رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

شبکه بیت کوین در اوج؛ نگران قیمت نباشید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طی چند ماه گذشته علی‌رغم اینکه قیمت بیت کوین در محدوده‌ای ثابت به تله افتاده، اما شبکه آن نسبت به هر زمان دیگری امن‌تر شده است. تامر فدرمن (Tomer Federman) یکی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال مقاله‌ای در این رابطه در مدیوم منتشر کرده که در ادامه آن را می‌‌خوانید.

بیشتر اوقات مردم پیشرفت بیت کوین را به حرکات قیمتی اخیر آن مرتبط می‌دانند، اما این نگرش به لحاظ بنیادی اشتباه است؛ چرا که قیمت نه نشان‌دهنده توسعه شبکه است و نه نشان‌دهنده چشم‌اندازهای آینده آن.

برای فهم جایگاه کنونی خود در منحنی پذیرش بیت کوین و نگاهی به آینده آن، بهتر است که به ارزیابی سلامت عمومی بلاک چین بیت کوین و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی دستیابی به اهداف کلی این پروتکل بپردازیم.

بیت کوین نوع جدیدی از پول و یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز است. برای تکمیل مأموریت خود یعنی تبدیل‌شدن به ارز ذخیره جهانی و ابزار ذخیره ارزش دیجیتال، نیاز دارد که اعتماد مردم را جلب کند.

اعتماد مردم به طلا بی‌دلیل نیست. طلا قرن‌ها قدمت دارد و اسم آن حس اعتماد را در سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برمی‌انگیزد. بسیاری از مردم طلا را برای مصونیت در برابر تورم، دست‌کاری در نرخ ارز و مقاومت در برابر رکود اقتصادی احتمالی بعدی خریداری می‌کنند.

با این وجود، بیت کوین برتری‌های زیادی نسبت به طلا دارد. ویژگی‌های مهم بیت کوین مانند امکان مالکیت کسری از بیت کوین، پرداخت سریع و سانسورناپذیر بودن آن باعث می‌شود که بتواند در برابر این پیشگامِ کهن سال یعنی طلا، قد علم کند.

اما این ویژگی‌های مفید بیت کوین برای تهدید سلطه طلا به‌ عنوان ابزار ذخیره ارزش بالفعل جهان کافی نیست. بیت کوین برای جایگزینی طلا باید حداقل به‌ اندازه آن قابل‌ اعتماد باشد. حیاتی‌ترین اقدام برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا و تبدیل آن به «طلای دیجیتال»، کسب اعتماد است.

اعتماد در حوزه پرداخت‌ها قبل از هر چیز از طریق امنیت راه‌های پرداخت، تأمین می‌شود. به همین دلیل است که دستاورد این روزهای بیت کوین اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. در این ماه نرخ هش بیت کوین برای اولین بار با گذر از ۹۴ کوینتیلیون هش در ثانیه (۹۴ میلیون تراهش) توانست رکورد جدیدی را ثبت کند.

شبکه بیت کوین در اوج؛ نگران قیمت نباشید

برآورد تقریبی تعداد محاسباتی که شبکه بیت کوین به تراهش در هر ثانیه انجام می‌دهد.

این رشد هش مداوم برای موفقیت بیت کوین حیاتی است، چرا که ثابت می‌کند توان محاسباتی مورد استفاده برای تراکنش‌های بیت کوین در حال افزایش است. با بالاتر رفتن نرخ هش، رقابت ماینرها برای تائید بلاک‌های جدید هم افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۵ برابری نرخ هش بیت کوین نسبت به دو سال قبل، کار خراب‌کاران و کاربران مخرب را برای هک کردن پروتکل و همچنین جمع‌آوری منابع لازم برای اجرای یک حمله ۵۱ درصدی، بسیار مشکل‌تر از قبل کرده است.

بازتاب افزایش امنیت شبکه بیت کوین در بیشترین عدد سختی استخراج آن‌، که پس از استخراج هر ۲۰۱۶ بلاک تنظیم می‌شود نیز قابل مشاهده است. می‌توان انتظار داشت که با امن‌تر شدن بیش‌ از پیش بیت کوین، سختی شبکه آن‌ هم به رکوردزنی خود ادامه دهد.

شبکه بیت کوین در اوج؛ نگران قیمت نباشید

سختی استخراج شبکه بیت کوین

با نزدیک‌تر شدن سایه یک بازار آشفته که در پی بی‌ثباتی‌های اقتصادی مانند خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)، احتمال درگرفتن یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین و همچنین ناآرامی‌های اخیر هنگ‌کنگ به وجود خواهد آمد، درک این نکته که امن‌ترین شبکه پرداخت جهان هرروز قوی‌تر از روز قبل می‌شود بسیار امیدوارکننده است.

و در نهایت، شایان ذکر است که در جبهه حجم بازار نیز بد نیست نگاهی به حجم بازار تحقق‌یافته بیت کوین بیاندازیم که در همین ماه توانست برای اولین بار سقف ۱۰۰ میلیارد دلاری خود را بشکند.

حجم بازار تحقق‌یافته معیاری است که توسط شرکت کوین متریکز (Coin Metrics) و برای اندازه‌گیری دقیق‌تر حجم بازار بیت کوین، معرفی‌شده است. در این روش ارزش هر بیت کوین در روزی که آخرین بار ارسال شد مورد محاسبه قرار می‌گیرد. با توجه به این سناریو، ارزش بیت کوینی که امروز ارسال شده باشد ۱۰,۰۷۰ دلار است، درصورتی‌که ارزش بیت کوینی که چند سال پیش ارسال‌شده باشد بسیار پایین‌تر است.

شبکه بیت کوین در اوج؛ نگران قیمت نباشید

حجم بازار تحقق‌یافته‌ی بیت کوین

البته این روش معیار کاملی را به ما ارائه نمی‌دهد، چرا که این روش بیشتر نوسان قیمت را در نظر می‌گیرد و ارزش بیت کوین‌هایی که چندین سال قبل فرستاده شدند را نادیده می‌گیرد. در ضمن ممکن است که بعضی از این بیت کوین‌ها به علت گم‌شدن کلیدهای خصوصی آن‌ها، برای همیشه ازدست‌ رفته باشند.

بهتر است که در هنگام ارزیابی پیشرفت بیت کوین، این مقیاس‌های مهم امنیتی و توسعه‌ای را هم در نظر بگیریم. کاربردپذیری، سیاست پولی مشخص و نرخ هش رو به افزایش بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز برای تحقق بخشیدن به رویای ساتوشی ناکاموتو، خالق آن، در جایگاه مناسب و درستی قرار دارد.

برای فهم پتانسیل بیت کوین در درازمدت، باید تحرکات قیمتی اخیر را نادیده گرفت. بیت کوین قدرتمند‌تر از همیشه است.

بیت کوین در آینده حتی توان این را دارد که جایگاه طلا را به‌عنوان بهترین ابزار ذخیره ارزش از آن خود کند و تبدیل به قابل‌ اعتمادترین ارز ذخیره جهانی شود.

انقلاب بیت کوین مثل طوفان به راه خود ادامه می‌دهد و هیچ‌ چیز نمی‌تواند آن را متوقف کند.

نوشته شبکه بیت کوین در اوج؛ نگران قیمت نباشید اولین بار در ارز دیجیتال پدیدار شد.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.