رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک دعوت به همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

کاربران گرامی اگر به افزونه یا قالب های وردپرس نیاز دارید می توانید از بخش پشتیبانی سایت درخواست دهید تا در اسرع وقت با کمترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد.

×
×
  • اضافه کردن...

چگونه برای شرکت خود نام انتخاب کنیم ؟

امتیاز دادن به این موضوع:


پست های پیشنهاد شده

انتخاب نام شرکت یکی از مهم ترین اقداماتی است که در مسیر ثبت شرکت انجام می شود. نام شرکت ، یکی از مفاهیم بسیار مهم در فعالیت های کسب و کار می باشد که چنانچه به درستی انتخاب گردد بسیار قدرتمند عمل کرده و می تواند تمایل مخاطب را به شرکت شما چندین برابر کند. انتخاب نام شرکت، مستلزم رعایت شرایطی است. در این نوشتار، به بررسی این شرایط می پردازیم.

 

آنچه در تعیین نام شرکت باید بدانید :
1. از شرایط نام یک شرکت ، داشتن اسم خاص است. اسم خاص اسمی است که تنها به یک فرد و شئ اشاره دارد و همه را شامل نمی شود .مانند . فرزام .اسیا . بیستون . 
اسم های خاص به چهار دسته تقسیم می شود:
اسم مخصوص انسانها ومثل حامد .حسین که در رابطه با انتخاب نام شرکت مورد استفاده قرار نمی گیرد .
اسم مخصوص حیوانات – شبدیز .رخش. قفنوس .سیمرغ . عقاب . طاووس .
اسم مخصوص اماکن مختلف جغرافیای مانند : اسیا، گرگان، ابادان، سبلان 
اسم مخصوص اشیا که بیشتر از یکی نیستند مانند .تخت طاووس .کوه نور . مروارید وقران .
همچنین توجه داشته باشید که اسم خاص  را جمع نمی بندند .
اسم عام اسمی است که بر افراد و اشیا و یا بیت همه انها مشترک باشد مانند . کتاب . مرد . زن .
2. اسامی برای شرکت باید دارای سه سیلاب {اسم خاص} باشد .
3. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات انگلیسی استفاده شود. 
4. اسامی اتنخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد .برای مثال کلماتی مانند . سپنتا .کاسپین .سپهر و.. شایان ذکر است که برخی اسامی در فرهنگ دهخدا معنادار هستند اما قابل ثبت نیستند .مانند .برنیس . رویال .پرشین .از طرفی دیگر کلماتی مانند ایران قابلیت ثبت را ندارند .
5. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین اسلامی در تضاد باشد. 
6. از به کار بردن نام های تکراری بپرهیزید. ( لازم به توضیح است اداره ثبت جهت حمایت از حقوق اسامی شرکت های ثبت شده، از ثبت نام هایی که قبلاَ به ثبت رسیده اند خودداری به عمل می آورد).
7. در نام گذاری از اعداد ریاضی استفاده نشود و در صورت استفاده ذکر آن به صورت حروف مانعی ندارد. به عنوان مثال 20 نوشته نشود باید بیست نوشته شود. 
8. نمی توان از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف بهره گرفت. این قانون شامل استفاده ترکیبی از چند حرف نیز می شود. 
9. در نام شرکت نمی توان از حروف اول بعضی از کلمات مانند جی وی سی و ... استفاده کرد. 
10. نمی توان از عنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان معاصر استفاده شود. 
11.عناوین ایثارگران ، شاهد و نظایر آن تحت نظارت بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران است ، لذا استفاده از آن مغایر با قوانین می باشد. 
12. مواردی وجود دارد که نباید جزء اسامی اضافه شده به عناوین شرکت باشد از جمله موارد ذیل :
بنیاد، سازمان ، مرکز، ملت ، ایران ، ملی ، بهزیست ، بانک ، بسیج، جهاد، کشور، انتظام ، نظام ، دادگستر، پتروشیمی ، نفت ، تست ، آسانسور، میکروبرد، آژانس، ایثار، باور، نیک ، ایثارگران ، کارواش، امنیت ، جانبازان ، تکنو، فتمیلی، فیلتر، آزاده ، شهید ، شاهد ، پیک ، مدرن ، تک ، استار، جوانان ، ایمان ، دکوراسیون، هدف، سپاه ، میهن ، اقتصاد ، شهروند ، فانتزی ، متریک ، کنترل، بیو ، ونوس، دفتر ، مترلوژی، مونتاژ، اورست ، تکنولوژی، تک نو ، دیتا ، تکنیک 
شایان ذکر است فرهنگستان ادب برای برخی کلمات معادل مناسبی انتخاب نموده است. به عنوان مثال چرخه جایگاه خوبی است برای سیستم.

