رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مفهوم حمایت‌ (Support) و مقاومت‌ (Resistance) در تحلیل تکنیکال جزو اصول ابتدایی است که هر معامله‌گری باید با آن‌ها کاملا آشنا باشد. شاید کلماتی مانند گاوها (Bulls)، خرس‌ها (Bears) و یا کشمکش مداوم بین خریداران و فروشندگان به گوشتان خورده باشد که خط مقدم نبرد آن‌ها در خطوط حمایت و مقاومت تحقق می‌یابد. حمایت‌ها که به صورت خطوط یا محدوده‌هایی نمایش داده می‌شوند، در واقع نقاطی را مشخص می‌کنند که دارایی مورد مبادله با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و فروشنده‌ای در قیمت‌های پایین‌تر از سطوح حمایتی وجود ندارد. همچنین در خطوط یا محدوده‌های مقاومتی، بازار از عرضه دارایی مورد مبادله اشباع می‌شود و به اصطلاح سفارش خریداران پایین‌تر از مقاومت است. در نمودار زیر که مربوط به بیت کوین است، محدوده‌های حمایتی و مقاومتی مشخص شده‌اند:

آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

نمودار BTC/USD

این نمودار تغییرات قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. محدوده ۲۹۸ تا ۳۱۵ دلار در سال ۲۰۱۵، محدوده مقاومتی شدیدی برای بیت کوین بود؛ بطوریکه بیت کوین چند بار برای عبور از این محدوده در این سال تلاش کرد و با شکست مواجه شد. همچنین در همین سال محدوده ۲۱۴ تا ۲۲۰ دلار برای بیت کوین نقش یک محدوده حمایتی مهم را ایفا کرد، بطوریکه قیمت پس از شکسته شدن این محدوده بی‌ثبات بود و تقاضای شدیدی برای آن بوجود می‌آمد. پس از شکسته شدن محدوده مقاومتی در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۵، قیمت بیت کوین بر روی محدوده مقاومتی تثبیت شد و محدوده بزرگ زرد رنگ که در بازه زمانی ۱۰ ماهه نقش مقاومتی برای بیت کوین ایفا کرده بود، به محدوده حمایتی جدید تبدیل شد و از ریزش قیمت در ماه نوامبر ۲۰۱۵ به زیر این محدوده جلوگیری کرد. پس از شکسته شدن محدوده مقاومتی اصلی، روند بلندمدت صعودی بیت کوین آغاز شد. همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفته شد، تریدرها معمولا قیمت بسته شده هر کندل را در نظر می‌گیرند و با توجه به این قیمت سطوح حمایتی و مقاومتی را تعیین و شکست حمایتی و مقاومتی را تایید می‌کنند.
آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

نمودار ICX/BTC

در این نمودار خط روند جفت ارز ICX/BTC را مشاهده می‌کنید که از اواخر آوریل تا آگوست ۲۰۱۸ به طول انجامیده است. آیکون چندین بار برای شکستن خط روند نزولی تلاش کرده که هربار با شکست مواجه شده است. تا اینکه در اواخر آگوست موفق به شکست خط روند نزولی شد و پس از آن رشد نسبتا قابل توجهی را برای چند هفته آینده تجربه کرد.
آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

نمودار LTC/USD

این نمودار لایت کوین را از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. حمایت شکل گرفته در اوایل ماه آگوست شکسته شده و سبب خروج لایت کوین از روند صعودی میان‌مدت می‌شود. در ادامه پس از پولبک به خط روند صعودی، لایت کوین در روند نزولی قرار می‌گیرد. پولبک (Pull Back): آخرین بار که پس از شکسته شدن خطوط حمایت و مقاومت، قیمت دوباره به سوی این خطوط باز می‌گردد و با عدم موفقیت در شکستن دوباره آن، به روند جدید خود ادامه می‌دهد.

کانال قیمتی

کانال‌ها از خطوط روند حمایت و مقاومتی موازی تشکیل شده‌اند که نوسان قیمت را در محدوده‌ای مشخص می‌کنند. خط روند بالایی مجموعه‌ای از سقف‌ها و خط روند پایینی مجموعه‌ای از کف‌های متصل به هم را نشان می‌دهد. کانال‌ها به سه دسته صعودی، نزولی و خنثی تقسیم می‌شوند.

آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید

خروج از کانال‌های قیمتی در کانال‌های صعودی به شکل زیر اتفاق می‌افتد. این اتفاق برای کانال‌های نزولی نیز دقیقا به همین صورت و در جهت عکس اتفاق می‌افتد. آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم همچنین استفاده از خطوط حمایتی و مقامتی در نمودارهای لگاریتمی نیز رایج است. برای مثال به نمودار اتریوم در چند سال اخیر نگاه کنید:
آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم

نمودار ETH/USD

خطوط حمایتی و مقاومتی بلندمدت جفت ارز اتریوم (ETH) و دلار (USD) در حالت لگاریتمی به خوبی قابل مشاهده است. اتریوم با شکست حمایتی در ماه آگوست 2018، از کانال صعودی بلندمدت خود خارج شد. با تشخیص خطوط روند و سطوح حمایتی و مقاومتی، می‌توان حداکثر یا حداقلی برای قیمت در آینده تخمین زد و نقاط احتمالی برای اتمام روند قبلی و شروع روند جدید را تشخیص داد.

The post آموزش تحلیل تکنیکال؛ حمایت و مقاومت – بخش پنجم appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.