رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستور توقف پروژه ارز دیجیتال تلگرام توسط SEC صادر شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با انتشار حکم اضطراری علیه گروه تلگرام و عرضه‌کننده توکن‌های گرام به دلیل عرضه اولیه سکه 1.7 میلیارد دلاری‌، دستور توقف پروژه بلاک چین تلگرام را صادر کرد.

به نقل از کوین‌دسک، این کمیسیون ساعاتی پیش اعلام کرد که با دریافت اقدام اضطراری، دستور فوری جهت توقف تلگرام از فروش یا توزیع توکن‌های گرام در داخل مرزهای ایالات متحده صادر کرده است. طبق گزارش‌های قبلی انتظار می‌رود که شبکه باز تلگرام (TON) تا انتهای ماه اکتبر (اواسط آبان) راه‌اندازی شود.

طبق اطلاعیه منتشر شده، تلگرام 2.9 میلیارد توکن گرام را به قیمت‌هایی پایین‌تر از حد معمول به 171 سرمایه‌گذار اولیه از سرتاسر جهان فروخته است. همچنین در این اطلاعیه آمده است که بیش از یک میلیارد توکن گرام به سرمایه‌گذاران آمریکایی فروخته شده است. با این حال در متن شکایت‌نامه ذکر شده که تلگرام عرضه اولیه خود را به ثبت قانونی نرسانده است.

استفانی آواکیان، رئیس بخش اجرایی SEC، در این باره توضیح داد:

اقدام اضطراری به منظور باز داشتن تلگرام از سرریز کردن بازارهای ایالات متحده با توکن‌هایش است که به نظر ما به صورت غیرقانونی فروخته شده‌اند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد که تلگرام به سرمایه‌گذارانش درباره توکن‌های گرام و عملیات این پروژه اطلاعاتی ارائه نداده است.

استیون پیکین، مقام مسئول دیگری از SEC در این باره گفت:

ما چندین بار اعلام کرده‌ایم که عرضه‌کنندگان نمی‌توانند با زدن برچسب ارز دیجیتال یا توکن دیجیتال به محصولاتشان، قوانین اوراق بهادار فدرال را نادیده بگیرند. تلگرام به دنبال این است که از مزایای عرضه عمومی بهره ببرد و در عین حال از مطابقت یافتن با مسئولیت‌هایی که از گذشته برای محافظت از سرمایه‌گذاران طراحی شده، دوری کند.

پس از شایعاتی که اوایل سال 2018 درباره عرضه اولیه گرام شنیده شد، تلگرام بیش از یک سال است که بر روی پروژه بلاک چین TON در حال فعالیت است. منابع آگاه درباره این ICO در گفتگو با کوین‌دسک اعلام کرده بودند که این پلتفرم پیامرسان به دنبال جمع‌آوری بیش از 600 میلیون دلار در مرحله پیش‌فروش و 700 میلیون دلار در مرحله عرضه عمومی است.

در مارس 2018 و در فرمی که تلگرام نزد SEC به ثبت رسانده بود، نهایتا رقم 1.7 میلیارد دلار به عنوان سرمایه‌ جذب شده توسط تلگرام به چشم می‌خورد.

این شرکت که توسعه بلاک چین خود را به صورت مخفیانه دنبال می‌کرد، ماه گذشته کدهای مربوط به پروژه را منتشر کرد. تلگرام تا هفته گذشته و تا قبل از ارسال ایمیل مربوط به تایید زمان راه‌اندازی پروژه و همچنین تغییر شرایط استفاده، به سرمایه‌گذارانش حتی به طور رسمی اعلام نکرد که بر روی ارز دیجیتال گرام و TON در حال فعالیت است.

علی‌رغم این واقعیت که توکن گرام هنوز عرضه نشده، اما خرید و فروش این توکن در صرافی‌های ارز دیجیتال و میزهای فرابورس (خارج از صرافی) که وعده تحویل آن را به محض عرضه گرام می‌دهند، در جریان است.

صرافی کوین‌بیس نیز اعلام کرد که خدمات نگهداری از توکن‌های گرام را به محض عرضه آن ارائه خواهد کرد.

اقدام اضطراری اخیر از سوی SEC در حالی صورت گرفته که این کمیسیون با بلاک‌وان، شرکت توسعه‌دهنده بلاک چین ایاس، درباره ارز دیجیتال ایاس به توافقاتی رسید. در حالی که بلاک وان موفق به جذب 4 میلیارد دلار سرمایه‌ شده بود، این شرکت متهم به پرداخت تنها 24 میلیون دلار جریمه شد و همچنین درخواستی مبنی بر ثبت ایاس به عنوان اوراق بهادار صورت نگرفت.

The post دستور توقف پروژه ارز دیجیتال تلگرام توسط SEC صادر شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.