نکته :
- نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی باشد  .
جهت ثبت اسم شرکت، پس از رعایت شرایط فوق، با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها 5 نام را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. توجه داشته باشید در صورتی که اولویت اول مورد قبول واقع شود، به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نخواهد شد. متقاضی تعیین نام باید احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری (با ارائه وکالتنامه) باشد.

چگونه برای شرکت نام انتخاب کنیم؟

لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

این موضوع کاملا قدیمی است. لطفا به جای بروز کردن این موضوع در نظر شروع یک موضوع جدید باشید مگر این که لازم به بروز رسانی این موضوع باشید.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط babaks2
      پیکاپ ویزا چیست؟

      برای وارد شدن به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا شرایطی وجود دارد که باید آن‌ها را به‌طور دقیق رعایت بفرمایید. ویزای مولتی کانادا امری ضروری می‌باشد. در وهله‌ی اول باید مواردی که مربوط به سفارت می‌باشد مانند انگشت‌نگاری را انجام دهید. برای انجام این کار می‌توانید به کشورهایی مثل ترکیه، امارات و ارمنستان بروید و کارهای سفارتی خود را در آنجا انجام دهید. پس‌ازاین مرحله اگر درخواستتان موردقبول واقع شود می‌توانید برای اخذ ویزای مولتی کانادا دو کار را انجام دهید. فرد متقاضی می‌تواند دوباره به کشوری که برای اخذ ویزا اقدام کرده بود سفر کند و ویزا به پاسپورت شخص مهر شود. بدین معنی که خود شخص دریافت کرده است. راه دوم که آسان‌تر می‌باشد این است که دیگر نیازی به حضور مجدد فرد نمی‌باشد. یعنی فرد متقاضی می‌تواند از طریق نماینده‌اش ویزای مولتی کانادا را تحویل بگیرد در ایران به وی تحویل دهد. به مجموعه‌ی این عملیات که پاسپورت به سفارت فرستاده‌شده و به شخص بازگردانده می‌شود، پیکاپ یا Pick Up گفته می‌شود.

      پیکاپ ویزای کانادا

      یکی از مهم‌ترین خصوصیات پیکاپ ویزا کانادا این است که دیگر لزومی ندارد متقاضی در سفارت‌خانه‌ی مربوطه حضور یابد. هزینه‌ی پیکاب در مقایسه با سفر مجدد پایین‌تر می‌باشد. شایان‌ذکر است که مراحل پیکاپ ویزای کانادا بسیار مهم و حساس می‌باشد و باید با بررسی کامل و به‌دقت انجام شود. شخص یا مجموعه‌ای که امور واگذاری کنسولگری را انجام می‌دهد باید با تمام قوانین سفارت‌خانه‌ی مربوطه آشنایی داشته باشد تا مشکلی برای فرد متقاضی ویزا کانادا پیش نیاید.

      پیکاپ ویزای کانادا در کدام کشورها قابل انجام است؟

      پیکاپ ویزا کانادا را می‌توان به‌وسیله‌ی سه کشور و چهار شهر به انجام رساند:

      1. پیکاپ ویزای کانادا درشهرهای استانبول و آنکارا در ترکیه صورت می‌گیرد.

      2. پیکاپ ویزای کانادا در امارات و در شهر دبی انجام‌شدنی است.

      3. پیکاپ ویزای کانادا که در شهر ایروان ارمنستان انجام می‌شود.



