رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پرفکت مانی چیست؟ آموزش کامل پرفکت مانی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با وجود تحریم سرویس‌هایی مثل پی‌پل، ویزا و مسترکارت، هنوز هم سرویس‌های قدرتمندی وجود دارند که می‌توان با آن‌ها خریدهای اینترنتی خارجی و انتقال ارز را انجام داد که پرفکت مانی یکی از آن‌هاست. پرفکت مانی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه حساب ایجاد کنیم و نحوه خرید آن چگونه است؟ در ادامه این راهنما با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این مورد پاسخ بدهیم.

پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

پرفکت مانی (Perfect Money) یک شرکت و سیستم پرداخت جهانی است که دفتر رسمی آن در کشور پاناما قرار دارد. این شرکت خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را برای کاربران و کسب و کارهای سراسر دنیا فراهم می‌کند.

شما به راحتی می‌توانید از طریق این سیستم مقدار زیادی پول را به نقطه دیگر جهان منتقل کنید یا از یک وب‌سایت خارجی کالا و خدمات خود را خریداری نمایید.

به عنوان مثال فرض کنید قصد خرید یک فایل را از یک سایت خارجی را دارید که پرفکت مانی را می‌پذیرد. به راحتی می‌توانید با استفاده از ریال و کارت بانکی خود پرفکت مانی بخرید و با آن فایل مورد نظرتان را از سایت خارجی خریداری فرمایید.

می‌توان گفت که پرفکت مانی پلتفرمی مثل پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت است. این شرکت از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت دنیاست و ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد.

همچنین از این سرویس می‌‌توان برای ذخیره ارز روی حساب‌های الکترونیکی هم بهره برد یا با آن دارایی‌های دیگر مثل بیت کوین را خریداری کرد.

کاربردهای این سیستم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • انتقال ارز به صورت آنلاین
  • دریافت ارز به صورت دلار، یورو و …
  • خرید کالا یا خدمات از سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی
  • ذخیره امن پول‌ها روی حساب‌های الکترونیکی و دریافت سود ماهانه
  • خرید بیت کوین، دلار، یورو و …

بدون تحریم و ریسک

یکی از مزیت‌های اصلی پرفکت مانی در میان غول‌هایی مثل پی‌پل، تحریم نبودن آن برای کاربران ایرانی و سایر کشورهای تحت تحریم است.

همانطور که احتمالا می‌دانید ایرانی‌ها و شهروندان چند کشور دیگر، به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از خدمات پرداخت شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پل، مسترکارت، ویزا و … استفاده کنند. اما پرفکت مانی به دلیل پیروی نکردن از قوانین آمریکا، هیچ تحریمی را متوجه کاربران خود نکرده است. این شرکت در ایران چندین نماینده رسمی دارد.

در حال حاضر، به عنوان یک کاربر ایرانی می‌توانید به راحتی بعد از افتتاح آنلاین حساب پرفکت مانی که رایگان و غیرحضوری است، از صرافی‌های آنلاین، با استفاده از کارت بانکی خود پرفکت مانی بخرید و از سایت‌های گوناگون که پرفکت مانی را می‌پذیرند، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری فرمایید.

نحوه افتتاح حساب پرفکت مانی

برای افتتاح حساب در این سرویس فقط کافیست که به وب‌سایت رسمی آن به آدرس PerfectMoney.is مراجعه کرده و فرم ثبت نام آن را پر کنید.

پرفکت مانی برای ثبت نام روی Signup کلیک کنید

توجه داشته باشید که افتتاح حساب در این سیستم کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد.

وب‌سایت رسمی این شرکت از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن از داخل سایت تغییر دهید. در هنگام پر کردن فرم ثبت نام، حتما اطلاعات حقیقی خود را وارد نمایید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

فرم ثبت نامبه ترتیب یک نام کاربری (دلخواه)، نام و نام خانوادگی، شهر، آدرس، کشور، کد پستی، ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید

پس از ثبت نام، برای ایمیل شما یک کد عضویت (member id) ارسال می‌شود که باید از آن ( (نه ایمیل) برای ورود به حساب خود استفاده کنید. بنابراین بهتر است member id خود را در جایی که به آن بهتر دسترسی دارید یادداشت کنید یا آن را به حافظه بسپارید.

