رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستگاه استخراج جدیدی برای اتریوم در راه است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پس از ۹ ماه تاخیر و سرمایه‌گذاری ۳.۸ میلیون دلاری، یک شرکت نوظهور در خصوص تولید ماینر ارزهای دیجیتال آماده است تا تولید عمده اولین دستگاه‌های استخراج اتریوم و اتریوم کلاسیک خود را آغاز کند.

به‌گزارش «کوین دسک»، «لینژی» (Linzhi)  که مقر آن در شهر شنژن در چین قرار دارد، چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ۳۷ قطعه سیلیکونی (ویفر) برای تولید مدارهای مجتمع خود سفارش داده است. این تعداد قطعه که از شرکت تولید قطعات نیمه هادی تایوان (TSMC) خریداری شده را می‌توان در حدود ۲۰۰ دستگاه ایسیک (ASIC) استفاده کرد.

به‌وسیله نمونه‌های آزمایشی می‌توان تعیین کرد که آیا دستگاه‌ها به همان اندازه که انتظار می‌رود قدرتمند هستند یا نه. این دستگاه‌ها بر پایه الگوریتم ethash کار می‌کنند. ethash، الگوریتم اثبات کاری است که در اتریوم و اتریوم کلاسیک به کار رفته.

در صورت موفقیت نمونه‌های آزمایشی، لینژی گامی بزرگ در ارتباط با تولید انبوه دستگاه‌های استخراج اتریوم خود بر خواهد داشت. به گفته این شرکت با آغاز تولید انبوه، به رقابت با غول‌هایی همچون «انویدیا»، «بیت مین» و «اینو سیلیکون» خواهد پرداخت. بیت مین و اینو سیلیکون از نام‌های آشنا در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج ایسیک‌اند.

هر سال چیزی در حدود ۵ میلیون اتر، ارز اصلی شبکه اتریوم، استخراج می‌شود؛ با احتساب قیمت فعلی، این مقدار ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار دارد. این رقم در خصوص اتریوم کلاسیک حدود ۹ میلیون ETC است که ارزشی بیش از ۶۰ میلون دلار دارد.

چیپ‌های قدرتمند

دستگاه استخراج جدیدی برای اتریوم در راه است

شرکت لینژی ماه فوریه سال ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۷) توسط «چن مین» ایجاد شد. مین پیش‌تر به‌عنوان مسئول بخش طراحی «کانان کریتیو» فعالیت می‌کرد. کانان سازنده دستگاه‌های استخراج بیت کوین نظیر «آوالون» (Avalon) است. مین در مصاحبه‌اش با کوین دسک اعلام کرده بود که این شرکت را با سرمایه شخصی‌اش (چیزی در حدود ۴ میلیون دلار می‌شد) احداث نمود.

به‌گفته لینژی، هدف اصلی شرکت، تولید دستگاه‌های ASIC با الگوریتم ethash است که عملکردی بهتر نسبت به نمونه‌های موجود داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، هدف مین عرضه دستگاهی مبتنی بر ethash است که قدرتی معادل ۱۴۰۰ مگاهش بر ثانیه تولید کند و مصرف برقی در حدود ۱ کیلووات ساعت داشته باشد.

برای اینکه کمی بهتر این ارقام را درک کنید کارت گرافیک GTX TitanV 8، محصول انویدیا را مثال می‌زنیم. بر اساس اطلاعات فهرست سوددهی ماینرها که توسط f2pool منتشر شده، این کارت گرافیک یکی از قطعات سودده در خصوص الگوریتم ethash به حساب می‌آید و می‌تواند ۶۵۶ مگاهش بر ثانیه را پردازش کند و مصرف انرژی آن نیز ۲.۱ کیلووات ساعت است.

با توجه به قیمت ۱۸۰ دلاری اتریوم و سختی فعلی شبکه و همچنین با احتساب قیمت ۰.۰۴ دلاری برای هر کیلووات ساعت برق، سوددهی روزانه GTX TitanV 8، بالغ بر ۷.۳۵ دلار می‌شود. این در حالی است که اگر با همین کارت گرافیک اقدام به استخراج اتریوم کلاسیک کنیم، سود روزانه ما چیزی حدود ۶.۷۰ دلار خواهد بود؛ این اختلاف از قیمت پایین‌تر اتریوم کلاسیک و سختی کمتر شبکه آن نسبت به اتریوم ناشی می‌شود.

در حال حاضر مجموع قدرت پردازش شبکه اتریوم کلاسیک ۱۳ و شبکه اتریوم ۱۷۰ تراهش بر ثانیه است.

