارک یک پست جامع با محوریت فاکتور های مهم سئو در پنگوئن 4 هستم که احتمالا بیش از 100 فاکتور مهم رو در این الگریتم بررسی خواهم کرد . کارهایی که با انجام اونها میتوانید حیرت زده شوید . فقط در همین حد بدونید که مطئنا فوق العاده خواهد بود .

اما برسیم به مباحثی که میخواهم در این پست اشاره کنم :

یکی از اتفاقاتی که اخیرا متوجه اون شدم . در خصوص تغییرات لحظه ای در نتایح هست . خیلی از سایت ها دائم در حال تغییر هستند . با الگریتم 4 پنگوئن به شیوه ای به نام " دریای طوفانی رسیدم

یه همچین اسمی عملنا وجود نداره و من برای این که ساده تر متوجه بشید برای این کار اسم ( دریای طوفانی ) رو در نظر گرفتم .

دریای طوفانی بلایی هست که گوگل برسر سایت هایی میاره که میخواهند به صورت غیر طبیعی و با تقلب بالا بیان . در واقع یک نوع جریمه شاید بشه گفت هست .

توی دریای طوفانی ، اگر گوگل همین دریا باشه و سایت شما و لینک شما یک کشتی در این دریا ، دائم به جا های مختلفی میرید . و نه تنها شاید جلو نرید . بلکه فقط در یک مسیر ثابت به دور خودتون شاید بشه گفت می چرخید .

در این جریمه گوگل یه همچین برخوردی رو با شما میکنه . در یکی از سایت هایی که اخیرا داشتم روی سئوی اون کار میکردم . متوجه چنین چیزی شدم . که سایت مورد نظر بدون پیشرفت در یک بازه حدودا مشخص به دور خودش می چرخید :

دریای طوفانی و اتفاقات جالب اون در نتایح :

این سایت در الگریتم قبلی در بهترین نتایج گوگل قرار داشت . یعنی صفحه اول رتبه 1 تا 3 گوگل اما همزمان با تغییر الگریتم گوگل دچار افت بسیار شدیدی شد ، به طوری که چند روز اول لینک هایی که بالاترین رتبه رو داشتند کلا ناپدید شده بودند . اما بعد از مدتی مجدد در صفحات 3 - 4 گوگل ظاهر شدند .

در طی تماسی که این مدیر وب سایت با من داشت تصور داشت که به دلیل پایان برخی از بک لینک های خود رتبه اش به شدت پایین امده است . اما پس از بررسی ها متوجه شدیم . که این تغییرات حاکی از تغییرات الگریتم گوگل هست .

که این وب سایت گاهی در صفحه اول ، اخرای صفحه ، گاهی صفحه دوم اوایل تا اواسط ، و گاهی در صفحه سوم و چهارم ظاهر میشد . اتفاق بسیار جالبی بود و برای اولین بار بود که یه همچین چیزی رو می دیدم .

که یک سایت در مدت 10 روز ، مدتی در صفحه اول مثلا لینک های 8 تا 10 بود ، مدتی بعد به صفحه دوم گوگل می اومد ، مدتی بعد مثلا مجدد بر میگشت صفحه اول ، دوباره یه مدت بعد به صفحه 3 - 4 پرت میشد .

جالب هست که در این مدت هیچ کاری هم روی سایت انجام نمیگرفت . و یهو شاهد بودیم که سایت از صفحه 4 به یک می اومد ! یه همچین چیزی به هیچ عنوان از طریق منطقی قابل توجیه نیست .

چرا که اگر شما جایگاه تون صفحه 4 باشه مثلا لینک 2 هیچ وقت در طی 1 روز نمیتوانید جهش داشته باشید و برسید به صفحه اول ، اما ظاهرا در الگریتم جدید گوگل براساس قابلیت Real Time Ranking یه همچین چیزی امکان پذیر هست . ولی سخت گیری گوگل در خصوص این معیار خیلی سخت گیرانه شده .

یعنی با تقلب به راحتی از این شیوه نمیتوانید سو استفاده کنید . در طی چند مدتی که الگریتم گوگل تغییر کرده حدود 10 - 12 سایت رو اتفاقات مشابه چیزی که تغریف کردم رو دیدم . بعد از بررسی هایی که داشتم متوجه شدم که شاید جریمه ای به وجود اومده که این حالت رو به وجود می اره .

این مشکل تنها برای سایت هایی رخ داده بود که با تقلب و استفاده از شیوه های خرید بک لینک پیشرفت کرده بودند و تقریبا در همگی استفاده از این متد مشترک بود . و میشه گفت یکی از موارد این جریمه در مواردی هست که از بک لینک های زیاد ، خرید و فروش بک لینک استفاده شده است .

و به طور کلی دو نتیجه از بررسی ها به وجود آمد :

1) سایت هایی که تماما با بک لینک بالا اومده بودند در الگریتم جدید گوگل بیشترین افت رو داشتند .

2) خرید و فروش بک لینک ظاهرا رو به پایان خواهد بود . و دیگر این شیوه در سئو به مرور جایی نخواهد داشت .

البته منظور من این نیست که بک لینک بی ارزش میشه . بلکه شیوه خرید و فروش که اخیرا رایج شده بود دیگر در الگریتم های جدید گوگل جایی نخواهد داشت .

و احتمالا نحوه لینک دهی و لینک سازی تغییر خواهد کرد . و یا شاید این معیار هم همانند پیچ رنک که امروزه حذف شده است . به یک معیار کم اهمیت تبدیل بشه .

در خصوص بک لینک در الگریتم پنگوئن 4 در پست های بعدی باز هم توضیح خواهم داد .

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.