چطور پرفکت مانی بخرم و حساب خود را شارژ کنم؟

روش‌های زیادی برای شارژ حساب وجود دارد، اما بهترین و آسان‌ترین روش برای کاربران ایرانی، مراجعه به سایت‌های فروشنده پرفکت مانی است.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از ریال و کارت بانکی خود به صورت آنلاین از وب‌سایت‌های ایرانی پرفکت مانی خریداری نمایید.

پرفکت مانی هم به صورت یورو و هم به صورت دلاری موجود است اما وب‌سایت‌های ایرانی غالبا دلار پرفکت مانی می‌فروشند.

وب‌سایت‌های معتبر زیادی ریال شما را به پرفکت مانی تبدیل می‌کنند که ما در اینجا از نام بردن آن‌ها معذوریم. فقط کافیست کلمه «خرید پرفکت مانی» را در گوگل جستجو فرمایید. برای خرید از سایت‌های صرافی ایرانی، نیاز است که با ارسال تصویر مدرک شناسایی خود (مثل کارت ملی) احراز هویت انجام دهید. برای خرید باید شماره حساب پرفکت مانی خود را به صرافی بدهید تا برای شما واریز را انجام دهد.

شماره حساب پرفکت مانی من چیست؟

پس از ساختن حساب، وارد پنل کاربری خود شوید تا بتوانید به حساب‌های خود دسترسی پیدا کنید. شماره حساب شما در همان صفحه اول پنل کاربری به وضوح مشخص است که باید آن را کپی کرده و به صرافی بدهید.

حساب‌های پرفکتمانی

طبق عکس فوق، در قسمت حساب کاربری خود، شماره حساب دلاری‌تان را پیدا کنید و آن را به صرافی بدهید تا برایتان واریز را انجام دهد. به عنوان مثال در این عکس شماره حساب من «U22065984» است که اگر بخواهم پرفکت مانی بخرم باید آن را به وب‌سایت فروشنده بدهم.

چگونه پرفکت مانی بفروشم؟

برای فروش هم مانند خرید آن فقط کافیست به وب‌سایت‌های ایرانی معتبر مراجعه کنید. پس از ثبت نام در این وب‌سایت‌ها می‌توانید پرفکت مانی‌های خود را برای آن‌ها ارسال کرده و در قبال آن ریال در کارت بانکی خود دریافت کنید.

نحوه فروش به این صورت است که سایت صرافی شما را به درگاه پرفکت خود ارجاع می‌دهد و شما با زدن یک دکمه، مبلغ را برای آن‌ها می‌فرستید و بعد از چند ساعت در کارت بانکی خود ریال دریافت می‌کنید.

آیا به جز صرافی باید در پرفکت مانی هم احراز هویت کنم؟

برای استفاده از خودِ سیستم پرفکت مانی احراز هویت ضروری نیست اما این شرکت برای حساب‌هایی که احراز هویت نکرده‌اند، کارمزد ۲ درصدی برای هر تراکنش تعیین کرده است.

در صورت انجام احراز هویت کارمزد تراکنش‌ها از ۲ درصد به ۰.۵ درصد کاهش می‌یابند و یک سری محدودیت خاص مثل امکان دریافت وام و … برای شما باز می‌شود.

چگونه احراز هویت کنم؟

همانطور که نوشتیم، احراز هویت در این سیستم ضروری نیست اما اگر این کار را انجام دهید کارمزدهای تراکنش از ۲ درصد به ۰.۵ درصد کاهش می‌یابد. احراز هویت کردن برای کاربران ایرانی چندان دشوار نیست. برای احراز هویت لازم است از طریق فرم احراز هویت در قسمت تنظیمات حساب خود (Setting) اقدام کنید.

برای رفتن به فرم احراز هویت در حساب کاربری خود به صورت زیر عمل کنید:

1- از بخش صفحه اصلی پنل کاربری خود وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید.

رفتن به تنظیمات (Setting)

2- در بخش تنظیمات حساب بر روی «Verification management» کلیک کنید.

