رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تلگرام نسبت به ممنوعیت فعالیتش از سوی SEC واکنش نشان داد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

توسعه‌دهندگان «شبکه باز تلگرام» (Telegram Open Network) با ارسال نامه‌ای به سرمایه‌گذاران این پلتفرم، به توضیح محدودیت‌های اعمال شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پرداختند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز جمعه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که عرضه اولین توکن‌ها از جانب تلگرام که در نهایت موجب جذب 1.7 میلیارد دلار سرمایه شد، غیرقانونی بوده است.

به گزارش «کوین تلگراف» و بر اساس نامه‌ای که برای سرمایه‌گذاران ارسال شد، تلگرام و توسعه‌دهندگان TON طی 18 ماه گذشته به طور مرتب با SEC در حال مکاتبه بوده‌اند تا از رویکرد آنها در خصوص پروژه گرام مطلع شوند. تلگرام در این نامه ضمن محکوم کردن اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌نویسد:

اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار در خصوص به جریان انداختن دعوی قانونی در چنین شرایطی باعث ناامیدی و تعجب ما شد و آن را محکوم می‌کنیم.

تلگرام در بخش دیگری از نامه می‌نویسد که در حال پیدا کردن بهترین راه برای رفع مشکل پیش آمده است تا کمترین ضرر متوجه سرمایه‌گذاران و افراد ذی‌نفع شود. این در حالی است که تلگرام می‌گوید تاخیر در عرضه پروژه، یکی از گزینه‌هاست اما تنها گزینه نیست.

پس از آنکه SEC اعلام کرد عرضه اولیه سکه از جانب تلگرام غیر قانونی است، قرار منع موقت آن را نیز صادر نمود. در حکم این کمیسیون، 24 اکتبر (2 آبان) به‌عنوان تاریخ جلسه دادرسی در نیویورک تعیین شده است.

«ناتانائیل پاپر» (Nathaniel Popper)، خبرنگار بخش فناوری نیویورک تایمز، 12 اکتبر (20 مهر) در توییتر خود ضمن اشاره به حضور سرمایه‌گذاران بزرگی همچون «بنچمارک»، Sequoia و «لایت اسپید» در عرضه اولیه تلگرام می‌نویسد:

دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به توقف فعالیت ارز دیجیتال تلگرام، این سوال را ایجاد می‌کند که چطور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارد دلار سرمایه در اختیار یک شرکت دیگر می‌گذارند و خود را قانع می‌کنند که قانون‌گذاران سد راه‌شان نخواهند بود. بنچمارک، Sequoia و لایت اسپید از جمله این شرکت‌ها هستند.

روز گذشته کانال خصوصی سرمایه‌گذاران اولیه شبکه باز تلگرام با پاک کردن تمامی پست‌های پیشین اعلام کرد که تا روشن شدن وضعیت قانونی پیرامون گرام، فعالیتش را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

مدت‌هاست که SEC نسبت به رویکرد منفعلانه و عاری از شفافیت خود در حوزه ارزهای دیجیتال و ICOها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اواخر ماه سپتامبر (شهریور) گروهی از قانون‌گذاران کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، «جی کلیتون» (Jay Clayton)، بر ضرورت صدور دستورالعملی شفاف تاکید کردند. پیش‌تر «وارن دیویدسون» (Warren Davidson)، از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، میزبان میزگردی در خصوص ارزهای دیجیتال بود. در این میزگرد شرکت‌کنندگان به ابراز نگرانی‌های خود در مورد چارچوب‌های قانونی فعلی در حوزه ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه سکه پرداختند.

اوایل سال جاری میلادی، «جان برلا» (John Berlau)، عضو ارشد اندیشکده آزادی‌خواهان در موسسه «کامپتتیو اینترپرایس» (Competitive Enterprise)، رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حوزه ارزهای دیجیتال و ICOها را به باد انتقاد گرفت، این رویکردها را «ظالمانه» توصیف نمود و گفت که اتخاذ چنین قوانینی موجب نابودی نوآوری‌های انقلابی خواهد شد. برلا همچنین اعلام کرد که اگر SEC ارزهای دیجیتال را به شکل اوراق بهادار به رسمیت بشناسد، تهدیدی برای کارایی فناوری بلاک چین به حساب خواهد آمد. اوایل ماه آوریل (اردیبهشت) قانون‌گذاران آمریکا ضمن بازنگری در قانون طبقه بندی توکن‌ها، ارزهای دیجیتال را از قوانین اوراق بهادار جدا کردند.  

The post تلگرام نسبت به ممنوعیت فعالیتش از سوی SEC واکنش نشان داد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.