رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دلایل تأخیر پرو خارجی و داخلی

امتیاز دادن به این موضوع:


mehrnosh66

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 


flight(1).jpg

برخی از مسافران تأخیرهای احتمالی پرواز را تجربه کرده و برخی دیگر فقط آن را شنیده اند. درهرصورت گاهی مسافران به دلیل مشکلات احتمالی پرواز داخلی و خارجی در خرید بلیط هواپیما مردد هستند. روند مسافرت های هوایی گاهی مطابق انتظاراتمان نبوده و به درستی پیش نمی رود. اغلب مسافران در این مواقع کلافه و عصبانی می شوند. اما اگر به عمق این موضوع بپردازیم صبر کردن برایمان آسان تر می شود. در این مقاله با دلایل تأخیر در پروازهای داخلی و خارجی آشنا خواهید شد و شاید تأخیرها پس ازآن کمی منطقی تر به نظر برسند.

پرواز خارجی و داخلی شامل تأخیر

هنگام خرید
بلیط داخلی یا خارجی هواپیما و انتظار برای پرواز بهتر است بدانید پروازهایی در دسته بندی تأخیری قرار می گیرند که بیش از 30 دقیقه را گذرانده باشند. پرواز خارجی و داخلی زیر 30 دقیقه شامل پرواز با تأخیر نمی باشند. دلایل گوناگونی وجود دارند که منجر به تأخیر پروازها می شوند. ازجمله ی آن ها می توان به شرایط نامناسب جوی، وجود نقص فنی و کمبود قطعات، لغو فرود هواپیماها، ترافیکهای هوایی و مشکلات مربوط به شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها اشاره کرد.

لغو پرواز داخلی و خارجی

بیشترین دلایلی که منجر به لغو پروازهای داخلی و خارجی می شود مربوط به شرایط جوی نامناسب و وجود نقص فنی پیش از پرواز است. به دلیل تحریم های پیش آمده برطرف کردن نقص فنی کمی دشوارتر شده و تغییر قطعه به*سختی انجام می شود. به همین دلیل ممکن است ساعات زیادی طول بکشد تا یک قطعه تعمیر شود. این قضیه در پروازهای دیگر هم اثر می گذارد و منجر به تأخیر آن*ها نیز می*شود. نوسازی ناوگان هوایی بهترین راه حل برای رفع این مشکل می*باشد. شما باید پیش از خرید بلیط هواپیما تمام موارد احتمالی را در نظر بگیرید.

شرایط خاص در تأخیر پرواز خارجی و داخلی

تأخیرهایی که در خصوص شرایط جوی نامناسب می*باشد مسئله*ای خارج از کنترل بوده و به سازمان هواپیمایی مربوط نمی*شود. به همین دلیل است که برخی مسافران در این شرایط اقدام به خرید بلیط هواپیما نمی*کنند مگر آنکه مجبور باشند. آب*وهوای مناسب در موفقیت یک پرواز و نشست*وبرخاست خلبان تأثیر مستقیمی دارد. با نامساعد شدن شرایط جوی دید خلبان کاهش*یافته و کارها سخت*تر می*شود. هنگام بلند شدن هواپیما خلبان به دید 300 متری نیاز داشته و برای فرود آمدن و پیدا کردن باند هم باید دید بیشتری داشته باشد.

نبود دید کافی در پرواز

در مواقعی که دید کافی برای فرود وجود نداشته باشد اگر خلبان در فاصله*ی 90 متری از زمین باشد و بازهم باند دیده نشود، می*بایست تا زمان مشاهده کردن باند فرود به اوج گرفتن هواپیما ادامه دهد. این مسئله نیز یکی دیگر از دلایل تأخیر هست که مسافران هنگام
خرید بلیط هواپیما داخلی بهتر است آن را بدانند. در سه مورد احتمال تأخیر به دلیل شرایط جوی وجود دارد که عبارت*اند از: فرودگاه مبدأ، هنگام پرواز و فرودگاه مقصد.

تراکم هواپیما در فرودگاه

مسئله*ی دیگر که سبب تأخیر پرواز خارجی و داخلی می*شود ترافیک هوایی بوده که به آن اشاره شد. هنگامی*که هواپیما وارد فرودگاه می*شود گاهی اوقات تراکم و ازدحام سبب تأخیر شده و نارضایتی مسافران را به همراه خواهد داشت. در این صورت هواپیماها باید به*صورت دایره*ای در حومه*ی فرودگاه منتظر مانده تا شرایط فرود مهیا شود. لغو فرود نیز مسئله*ای دیگر است؛ هنگامی*که به دلایل امنیتی شرایطی برای فرود نباشد خلبان باید به پرواز خود ادامه داده و هنگام فراهم شدن شرایط فرود آید. همه*ی این مسائل سبب ایجاد تأخیر در پروازها می*شود که بهتر است همه*ی مسافرانی که خرید بلیط هواپیما را با موفقیت انجام داده*اند نسبت به این قضیه آگاه باشند.

مشکلات دیگر که باعث تأخیر در پرواز می*شود

درنهایت برخی تأخیرها مربوط به سوء مدیریت می*باشد که باید سریعاً از جانب سازمان پیگیری*های لازم انجام شود. شایان*ذکر است که تا اطمینان حاصل نکردن از ایمنی هواپیما، اجازه*ی پرواز صادر نخواهد شد. نکته*ی دیگری که معاون سازمان هواپیمایی بیان کرده است این است که هیچ شرکتی از تأخیر پروازها سود نمی*کند. چراکه با تأخیر تعداد پروازها کمتر شده و از همه مهم*تر نارضایتی مسافران بیشتر می*شود.
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.