رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تاکید دوباره SEC: بیت کوین اوراق بهادار نیست!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا (SEC) بار دیگر در نامه‌ای رسمی اعلام کرد که بیت کوین جزو اوراق بهادار به حساب نمی‌آید و در این دسته‎‌بندی جای نمی‌گیرد.

به گزارش «کوین تلگراف»، این نامه اول اکتبر (۹ مهر) در پاسخ به درخواست ثبت شرکت Cipher Technologies Bitcoin Fund منتشر شد. «سیفر تکنولوژیز» درخواست ثبت شرکتی در حوزه سرمایه‌گذاری بر مبنای قانون ۱۹۴۰ شرکت‌های سرمایه‌گذاری را داشت و در نامه درخواست خود، از بیت کوین به‌عنوان اوراق بهادار یاد کرده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام این مسئله که بیت کوین در دسته بندی اوراق بهادار جای نمی‌گیرد، دلایل دیگری را نیز برای رد درخواست سیفر مطرح کرد.

هیئت کمیسیون بورس و اوراق بهادار با بیان این مسئله که دلایل مطرح شده توسط سیفر بر اساس «تست هاوی» (Howey Test) و چارچوب‌های لازم در خصوص دارایی‌های دیجیتال که ماه آوریل (اردیبهشت) منتشر شد قابل تایید نیست، افزود:

علاوه بر مسائل دیگر، بر این باوریم که خریداران فعلی بیت کوین، به نسبت خریداران دیگر ابزارهای سرمایه‌گذاری، اقدامات ضروری مدیریتی و کارآفرینانه‌ای برای کسب سود انجام نمی‌دهند. از همین رو، به دلیل اینکه سیفر قصد دارد تا اساسا تمام دارایی‌هایش را با ساختار فعلی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند، تحت تعریف «شرکت سرمایه‌گذاری» که در قانون «لایحه شرکت سرمایه‌گذاری» آمده است جای نمی‌گیرد و به اشتباه اقدام به پر کردن فرم درخواست N-2 نموده است.

در بخش دیگری از نامه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ذکر می‌کند:

اگر بیت کوین اوراق بهادار باشد، آنگاه مشکلات اساسی دیگری ایجاد می‌شود. به‌ عبارت‌ دیگر، بیت کوین اوراق بهاداری ثبت نشده و عرضه‌شده به صورت عمومی خواهد بود. به‌علاوه قرار دادن بیت کوین در دسته بندی اوراق بهادار، می‌تواند باعث شود تا اعتبار مالی ارائه شده، به شکل یک متعهد اوراق بهادار بیت کوین به حساب بیاید.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین اظهار کرده سیفر ملزومات قانونی و استانداردهای حمایتی را رعایت نکرده است. در بخش پایانی نامه آمده است:

هیئت در حال حاضر بررسی‌های بیشتری را در خصوص سیفر انجام نخواهد داد.

پیش‌تر نیز شاهد بحثی مشابه در خصوص ریپل (XRP) بودیم. سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار نیز با بحث‌های زیادی در خصوص اوراق بهادار بودن یا نبودنش مواجه است.

The post تاکید دوباره SEC: بیت کوین اوراق بهادار نیست! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.