رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سوغات تعدادی از شهرهای ایران

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یکی از زیباترین آداب و رسوم مردم ایران خرید سوغاتی و گرفتن هدیه از سفر است. این سوغات ها گواهی، است بر اینکه به یاد عزیزانمان بوده ایم و جای آن ها در این سفر خالی بوده است. از طرفی هدیه گیرندگان مخصوصا کودکان بسیار خوشحال می شوند. در این مقاله قصد داریم سوغات تعدادی از شهرهای ایران را برای شما بیان کنیم. 
سوغات ایلام 

elam-01.jpg 
سوغات ایلام با وجود تنوع زیاد بر خلاف شهرهای دیگر، شناخته شده نیست. با آشنایی بیشتر نسبت به سوغات ایلام خرید راحت تری می توانید داشته باشید. صنایع دستی ایلام هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند و مسافران به خرید آن ها تشویق می شوند. اما خیلی از مسافران، علاقمند هستند علاوه بر هنرهای دستی، سوغات خوراکی ایلام را همراه خود ببرند. خوشبختانه از این جهت در ایلام خوراکی های محلی بسیاری می توان یافت که گذشتن از کنار آن ها کار آسانی نیست. همچنین آب و هوای مناسب آن سبب شده که محصولات با کیفیتی چون عسل و روغن حیوانی در دسترس باشد، اگر توانستید محصولات لبنی و عسل ایلام را از عشایر تهیه کنید مطمئن باشید که یکی از مرغوب ترین محصولات کشور را تهیه کرده اید. سوغاتی هایی که در این قسمت معرفی میکنیم شیرینی های محلی چون بژی برساق، کله کنجی، نان های محلی ایلام، بنه و سقز هستند.  
دیگر سوغاتی های معروف ایلام عبارتند از:

  • روغن حیوانی (رون دان)
  • عسل کوهی سوگه و شلم
  • کشک، کنجدو گردو
  • شیرینی کاک

سوغات قزوین

 

gazvin-souvenir-10.jpg

قزوین یکی از شهرهای پیشکسوت در زمینه شیرینی های سنتی از زمان های دور است، زنان هنرمند این مرز و بوم در مناسبت های مختلف شیرینی های خوشمزه ای می پزند. امروزه روال سنتی آن همچنان پا برجاست اما بصورت کارگاهی هم  نیز درست می شود. شیرینی های قزوین انواع گوناگونی دارند و هر کدام در جایگاه خود وسوسه برانگیز هستند. پیشنهاد میکنیم در کنار خرید صنایع دستی قزوین برای اینکه از هیچ کدام بی نصیب نمانید مخلوطی از مدل های مورد پسند خود را انتخاب کنید. همچنین شیرینی سوغات مناسبی است از قزوین، مخصوصا برای کودکان یا میان سالان چون معمولا نرم هستند.

  • نان چایی
  • نان نازک
  • نان چرخی

سوغات زنجان

 

zanjan-souvenir-02.jpg 
سوغات زنجان، مطلبی است که در این بخش به آن می پردازیم. زنجان یکی از شهرهای زیبای غرب کشور ایران است و هوای نسبتاً سردی دارد. بسیاری از مسافران، زنجان را به دلیل این آب و هوای خنک برای سفر تابستانی خود انتخاب می کنند. صنایع دستی و سوغات شهر زنجان در کنار مناظر زیبا و دیدنی آن، نظر همگان را به خود جلب می کند. صنایع دستی شهر زنجان تنوع زیادی دارد که هر سلیقه ای را راضی می کند و در پست مربوط به صنایع دستی زنجان ، در این باره توضیح خواهیم داد. امّا گروه دیگر، سوغاتی خوراکی زنجان است که می توان به نان اردک (ائیردک) و سبزی غازیاغی اشاره کرد. همچنین چاقوی زنجان معروفترین سوغات این شهر است که زبانزد همگان می باشد.  
سوغات های دیگر زنجان عبارتند از:

  • انگشت پیچ
  • سبزی گل آقا
  • سبزی ماتار
  • پیاز کوهی

سوغات کرمانشاه

 

kermanshah-souvenir-02.jpg 
سوغات کرمانشاه، مانند دیگر شهر های ایران نظر مسافران و توریست های بسیاری را به خود جلب می کند. این شهر یکی از اصیل ترین و متمدین ترین شهر های ایران می باشد که جاذبه های تاریخی بسیاری دارد، در کنار این آثار فاخر، سوغاتی های شهر کرمانشاه خودنمایی می کنند. شهر کرمانشاه گزینه ی مناسبی برای سفر است و تمام خواسته های یک مسافر از سفر را برآورده می کند از لحاظ امکان تاریخی، تفریحی، آب و هوای مناسب و بحث جذاب سوغاتی که بسیار لذت بخش است. برای آن دسته از مسافران که سوغات مفهوم خوراکی دارد، کرمانشاه مکان مناسبی است همانند سوغات یزد، سوغات کرمان و … که بیشتر سوغاتشان شیرینی های سنتیست. سوغاتی کرمانشاه، شیرینی هایی است که تولید آن ها به نسل ها قبل باز می گردد. برای خرید می توانید به بازار سنتی سرپوشیده آن بروید و از دیدن انواع صنایع دستی کرمانشاه و شیرینی ها که به صورت کارگاهی و یا بدست زنان هنرمند کرمانشاهی تولید می شوند، لذت ببرید و سوغاتی های مورد نظر خود را پیدا کنید. 
سوغات شهر کرمانشاه را همه تقریباً می شناسند، همچون کاک، نان برنجی، نان خرمایی و روغن حیوانی که زبانزد است. دیگر انواع سوغات کرمانشاه که می توان به آن ها اشاره کرد عبارتند از:

  • نان شکری کرمانشاه
  • عسل کرمانشاه
  • جانماز و تسبیح کرمانشاه
  • نان بژی کرمانشاه
  • نان ساجی کرمانشاه
  • نخودی کرمانشاه
  • کلانه کرمانشاه
  • نان برساق کرمانشاه

منبع: نشاط آوران

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.