      دو نکته‌ی اصلی در خصوص ترکیه وجود دارد و این است که پیکاپ ویزا کانادا بیشتر در شهر آنکارا انجام می‌شود. زیرا:
      پروازهای متفاوتی در طول هفته در این شهر وجود دارد پس فرستادن گذرنامه راحت‌تر انجام می‌شود.
      در آنکارا عملیات پیکاپ ویزای مولتی کانادا با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
      مدارکی که برای پیکاپ ویزا کانادا لازم می‌باشد عبارت‌اند از:

      - اصل پاسپورت

      - کپی پیوست ایمیل از طرف سفارت کانادا

      پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

      یکی از مشکلاتی که هنگام پیکاپ ویزای کانادا ممکن است برای افراد به وجود آید ناهماهنگی در ویزای فرستاده‌شده است. ممکن است پیکاپ ویزا کانادا عده‌ای زودتر و برای عده‌ای دیرتر صادر شود. اما جای نگرانی نیست. علت آن است که بررسی پاسپورت‌ها به‌طور مجزا انجام می‌گیرد و گاهی تعدادی از آن‌ها زودتر بررسی‌شده و ویزای کانادا برای فرد صادر می‌شود. برای مثال در خانواده‌ای که 4 نفر عضو دارد گاهی ویزا کانادا برای سه نفر از آن‌ها زودتر صادر می‌شود.

      یکی بودن یا نبودن محل انگشت‌نگاری و پیکاپ ویزای کانادا

      یکی از سؤالاتی که اکثر متقاضیان می‌پرسند این است که آیا محل ثبت انگشت‌نگاری با اخذ پیکاپ ویزای کانادا باید یکی باشد یا خیر. در پاسخ به این افراد باید گفت: هنگامی‌که شما اقدام به دریافت ویزا کانادا می‌کنید باید به سفارت بروید و برای شما وقت گرفته می‌شود. شما می‌توانید به یکی از سفارت‌خانه‌های کشور مقصد در کشورهای نزدیک خود مراجعه کنید. اگر شرایط شما قابل‌قبول باشد ایمیلی از طرف شخص ذی‌صلاح دریافت می‌کنید. در ایمیل دریافت شده به شما یادآوری می‌شود که شرایط موردنظر برای اخذ ویزای کانادا رادارید و باید در مدت یک ماه پاسپورت خود را بفرستید. بقیه‌ی مسائل از اهمیت پایینی برخوردار است. مهم نیست که شما پاسپورت را حضوراً و یا از طریق پیکاپ بفرستید. مهم نیست که به سفارتی که پیش‌تر برای انگشت‌نگاری رفتید دوباره مراجعه کنید و یا سفارت‌خانه‌ی دیگر...نکته‌ی مهم این است که در بازه‌ی زمانی تعیین‌شده مراحل را به‌درستی انجام دهید.
    • توسط babaks2
      به‌عنوان‌مثال اگر فرد متقاضی برای انجام انگشت‌نگاری به دبی رفته باشد و پس از دریافت کردن ایمیل به سفارت کانادا در آنکارا برود، مشکلی نخواهد داشت. نکته‌ی مهم انجام کلیه‌ی مراحل برای اخذ ویزای کانادا در مدت مشخص‌شده می‌باشد.

      مدت‌زمان پیکاپ ویزای کانادا چند روز می‌باشد؟

      زمانی که پیکاپ ویزا کانادا به طول می‌انجامد به شهر درخواست شده بستگی دارد و 5-1 هفته می‌باشد.

      برای استفاده کردن از مزایای پیکاپ باید شرایط ذیل را داشته باشید.

      دریافت پاسخ مثبت سفارت

      همان‌گونه که پیش‌تر هم ذکر شد ارسال پاسخ مثبت از طریق ایمیل بسیار ضروری می‌باشد. شما با دیدن این تأییدیه می‌توانید از ویژگی‌های پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید. پس‌ازآن که پاسخ را دریافت کردید می‌توانید پاسخ را به همراه گذرنامه‌ی خود به شرکتی که از سابقه‌ی خوبی برخوردار بوده و معتبر باشد ارسال کنید.

