رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تور تابستان 98

امتیاز دادن به این موضوع:


mahisaber

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

summer.jpg

تابستان به فصل گرما، میوه های رنگارنگ، بستنی، شنا، دریا، آفتاب گرفتن، تعطیلات، مسافرت های گروهی و مسافرت های خانوادگی و مسافرت های مجردی و تابستانه، سینما و تلویزیون و ... شهرت دارد. و در آخر برای فرار از گرمای تابستان یک گوشه خنک را برای مسافرت انتخاب می کنیم و از روزهای آفتابیش لذت می بریم.

در ایران باستان، یک جشن بزرگ در میانه فصل تابستان به نام جشن چله تابستان یا چله تموز وجود داشته است که از یکم تیرماه شروع و تا 10 مرداد ادامه داشته است که در بین این تاریخ جشن های نوروز بل (آغاز سال دیلمی گلیگ زبان ها – بین 13 تا 17 مردادماه برگزار می شود)، جشن نیلوفر (سوم تیرماه)، زیارتگاه نارکی (مراسم نیایش اهورامزدا و برگزاری مراسم و آیین دینی و سنتی از 12 تا 16 مردادماه می باشد). در قدیم و در تقویم باستانی ایران بعد از نوروز را به 2 ، چهل روز تقسیم می کنند؛ چهل روز اول را چله معتدل و چهل روز دوم را که گرمترین روزهای سال است را چله تموز یا چله دوم می نامند.

tamoz.jpg

تابستان را گرم ترین فصل سال می دانند و درجه حرارت در روزهای تابستانی به موقعیت مکانی روی زمین نسبت به خورشید، متغیر می باشد، چرا که در این زمان خورشید در بالاترین نقطه خود در آسمان قرار دارد. در مناطق استوایی نسبت به مناطق قطبی گرمای بیشتری را خواهیم داشت چرا که به خاطر گرد بودن زمین این مناطق نور خورشید را بیشتر دریافت می کنند در حالی که مناطق قطبی که پوشیده از یخ هستند، بیشتر اشعه خورشید را منعکس می کنند. البته گرمای تابستان تعریفی دیگر هم دارد، به این صورت که، علم هواشناسی، سال را به 12 ماه تقسیم کرده و این 12 ماه را در 4 فصل که هر فصل 3 ماه دارد، طبقه بندی کرده است. در نیمه شمالی استوا ژوئن، جولای و اگوست به عنوان 3 ماه تابستان و در نیمه جنوبی استوا دسامبر، ژانویه و فوریه به عنوان 3 ماه تابستان در نظر گرفته شده است.

این افزایش دما در تابستان در برخی از مناطق بیشتر می باشد و خود را به شکل خشکی هوا نشان می دهد که حتی ممکن است با خشکسالی مواجه شویم. پدیده موج گرما نیز در تابستان شایع است، که در آن آب و هوا بسیار داغی که با افزایش ناگهانی و سریع درجه حرارت رخ می دهد که باعث بوجود آمدن شرایط سختی برای انسان ها و حیات وحش می شود.

4(2).jpg

در نواحی استوایی، در این موقع از سال رشد گیاهان افزایش می یابد و شاهد بارش باران های بسیاری خواهیم بود و اگر وزش باد در زمان این بارش ها تغییر کند، منجر به پدیده فصل مانسون یا وزش طوفان های بارانی شدید می شود.

2(1).jpg

در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و تعطیلی نسبی دانشگاه ها در ایران، شاهد سفرهای خانوادگی، دوستانه – چه سفرهای داخلی و چه سفرهای خارجی – هستیم و شرکت خدمات مسافرت هوایی سام سیر، با گرد آوردن مجموعه ای از تورهای تعطیلات تابستانی چه به صورت تورهای گروهی یا تورهای لوکس و یا تورهای ارزان قیمت و یا تورهای انفرادی و
تور تابستان (به صورت فروش آنلاین پروازهای داخلی، پروازهای خارجی، هتل ها و سایر خدمات مسافرتی و یا به صورت فروش پکیج تور) در خدمت مسافران گرامی می باشد. در ادامه بهترین پکیج های تور مسافرتی تعطیلات تابستانی 1397 آورده شده است که شما می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق تماس مستقیم با کارشناسان فروش ما، خریداری کنید.

3(1).jpg
  • پسند 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

ارسال‌های محبوب

mahisaber

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.