رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کپسول هفتگی، خلاصه اتفاقات و وقایعی که هفته گذشته در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد را بازگو می‌کند. در کپسول هفتگی نگاهی به وضعیت بازار در هفته‌ اخیر می‌اندازیم و هر هفته با یک قسمت از مجموعه «21 درسی که از بیت کوین آموختم» همراه شما خواهیم بود. جمعه هر هفته منتظر شماره جدید کپسول باشید.

اخبار مهم هفته

اخبار مهم کپسول 36

عرضه ارز دیجیتال تلگرام به تعویق افتاد!

جنگی که با صدور دستور فوری از سوی SEC مبنی بر توقف فعالیت تلگرام آغاز شده بود، در نهایت باعث به تاخیر افتادن عرضه گرام شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با غیرقانونی شناختن عرضه اولیه سکه تلگرام که طی آن 1.7 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده بود، از بازداشتن تلگرام برای توزیع توکن‌های خود در آمریکا خبر داد. پس از صدور این دستور کانال تلگرام متعلق به سرمایه‌گذاران گرام نیز با پاک کردن تمامی پست‌های قبلی خود، فعالیتش را به صورت موقت متوقف کرد. اما غائله به همینجا ختم نشد و تلگرام با ارسال ایمیلی در اواخر هفته جاری، به سرمایه‌گذاران خود اطلاع داد که ضرب‌الاجل عرضه گرام تا 6 به تعویق خواهد افتاد. تلگرام در این باره به سرمایه‌گذاران خود گفت که این تاخیر به نفع گروه‌های توسعه‌دهنده هم خواهد بود تا وقت بیشتری برای بهبود نرم‌افزارهای مخصوص بلاک چین تلگرام داشته باشند. برای پیگیری آخرین اخبار مربوط به تلگرام و ارز دیجیتال آن، صفحه تلگرام را در سایت ارزدیجیتال دنبال کنید.

خروج شرکای تجاری فیسبوک از انجمن لیبرا و آغاز فعالیت رسمی انجمن

در پی خروج پی پال از انجمن لیبرا، شرکت‌های مسترکارت، ویزا، ای‌بی، استرایپ و مرکادو نیز همگی از این ائتلاف خارج شدند. علت این خروج‌های یکباره، فشارهای قانون‌گذاری و نگرانی این شرکت‌ها از سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران بود. با این حال اواخر هفته جاری، انجمن لیبرا فعالیت رسمی خود را با 21 سازمان باقی‌مانده در این انجمن آغاز کرد. در جلسه‌ای که طی هفته گذشته در ژنو سوئیس برگزار شد، ضمن انتخاب اعضای هیئت مدیره، تیم اجرایی لیبرا نیز مشخص شد. یکی از نمایندگان این انجمن نیز اظهار داشت که این پروژه کار خود را با 100 عضو آغاز خواهد کرد و در حال حاضر بیش از 1,500 شرکت، نسبت به عضویت در انجمن لیبرا اظهار علاقه کرده‌اند که از میان آن‌ها 180 شرکت واجد شرایط هستند. برای پیگیری اخبار و حواشی مربوط به ارز دیجیتال فیسبوک، می‌توانید صفحه لیبرا را در سایت ارزدیجیتال دنبال کنید.

همکاری ریپل با غول فین‌تک جهان

اخبار مثبتی که از روند توسعه ارز دیجیتال ریپل و همکاری‌های مختلف شرکت آن به گوش می‌رسد، طی هفته‌های اخیر بیشتر شده است. اواخر هفته جاری، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک خبر همکاری‌اش را با ریپل اعلام کرد. طی این همکاری مشتریان فیناسترا به شبکه ریپل نت دسترسی خواهند داشت و به صورت متقابل شرکت‌هایی که با ریپل همکاری می‌کنند نیز قادر خواهند بود از خدمات شبکه بانکی فیناسترا استفاده کنند. شرکت ریپل هفته گذشته از ادغام سه محصول اصلی خود یعنی، ایکس‌ویا، ایکس‌رپید و ایکس‌کارنت در شبکه ریپل نت خبر داد. برد گارلینگهاوس، مدیر ریپل، نیز هفته گذشته گفته بود که شفافیت این شرکت باعث شده تا مورد هجوم اتهامات مختلف قرار بگیرند. این در حالی است که در ماه‌های گذشته، سرمایه‌گذاران توکن XRP که شرکت ریپل بزرگترین مالک آن است، این شرکت را متهم کرده بودند که با آزاد کردن یک میلیارد توکن در هر ماه، به صورت عمدی قیمت XRP را پایین نگه داشته است. برای مشاهده نظرات تحلیلگران تکنیکال درباره قیمت ریپل در آینده، پست اخیری که در سایت ارزدیجیتال منتشر شده را مطالعه کنید.

