رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

هاردفورک پیش از موعد اتریوم موجب اختلال در شبکه آزمایشی شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

عرضه دو روز زودتر از موعد مقرر هاردفورک استانبول، باعث شد تا شکافی در شبکه آزمایشی (تست نت) «راپستِن» (Ropsten) به وجود آید و استخراج‌کنندگان به دو دوسته تقسیم شوند.

به گزارش «کوین تلگراف» و بر اساس پست توییتری «هادسون جیمسون» (Hudson Jameson) که 8 مهر منتشر شد، برخی از ماینرها هنوز بر روی زنجیره قدیمی راپستن فعالیت می‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر از ماینرها در زنجیره جدید مشغول تایید تراکنش و ایجاد بلاک هستند.

جیمسون پیش‌‌تر گفته بود که هاردفورک استانبول اوایل اکتبر (مهر) اجرا خواهد شد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

برای آن دسته از کاربران که اطلاع دقیقی از نحوه کارکرد هاردفورک ندارند باید بگوییم که که بلاک انتخابی ما برای عرضه هاردفورک، شماره‌ای است که تقریبا 2 اکتبر (10 مهر) به آن خواهیم رسید. با این حال ممکن است بسته به سرعت ایجاد بلاک‌ها، این تاریخ با تغییر یک یا دو روزه مواجه شود.

باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که سیستم‌های بلاک چینی پیچیده‌اند و پیش‌بینی دقیق به‌روزرسانی‌شان نیز سخت است. از همین رو هاردفورک استانبول دو روز زودتر از تاریخ پیش‌بینی‌شده منتشر شد که بر اساس صحبت‌های جیمسون، تایید سریع بلاک‌ها، دلیل این عرضه پیش از موعد بوده است.

بیشتر ماینرهایی که روی شبکه آزمایشی راپستن باقی مانده‌اند از عرضه هاردفورک استانبول بی خبرند و این مسئله سبب ایجاد شکافی میان این ماینرها و آن دسته که به زنجیره جدید رفته‌اند، شده است. در حال حاضر برخی در زنجیره قدیمی و برخی در زنجیره جدید در حال استخراج‌اند.

مدیر تیم «بنیاد اتریوم» (Ethereum Foundation)، «پیتر سیلاگی» (Peter Szilágyi) در توییتر خود گفت:

اجرای فورک استانبول روی شبکه آزمایشی راپستن کمی ناپایدار است و این مسئله ناشی از فشار بسیار بالای ماینرهایی است که در زنجیره فورک نشده در حال فعالیتند.

جیمسون در تکمیل صحبت‌های خود افزود که هدف از ایجاد شبکه‌های آزمایشی همین است و شبکه آزمایشی راپستن نیز تا زمانی که کار توسعه به پایان برسد، ناپایدار خواهد بود و مشخص نیست که این اختلال کوچک تاثیری بر فعال‌سازی هاردفورک استانبول داشته باشد یا خیر.

کوین تلگراف پیش‌تر به نقل از ویتالیک بوترین گفته بود که وی [بوترین] نسبت به اشباع شدن بلاک چین اتریوم واهمه دارد و این مسئله می‌تواند جلوی ورود مشترکان دیگر را بگیرد. بوترین در صحبت‌های خود اشاره کرده بود:

مقیاس پذیری یک نقطه ضعف بزرگ است چرا که بلاک چین اتریوم تقریبا اشباع شده است. اگر شما یک موسسه بزرگتر باشید، فکر می‌کنید که اگر به این شبکه بپیوندیم نه تنها بیشتر اشباع می‌شود بلکه باید با بقیه مشترکان بر سر فضای تراکنش رقابت کنیم. بدون این کار هم بلاک چین اتریوم گران است و با ورود ما این گرانی پنج برابر خواهد شد.

The post هاردفورک پیش از موعد اتریوم موجب اختلال در شبکه آزمایشی شد appeared first on ارز دیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.