پرفکت مانی چیست

در بخش احراز هویت، باید تصویر مدرک شناسایی خود (گواهینامه رانندگی یا پاسپورت) به همراه تصویر یک قبض خدماتی (مثل قبض برق، تلفن یا قبض موبایل) را به صورت فایل عکس برای شرکت ارسال کنید.

پرفکت مانی
  • نکته یک: قبل از اقدام برای احراز هویت، از بخش Setting در حساب خود، اطلاعات کاربریتان را تکمیل کنید. در بخش آدرس، آدرس موجود در قبض خود را به زبان فارسی وارد کنید.
  • نکته دو: قبض باید به اسم خودتان باشد. از قبض موبایل هم می‌توانید استفاده کنید.

ووچر پرفکت مانی

پرفکت مانی این امکان را فراهم کرده است که کاربران بدون نیاز به ساخت حساب، با استفاده از کدی به اسم ووچر از خدمات آن استفاده کنند.

ووچر الکترونیکی (e-Voucher) در حقیقت مثل کارت شارژ است که با مبلغی مشخص ساخته می‌شود و کاربران می‌توانند با وارد کردن کدهای آن، پرداخت‌های خود را انجام دهند بدون اینکه نیاز به داشتن حساب داشته باشند.

شما می‌توانید به راحتی بدون نیاز به ایجاد حساب در پرفکت مانی، از سایت‌های صرافی ووچر بخرید و با آن پرداخت‌های خود را انجام دهید.

ووچر پرفکت مانینمونه‌ای از یک ووچر پرفکت مانی

همچنین اگر حساب پرفکت مانی دارید، می‌توانید حساب خود را با ووچر شارژ کنید یا خودتان ووچر بسازید.

امنیت پرفکت مانی

امنیت حساب‌های این سیستم تا حد قابل قبولی بالاست. این سیستم از روش شناسایی آی‌پی استفاده می‌کند به این صورت که با هر بار تغییر آی‌پی کاربر برای ورود ملزم به تایید آن از طریق ایمیل خواهد بود.

همچنین از بخش امنیت حساب (Security Center) هم می‌توانید گزینه‌های امنیتی بیشتری مثل تایید پیامکی را هم فعال نمایید.

گزینه امنیتی دیگر در حساب کاربری، کد کارت (Code Card) است. با فعال کردن این گزینه، سیستم برای شما یک عکس شامل چند کد ارسال می‌کند. به این ترتیب، برای هر تراکنش نیاز به وارد کردن یکی از کدها خواهد بود. کدها فقط یکبار ارسال می‌شوند و اگر آن‌ها را گم کنید (یا فراموش کنید) دیگر قادر به دسترسی به حساب خود نخواهید بود، بنابراین بهتر است آن‌ها را در چند جای امن یادداشت کنید.

خرید بیت کوین با پرفکت مانی

علاوه بر امکان خرید کالا و خدمات مختلف با پرفکت مانی، می‌توان از آن برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هم استفاده کرد.

با خرید پرفکت مانی و ارسال آن به صرافی‌ها و سایت‌هایی فروشنده ارز دیجیتال که آن را می‌پذیرند، می‌توانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

محبوب‌ترین صرافی‌ها و وب‌سایت‌هایی که از این سیستم برای خرید بیت کوین پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)
  • یوبیت (Yobit)
  • P2PChange
  • Pm2btc.me
  • magneticexchange.com

توجه: وب‌سایت‌های فوق در منابع انگلیسی زبان به عنوان بهترین سایت‌های فروشنده بیت کوین معرفی شده‌اند اما امکان فعالیت کاربران ایرانی در آن‌ها مشخص نیست لذا قبل از اقدام به خرید حتما از تحریم نبودن آن‌ها برای ایرانی‌ها اطمینان حاصل کنید.

نکته: خرید بیت کوین با پرفکت مانی شاید هزینه تمام شده شما را در مقایسه با روش‌های دیگر افزایش دهد. بنابراین قبل از خرید بیت کوین با این روش، هزینه تمام شده را محاسبه کنید تا از ضرر جلوگیری شود.

The post پرفکت مانی چیست؟ آموزش کامل پرفکت مانی appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.