رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در پی اعلام شرکت فیسبوک برای عرضه یک ارز دیجیتال تحت پروژه‌ای با نام «لیبرا» (Libra)، کلاهبردارانِ سودجو دوباره دام‌های خود را برای افراد ناآگاه پهن کرده‌اند. پروژه UPLibra یکی از طرح‌های کلاهبرداری مرتبط با لیبرا بوده که کاربران ایرانی زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

پروژه آپ‌لیبرا (UPLibra) به آدرس uplibra.io، یک طرح کاملا کلاهبرداری است که با سوءاستفاده از نام لیبرا یا همان ارز دیجیتال فیس‌بوک و همچنین وعده اهدای توکن رایگان، افراد را گول می‌زند و خطر فیشینگ و سرقت اطلاعات را به همراه دارد. مشابه با چنین کلاهبرداری‌هایی را چندی پیش در مورد ارز دیجیتال تلگرام هم شاهد بودیم.

بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟نمونه تبلیغاتی که در فضای مجازی برای پروژه‌ uplibra انجام می‌شود

سایت رسمی لیبرا آدرس کاملا متفاوتی داشته و شرکت فیس‌بوک به هیچ عنوان قصدی برای عرضه رایگان توکن‌ها ندارد و این طرح را تایید نمی‌کند. حتی اخیرا شرکت فیس‌بوک مبارزه با این‌گونه طرح‌های کلاهبرداری در سایت فیسبوک و اینستاگرام را آغاز کرده است.

پروژه لیبرا چیست؟

لیبرا (Libra) نام پروژه جدید غول شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک است که قصد دارد تا با ارائه یک استیبل کوین (ارز دیجیتالی با پشتوانه پول ملی مثل دلار)، به کاربران فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ خدمات پرداخت ارائه دهد.

بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟

این پروژه هنوز راه‌اندازی نشده است و با توجه به موانع قانون‌گذاری که این شرکت با آن روبرو است، به نظر می‌رسد حداقل تا سال 2020 شاهد راه‌اندازی آن نباشیم.

هنوز هیچگونه جزئیاتی از نحوه عرضه و راه‌اندازی این پروژه منتشر نشده است. سایت رسمی این پروژه libra.org است و طرح‌های کلاهبرداری از جمله UPlibra به هیچ وجه معتبر نیستند.

بررسی پروژه UPlibra

وب سایت آپ لیبرا که لوگو و ساختاری مشابه با لیبرای واقعی دارد، مدعی است که حدود 1,000,000 واحد لیبرا به ارزش 1 میلیون دلار را به صورت رایگان بین کاربرانش عرضه می‌کند.

بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟

طبق ادعای این سایت، شرکت‌کنندگان با انجام کارهایی مثل ثبت نام در سایت یا دعوت از دوستان خود با لینک دعوت می‌توانند لیبراهای رایگان دریافت کنند که هر کدامشان یک دلار ارزش دارد. این در حالی است که کاربران پس از کسب توکن، فقط رقم لیبرای خود را می‌بینند و هیچ پول واقعی‌ در کار نیست و نخواهد بود.

این طرحِ کلاهبرداری به کاربران وعده می‌دهد که پس از راه‌اندازی شدن شبکه‌اش، لیبرای کاربران را تحویل دهد و این توکن‌ها به پول‌های دیگر قابل تبدیل خواهند بود، در حالی که این یک ادعای کاملا دروغ است و در نهایت چیزی عاید کاربران نخواهد شد.

به نظر می‌رسد که هدف این وب‌سایت جمع‌آوری یک لیست ایمیل برای کلاهبرداری‌های بعدی و مخصوصا انجام عملیات فیشینگ باشد.

فیشینگ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و… از طریق جعل یک وب‌ سایت، آدرس ایمیل و… اطلاق می‌شود.

بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟ خطر فیشینگ

در بخشی از این وب‌سایت امکان ورود با اکانت فیس‌بوک تعبیه شده است که به گفته کارشناسان، هدفش چیزی جز دزدیدن اطلاعات حساب فیس‌بوک کاربران نیست.

همچنین از آنجایی که معمولا کلمات عبور کاربران در سایت‌های مختلف یکسان است، در هنگام ثبت نام معمولی هم خطر همچنان وجود دارد.

جمع‌بندی

پروژه آپ لیبرا و پروژه‌های مشابه کاملا کلاهبرداری هستند و جز تلف کردن وقت، خطر کلاهبرداری مالی و سرقت اطلاعات، هیچ عایدی برای مشارکت‌کنندگان نخواهند داشت. قبل از مشارکت در هر طرح یا پروژه‌ای در حوزه پر خطر ارزهای دیجیتال، حتما تمام تحقیقات لازمه را انجام دهید و اجازه ندهید که فکر کردن به سودهای نجومی، منطق را از شما بگیرد.

The post بررسی پروژه UPLibra؛ ارز دیجیتال فیس‌بوک یا کلاهبرداری؟ appeared first on ارز دیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.