رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

اب و هوای کشور تایلند

امتیاز دادن به این موضوع:


netthailand

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اب و هوای کشور تایلند
تایلند یکی از زیباترین کشورهای جنوب آسیا می*باشد که مناظر زیبایی داشته و بسیار دیدنی است. و تور تایلند ان بسیار خواهان دارد. قبل از سفر به یکی از شهرهای کشور تایلند به شما توصیه می*کنیم با خواندن این مقاله اطلاع پیدا کنید و با برداشتن لباس مناسب برای آن آب و هوا کیفیت سفر خود را بالا ببرید.
مانند هر شهر گرمسیری، بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در همه*ی روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید کرد. البته این هوا برای اغلب مردم قابل تحمل است. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا وجود دارد. گرم*ترین ماه سال آوریل است و در تابستان به دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک* می*شود. فصل خشک نیز از نوامبر تا آوریل به طول می*انجامد و دسامبر و ژانویه هیچ گونه بارانی به زمین نمی*شیند.
پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک*تری در تور تایلند دارد. ساحل جامتین پاتایا خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می*شود. فصل*های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می*کشند، ولی در طول ماه*های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می*بارد.

کرابی آب و هوایی گرمسیری دارد و دمای آن تنها ۸ درجه*ی سانتی*گراد بالاتر از دمای خط استوا است. به*طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین*تر از ۲۷ درجه*ی سانتی*گراد نزول می*کند. اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می*کنند به موقع جهت*شان را در هر زمان از سال تغییر نمی*دهند. به*عنوان مثال ممکن است باران در اواخر ژوئن شروع شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه شروع به بارش خواهد کرد.
 

  • پسند 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.