لایت کوین 8 ساله شد

لایت کوین هفته گذشته، هشتمین سال حضور خود در جمع ارزهای دیجیتال را جشن گرفت. چارلی لی، خالق لایت کوین، همزمان با این اتفاق در توییتر به شایعات پیرامون ورشکستگی بنیاد لایت کوین و توسعه‌دهندگانش واکنش نشان داد. چارلی لی در این باره گفت که شبکه لایت کوین بیش از هشت سال به صورت بی‌وقفه کار می‌کند و طی این مدت بیش از 500 میلیارد دلار به شکل لایت کوین در شبکه منتقل شده است. لی در ادامه افزود که بنیاد لایت کوین در مرز ورشکستگی نیست و نباید به دروغ‌های احمقانه و شبهات موجود گوش داد. شبکه لایت کوین اواسط تابستان امسال دومین هاوینگ خود را تجربه کرد و پاداش استخراج آن از 25 به 12.5 واحد کاهش یافت. قیمت لایت کوین پس از این رویداد در روند نزولی قرار گرفت و در حال حاضر حدود 53 دلار خرید و فروش می‌شود.

گروه هفت: استیبل کوین‌ها تهدیدی برای نظام اقتصاد جهانی هستند

سران هفت اقتصاد بزرگ دنیا در آخرین پیش‌نویسی که از آن‌ها منتشر شده، توجه خود را به استیبل کوین‌ها جلب کرده‌ و آن‌ها را به عنوان تهدیدی برای نظام اقتصادی دانسته‌اند. این گروه با اشاره به برخی خطرات ارزهای دیجیتال، گفته است که هیچ پروژه استیبل کوینی نباید تا زمان تحقق یافتن نیازهای قانونی و رفع چالش‌های قانون‌گذاری فعالیت کند. در ادامه گزارش آمده است که به دلیل قابلیت رشد استیبل کوین‌ها در مقیاس جهانی، از دست رفتن اعتماد کاربران نسبت به آن‌ها می‌تواند رقابت در بستر اقتصاد جهانی را خاموش و تهدید کند.

برندگان و بازندگان هفته

کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

هفته گذشته بیت کوین در سراشیبی سقوط بود و رشد قیمت اخیرش تا 8820 دلار را با کاهش دوباره به سطوح زیر 8000 دلار جبران کرد. این اما این قضیه درباره برخی آلت کوین‌ها مانند ریپل صادق نبود و این ارز دیجیتال در پی خبرهای مثبتی که از شرکت ریپل منتشر شد، موفق شد علی‌رغم وضعیت نزولی بازار تا 13 درصد رشد کند. اتریوم، ارز دیجیتال شماره دو بازار، در تلاشی که برای رشد قیمت صورت گرفته بود اما طی آن با مقاومت 200 دلار روبرو شد، هفته گذشته در یک روند نزولی قرار داشت و تا مرز 170 دلار کاهش یافت. بیت کوین، اتریوم و ریپل در حال حاضر به ترتیب حدود 7900، 171 و 0.287 دلار خرید و فروش می‌شوند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز نسبت به هفته اخیر بیش از 10 میلیارد دلار کاهش یافته و حدود 220 میلیارد دلار است.