      عقد قرارداد

      برای اینکه بتوانید از این مزایا استفاده کنید باید به‌طور رسمی قراردادی را با شرکت مربوطه بپیوندید. کسی که برای این کار در نظر می‌گیرید باید بسیار قابل‌اعتماد باشد. پیدا کردن شرکتی معتبر برای اخذ ویزای کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند شمارا زودتر به هدفتان برساند.

      نبود سفارت‌خانه کشور مقصد در ایران

      هنگامی‌که سفارت‌خانه کشور مقصد ایران نباشد می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. اگر این‌گونه نباشد می‌توانید حضوراً به سفارت‌خانه موردنظر مراجعه کرده و با ارائه دادن گذرنامه‌ی خود ویزا کانادا را دریافت کنید.

      وجود پاسپورت

      پاسپورتی معتبر است که دو صفحه‌ی خالی داشته باشد. این نکته را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید برای پاسپورت خود از جلدی استفاده کنید که سالم بماند و مشکلی برایتان پیش نیاورد.

      زمان

      زمان‌بندی شما در اخذ ویزای کانادا امری ضروری است. شما تنها 1 ماه فرصت دارید تا ویزای خود را دریافت کنید و به کشوری که در نظر دارید سفر کنید. بهتر است در این بازه‌ی زمانی مشخص‌شده پس از دریافت ایمیل اقدام به گرفتن ویزا کانادا کنید.

      پیکاپ ویزای کانادا

      هنگامی که افراد برای دریافت هر ویزایی اقدام می کنند، بعد از قبول شدن درخواستشان توسط سفارت آن کشور، باید پاسپورتشان را به آن سفارت تحویل داده تا ویزا در پاسپورت الصاق شود. به این فرآیند در اصطلاح پیکاپ ویزا می گویند.

      ویزای مولتی کانادا با قیمت مناسب

      در مورد کشور کانادا از آنجایی که سفارتی در ایران ندارد، پاسپورت شخص برای پیکاپ، باید به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه فرستاده شود. افراد می توانند خودشان برای این کار به کشورهای اطراف سفر کنند، اما از آنجایی که این کار با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است، این امکان نیز وجود دارد تا افراد یک نماینده قانونی برای خود انتخاب کرده تا روند پیکاپ ویزا تسریع شود.

      پیکاپ ویزای کانادا

      همانند دیگر امور مربوط به سفارت، زمان دقیقی را نمی توان برای پیکاپ ویزای کانادا تعیین کرد، اما به طور حدودی، پیکاپ ویزای کانادا بین 1 تا 3 هفته به طول می انجامد.

      ویزای مولتی کانادا با قیمت مناسب

      بعد از ثبت نام برای دریافت ویزای کانادا در وب سایت این کشور، درصورت مورد قبول واقع شدن درخواست ویزای اشخاص، نامه ای به اکانت شخص در وب سایت این کشور تحت عنوان “Original Passport Request” ارسال می شود. اشخاص (یا نماینده ی قانونی آنها) بعد از دریافت این نامه، باید به همراه پاسپورت شخص به سفارت کانادا، جهت پیکاپ ویزا مراجعه کنند.

      نکته: اگرچه تقریبا در همه ی موارد، دریافت نامه “Original Passport Request” به معنای قبول شدن درخواست ویزای کانادا شخص است، اما ممکن است در حین انجام پروسه پیکاپ، نظر افسر اداره مهاجرت، رد شدن درخواست باشد. اما این مورد بسیار بسیار نادر است.

      پیکاپ ویزای کانادا

      نامه “Original Passport Request” یا همان نامه قبولی ویزا
      اصل پاسپورت
      رسید انگشت نگاری (در صورت موجود بودن)
    • توسط mina25
      اگر قرار است شما برنامه ریزی برگذاری یک مراسم یا شرکت در نمایشگاه ها را انجام دهید برای اینکه بدانید چگونه یک حضور موفق در نمایشگاه داشته باشید باید تلاش های زیادی کنید تا مطمئن شوید همه ی جزئیات را پوشش داده اید. باید کوچکترین نکات را نیز در نظر بگیرید.

