رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

روش قراردادن ر لای سر مسافران هواپیما

امتیاز دادن به این موضوع:


mehrnosh66

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 


bar(1).jpg


اگر قصد این را دارید که مهماندار هواپیما را به*شدت عصبی کنید و حرص او را دربیاورید، وسایلتان را به شکل طولی در صندوقچه*ی مخصوص بار که در بالای صندلی قرار دارد بگذارید.

مقدار بار همراه و غیر همراه هر شخص بایستی مطابق با مقدار مجاز نوشته*شده در بلیط هواپیمای آن شخص باشد. بنابراین، هر شخص می*تواند مقداری بار با خود به داخل هواپیما بیاورد و این امر در سفرهای هوایی عادی است. ممکن است افراد به چگونگی قراردادن بار در صندوقچه دقتی نداشته باشند، اما قرار دادن وسایل در این صندوقچه*ها روش خاصی دارد. طرز صحیح قراردادن بار در این قفسه*ها را از زبان مهمانداران هواپیما بشنوید. (این موارد در هنگام خرید بلیط هواپیما ذکر نمی*شود.)

هِدِر پول (Heather Poole) که جزو مهمانداران باتجربه هواپیما و همچنین نویسنده*ی کتاب اخلاق سفر است؛ می*گوید: «یکی از رفتارهای مسافران که درد همه*ی مهمانداران هواپیما است، این است که شخص همه*ی فضای قفسه*ی بالای صندلی*اش را پر می*کند.»

پول در یک مجله گردشگری Travel + Leisureسعی بر این دارد با نوشتن مقاله*ای کوتاه درباره طرز صحیح قرار دادن بار در صندوقچه*ی بالای صندلی، یک*بار برای همیشه برای مسافران عزیز به*طور کامل شرح دهد. تا دیگر کسی این سؤال را نپرسد. مسافران همیشه بعد از خرید
بلیط داخلی یا خارجی هواپیما این موارد را نمی*پرسند و بعداً دچار مشکل می*شوند.

به این نکته کاملاً توجه کنید که ابتدا بایستی چمدان*های چرخ*دار را داخل قفسه قرار دهید، سپس کت یا پالتوی خود را روی آن قرار دهید و کیف*های کوچک*تر و ضروری*تر را در زیر صندلی قرار دهید.

تمام مسافران قصد دارند به*محض اینکه هواپیما به مقصد رسید بلافاصله از هواپیما خارج شوند. قرار گرفتن چمدان*های چرخ*دار در زیر وسایل دیگر باعث می*شود زودتر بتوانند از هواپیما خارج شوند. با این روش خیلی راحت وقتی وسایل کوچک را برداشتند در آخر چمدان بزرگ را برداشته و از هواپیما خارج می*شوید. البته اگر تمام این موارد در زمان خرید بلیط هواپیما به مسافر گفته شود، شخص سفر راحت*تری را خواهد داشت.

با جدیدتر شدن هواپیماها، ویژگی*هایی به آن*ها اضافه*شده است، که ازجمله این ویژگی*ها بزرگ*تر شدن صندوقچه*های بالای صندلی است که مسافر راحت*تر وسایل خود را در آن جای دهد. اضافه شدن این امکانات تأثیری روی قیمت خرید بلیط هواپیما نگذاشته است.

پول برای آسودگی شما زمان خرید بلیط هواپیما، این*گونه نظر خود را ادامه می*دهد:

اگر از شانس خوبی برخوردار بودید و صندوقچه*ی بلند با فضای بیشتر نصیبتان شد، چمدان چرخ*دار را در سمت خودتان قرار دهید.

در طراحی مدرن فضای بیشتری برای قراردادن بارها در نظر گرفته*شده است. با این کار دیگر نیازی نیست مسافر در بخش تحویل بار زمان خود را تلف کند و می*تواند پرواز خارجی ویا پرواز داخلی خوبی داشته باشد.

البته در بعضی مواقع قانون اول چرخ*دارها صدق نمی*کند.

به قول پول،

هنوز هم برخی از هواپیماهای قدیمی وجود دارند که قسمت قفسه*ی بار موجود در بالای صندلی فضای کوچکی دارد و چمدان مسافر در آنجا نمی*شود و شخص مجبور می*شود چمدانش را در راهرو یا در انبار انتهای راهرو قرار دهد. البته ناگفته نماند که این انبار به*اندازه*ای نیست که چمدان همه*ی مسافران در آن جای شود. قبل از
خرید بلیط هواپیما داخلی از قدیمی یا جدید بودن هواپیما مطلع شوید. مخصوصا برای پرواز خارجی یا پرواز داخلی طولانی به این مورد دقت نمایید.


قفسه بالای سر مسافر هواپیما

مورد دیگری که موجب عذاب مهمانداران هواپیما می*شود این است بخواهند چمدان سنگین مسافران را در قفسه*ی بالای صندلی*شان قرار دهند. پول می*گوید:

این امکان وجود دارد که در گذاشتن چمدان به مسافران کمک کنم ولی اینکه بخواهم آن را به*تنهایی در قفسه قرار دهم دیگر کمر برایم نمی*ماند.

موضوع دیگری که مهمانداران را اذیت می*کند این است که برخی مسافران فکر می*کنند تمام فضای بالای سرشان متعلق به خودشان است و من مدام باید این مورد را به آن*ها بگویم. این موارد نیز بایستی در زمان خرید بلیط هواپیما به مسافر گفته شود.



پول همچنین قصد دارد یک مورد را در رابطه با آداب استفاده از فضاهای بالای سر مسافران روشن کند:

اگر صندوقچه*ی بالای صندلی*تان جا نداشت، موردی ندارد می*توانید آن را در چند ردیف عقب*تر بگذارید، اما اینکه بخواهید وسایل مسافر دیگر را خالی کنید تا وسایل خود را بگذارید اصلاً کار درستی نیست.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.