ارزهای دیجیتالی که بیشترین سودآوری را در این هفته داشتند:

  • ارز دیجیتال Emirex Token: حدود 318 درصد
  • ارز دیجیتال BlockCDN: حدود 179 درصد
  • ارز دیجیتال BlockStamp: حدود 100 درصد

ارزهای دیجیتالی که بیشترین ضرردهی را در این هفته داشتند:

  • ارز دیجیتال Data Transaction Token: حدود 74 درصد
  • ارز دیجیتال Liquidity Network: حدود 61 درصد
  • ارز دیجیتال MixMarvel: حدود 59 درصد

نقل‌قول‌های برگزیده هفته

نقل قول‌های برتر کپسول 36
کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

استفانی آواکیان، مدیر بخش اجرایی SEC

اقدام اضطراری ما برای بازداشتن تلگرام از سر ریز کردن بازارهای ایالات متحده با توکن‌های دیجیتالی‌اش است که به نظر ما فروش آن به صورت غیرقانونی بوده است.

کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

برد گارلینگهاوس، مدیر ریپل

شرط می‌بندم که تا انتهای سال 2022 لیبرا راه‌اندازی نخواهد شد.

کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

هث تابرت، رئیس CFTC

موضع ما در قبال بیت کوین کاملا مشخص بوده است: بیت کوین یک کالاست. ما چیزی درباره اتر نگفته‌ایم تا اینکه هم‌اکنون می‌گوییم که به نظر من اتر نیز یک کالاست.

کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا

کاربر توییتری

بزرگترین هادلرها، صرافی‌ها هستند!

اخبار منفی هفته

اخبار منفی کپسول 36

هاوینگ ممکن است تاثیری روی قیمت بیت کوین نگذارد!

شنیدن این خبر از سوی بنیان‌گذار بیت مین شاید کمی عجیب باشد، اما در کنفرانسی که هفته گذشته بزرگان صنعت ماینینگ را دور هم جمع کرد، مدیر عامل سابق بیت مین اظهار داشت که شاید هاوینگ آغازگر بازار صعودی نباشد. جیهان وو در صحبت‌هایش به تولید دستگاه‌های با چیپ 5 نانومتری و 3 نانومتری توسط بیت مین در آینده نزدیک اشاره کرد.

ماینرها در حال کوچ از ایران به قزاقستان هستند

مجید حسینی نژاد، عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که تعلل در تصمیم‌گیری درباره ارزهای دیجیتال فرصت نقش‌آفرینی را از ایران می‌گیرد و به سایر کشورهای منطقه فرصت جذب ماینرها را می‌دهد. حسینی‌نژاد در این باره گفت که بیت کوین ظرفیت قابل توجهی برای ارزآوری در کشور دارد که حتی با وجود دیر اقدام کردن در این زمینه، ایران هنوز می‌تواند نقش جدی ایفا کند.

ارزهای دیجیتال در اندازه‌ای نیستند که مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند

عضو کمیسیون انرژی هفته گذشته درباره ارزهای دیجیتال گفت که آن‌ها در اندازه‌ای نیستند که قادر به حل مشکلات تبادل مالی کشور باشند و تنها درصد بسیار کمی از مبادلات مربوط به آن‌ها با عنوان خریدهای خانگی انجام می‌شود.

اخبار مثبت هفته

کپسول

یونیسف صندوق خیریه‌ای برای دریافت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد

یونیسف با ایجاد صندوق خیریه‌ای برای ارزهای دیجیتال، از این پس کمک‌های اهدایی در قالب بیت کوین و اتریوم را نیز خواهد پذیرفت. هدف از ایجاد صندوق، حمایت از فناوری‌های متن‌ باز برای کودکان در نقاط مختلف جهان عنوان شده است.

تعداد آدرس‌های ثروتمند بیت کوین به شدت در حال افزایش است

آمارهای جدید نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های ثروتمند بیت کوین با شیب مشابه سال‌های قبل از 2014 در حال افزایش است. طبق آمار ارائه شده توسط تحلیلگر توییتری، ویلی وو، تعداد آدرس‌هایی که بیش از هزار بیت کوین دارند با سرعتی مشابه سال‌های 2011 تا 2014 در حال افزایش است. این خبر می‌تواند به معنی ورود بازیگران بزرگ به بازار بیت کوین باشد.