نقشه جایگزین

دستگاه استخراج جدیدی برای اتریوم در راه است

بر طبق گفته‌های لینژی، این شرکت تا به اینجا تمام سرمایه‌های اولیه خود را صرف تحقیق و توسعه در خصوص طراحی چیپ‌ها، استخدام تیم ۱۲ نفره و سفارش اولین ویفرها کرده است و امیدوار است تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

لینژی پیش‌تر اعلام کرده بود که دسامبر (آذر) سال گذشته اولین محموله از ویفرهای خود را سفارش خواهد تا کار نمونه‌های آزمایشی‌اش را تا ماه آوریل (اردیبهشت) به پایان برساند و برای تولید انبوه در ماه ژوئن (خرداد) آماده شود.

این شرکت در خصوص تاخیر در برنامه‌های خود می‌گوید:

پیچیدگی کار چیپ‌ها و زمان مورد نیاز برای توسعه تیم و عملیاتی کردن شرکت را دست کم گرفته بودیم. نسبت به انجام کارهای باقی‌مانده طبق برنامه‌ریزی بسیار امیدواریم؛ دسامبر ۲۰۱۹ نمونه‌های اولیه را ساخته و آوریل سال ۲۰۲۰ نیز وارد مرحله تولید انبوه خواهیم شد.

یکی از خطراتی که در کمین لینژی است، اتفاق نظر جامعه اتریوم بر استفاده از الگوریتم ProgPow است تا حاشیه‌ای که توسط ماینرهای بزرگی که با هزینه‌های هنگفت سخت‌افزارهای مخصوص و قدرتمند در اختیار می‌گیرند را از میان بردارد؛ هنوز از زمان و نحوه اجرای این الگوریتم اطلاعاتی منتشر نشده. جامعه اتریوم قرار است تا اثبات سهام را جایگزین اثبات کاری کنند که در حال حاضر در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بدین ترتیب عملیات‌ ماینینگ عملا جایی در شبکه نخواهند داشت.

مین در پاسخ به این سوال که آیا لینژی نقشه جایگزینی برای این مسئله در نظر گرفته است یا نه گفت:

بیشتر فعالیت شرکت در خصوص جامعه اتریوم کلاسیک است. نقشه اصلی ما تمرکز بر روی استخراج اتریوم کلاسیک است. اگر اتریوم هم یک گزینه در دسترس باشد، چه بهتر. ProgPow در جامعه اتریوم همچنان با شک و شبهه مطرح است و هنوز مسئله‌ای قطعی نیست. در حال حاضر ما آن را به‌عنوان یک بازار هدف نمی‌بینیم و از همین رو نیز اهمیت چندانی نیز برای‌مان ندارد.

تخفیف معکوس

دستگاه استخراج جدیدی برای اتریوم در راه است

در اقدامی بحث برانگیز، مین از استراتژی‌ای صحبت کرده که آن را «تخفیف معکوس» می‌نامد؛ بر این اساس با آغاز پیش‌فروش محصولات، هر چه دستگاه‌های بیشتری سفارش دهید، مبلغ بالاتری را نیز برای هر دستگاه پرداخت خواهد کرد.

دلیل این کار، کاهش انگیزه شرکت‌هایی است که تمایل به خرید دستگاه‌های زیادی دارند تا به این وسیله بتوانند قدرتی متمرکز در شبکه ایجاد نمایند.

در عین حال که هنوز قیمت هر دستگاه در زمان پیش فروش مشخص نشده، لینژی اعلام کرد که هدف اصلی آنها دستیابی به دوره بازگشت سرمایه‌ای چهار ماهه برای ماینرهای شخصی است. مین در این خصوص می‌گوید:

این تلاشی در راستای تحقیق ایده تمرکز زدایی است.

توسعه‌دهندگان و اعضای جامعه این ارزهای دیجیتال اولین اولویت ما هستند و تمرکزمان نیز بر روی توزیع جغرافیایی [یکسان] است. از طرف دیگر در عین سوددهی برای سفارش‌های بزرگ برای آنها ضرر نیز به همراه خواهیم داشت؛ این یعنی سفارشات کوچک‌تر که توسط اشخاص حقیقی انجام می‌گیرند دارای دوره بازگشت سرمایه‌ای ۴ ماهه خواهند بود و این مدت برای سفارشات بزرگتر بیشتر و بیشتر می‌شود.

نوشته دستگاه استخراج جدیدی برای اتریوم در راه است اولین بار در ارز دیجیتال پدیدار شد.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.