      به دلیل اینکه حضور در نمایشگاه ها برای شرکت ها اتفاق مهمی است و می توانند به بهترین شکل در نمایشگاه ها تبلیغات کنند، برنامه ریزی برای آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای برگذاری نمایشگاه بایستی همه موارد برسی شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود. بسیاری از شرکت هاهستند علاوه بر اجاره تجهیزات نمایشگاهی صفر تا صد مراسم را بر عهده میگیرند. شما می توانید با همکاری با این شرکت ها خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

      برای همکاری با شرکت های اجاره تجهیرات نمایشگاهی بهتر است یک مشاور داشته باشید.معمولا شرکت ها معتبر یک مشاور دارند که شما را در تمام مراحل برگذاری نمایشگاه کمک می کنند. کارکنان این شرکت ها برای نصب و راه اندازی غرفه و تجهیزات به خوبی آموزش دیده اند. شما می توانبد با صرف هزینه اجاره تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز مثل تلویزیون ، میز و صندلی و ... در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

      مهم ترین موارد مورد نیاز برای برنامه ریزی عبارتند از :


      به ایده هایی که برای حضور در نمایشگاه دارید فکر کنید

      مهم نیست که ایده ی شما در زمبنه طراحی یا پذیرایی یا هر چیز دیگر باشد. مهم اینکه شما باید به ایده هایی که در ذهن دارید فکر کنید و آن ها در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کنید. زیرا استفاده از ایده های جدید و تازه در موفقیت در حضور در نمایشگاه کمک می کند.


      بودجه بندی کنید

      بهتر است از ابتدای کار تمام هزینه ها را برآورد کنید و تخمین بزنید. هزینه هایی مثل هزینه اجاره تجهیزات نمایشگاهی، خورد و خوراک کارکنان و پذیرایی، سرگرمی ها، سازه های غرفه سازی و ... را حساب کتاب کنید. و بعد از آن یک بودجه ی اولیه برای خود در نظر بگیرید. شما می توانید برای مشاهده نمونه کار وارد سایت آرمان شوید.


      برای دیدن مکان برگزاری و اجاره تجهیزات نمایشگاهی قرار ملاقات بگذارید

      برای اجاره غرفه نمایشگاهی به موارد زیر دقت کنید:

      غرفه ای که قرار است اجاره کنید بایستی در مکان پر رفت و آمد بازدیدکنندگان باشد.

      جای پرت را برای اجاره انتخاب نکنبد.

      غرفه مورد حتما از سیستم برق کاری برخورد دار باشد.

      سعی کنید تا جای ممکن تخفیف بگیرید تا هزینه هایتان کمتر شود.

      فراموش نکنید قرارداد امضا کنید

      با اجراه دهنگان تجهیزات و غرفه ختما قرار داد امضا کنید و همین طور برای اطمینان بیشتر از آن یک کپی برای خود نگه دارید. بهتر است مطلب مزایای استفاده از استند تبلیغاتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ را نیز بخوانید.


      همه چیز را با کارکنان هماهنگ کنید

      همه نکات لازم را به پرسنل و بازاریاب هایی که قرار است در غرفه حضوز پیدا کنند را به طور کامل شرح دهید و وظایف آنها را به طور دقیق مشخص کنید.



      چند روز قبل نمایشگاه باهم همانگ کنید

      حتما در آخرین روز هایی باقیمانده باهم همه ی کار ها و وظایف را همانگ کنید تا در نمایشگاه به مشکل نخورید. همین طور از شرکتی که اجاره تجهیزات نمایشگاهی گرفته اید به موقع تجهیزات مورد نظر را دریافت کنید تا کار غرفه سازی به موقع انجام شود.


      یک برنامه دقیق زمانبندی شده تهیه کنید

      در آخر نیز برای روز هایی که در نمایشگاه هستید که برنامه ریزی زمانی دقیق انجام دهید تا بدانید باید چه کار هایی را انجام دهید تا به هدف مورد نظر خود از حضور در نمایشگاه برسید.

      بنابراین شما با انجام این موارد و اجاره تجهیزات نمایشگاهی می توانید یک حضور موفقیت آمیز داشته باشید و به هدف خود برسید. البته با سپردن کار خود به شرکت های ربوطه دیگر نگران این موارد نمی شوید.