علاقه‌ شدید سرمایه‌گذاران به بیت کوین؛ کاهش قیمت تاثیری نداشته است

گروه CME که ارائه‌دهنده محبوب‌ترین قراردادهای آتی بیت کوین هستند، اخیرا اعلام کردند که با وجود کاهش قیمت بیت کوین، علاقه مشتریان به قراردادهای آتی کاهش نیافته است. طبق این آمار تعداد قراردادهای تسویه‌نشده نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از 61 درصد افزایش داشته است.

21 درسی که از بیت کوین آموختم

کپسول

مجموعه «21 درسی که از بیت کوین آموختم» تجربه شخصی یکی از دوستداران بیت کوین است که آن را در 21 بخش جذاب آماده کرده است. هر هفته در کپسول هفتگی، با یکی از بخش‌های این مجموعه همراه شما خواهیم بود. در شماره 36 کپسول هفتگی به سراغ بخش هفتم (آخرین بخش از فصل یک این مجموعه) رفته‌ایم. برای مطالعه قسمت‌های قبلی این مجموعه به شماره‌های قبلی کپسول مراجعه کنید.

محدودیت‌های دانایی

آشنایی با بیت کوین یک تجربه فروتنانه است. من فکر می‌کردم که چیزهای زیادی می‌دانم. فکر می‌کردم که یک آدم تحصیل‌کرده هستم. حداقل فکر می‌کردم که از علوم کامپیوتر سر درمی‌آورم. برای چندین سال با آن سروکله می‌زدم، پس حتما باید درباره امضای دیجیتال، هش‌ها، رمزگذاری، امنیت و شبکه همه چیز را می‌دانستم.

اما اشتباه می‌کردم.

یادگیری تمامی علوم پایه‌ای که بیت کوین به خاطر آن‌ها کار می‌کند، کار سختی است. اما درک عمیق هر آن‌ها کار تقریبا غیرممکنی است.

هیچکس تاکنون انتهای سوراخ خرگوش بیت کوین را پیدا نکرده است. – جیمسون لوپ

لیست کتاب‌هایی که باید آن‌ها را بخوانم سریعتر از آنکه قادر به انجام این کار باشم، در حال زیاد شدن است. فهرست مقاله‌هایی که باید بخوانم تقریبا بی‌انتهاست. تعداد پادکست‌های مربوط به این موضوع بسیار بیشتر از آن چیزی است که بتوانم به همه آن‌ها گوش دهم. این واقعا یک شکست نفسی است! علاوه‌براین بیت کوین در حال تکامل است و همگام و بروز ماندن با شتاب نوآوری تقریبا ممکن نیست.

گرد و غبار لایه اول هنوز فرو ننشسته و مردم شروع به ساختن لایه دوم کرده‌اند و روی لایه‌ سوم در حال کار کردن هستند.

بیت کوین به من آموخت که علم من تقریبا درباره همه‌چیز، خیلی اندک است. به من یاد داد این سوراخ خرگوش بی‌انتهاست.

مقالات برگزیده هفته

کپسول

تورم چیست؟ هر آنچه که باید درباره تورم بدانید

حتما درباره تورم و اینکه چه تاثیری در اقتصاد دارد، چیزهایی شنیده‌اید. اما تورم واقعا چیست و اصلا چرا به وجود می‌آید؟ در این مقاله تورم را به زبان ساده تعریف کرده و نکاتی که درباره آن باید بدانید را گفته‌ایم.

شناخت بیت کوین – بخش اول: زمان

نگاهی به بیت کوین از دریچه‌ای جدید؛ این بهترین تعریفی است که از سری مقالات شناخت بیت کوین می‌توان داشت. در بخش اول از این مجموعه به سراغ ارتباط بین مفهوم زمان و ارزش یک کالا رفته‌ایم.

مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بیشتر معامله‌گران اغلب اوقات هنگام ترید کردن، احساسات خود را نیز درگیر معاملاتشان می‌کنند. در این مقاله روش‌های مدیریت ریسک و تسلط بر احساسات حین‌ معامله‌گری را شرح داده‌ایم.

The post کپسول 36: از به تعویق افتادن عرضه گرام تا آغاز فعالیت رسمی انجمن لیبرا appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.