رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آیا الگوی تکراری در نمودار قیمت بیت کوین باعث رشد آن می‌شود؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در حالی که قیمت ارزهای دیجیتال رشد‌های قابل توجهی طی هفته‌های اخیر داشته‌اند، روز گذشته بیت کوین موفق شد بیش از 500 دلار افزایش یابد و خود را به سطح 8,600 دلار برساند. در این نوشته قصد داریم به تحلیل جالبی از قیمت بیت کوین که کاربری به نام بیل کریسون در تریدینگ ویو منتشر کرده، نگاهی بیاندازیم.

این تحلیل در ارتباط با شباهت و توالی الگوهای تشکیل شده در قیمت بیت‌کوین یا همان فراکتال‌هاست. کریسون در ابتدای تحلیل به این موضوع اشاره می‌کند که بیت ‌کوین چه در تایم فریم‌های بزرگ و چه در تایم فریم‌های کوچک علاقه به تکرار الگو‌های مشابه یا ترکیبی از الگوهای مشابه دارد.

در تصویر زیر نمودار سمت چپ روند صعودی قیمت بیت‌کوین در سال 2017 را در تایم فریم هفتگی و نمودار سمت راست وضعیت کنونی قیمت را در تایم فریم دو روزه را نشان می‌دهد.

شباهت عجیب روند صعودی 2017 با روند صعودی اخیر بیت کوین که در ماه آوریل آغاز شد تحلیل قیمت بیت‌کوین از دید تحلیلگری در تریدینگ ویو به نام بیل کریسون

در ابتدای تحلیل، الگوهای مشخص شده با رنگ‌های مختلف را در نمودار بررسی می‌کنیم. در روند صعودی قیمتی 2017 سه فاز اصلاحی قیمتی داریم که با رنگ‌های زرد، صورتی و سبز کمرنگ مشخص شده‌اند.

پس از اتمام صعود در سقف تاریخی (ATH =All Time High) روندی نزولی در قیمت شکل گرفته است (آبی کمرنگ) و در ادامه‌ی روند نزولی شاهد الگوی مثلث نزولی با کف مسطح (مثلث خاکستری) هستیم.

مثلث نزولی پس از شکسته شدن ضلع پایین خود در ادامه باعث ریزش قیمت بیت‌‌کوین شد و در نهایت با تشکیل الگویی به شکل مثلث صعودی در کف قیمتی 3,150 دلار رشد قیمت بیت کوین آغاز شد.

مشابه تمامی این الگوها را در نمودار سمت راست و حرکات فعلی قیمت نیز می‌توانید مشاهده کنید.

اما تفاوتی بین این دو نمودار وجود دارد به این صورت که در روند صعودی سال 2017 سقف تاریخی در قیمت 19,000 دلار و سقف ماژور بعدی 15,000 دلار بود اما در وضعیت فعلی سقف ماژور اصلی و ثانویه بر طبق الگویی که قیمت را به این سطح هدایت خواهد کرد، هر دو در قیمت 15,000 دلار قرار دارند.

کریسون دلیل این تفاوت را پامپ دیوانه‌وار قیمت در روند صعودی قبلی می‌داند زیرا در آن زمان تصور عموم تحلیلگران بر تشکیل سقف قیمتی در سطوح 15,000 الی 17,000 دلار بود و کمتر کسی قیمت 19,000 دلار را حدس می‌زد. به علاوه اینکه برخلاف سقف اصلی فعلی (تقریبا 15,000 دلار) که مناسب به نظر می‌رسد، سقف تاریخی 19,000 دلار بر اساس این دیدگاه به طور تصادفی شکل گرفته است.

نکته‌ی جالب دیگر بررسی سطوح فیبوناچی در الگوها و خطوط حمایتی و مقاومتی در هر دو صعود است. سطوح 23.6، 50 و 61.8 درصد فیبوناچی در هر دو نمودار که با خطوط افقی خاکستری و قرمز مشخص شده‌اند، به شباهت حرکات دو نمودار بیش از پیش می‌افزایند و علاوه بر تمام این موارد فراکتال‌های مشخص شده با باکس قرمز در اندیکاتور RSI نیز شباهت‌های انکارناپذیری در دو نمودار دارند.

بنابراین طبق نظر این تحلیلگر در قیمت بیت‌کوین منتظر تشکیل الگوی مثلث صعودی با کف 7,700 دلار و سقف 8,700 دلار هستیم، که پس از شکست این سقف انتظار رالی قیمتی تا سطح 15,000 دلار را خواهیم داشت.

The post آیا الگوی تکراری در نمودار قیمت بیت کوین باعث رشد آن می‌شود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.