رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پرونده جدید تتر؛ متهم به ضرر زدن بیش از ۱ تریلیون دلار با دستکاری بازار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پای صرافی بیتفینکس و تتر، شرکت وابسته به این صرافی، بار دیگر به پرونده جدیدی باز شده است که طبق آن، این شرکت‌ها متهم شده‌اند که با دستکاری بازار و قیمت بیت کوین به منظور کسب سود، موجب ضرر معامله‌گران شده‌اند.

به گزارش «کوین دسک»، شکایت از بیتفینکس و شرکت‌های تابعه آن روز یکشنبه در نیویورک انجام شد. در متن شکایت از اقدامات فریب‌کارانه، عملکردهای ضد رقابتی و دستکاری بازار به‌عنوان اتهامات این شرکا یاد شده که در نهایت ضررهای مالی برای شاکیان به همراه داشته است.

لازم به ذکر است که پرونده چندین شاکی دارد که ادعا می‌کنند ضررهای وارده به رقمی بیش از ۱ تریلیون دلار می‌رسد. در متن شکایت آمده است:

تخمین‌های صورت گرفته نسبت به ضررها در این مرحله دقیق نیست، اما آسیب‌هایی که متهمان مسبب آن شده‌اند بسیار زیاد است. مسئولیت آن‌ها در قبال ضررهای احتمالی جمعا چیزی بیش از ۱.۴ تریلیون دلار آمریکا خواهد بود.

دیوید لیبوویتز، بنجامین لیبوویتز، جیسون لیبوویتز، آرون لیبوویتز و پینکاس گلدشتین خواهان این دعوی حقوقی هستند. ول فریدمن و کایل روش به‌عنوان وکلای مدافع پرونده معرفی شده‌اند. شکایت بر علیه بیتفینکس، تتر، دیگ فینکس و مدیران اجرایی فعلی‌شان مطرح شده است. فلیپ پاتر، مدیر ارشد استراتژی شرکت و کریپتو کپیتال به‌ عنوان پردازش‌کننده تراکنش‌ها نیز از جمله خوانده‌های [مدعیان علیه] دیگر پرونده هستند.

نکته جالب اینجاست که فریدمن و روش پیش‌تر بر روی پرونده شکایت از «کریگ رایت» کار می‌کرده‌اند و توانستند در دادگاه فدرال پیروز این پرونده باشند.

در متن شکایت آمده است:

جرایم تتر، بیتفینکس، کریپتو کپیتال و مدیران اجرایی آنها شامل کلاهبرداری بانکی، پول‌شویی، انجام تراکنش‌های مالی با منشا غیرقانونی، اقدام به ایجاد بدون مجوز کسب‌وکار مرتبط با انتقال پول و کلاهبرداری از راه دور است.

در بخش دیگری از شکایت، بیتفینکس و تتر متهم شده‌اند که اطلاعات دروغین در خصوص یک به یک بودن ارزش تتر و دلار آمریکا را با مشتریان به اشتراک گذاشته‌اند؛ آنها برای بیان این ادعا از اظهارات پیشین دادستانی نیویورک در این خصوص استفاده کرده‌اند که ماه آوریل (فروردین) مطرح شد. علاوه بر اینها، شرکت‌های نامبرده متهم شده‌اند که از تتر (USDT) برای خرید بیت کوین استفاده کردند تا به این ترتیب ارزش بازار ارزهای دیجیتال را بالا ببرند؛ طبق ادعای خواهان، این کار در نهایت موجب ایجاد بازار صعودی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ و رشد شدید قیمت‌ها در ادامه شد.

دیوید لیبوویتز در بیانیه‌ای که به خبرگزاری کوین دسک ارسال کرد، می‌نویسد:

به‌عنوان فردی که در بیت کوین و رشد اکوسیستم ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است، معتقدم که کلاهبردارانی نظیر آنها باعث توقف توسعه این حوزه و از دست رفتن اعتماد مشتریان می‌شوند.

«جو مورگان» (Joe Morgan)، سخنگوی مشترک تتر و بیتفینکس، در پاسخ به شکایت مطرح شده بیانیه‌ای منتشر کرد. بر اساس این بیانیه، پرونده نامبرده بر پایه مدارک جعلی و تایید‌نشده ایجاد شده است و اتهامات وارده مبنی بر اینکه عرضه تتر باعث دستکاری در بازارهای ارزهای دیجیتال شده را رد کرد.

مورگان در این بیانیه می‌نویسد:

تتر و شرکت‌های وابسته، هیچ‌گاه از توکن‌های تتر برای دستکاری بازار ارزهای دیجیتال و افزایش قیمت هیچ ارز دیجیتالی استفاده نکرده است. تمام توکن‌های تتر در حساب‌های اندوخته، دارای پشتوانه هستند و کاملا بر اساس تقاضای بازار عرضه می‌شوند؛ از تتر با هدف کنترل قیمت دارایی‌های دیجیتال استفاده نمی‌شود. ادعای فعالیت غیرقانونی تتر با توجه به نفوذ، نقدینگی و کاربرد وسیع آن در فضا ارزهای دیجیتال، کاملا بی‌اساس است.

روش نیز با انتشار بیانیه‌ای، می‌نویسد:

وکلای ما، به‌ ویژه «جوزف دلیچ» (Joseph Delich)، در شرکت، خیلی روی این پرونده کار کرده‌اند تا بتوانند حقایقی قابل اتکا و مرتبط برای ایجاد پرونده پیدا کنند. به سرانجام عادلانه این پرونده و کار کردن موفق با تیمم امیدوارم.  

داستان دستکاری بازار توسط تتر سر دراز دارد. در مطالعه‌ای که ژوئن (خرداد) گذشته توسط دانشگاه تگزاس در «آستین» انجام شد، محققان اعلام کردند که پس از استفاده بیتفینکس از تتر برای خرید بیت کوین (زمانی که قیمت بیت کوین در حال سقوط بود)، قیمت این ارز بالا رفت.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی ادعاهای مطرح شده است، اما مشخص نیست که هنوز به یک جمع‌بندی در این خصوص رسیده است یا خیر.

این در حالی است که «وانگ چان وی» (Wang Chun Wei) در تحقیقش که در دانشگاه «کوئینزلند» صورت گرفته است، اعلام کرده در عین حال که تترهای تخصیص یافته به صورت بالقوه با سیر نزولی بیت کوین همزمان شده بودند، اما ارتباط آنها از لحاظ آماری چندان قوی نیست.

The post پرونده جدید تتر؛ متهم به ضرر زدن بیش از ۱ تریلیون دلار با دستکاری بازار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.