رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سازگاری با نسخه قبلی چقدر برای اتریوم ضروری است؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بنیاد اتریوم انتشار شبکه آزمایشی (Testnet) بروزرسانی «استانبول» را تا ابتدای ماه اکتبر (مهر) به تعویق انداخت. این در حالی است که عده‌ای نگران عدم کارکرد برخی از «طرح‌های پیشنهادی بهبود اتریوم» (EIP) بر روی برخی از قراردادهای هوشمند شبکه هستند. آیا فناوری باید از تمام جهات با نسل قبلی سازگار باشد یا کمی ناسازگاری تحت عنوان پیشرفت و بهبود لازم است؟

به‌گزارش «بیت کوینیست»، فعال‌سازی شبکه آزمایشیِ آخرین بروزرسانی اتریوم قرار بود تا ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) انجام شود، اما این اتفاق تا آغاز ماه اکتبر به تعویق افتاده است. دلیل این تعویق بررسی طرح‌های پیشنهادی بسیار زیادی بوده که برای بروزرسانی ثبت شده است. در نهایت توسعه‌دهندگان شبکه ۶ مورد از این طرح‌ها را در قالب هاردفورک استانبول پذیرفتند و ۸ مورد دیگر را نیز برای پیاده‌سازی در بروزرسانی بعدی در نظر دارند.

تعویق در فعال‌سازی شبکه آزمایشی یعنی عرضه شبکه اصلی نیز با یک ماه تاخیر صورت می‌گیرد. بنا بر گزارش‌ها، عرضه شبکه اصلی پس از کنفرانس توسعه‌دهندگان DevCon و در ماه نوامبر (آبان) صورت خواهد گرفت.

وی تانگ (Wei Tang)، از توسعه‌دهندگان پریتی (Parity)، در خصوص یکی از طرح‌ها ابراز نگرانی کرد. به‌عقیده وی طرح شماره ۱۸۸۴ باعث اخلال در عملکرد دست کم چند قرارداد هوشمند خواهد شد. او در حساب توییتر خود نوشت:

چیزی که مرا نگران می‌کند این است که برخی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس اخیر AllCoreDevs این اتفاق را رفتاری قابل قبول می‌دانند.

او در ادامه گفت:

در خصوص مهندسی نرم‌افزار، اگر قرار است چیزی را توسعه دهید که عده زیادی از آن استفاده می‌کنند، پس باید پشتیبانی محصول جدید از نسل قبلی را جزو اولویت‌های اصلی خود در تصمیم گیری قرار دهید. این مسئله در خصوص بلاک چین مهمتر نیز هست؛ چرا که پای کلی پول در میان است.

بدون شکستن تخم مرغ نمی‌شود املت درست کرد

در حالی که نگرانی‌های تانگ به نظر منطقی می‌آیند، برخی بر این عقیده‌اند که وسواس در رابطه با پشتیبانی از نسل قبل باعث محدودیت در پیشرفت خواهد شد.

تانگ بر اثبات ادعای خود ویندوز را مثال می‌زند و می‌گوید که افزایش مقبولیت ویندوز به دلیل سازگاری نسخه‌های جدید با نسخه قبلی است. درست است که این مسئله موجب شد تا ویندوز در آن بازه زمانی توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند، اما تقریبا به درون یک سیاه‌چاله فناوری سقوط کرد.

اصرار اپل بر این مسئله که فناوری‌های قدیمی محکوم به فنا هستند، مورد انتقاد بسیاری قرار می‌گیرد. این در حالی است که رسیدن مایکروسافت به پیشرفت‌هایی که سیستم‌عامل OS X به آنها دست یافته، سال‌ها زمان برد و شاهد عرضه چندین نسخه از ویندوز توسط این شرکت بودیم و صد البته در این راه سازگاری‌اش را نیز با نسل قبل خود از دست داد.

اگر زیاد به مثال مایکروسافت علاقه‌مند نیستید می‌توانیم بر سر پورت‌های VGA بحث کنیم؛ هنوز هم می‌بینیم که در لپتاپ‌ها از این درگاه استفاده می‌شود.

با توجه به فضایی که در بلاک چین اتریوم باقی مانده، باید هر چه سریعتر چاره‌ای اندیشید وگرنه این فناوری ممکن است به تاریخ بپیوندد. با خطری به این بزرگی، آیا داشتن چند قرارداد هوشمند ناکارآمد بهایی گزاف خواهد بود؟

نوشته سازگاری با نسخه قبلی چقدر برای اتریوم ضروری است؟ اولین بار در ارز دیجیتال پدیدار شد.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.